လာေရာက္ၾကသူေတြေရာ မလာနိုင္သူေတြပါ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစ

Saturday, April 21, 2012

ၾသကာသ ဘုရားရွစ္ခိုး အဓိပၸါယ္။


 
ၾသကာသဟူသည္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါဟူေသာ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဘုရားရတနာ တရားရတနာ သံဃာရတနာ တို႔ကို ရွိခို္းဖို႔ရန္အတြက္ အခြင့္ေပးပါလို႔ဆိုလိုတဲ့သေဘာပါပဲ။ သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ ရြက္ဆိုရတာကေတာ့ ေလးေလးျမတ္ျမတ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ အတြက္ေၾကင့္ သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ ရြက္ ဆိုၾကတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။

အပါယ္ေလးပါး

၁.ငရဲ၊ ၂.တိရစၦာန္၊ ၃.ၿပိတၱာ၊ ၄.အသူရကာယ္တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ငရဲဆိုတာကေတာ့ ခ်မ္းသာဟူသမွ် ျမဴမွ်မရွိ၊ ဆင္းရဲျခင္းအတိျဖစ္လို႔ ငရဲလို႔ေခၚပါတယ္။ အဲဒီငရဲမွာလည္း သိဥၨိဳင္းငရဲ ကာဠသုတ္ငရဲ သံဃာတငရဲ ေရာရု၀ငရဲ မဟာေရာရု၀ငရဲ တာပနငရဲ မဟာတာပနငရဲ အေ၀စိငရဲ ဆိုၿပီးေတာ့ ရွစ္ထပ္ရွိတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ တစ္ထပ္ ႏွင့္ တစ္ထပ္ အထက္ေအာက္ ယူဇနာ တစ္ေသာင္းငါးေထာင္ စီကြာျခားလ်က္ တည္ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

တိရစၦာန္ကေတာ့ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ ဆင္၊ ျမင္း၊ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ ေခြး၊ ၾကက္၊ ငွက္၊ ငါး၊ လိပ္စေသာ ကုန္းေန ေရေန ေျခေလးေခ်ာင္းရွိေသာ သတၱ၀ါ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းရွိေသာ သတၱ၀ါ မ်ားႏွင့္ ေျမြစေသာ အေျခမရွိေသာ သတၱ၀ါမ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။

ၿပိတၱာဆိုတာကေတာ့ တေစၦ၊ မွင္စာ သရဲသဘက္ အစိမ္း ဖုတ္ေကာင္ က်တ္ေကာင္မ်ားကို ၿပိတၱာဟုေခၚပါတယ္။

အသူရကာယ္ဆိုတာကေတာ့ ၿပိတၱာအႀကီးစားပင္ျဖစ္တယ္လို႔ပဲဆိုပါတယ္။ တိရစၦာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကာယ္ တို႔၏ ေနရာဘံုမွာ သီးျခားမရွိ။ တိရစၦာန္တို႔ကား လူတို႔အနီးအပါးႏွင့္ ေတာ ေတာင္  စသည္တို႔၌ ေနၾကသည္။

ၿပိတၱာတို႔တြင္ တစ္ခ်ိဳ႕ၿပိတၱာမ်ားမွာ သခ်ၤ ိဳင္းစေသာ အရပ္၊ ေရစ၊ ကမ္းစ သားငါးရေလာက္ ေသာ အရပ္တို႔၌ ေန၍ တစ္ခ်ိဳ႕ကား သစ္ပင္ အိမ္ႀကိဳ အိမ္ၾကားစသည္၌ေနလ်က္ စိတ္ေန စိတ္ထားငယ္ေသာ ေယာက်္ားမိန္းမ ကေလးသူငယ္စသူတို႔ကို ေခ်ာက္လွန္႔ပူးကပ္၍ တေစၦစာပစ္ေသာအခါ စားေသာက္ၾကရ ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကားလူတို႔၏ ထမင္းက်န္ ဟင္းက်န္ တံေတြး အန္ဖတ္ အပုပ္အစပ္မ်ားကို ရွာေဖြ စားေသာက္ရ၏။ အသူရကာယ္တို႔ကား လူတို႔ႏွင့္ အေတာ္ေလးေ၀းကြာေသာ သမုဒၵရာျမစ္ကမ္းစတို႔၌ ေနတတ္ၾက၏။ေရနားမွာေနရေသာ္လည္း ေရမေသာက္ရ။ “ေရေသာက္မည္”ဟုသြားလွ်င္ သူတို႔၏ အကုသိုလ္္ကံေၾကင့္ ေရခန္းေျခာက္
ေနေသာ သဲေသာင္ျပင္ကိုသာ  ေတြ႔ရေလ၏။ တစ္ခ်ိဳ႕အကူရကာယ္တို႔မွာ ဘုရားတစ္ဆူႏွင့္တစ္ ဆူအၾကား၌မစားမေသာက္ရဘဲ အငတ္ခံ၍ ေနရရွာတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။

ကပ္သံုးပါး
.သတၳႏၱရကပ္၊ .ေရာဂႏၱရကပ္၊ .ဒု ဗၻိကၡ ႏၱရကပ္တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

သတၳႏၱရကပ္ဆိုတာကေတာ့ တုန္ ဓား ေသနတ္ ဗုံး အေျမာက္စေသာ လက္နက္ျဖင့္ ပ်က္စီးေစျခင္းသည္သတၳႏၱရကပ္ဆိုက္ျခင္းပဲျဖစ္္ပါတယ္။

ေရာဂႏၱရကပ္ဆိုတာကေတာ့ ပလိပ္ေရာဂါ၊ ကာလေရာဂါ၊ ေက်ာက္ေရာဂါ၊ အဖ်ားေရာဂါစ သည္ျဖင့္ ၿမိဳ႕နယ္အႏွံ႔အျပားျဖစ္၍ ပ်က္စီးရျခင္းကို ေရာဂႏၱရကပ္ဆိုက္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။
ဒု ဗၻိကၡ ႏၱရကပ္ဆိုတာကေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္အႏွံ႕အျပားတို႔၌ အစားအေသာက္ ျပတ္ငတ္၍ ေသ ရျခင္းကို       ဒု ဗၻိကၡ ႏၱရကပ္ဆိုက္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။

ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး
အျပစ္ရွိေသာအရပ္ကို ရပ္ျပစ္ဟုေခၚပါတယ္။ အျပစ္ဟူသည္ ထူးထုူးျခားျခားမဟုတ္။ ထိုအရပ္သို႔ေရာက္ ေနလွ်င္ မဂ္ဖိုလ္ရခြင့္မရွိျခင္းကို ဒီေနရာမွာ ရပ္ျပစ္ဟုေခၚပါတယ္။

မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ၏ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး ေဆာင္ပုဒ္။
ဘုရားပြင့္ခါ၊ ပါယ္သံုးရြာႏွင့္၊ ဒီဃာယုနတ္၊ ျဖစ္လတ္ပစၥန္၊ မိစၦာ ဉာဏ္ရွိ၊ ဉာဏ္မရွိသား၊               ဉာဏ္ရွိ ျငားလည္း၊ ဘုရားမျဖစ္၊ က်မ္းဂန္လွစ္သည္၊ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးသရုပ္တည္း။
ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးသရုပ္..........
(...)ဘုရားျဖစ္ခါ ပါယ္သံုးရြာႏွင့္။ ။ဘုရားပြင့္ေနဆဲကာလမွာ ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ ၿပိတၱာ ဟုဆိုအပ္ေသာ အပါယ္ သံုးမ်ိဳး၌ျဖစ္ရသူမ်ား။ (အသူရကာယ္ကို ၿပိတၱာမ်ိဳး၌သြင္းယူ ထားေသာေၾကာင့္ အပါယ္သံုးရြာဟုဆိုထားပါသည္။)
()ဒီဃာယုနတ္။ အသက္ရွည္ေသာနတ္မ်ားကို ဒီဃာယုနတ္ဟုုေခၚပါတယ္။ ဘုရားပြင့္ဆဲအခါ လြန္စြာ အသက္ရွည္၍ ဘုရားရွင္ကို မဖူးေတြ႔ႏိုင္ေသာ အသညသတ္ျဗဟၼာ မ်ားႏွင့္ အရူပျဗဟၼာမ်ားတည္း။
(အသညသတ္ျဗဟၼာမ်ားသည္ ခႏၶာကိုယ္သာရွိ၍ စိတ္၀ိညာဥ္မရွိ။ အရူပျဗဟၼမ်ားသည္ စိတ္ ၀ိညာဥ္ သာရွိ၍ ခႏၶာကိုယ္မရွိေသာေၾကာင့္ ထိုျဗဟၼာႏွစ္မ်ိဳးတို႔သည္ ဘုရားပြင့္ေသာ္လည္း တရားမနာႏိုင္ရွာၾကေပ။)
()ျဖစ္လတ္ပစၥန္။ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား မေရာက္ႏိုင္ရာ အစြန္အဖ်ား ေတာေတာင္ အၾကား (ပစၥႏ ၱရာဇ္သား)လူရိုင္းမ်ားကိုဆိုပါတယ္။
()မိစၦာ ဉာဏ္ရွိ။ ။ဘုရားပြင့္ဆဲအခါ မိစၦာ ဉာဏ္ရွိသူမ်ား။
() ဉာဏ္မရွိသား။ ဘုရားပြင့္ဆဲအခါ တရားကို နားလည္ေလာက္ေသာ ဉာဏ္မရွိသူမ်ား။
() ဉာဏ္ရွိျငားလည္း ဘုရားမျဖစ္။ တတ္သိနားလည္ေလာက္ေသာ ဉာဏ္ရွိေသာ္ျငားလည္း ဘုရားပြင့္ေသာအခါလူျဖစ္ရသူမ်ားျဖစ္ပါတယ္။

ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးမွာ

၁.ေရ၊ ၂.မီး၊ ၃.ခိုးသူ၊ ၄.အေမြခံသား သမီးဆိုး၊ ၅.မင္းဆိုးတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

(မခ်စ္အပ္ေသာသူကို ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၌ မသြင္းရ။ မိမိကိုမုန္းေနရံုွမွ်ျဖင့္ ရန္သူမဟုတ္ႏိုင္။ အေမြခံသားဆိုး သမီး ဆိုးသည္သာလ်င္ မိဘကိုမၾကာခဏ ဒုကၡေပးတတ္၊ စုေဆာင္း ထားေသာ ပစၥည္းမ်ားကို ျဖဳန္းသံုးပစ္တတ္ေသာေၾကာင့္ ရန္သူအစစ္ျဖစ္သည္။)

၀ိပတၱိတရားေလးပါး။ ။ေဖာက္ျပန္ခၽြတ္ရြင္းခ်က္ကို“၀ိပတၱိ”လို႔ေခၚပါတယ္။
၀ိပတိၱတရားေလးပါးမွာ...
၁.ကာလ၀ိပတၱိ။ ။ မင္းဆိုးမင္းယုတ္ အုပ္စိုးေသာအခါ။
၂.ဂတိ၀ိပတၱိ။ ။ အပါယ္ေလးပါးတို႔၌ျဖစ္ရျခင္းကို မေကာင္းေသာဂတိျဖစ္၍ “ဂတိ၀ိပတၱိ” လို႔ေခၚပါတယ္။
၃.ဥပဓိ၀ိပတၱိ။ ။ရုပ္အဆင္းအဂၤါကို “ဥပဓိ” လို႔ေခၚပါတယ္။ အဂၤါခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္းကို “ဥပဓ၀ိပတၱိ” လို႔ေခၚပါတယ္။
၄.ပေယာဂ၀ိပတၱိ။ ။ကိုယ္မႈ ႏႈတ္မႈကို “ပေယာဂ” လို႔ေခၚပါတယ္။ အသိအလိမၼာမရွိ၊ သတိ ၀ီရိယမရွိဘဲ ျပဳမႈ ေျပာမႈ ၾကံစည္မႈကို  “ပေရာဂ၀ိပတၱ” လို႔ေခၚပါတယ္။

ဗ်သနတရားငါးပါး။ ။ပ်က္စီးျခင္း ဆံုးပါးျခင္းကို ပါဠိလို “ဗ်သန” ဟုေခၚပါတယ္။ ဗ်သနတရားငါပါးမွာ
၁.ညာတိဗ်သန။ ။ ေဆြမ်ိဳးမ်ားပ်က္စီးျခင္း။
၂.ေဘာဂဗ်သန။ ။ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားပ်က္စီးျခင္း။
၃.ေရာဂဗ်သန။ ။ အနာေရာဂါျဖစ္ျခင္း။
၄.ဒိ႒ိဗ်သန။ ။မိစၦာအယူကို ယူျခင္း။
၅.သီလဗ်သန။ ။ သီလပ်က္ျခင္းတုိ႔ပဲျဖစ္ပါသည္။
 (က်မ္းကိုး=ေတာင္ၿမိဳ႔ဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ရတနဂုဏ္ရည္)

မွတ္ခ်က္။ ဆိုက္တစ္ခုမွ ကူးယူထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆိုက္နံမည္မမွတ္မိ၍မထည့္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဆိုက္ပိုင္ရွင္သိပါကထည့္ေပးေစလိုပါသည္။

No comments:

Post a Comment