လာေရာက္ၾကသူေတြေရာ မလာနိုင္သူေတြပါ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစ

Saturday, January 12, 2013

ေမထုန္ (၈)ပါး။




ေမထုန္ (၈)ပါး။
၁။ တဏွာတက္ၾကြ သံဝါသ ၿပဳၾက ေမထံု(၁)
၂။ ပူးပူးကပ္ကပ္ နီးစပ္ေနခ်င္ လြန္ေပ်ာ္ရႊင္ မွတ္လ်င္ ေမထံု(၂)
၃။ တဏွာေရာင္ၿပ ရယ္ၿမဴးၾက မွတ္ပ ေမထံု(၃)
၄။ မ်က္စိႏွစ္စံု ရူပါရံု တိုက္ဆိုင္တၾကည့္ၾကည့္ ေမထံု(၄)ဟုသိ
၅။ အသံၾကားေအာင္ ဟန္ေဆာင္ေအာ္ဟစ္ သစ္သစ္ရင့္ၾကဴး ရႊင္ေပ်ာ္ၿမဴး မွတ္ဦး ေမထံု(၅)
၆။ အတိတ္ဇာတ္ေၾကာင္း ၿပန္ေၿပာင္းေတြးရႈ ခံစားမႈ (၆) ခုေမထံုသာ
၇။ ေၿခာင္းေၿမာင္းၾကည့္ကာ သာယာသမႈ ခံစားရႈ (၇) ေမထံုသာ
၈။ ဒါနသီလၿပဳၾကေသာခါနိဗၺာန္ေရာက္ရန္ စိတ္မသန္ဘဲ ဥာဏ္မြဲ ဥာဏ္ေမွာင္ တဏွာေဆာင္၍နတ္ေဘာင္ရည္မွန္းနတ္နန္းကာမဂုဏ္နတ္ရိပ္ၿမံဳကိုတဘက္ငါးရာ ခံစားကာၿဖင့္မွန္စြာေရာက္ေရးၾကံေတြးေထြထူး သဒၶါရူးၿဖင့္ရႊင္ၿမဴးသာယာ ခံစားကာ မွတ္ပါေမထံု(၈)။

ေမထုန္ငယ္ (၇) ပါး။
၁။ မသနံ = နံသာစသည္ျဖင့္ပြတ္သပ္ဆုတ္နယ္သည္ကိုသာယာျခင္း။
၂။ ဟသိတံ = ရယ္ရႊင္ေပ်ာ္ပါး၊ကစားျမဴးတူးျခင္း။
၃။ သဒၵံအႆာဒံ = ဝိသဘာဂပုဂိၢဳလ္တို႔၏အသံကိုနာခံသာယာျခင္း။
၄။ဣကၡနံ = ဝိသဘာဂပုဂိၢဳလ္ကိုၾကည့္ျခင္း။
၅။ ကတံအႆာဒံ = ေရွးကျပဳခဲ့ဘူးေသာကာမဂုဏ္ကိုအာရံုျပဳလ်က္သာယာျခင္း။
၆။ အညံအႆာဒံ =သူတစ္ပါးတို႔ခံစားျပည့္စံုကာမဂုဏ္ကိုအာရံုျပဳလ်က္သာယာျခင္း။
၇။ အဂၢအႆာဒံ=သီလအက်င့္ျမတ္ပဋိပတ္ေၾကာင့္နတ္ဘဝကိုေတာင့္တသာယာျခင္း။
ပြတ္သပ္မက်ဴး၊ရယ္ျမဴးမရွိ၊မ်က္စိမဆံု၊
သံမ်ိဳးစံုပစ္၊ ေရွးျဖစ္မၾကံ၊ေမာင္ႏွံငံု႔ေရွာင္၊

နတ္ေဘာင္မရြယ္၊ခုႏွစ္သြယ္၊လြတ္ဖြယ္ေမထုန္တည္း။

ရန္ကုန္ၿမိဳ့၊မဟာဝိသုဒၶါ႐ံု စာသင္တိုက္ႀကီးကိုစတင္တည္ေထာင္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ပထမ မဟာဝိသုဒၶရံုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဘႏၵႏၱသဝါဘိဝံသ။ဆရာေတာ္ႀကီးကအခုလိုထိမိ တဲ့
ေတးထပ္တစ္ပုဒ္နဲ႔ ရဟန္းေတာ္ေတြ မ ေၾကာင့္မပ်က္စီးဖို႔သတိေပးေတာ္မူခဲ့တယ္။
အနာဂါမ္ေလာကုတ္၊သေဘာဟုတ္မရမီ၊
ေျပာအလုပ္ႏွင့္ သမဏပီေအာင္၊မ မသီေစႏွင့္။
သင္းအတြက္ ရမၼက္ခြာ၊စကၠဝါျခား၍ ေနသင့္၊
ဝိသဘာဂအာ႐ံုေမွ်ာ္သည္၊ရွာပံုေတာ္ေတြႏွင့္။
ကာမဂုဏ္ေညႇာ္ေလပင့္ေတာ့၊ေလလြင့္ရျပန္သည္၊
ဈာန္လက္ကိုင္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ယုတ္႐ိုပ်က္ျပားမ်ားလွေလၿပီ၊
က်င့္သီလစာမရီလို႔၊မကြာညီတည္ရစ္ဖို႔၊
ျပည္ခ်စ္တဲ့ညီလ်ာ၊သိပါစိမ့္ငွာ၊
ေနာင္ေတာ္ႀကီးအကိုဝါ၊ထိုကဗ်ာလက္ကမ္းေပါ့ေလး။

အဓိပၸါယ္လိုရင္းကေတာ့ ငယ္ျဖဴရဟန္းေတြ လူထြက္ဘဝမေရာက္ခ်င္ရင္ အနာဂါမ္ ပုဂၢိဳလ္မျဖစ္မျခင္း အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔နီးကပ္စြာမဆက္ဆံပါနဲ႔တဲ့။အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ နီး ကပ္စြာဆက္ဆံရင္ပုထုဇဥ္ရဟန္းမေျပာနဲ႔ ေသာတာပန္၊သကဒါမ္ရဟန္း ေတြေတာင္ လူထြက္ႏိုင္ေသးတယ္တဲ့။ အနာဂါမ္က်မွသာ ကာမဂုဏ္ကို ပယ္သတ္ၿပီးလို႔ လူမထြက္ ႏိုင္ေတာ့တာပါတဲ့။ မ နဲ႔ေဝးေဝးက ဆက္ဆံဆိုတဲ့ေနရာမွာ စိတ္ခ်ရေအာင္ စၾကဝဠာ ႀကီးတစ္ခုေလာက္ျခားတဲ့အထိ ေဝးေဝးက ဆက္ဆံေစခ်င္တယ္တဲ့။ ဖိုဓာတ္၊ မ ဓါတ္ လို႔ေခၚတဲ့ သေဘာျခင္းမတူတဲ့ ဝိသဘာဂအာ႐ံုႏွစ္ခုဟာ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ထိေတြ႕ယဥ္ ပါးရေအာင္ သဘာဝအရ အၿမဲရွာေဖြေနတတ္ ၾကတယ္ တဲ့။

3 comments:

  1. (အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ နီး ကပ္စြာဆက္ဆံရင္ပုထုဇဥ္ရဟန္းမေျပာနဲ႔ ေသာတာပန္၊သကဒါမ္ရဟန္း ေတြေတာင္ လူထြက္ႏိုင္ေသးတယ္တဲ့။ ) ဒိစကားဘယ္သူေျပာတာလဲ ေသာတာပန္သံဃာဆိုတာ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ လူမထြက္ေတာ့ဘူး ေဒၚစိုး ေသခ်ာမွတ္ထားပါ (၀ိနည္းအဌကထာမွာေသခ်ာပါပါတယ္)

    ReplyDelete
  2. ဒီစကားဘယ္သူေျပာတာလဲဆိုေတာ့ လကၤာရဲ့အေပၚမွာေရးထားပါတယ္။ သတိမထားမိဘူး ထင္ပါ တယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ့၊မဟာဝိသုဒၶါ႐ံု စာသင္တိုက္ႀကီးကို စတင္တည္ေထာင္ ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ပထမ မဟာဝိသုဒၶရံု ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးဘႏၵႏၱသဝါဘိဝံသ။
    က်မ ေသခ်ာမွတ္မိတာကေတာ့ ေသာတာပန္ဆိုတာ ၀ိစိကိစၦကိေလသာဆိုတဲ့ သ႔ိုေလာသို႔ေလာ သံသယ ေတြမျဖစ္ေတာ့ဘဲ ဘုရား၊တရား၊သံဃာ၊သီလတရား၊ေပၚမွာ လံုး၀ ယံုၾကည္တဲ့ သမၼဒိ႒ိျဖစ္သြားတာပါ။ ေသာတာပန္ျဖစ္ေၾကာင္းသိနိုင္တာကေတာ့ ငါးပါးသီလကို ခါး၀တ္ပုဆိုးလို လံုျခံဳသြားတာပါ။ အိမ္ေထာင္ သားေမြးျခင္းဆိုတဲ့ ကိေလသာေတြကုန္သြားတာမဟုတ္ပါဘူး။ အပါယ္ေရာက္နိုင္တဲ့ ၾကမ္းတမ္း ေသာ အကုသိုလ္ေတြမလုပ္ေတာ့တာမို႔ အပါယ္တံခါးပိတ္သြားတယ္လို႔လဲဆိုပါတယ္။ သာသနာမွာ လူတိုင္း သိၾကတဲ့ ၀ိသာခါဒါယိကာမႀကီးဆိုရင္ အသက္ ၇ ႏွစ္ထဲက ေသာတာပန္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အိမ္ေထာင္သားေမြးလိုက္တာ သားသမီး ၂၀၊ ေျမး ၄၀၀ ရာ၊ ျမစ္ ၈ ေထာင္ေတာင္ရခဲ့ပါတယ္။
    ၀ိသာခ ဒါယိကာႀကီးဆိုရင္ တရားနာလို႔ ေသာတာပန္ျဖစ္တဲ့အခါ ၊သကဒါဂါမ္ျဖစ္တဲ့အခါေတြမွာ သူ႔အိမ္သူနဲ႔ အရင္အတိုင္းဆက္ဆံလို႔ သူ႔အိမ္သူျဖစ္တဲ့ ဓမၼဒိႏၷာ က တရားထူးရမွန္းမသိခဲ့ပါဘူး။ အနာဂါမ္ျဖစ္တဲ့ေန႔က်မွ သူ႔အိမ္သူနဲ႔ မဆက္ဆန္ေတာ့မွ တရားထူးရမွန္းသိခဲ့ပါတယ္။ အနာဂါမ္ျဖစ္ရင္ေတာ့ ၈ ပါးသီလ လံုး၀ လံုျခံဳ သြားပါတယ္။
    ေသာတာပန္ျဖစ္ရင္ လူမထြက္ေတာ့ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ စာေတြထဲမွာ က်မ မမွတ္သားမိပါဘူး။ ဦး/ကို Zaw Myo Oo မွတ္မိရင္ ေျဖေပးေစလိုပါတယ္။
    က်မ ဆိုဒ္ကို လာေရာက္အားေပး၊ ေဆြးေႏြးတဲ့အေတြက္ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါတယ္။

    ReplyDelete
  3. ၀ဏၰသီရိ၏ ညီေတာ္အာနႏၵာ၏တစ္သက္တာမွတ္တမ္း(ဒုတိယတြဲ) စာမ်က္ႏွာ ၃၉၉
    တြင္ျမတ္စြာဘုရားပရိနိဗၺာန္စံခါနီး အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍မည္သို႔လိုက္နာရမည္ကို ေသာတာပန္ျဖစ္ေသာအရွင္အာနႏၵာ ေလွ်ာက္ထားသည့္အခါ
    မၾကည့္မရႈ႔ဘဲ ေနၾကရမည္။ ဟုမိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
    မတတ္သာ၍ေတြ႔ၾကရျမင္ၾကရေသာ အခါ မည္သို႔လိုက္နာရပါမည္နည္း။ ဟုထပ္မန္ေလွ်ာက္ထားရာ။
    စကားမေျပာဘဲ ေနၾကရမည္။ ဟုမိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

    မလြဲသာမေရွာင္သာ၍ေျပာခြင့္ၾကံဳလာရေသာ အခါ မည္သို႔က်င့္သံုးရပါမည္နည္း။ ဟုထပ္မန္ေလွ်ာက္ထားရာ။

    အမိအရြယ္ကိုအမိကဲ့သို႔၊ႏွမအရြယ္ကိုႏွမကဲ့သို႔၊သမီးအရြယ္ကိုသမီးကဲ့သို႔၊သေဘာထား၍
    သတိႀကီးစြာဆက္ဆံေျပာဆိုၾကရမည္။ ဟုမိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

    (သုတ္မဟာ၀ဂ္၊မဟာပရိနိဗၺာန္နသုတ္၊အာနႏၵာပုစၦာကထာ၊အာနႏၵာအစၦရိယဓမၼ၊မဟာသုဒႆနသုတၱေဒသနာ၊မလႅာနံ၀ႏၵနာပါဠိေတာ္ႏွင့္အ႒ကထာ)ဟုညႊန္းထားပါတယ္။

    ျမတ္ဘုရားရဲ့ စကားေတာ္ေတြဟာ ပါဠိေတာ္ေတြျဖစ္ၿပီး၊ အ႒ကထာဆိုတာ ျမတ္ဘုရားရဲ့ စကားေတာ္ကို ရွင္းလင္းထားတဲ့ပါဠိေတာ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ပါဠိလိုနားမလည္တဲ့ က်မအေနနဲ႔ ျမန္မာျပန္မရွိတဲ့အ႒ကထာကို ဖတ္နိုင္စြမ္းမရွိပါဘူး။ ဖတ္နိုင္တဲ့ ဦး/ကို Zaw Myo Oo ကိုခ်ီးက်ဴးပါတယ္။ က်မနားလည္နိုင္တဲ့ ၀ိနည္းပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္နဲ႔ က်မ္းျပဳအေက်ာ္ေတာင္ၿမိဳ႔ဆရာ ေတာ္ ဘုရားႀကီးအရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ့ ဘုရားဥပေဒေတာ္ႀကီးဆိုတဲ့စာအုပ္မွာလည္း ဦး/ကို Zaw Myo Oo ေျပာတဲ့ေသာတာပန္ျဖစ္ရင္လူမထြက္ဘူးဆိုတာမေတြ႔ရပါဘူး။

    ReplyDelete