လာေရာက္ၾကသူေတြေရာ မလာနိုင္သူေတြပါ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစ

Wednesday, August 16, 2017

ဓမၼေရခ်မ္းစင္
"နိဗၺာန္"
***
"နိဗၺာန္" အေၾကာင္း မေရးသားခင္မွာ ဓမၼိတ္ေဆြ မ်ား အေနျဖင့္ " နိဗၺာန္" ရွိမရွိ ဆိုတာ အရင္ဆံုး သိသင့္တယ္လို ့ယူဆမိပါတယ္။ မိမိ ဖတ္ရႈရေသာ နိဗၺာန္အေၾကာင္း သိမွတ္ဘြယ္ရာ စာအုပ္မွ "မိလိႏၵမင္း ႏွင္႔ အရွင္နာဂသိန္ တို႔၏ အေမး အေျဖ မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ ကို အရင္ဆံုး တင္ျပလိုက္ပါတယ္။
( ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး )
**********************************
"နိဗၺာန္"သည္ မရွိတရား မဟုတ္လ်ွင္ နိဗၺာန္ကို "ဥပမာ" ျဖင္႔ ျပေတာ္မူပါ ။ နိဗၺာန္ ဟူသည္ ဘယ္လို ရွိပါသလဲ" ဟု "မိလိႏၵမင္း" က "အရွင္နာဂသိန္ " ကို ေလွ်ာက္ထားတာပါ။
"ေလ" ဆိုေသာ အရာ သည္ ရွိပါသည္ ။ ေလသည္ အဆင္း ၊ ပံုသဏၭာန္ အၾကီးအေသး အရွည္ အတို မည္သို႔ "သဏၭာန္ " ရွိပါသလဲ။ မၫႊန္ျပ၊ မေဖၚျပႏိုင္လွ်င္ "ေလ" မရွိသေလာ၊"ေလ" သည္ မရွိသည့္တရားေလာ။
ဒီလို ဆိုပါတယ္-
" ေလ" သည္ ရွိပါ၏ ။
" ေလ"ကို ညႊန္ျပ ရန္ေတာ႔ မစြမ္းပါ ။သို႔ေသာ္"ေလ"ရွိသည္ကို" ႏွလံုးသား"၌ သိေနပါသည္ ။ ႏွာသီးဝ ၌ တိုးေနပါသည္ ။ ထိုတိုးေသာ လကၡဏာ အားျဖင္႔လည္း သိပါသည္၊...တဲ့။
"နိဗၺာန္" သည္လည္း ဤသို႔ပင္ ျဖစ္၏။ ျငိမ္းခ်မ္းမႈရရွိေသာ လကၡဏာ အားျဖင္႔ ထင္ရွားရွိေၾကာင္းသိရာ၏။ ေလကဲ႔သို႔ပင္ အဆင္းအားျဖင္႔ ၄င္း ၊ ပံုသဏၭာန္ အားျဖင္႔ ၄င္း ညႊန္ျပရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
"နိဗၺာန္" ဆိုသည္မွာ-
ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ၏ အဆံုးစြန္ ဘာသာေရး ရည္မွန္းခ်က္ ျဖစ္ေပသည္။
"မဟာယာန" ႏွင့္ "ေထရဝါဒ"ဟူ၍ဂိုဏ္းၾကီး ႏွစ္ခုကြဲ သကဲ့ သို႔ "နိဗၺာန္"ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အယူအဆမွာလည္း ကြဲျပားပါသည္။
"မဟာယာန" က်မ္းမ်ားတြင္ "နိဗၺာန္"ကို "သုခခ်မ္းသာ"တို႔ျဖင့္ ျပည့္စုံသည့္ "ဘံုဗိမာန္"အျဖစ္၎၊ သံသရာကိုယ္ ၌ ကပင္ "နိဗၺာန္" ျဖစ္သည္ ဟူ၍၎ ကြဲျပားေသာ အယူအဆမ်ား၊ သေဘာတရားမ်ားကို တင္ျပထားသည္။
သို႔ေသာ္"ေထရဝါဒ"တြင္မူ ဆရာစဥ္ဆက္ ႏွင့္ က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ "နိဗၺာန္"သည္ တည္ေနရာဘံုအျဖစ္ မယူဆ၊မသတ္မွတ္သင့္ေၾကာင္း၊ သံသရာႏွင့္ ဆက္စပ္မႈကင္းမွ သာလွ်င္ "နိဗၺာန္" ျဖစ္ေၾကာင္း အစရွိသျဖင့္ တိက်စြာရွင္းလင္းျပဆိုထားေပသည္။
********************
"နိဗၺာန္"သည္ "အဘိဓမၼာ" တြင္ "အသခၤတ ဓမၼအစစ္အမွန္" ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္း အစစ္အမွန္တရားကို အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆိုမႈမ်ားေၾကာင့္လည္း "နိဗၺာန္" အယူအဆသည္ ဗုဒၶဘာသာေလာကတြင္ သာမက အျခား အေတြးအေခၚပညာရွင္မ်ား ၊ ဘာသာဝင္မ်ားၾကားတြင္ပါ စိတ္ဝင္စားစရာ ထင္ရွားလာရပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ရွိသမွ်ေသာ သမိုင္းတေလွ်ာက္ အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆိုမႈမ်ားသည္ "နိဗၺာန္" ဟူသည္မည္သည္႔ အရာျဖစ္ေၾကာင္း တိက်ရွင္းလင္းေသာ အေျဖသို႔ မေရာက္ခဲ႔ၾကပါ။ ထိုသို႔ ျဖစ္ရျခင္းမွာ-
( ၁ ) က်မ္းျပဳသူ အသံုးျပဳေသာ ဘာသာစကားတြင္ ကန္႔သတ္ခ်က္ရွိေနေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္ ။
( ၂ ) က်မ္းျပဳသူ ကိုယ္တိုင္ "နိဗၺာန္ "ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳသည္အထိ က်င္႔ၾကံအားထုတ္မႈမရွိေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။
( ၃ ) က်င္႔ၾကံအားထုတ္ေသာ္လည္း "နိဗၺာန္" ႏွင္႔ ထပ္တူထပ္မွ် ႏိႈင္းယွဥ္ျပစရာ မည္သည္႔အရာမွ မရိွေသာေၾကာင္႔လည္း ျဖစ္ပါသည္။
"(တဏွာ)ကုန္ဆံုးရာနိဗၺာန္"
********************
"နိဗၺာန္" ဟူသည္ ပါဠိစာလံုး "နိဗၺာန" ဟူေသာ ပုဒ္မွ လာသည္ ။"ျငိမ္းသတ္သည္" ဟု ဆိုလိုသည္ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ "ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ" မီးမ်ားကို ျငိမ္းသတ္ႏိုင္ျခင္းသည္ "နိဗၺာန္" ျဖစ္သည္ ။ (ရတန သုတ္တြင္ ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။)
တဖန္ "နိဗၺာန" ဟူေသာ ပုဒ္သည္ ပါဠိဘာသာ "နိ" ႏွင္႔ "ဝါန" ကို ေပါင္းထားျခင္းျဖစ္သည္ ။ နိ - မရွိ၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္း ၊ ထြက္ခြာျခင္း ။ ဝါန - တဏွာ ။ နိဝါန = နိဗၺာန = တဏွာမရွိျခင္း ၊ တဏွာမွ ကင္းလြတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
"ေထရဝါဒ" ဗုဒၶက်မ္းဂန္အရ ၃၁-ဘံု၌ ရွိၾကေသာ သတၱဝါတို႔သည္ သံသရာလည္ၾကရာတြင္ ၃၁-ဘံုမွ စိတ္၏ လံုးဝ ခ်မ္းသာရာျဖစ္ေသာ ကိေလသာ မ်ားမွ လြတ္ကင္းရာကို "နိဗၺာန္"ဟု ေခၚသည္။ "နိဗၺာန္"တြင္ လူတုိ႔၏ ဒုကၡအားလံုးမွ ကြၽတ္ၿငိႇမ္းၿပီး "နိဗၺာန္"သုိ႔ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္ သံသရာ အသစ္တဖန္ျပန္လည္ျခင္း မရွိေတာ့ေပ။ "နိဗၺာန္"သည္ ေကာင္းဘံုကဲ့သုိ႔ ေနရာအျဖစ္ မရွိေပ။ နိဗၺာန္သည္ "ဥပခါျပဳျခင္း"ကဲ့သုိ႔ "သံသရာ" ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ "နိဗၺာန္"ဆိုသည္မွာ တက္မက္မႈ၊ တြယ္တာမႈ ကင္းရာ(မျဖစ္ရာ) ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ရသည္။ ဘဝတစ္ခု ႏွင့္ တစ္ခုကို ဆက္စပ္ေပးတတ္ေသာ တက္မက္မႈ (တဏွာ) မျဖစ္ရာ၊ ကုန္ဆံုးရာ (တဏွာ)မွ လြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းပင္ ျဖစ္သည္။
"နိဗၺာန္ ႏွစ္မ်ဳိး"
*********
ဗုဒၶဘာသာအရ "နိဗၺာန္" ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါသည္။
( ၁ )သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္
( ၂ )အႏုပါဒေသသ နိဗၺာန္ တို႔ျဖစ္သည္။
( ၁ )သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္
*****************
မေသမွီ ဤရုပ္နာမ္ ျဖစ္ေသာ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးရွိေနစဥ္ အေတာအတြင္း ရေသာ "နိဗၺာန္"ကို "သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္"ဟု ေခၚသည္။
* ပထမမဂ္ဉာဏ္ရေသာ "ေသာတာပန္"သည္ ေသာတာပန္ကို ျမင္အပ္၊ ရအပ္ေသာ "သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္" ကိုရ၏။
* ဒုတိယမဂ္ဉာဏ္ရေသာ "သကဒါဂါမ္"သည္ သကဒါဂါမ္ကို ျမင္အပ္၊ ရအပ္ေသာ "သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္" ကိုရ၏။
* တတိယမဂ္ဉာဏ္ရေသာ "အနာဂါမ္"သည္ အနာဂါမ္ကို ျမင္အပ္၊ ရအပ္ေသာ "သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္" ကိုရ၏။
( ၂ )အႏုပါဒေသသ နိဗၺာန္
*****************
ေသၿပီးေနာက္ ဘဝမကူးေတာ့ပဲ ရအပ္ေသာ "နိဗၺာန္"ကို "အႏုပါဒေသသ နိဗၺာန္"ဟု ေခၚသည္။
* စတုတၳမဂ္ဉာဏ္ ရေသာ "ရဟႏၲာ"သည္ "သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္"ကိုရ၍ မေသမွီ ခႏၶာရွိစဥ္ အေတာအတြင္း နိဗၺာန္သႏၲိသုခ ခ်မ္းသာႀကီးကို "(၇)ရက္ထိ မစား၊ မေသာက္၊ မအိပ္ပဲ" ဝင္စား၍ ေနႏိုင္၏။ ေသေသာအခါ ခႏၶာျပန္မရေတာ့ပဲ ဘဝတစ္ဖန္ ျပန္မျဖစ္ေတာ့သည့္ "အႏုပါဒေသသ နိဗၺာန္"ကို စံဝင္ႏိုင္ၾကရပါသည္။
" နိဗၺာန္၏ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ား "
*******************
*မာန္မယစ္ရာ နိဗၺာန္။ (မဒနိမၼဒေနာ)
*တဏွာမြတ္သိပ္ျခင္းကို ပယ္ေျဖာက္ရာ နိဗၺာန္။ (ပိပါသဝိနေယာ)
*ကာမဂုဏ္ အာလယကို အႂကြင္းမဲ့ခြာရာ နိဗၺာန္။ (အာလယသမုဂၣါေဋာ)
*၀ဋ္သံုးပါးမွ ကင္းျပတ္ရာ နိဗၺာန္။ (၀႗ဳပေစၦေဒါ)
*တဏွာကုန္ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္။ (တဏွာကၡေယာ)
*ရာဂကင္းလြတ္ရာ နိဗၺာန္။ (ဝိရာေဂါ)
*တဏွာ၏ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္။ (နိေယာေဓာ)
*အျမဲခိုင္ခန္႔ေသာ နိဗၺာန္။ (ဓုဝံ)
*အိုျခင္းမရွိေသာ နိဗၺာန္။ (အဇရံ)
*သံသရာခ်ဲ႕တတ္ေသာ တရားမရွိေသာ နိဗၺာန္။ (နိပၸပဥၥံ)
*မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္ေသာ နိဗၺာန္။ (သစၥံ)
*သံသရာ၏ ဟိုမွာဘက္ကမ္းျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္။ (ပါရံ)
*ဉာဏ္ႏံု႔သူတို႔ အလြန္ျမင္ႏိုင္ခဲေသာ နိဗၺာန္။ (သုဒုဒၵသံ)
*ကိေလသာကင္းေဝး ခ်မ္းေအးေသာ နိဗၺာန္။ (သိဝံ)
*ေသျခင္းကင္းရာ နိဗၺာန္။ (အမတ)
*ၿငိမ္းခ်မ္းရာ ေဘးကင္းရာ နိဗၺာန္။ (ေခမံ)
*သခၤါရကင္းဖြယ္ အံ့ဖြယ္သူရဲ မျဖစ္ဖူးေသာ နိဗၺာန္။ (အဗၻဳတံ)
*ေဘးမရွိေသာ ေႏွာက္ယွက္ပုပန္ျခင္းကင္းရာ နိဗၺာန္။ (အနီတိကံ)
*ဝဋ္ဆင္းရဲမွ ေစာင့္ေရွာက္ရာ နိဗၺာန္။ (တာဏံ)
*ေဘးရန္လြတ္ေရွာင္း ပုန္းေအာင္းရာ နိဗၺာန္။ (ေလဏံ)
* ၾသဂမလႊမ္းေသာ ကြၽန္းတည္းဟူေသာ နိဗၺာန္။ (ဒီပံ)
*ကိေလသာမွ စင္စစ္ စင္ၾကယ္ေသာ နိဗၺာန္။ (ဝိသုဒၶိ)
*သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ေတာင့္တအပ္ေသာ နိဗၺာန္။ (ဝရံ)
*သိမ္ေမြ႔ႏူးညံ့ေသာ နိဗၺာန္။ (နိပုဏံ)
*အေၾကာင္းတရား မျပဳျပင္အပ္ေသာ နိဗၺာန္။ (အသခၤတ)
*ကိေလသာမွ လြတ္ေသာ နိဗၺာန္။ (ေမာေကၡာ)
*အထူးသျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ နိဗၺာန္။ (ေသေ႒ာ)
*အတုမရွိ အလြန္ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္။ (အႏုတၱေရာ)
*ေလာကသံုးပါး၏ ဆံုးရာ နိဗၺာန္။ (ေလာကႆေႏၲာ)
ဆင္တူေဝါဟာရ ႏွင္႔ ပရိယာယ္ အေဟာမ်ားကိုပါ ဘာသာျပန္လွ်င္ နိဗၺာန္ ၏ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားမွာ -
ကံ၊စိတ္၊ဥတု ၊ အာဟာရ တုိ႔၏ ျပဳျပင္စီရင္ ျခင္းမွ လြတ္ေသာ တရား ၊ အလံုးစံုျငိမ္းခ်မ္းျခင္း ၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မရိွေသာ ေအးျငိမ္းခ်မ္းသာမႈ ၊ တဏွာမရွိျခင္း ၊ တဏွာမွ ကင္းလြတ္ျခင္း ၊ ဒုကၡမွ အျပီးတိုင္လြတ္ေျမာက္ျခင္း ၊ ေမြး၊အို၊နာ၊ေသ မရွိျခင္း ၊ စြန္႔လြတ္ျခင္း ၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္း ၊ မကပ္ျငိျခင္း ၊ ဘဝ မရွိျခင္း ၊ ပူေဆြးမႈ မရွိျခင္း ၊ ငိုေၾကြးမႈမရွိျခင္း ၊ေသာက မရွိျခင္း ၊ အညစ္အေၾကး ကိေလသာ မရွိျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္သည္။
ဒီဃနိကယ္ မဟာ သတိပဌာန သုတ္ေတာ္ (အဌကထာ ) တြင္းမွ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားျဖစ္ပါသည္ ။
သဠာယတန - သံယုတ္ပါဠိေတာ္ လာ ဂုဏ္ပုဒ္ မ်ားကို ပထမ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရား အနက္ေပးထားရာ နိဗၺာန္ ၏ ဂုဏ္ပုဒ္ (၃၀) ရွိေသးသည္။
"ဒုကၡ နိေရာဓ သစၥာ ၊ သုညတ ၊ အမတ ၊ နိဗၺာန္ ၊ အသခၤတ ၊ အဘူတ ၊ သႏၱိ ၊ ေခမ " စေသာ ေဝါဟာရ အားလံုးကို ဘာသာျပန္လွ်င္ လြန္စြာ မ်ားေပလိမ္႔မည္ ။ ထို႔ေၾကာင္႔လည္း တိုတိုရွင္းရွင္းႏွင္႔ ထိထိမိမိ အတိအက် နားလည္ေအာင္ ေဖာ္ျပႏိုင္ေသာ ဘာသာစကားမရွိ ဟု ဆိုၾကရေပသည္ ။
အဂၢသာဝကၾကီးမ်ား ၊ ရဟႏၱာၾကီးမ်ား ၏ နိဗၺာန္ ကို ဖြင္႔ဆိုခ်က္မ်ားသည္လည္း တမူထူးျခားၾကေသးသည္။
တင္ျပခဲ႔ သမွ်တြင္ နိဗၺာန္ဆုိတာ အသခၤတ ဓမၼအစစ္အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရွိေၾကာင္း ႏွင့္ နိဗၺာန္ကို ရရွိရန္ ျပည္႔စံုသိရွိနားလည္ရန္ သတိပဌာန္ေလးပါးသည္သာ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း ကို သတိျပဳမိရင္ ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားႏွင့္ ၾကည္ညိဳလို႔ ရပါသည္။
နိဗၺာန္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ကို သိေအာင္ျပဳ၍ အဖန္ဖန္ ႏွလံုးသြင္းရာ၏၊ ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ရာ၏၊ ဤသို႔ နိဗၺာန္၏ဂုဏ္တို႔ကို အသီးသီး ဆင္ျခင္ ေအာက္ေမ့သည္ရွိေသာ္ အလြန္ စိတ္ၾကည္လင္၏၊ ဉာဏ္ႀကီးထြား၏၊ စိတ္ေအးခ်မ္းတည္ၾကည္၏။ ဥပစာရ စ်ာန္ကိုရ၏...တဲ့။
တဖန္ "နိဗၺာန္"သည္ တည္ရာအရပ္ရွိပါသေလာ...။တည္ရာအရပ္ မရွိလွ်င္ နိဗၺာန္ ကို မည္ကဲ့သို ့မ်က္ေမွာက္ျပဳပါသလဲ...တဲ့။
"နိဗၺာန္"သည္ အျမဲအစြဲတည္ေနရာ အရပ္မရွိေသာ္လည္း နိဗၺာန္ သည္ ရွိ၏ ။ ေကာင္းစြာက်င္႔ၾကံ ႏွလံုးသြင္းမႈျဖင္႔ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္၏။
ဥပမာ - မီးသည္ ထင္ရွားရွိ၏ ။
ထို မီး၏ အျမဲအစြဲတည္ေနရာ အရပ္သည္ မရွိသကဲ႔သို႔ ျဖစ္၏။ ေက်ာက္ခဲ ႏွစ္လံုး ခတ္မွ ၊ ဝါ ႏွစ္လံုးပြတ္မွ မီး ျဖစ္လာ ၊ ရလာသကဲ႔သို႔ ျဖစ္၏။ "စၾကဝေတးမင္း"တို႔ ရရွိအပ္ေသာ "စၾကာရတနာ ၊ မိဘုရားရတနာ ၊ သူၾကြယ္ ရတနာ ၊ ဆင္ရတနာ ၊ျမင္းရတနာ "စေသာ ရတနာ (၇)ပါးတို႕ သည္လည္း တည္ေနရာ မထင္ရွားပါဘူး ။ မင္းက်င္႔တရားေကာင္းမြန္သူ ထံသို႕ ကပ္ေရာက္လာၾကတာျဖစ္ပါတယ္.. တဲ့ ။ ထို႔အတူ သင္႔ေတာ္ေသာ" ႏွလံုးသြင္းမႈ ျဖင္႔ က်င္႔ၾကံအားထုတ္သူ" တို႔ သာ "နိဗၺာန္"ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း "အရွင္နာဂသိန္ " ၏ ေျဖၾကားခ်က္ ကို တင္ျပရင္း ကုသိုလ္ျပဳလိုက္ပါသည္။
__________________________________________________
 ဘယ္မွာလဲ နိဗၺာန္ 
*****************************
မိလိႏၵမင္းႀကီးက `အရွင္ဘုရား- နိဗၺာန္ဟာ ရွိႏွင့္တယ္ဆုိရင္လဲ ေရွးကလူေတြ ေတြ႕ဖုိ႔ေကာင္းတယ္၊ ရွိဆဲဆိုရင္လဲ အခုလူေတြ ေတြ႕ဖုိ႔ေကာင္းတယ္၊ ေစာင့္ေနတယ္ဆုိရင္လဲ တပည့္ေတာ္တို႔ ဘယ္အခ်ိန္သြားသြား ရတာပဲဆုိၿပီး ေနလုိ႔ရတယ္၊ ဒီေတာ့ နိဗၺာန္ဟာ ဘယ္လုိရွိပါသလဲဘုရား´လို႔ အရွင္နာဂသိန္ကိုေမးလုိက္တယ္။ ဒီေတာ့ အရွင္နာဂသိန္က `ဘယ္ကာလမွာမွ မရွိဘူး´တဲ့။ အတိတ္မွာလဲ မရွိဘူး၊ ပစၥဳပၸန္မွာလဲ မရွိဘူး၊ အနာဂတ္မွာလဲ မရွိဘူး။
`ဒါျဖင့္ နိဗၺာန္မရွိဘူးလို႔ ယူရမွာလားဘုရား´
`ရွိပါတယ္´၊ ဥပမာအားျဖင့္ ၀ါးလံုးႏွစ္လံုးပြတ္ရာမွာ မပြတ္ခင္က ၀ါးလံုးထဲမွာ မီးမရွိဘူး။ တကယ္တမ္း ပြတ္လုိက္ေတာ့ မီးထြက္လာတာဟာ ဘယ္ကမီးလဲဆိုရင္ ၀ါးထဲကပဲ ထြက္တဲ့ မီးလို႔ဆုိရမယ္။ မီးဟာ အရင္ ရွိႏွင့္တာလားဆိုရင္လဲ မဟုတ္ဘူး၊ ပြတ္ဆဲရွိတာလားဆုိရင္လဲ မဟုတ္ဘူး၊ ရွိလတံ့လားဆုိရင္လဲ မဟုတ္ဘူး။ ဒီအတုိင္းပဲ နိဗၺာန္ဟာ ကာလသံုးပါးမွ လြတ္တယ္၊ ဘယ္ကာလမွာမွ မရွိဘူး။ နိဗၺာန္ဟာ မရွိဘူးလားဆုိရင္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ဒီတရားသံုးပါးနဲ႔ ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ ပြတ္ေပးလုိက္ရင္ ၀ါးႏွစ္လံုးပြတ္ေတာ့ မီးထြက္သလုိ နိဗၺာန္ ထြက္လာတယ္တဲ့။
ဒါျဖင့္ ဘယ္ကာလမွာ ရွိသလဲဆုိရင္ ဘယ္ကာလမွာမွ မရွိဘူး။ ပြတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာေတာ့ ရွိတယ္။ ၀ိပႆနာအလုပ္ လုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာ နိဗၺာန္ရွိတယ္၊ မလုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာ မရွိဘူးလို႔ မွတ္လုိက္ပါ။ ဒီအတုိင္းပဲ ခႏၶာရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္နဲ႔ ကုိယ့္ဉာဏ္ မဂ္နဲ႔ ၾကပ္ၾကပ္ပြတ္ေပးပါ။ ေ၀ဒနာကၡႏၶာျဖစ္ျဖစ္၊ ၀ိညာဏကၡႏၶာျဖစ္ျဖစ္ ဉာဏ္နဲ႔သာ ပြတ္ေပး။ အနိစၥဉာဏ္နဲ႔ ပြတ္ေပး၊ ဒုကၡဉာဏ္နဲ႔ပြတ္ေပး၊ အနတၱဉာဏ္နဲ႔ ပြတ္ေပး။ ဒီလုိပြတ္ေပးလုိက္ရင္ မီးနဲ႔ တူတဲ့နိဗၺာန္ဟာ အနိစၥအဆံုးမွာ နိစၥနိဗၺာန္၊ ဒုကၡအဆံုးမွာ သုခနိဗၺာန္၊ အနတၱအဆံုးမွာ အတၱနိဗၺာန္ဆုိတာ ေပၚလာမွာပဲတဲ့။
၀ါးႏွစ္လံုးပြတ္ရာမွာ မပြတ္ခင္က ဘယ္၀ါးမွာမွ မီးရွိေနတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ပြတ္တုိက္ျခင္း လံု႔လပေယာဂေၾကာင့္သာလွ်င္ မီးထြက္လာရသလို ခႏၶာကုိ အနိစၥတရားနဲ႔ ႐ႈ၊ မဂၢတရားနဲ႔ ပြတ္တိုက္ေပးလုိက္ပါ။ မီးနဲ႔တူတဲ့ နိဗၺာန္ေပၚလာလိမ့္မယ္။ ဒါျဖင့္ နိဗၺာန္ဟာ အားထုတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာ ရထုိက္တယ္၊ အားမထုတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာ မရထုိက္ဘူး။ နိဗၺာန္မရွိဘူးလားေမးရင္ေတာ့ ရွိတယ္။ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ နိဗၺာန္ေပၚလာေအာင္ လုပ္ရပါလိမ့္မလဲဆုိရင္ေတာ့ ခႏၶာနဲ႔ ဉာဏ္နဲ႔ တုိက္ေပးရမယ္။ ျဖစ္ပ်က္နဲ႔ မဂ္ တိုက္ေပးရမယ္။ မေနာထဲက ဉာဏ္နဲ႔ ခႏၶာနဲ႔ တုိက္ေပးရမယ္။ ၀စီကံနဲ႔ ဆုေတာင္းတာဟာျဖင့္ ေ၀းေသာအေၾကာင္းသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ မေနာကံနဲ႔ ပြတ္တုိက္ေပးလုိက္ရင္ေတာ့ အင္မတန္နီးေသာအေၾကာင္းျဖစ္လုိ႔ အားစုိက္လုိက္ရင္ မီးပြင့္လာတာပဲ။ ဒါျဖင့္ နိဗၺာန္ဟာ လူတုိင္းမွာ ရွိသလားဆုိရင္လဲ မရွိပါဘူး။ အနိစၥနဲ႔ မဂၢတုိက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာေတာ့ ရွိတယ္။ မတုိက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာေတာ့ မရွိဘူး။ နိဗၺာန္ဟာ ခႏၶာနဲ႔ ဉာဏ္နဲ႔ တုိက္ယူရပါတယ္။ ခႏၶာက ျဖစ္ပ်က္၊ ဉာဏ္က မဂ္ မခြဲေစနဲ႔။ ခႏၶာျဖစ္ပ်က္ ဉာဏ္မဂ္နဲ႔ မခြဲၾကလုိ႔ရွိရင္ျဖင့္ ခႏၶာျဖစ္ပ်က္လဲ ဆံုးပါေရာ မီးပြင့္တာအမွန္ပါပဲ။
၀ါးႏွစ္လံုးပြတ္တိုက္လုိက္ေတာ့ ပြတ္ဖန္မ်ားသျဖင့္ မီးထြက္ရသလို အနိစၥနဲ႔ မဂၢ ၾကပ္ၾကပ္တုိက္ေပးပါ။ အနိစၥနဲ႔ မဂၢမတုိက္ရင္ ကိေလသာရွိေနလို႔ မီးနဲ႔ တူတဲ့နိဗၺာန္က ထြက္မလာဘူး။ တိုက္ဖန္မ်ားေတာ့ ကိေလသာက ပါးပါး ပါးပါး သြားလို႔ ကိေလသာေ၀းတဲ့အခ်ိန္ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာမီးဟာ ထြက္လာရတယ္။ ဘာေၾကာင့္ နိဗၺာန္မထြက္တာလဲဆုိရင္ေတာ့ ကိေလသာမေ၀းေသး ပြတ္တုိက္မႈေႏွးေသးလုိ႔ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အနိစၥနဲ႔ မဂၢမတုိက္ရင္ ရကုိ မရဘူးလို႔သာ မွတ္လုိက္ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ကိေလသာကို မဂ္ကမွ ျဖတ္ႏုိင္တာ။ ေရွ႕က အနိစၥ၊ ျမင္တာက မဂၢ။ မဂ္၀င္ေတာ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေရွ႕ဆက္လို႔မရေတာ့ဘူး။ ႐ႈစရာသာေပၚလာလို႔ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ ကိေလသာ လာခြင့္မရေတာ့ဘဲ ေ၀းသြားတယ္။ ကိေလသာေ၀းတဲ့အခါ ျဖစ္ပ်က္အဆံုးမွာ တုိက္ဖန္မ်ားေတာ့ မီးထြက္လာရသလို နိဗၺာန္ဟာ ေပၚထြက္လာတာပဲတဲ့။ ၾကပ္ၾကပ္သာ႐ႈလို႔ရွိရင္ ကိေလသာေ၀းၿပီး မီးထြက္ကုိထြက္ရမယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားလုိက္ပါ။
က်မ္းကိုး
ဦးကံညြန္႔၏ နိဗၺာန္အေၾကာင္း သိမွတ္ဘြယ္ရာ(၂၀၀၀-ျပည့္ႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ)
လယ္တီဆရာေတာ္ ကမၼ႒ာန္းက်မ္း။
ႏွင့္
By ashintayzaniya (အရွင္ေတဇနိယ အုတ္ဖို)
_____________________________________________
နိဗၺာန္အေၾကာင္းအရာ သိေကာင္းစရာမ်ား
**************************
နိဗၺာန္၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား
_________________
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ ေနာက္ဆံုးရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္သည္ျမတ္နိဗၺာန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
နိဗၺာန္တြင္
၁။ “ ခယဂုဏ္ေတာ္ ”
============ ထိုနိဗၺာနဓာတ္တရားျမတ္ကို ေသာတာပတၱိမဂ္ျဖင့္ ျမင္လိုက္ သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ရာဂစေသာ ကိေလသာအခ်ိဳ႕သည္ လည္းေကာင္း၊ ထိုကိေလသာ ရွိသူတိုင္း (ခုႏွစ္ဘ၀ ေနာက္ ရရွိမည့္) ရုပ္နာမ္တို႔သည္ လည္းေကာင္း ကုန္ခမ္းၾကရေတာ့၏။ အထက္မဂ္မ်ားကိုရေသာအခါလည္း ဤနည္းအတိုင္း ကိေလသာအပူေတြ ကုန္ရေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သႏၱိျဖစ္ေသာ ထိုနိဗၺာန္သည္ ကိေလသာကို႔၏ လည္းေကာင္း၊ ရုပ္နာမ္တို႔၏ လည္းေကာင္း ကုန္ခန္းေၾကာင္း “ ခယဂုဏ္ေတာ္ ”ႏွင့္ ျပည့္စံုပါသည္။
၂။ “ ၀ိရာဂဂုဏ္ေတာ္ ”
============ တတ္မက္ျခင္းသေဘာကို ပါဠိလို “ ရာဂ ” ဟုေခၚ၏။ ထိုရာဂသည္ ရုပ္နာမ္ ခႏၶာအေပၚ၌ လည္းေကာင္း၊ ခႏၶာႏွင့္စပ္ေသာ ပညတ္အေပၚ၌ လည္းေကာင္း ျဖစ္ရေသာတရားတည္း။ ရုပ္နာမ္တို႔၏ ကုန္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သည္ ထိုရာဂႏွင့္ လံုးလံုး မစပ္ေတာ့ရကား “ ၀ိရာဂ- ရာဂမရွိ ” ဟူေသာ ဂုဏ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုပါသည္။
၃။ “ အမတဂုဏ္ေတာ္ ”
============“ ေသျခင္း ” ဆိုသည္မွာ တစ္ဘ၀အတြက္ ေနာက္ဆံုး ပ်က္ျခင္းတည္း။ ထိုအပ်က္ဟူသည္လည္း အျဖစ္ရွိၿပီးမွ ေပၚလာ၏။ ပ်က္ဖို႔ ေရွ႕ရွဳေနေသာ (ပ်က္ဖို႔ျပင္ေနေသာ) သေဘာကို “ အိုျခင္း၊ ေဆြးေျမ႕ျခင္း ” ဟု ေခၚ၏။ ပါဠိလို ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ။ ျမန္မာလို ျဖစ္ျခင္း၊ (ရင့္ေရာ္ျခင္း)အိုျခင္း၊ ေသျခင္း(ပ်က္ျခင္း)၊ ဟူေသာ သေဘာသည္ ရုပ္တရား၊ နာမ္တရားတို႔၏သေဘာျဖစ္၏။ ရုပ္နာမ္အားလံုး ကုန္ဆံုးၿပီးေသာ ထို နိဗၺာန္သည္ ေသျခင္း “ မတ ” မရွိရကား“ အမတဂုဏ္ေတာ္ ” ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုပါသည္။
၄။ “ ပဏီတဂုဏ္ေတာ္ ”
============ နိဗၺာနဓာတ္ တရားျမတ္သည္ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ ( စား၍ မ၀ႏိုင္
ေအာင္ အရသာရွိေသာ အစာကဲ့သို႔ ) မၾကာမၾကာ အာရံုျပဳ၍ ေနခ်င္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္အရသာရွိေသာ တရားေတာ္ျဖစ္၏။ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ( ဖလသမာပတ္ကို ၀င္စားကာ ) ထို နိဗၺာန္ကို အာရံုျပဳ၍ မၾကာမၾကာ သီတင္းသံုးေတာ္ မူေလ့ရွိ၏။ တရားေဟာေတာ္ မူတုန္းမွာပင္ ပရိသတ္က သာဓုသာဓုေခၚၿပီးမွ တရားကို ဆက္၍ေဟာေတာ္မူ၏။ နိဗၺာန္ တရားေတာ္သည္ ရဟႏၱာျဖစ္ၿပီး ပုဂၢိဳလ္အတြက္ ဤမွ်ေလာက္ အရသာရွိေသာ တရားထူး တရားမြန္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
“ ပဏီတဂုဏ္ေတာ္ ” ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုပါသည္။
{ အမရပူရၿမိဳ႕၊ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာကို ကိုးကား ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။ }
____________________________________________________
နိဗၺာန္၏ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ား
++++++++++++++++++
၁။ မာန္မယစ္ရာ နိဗၺာန္။ (မဒနိမၼဒေနာ)
၂။ တဏွာမြတ္သိပ္ျခင္းကို ပယ္ေျဖာက္ရာ နိဗၺာန္။ (ပိပါသ၀ိနေယာ)
၃။ ကာမဂုဏ္ အာလယကို အႂကြင္းမဲ့ခြာရာ နိဗၺာန္။ (အာလယသမုဂၣါေဋာ)
၄။ ၀ဋ္သံုးပါးမွ ကင္းျပတ္ရာ နိဗၺာန္။ (၀႗ဳပေစၦေဒါ)
၅။ တဏွာကုန္ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္။ (တဏွာကၡေယာ)
၆။ ရာဂကင္းလြတ္ရာ နိဗၺာန္။ (၀ိရာေဂါ)
၇။ တဏွာ၏ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္။ (နိေယာေဓာ)
၈။ အျမဲခိုင္ခန္႔ေသာ နိဗၺာန္။ (ဓု၀ံ)
၉။ အိုျခင္းမရွိေသာ နိဗၺာန္။ (အဇရံ)
၁၀။ သံသရာခ်ဲ႕တတ္ေသာ တရားမရွိေသာ နိဗၺာန္။ (နိပၸပဥၥံ)
၁၁။ မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္ေသာ နိဗၺာန္။ (သစၥံ)
၁၂။ သံသရာ၏ ဟိုမွာဘက္ကမ္းျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္။ (ပါရံ)
၁၃။ ဉာဏ္ႏံု႔သူတို႔ အလြန္ျမင္ႏိုင္ခဲေသာ နိဗၺာန္။ (သုဒုဒၵသံ)
၁၄။ ကိေလသာကင္းေ၀း ခ်မ္းေအးေသာ နိဗၺာန္။ (သိ၀ံ)
၁၅။ ေသျခင္းကင္းရာ နိဗၺာန္။ (အမတ)
၁၆။ ၿငိမ္းခ်မ္းရာ ေဘးကင္းရာ နိဗၺာန္။ (ေခမံ)
၁၇။ သခၤါရကင္းဖြယ္ အံ့ဖြယ္သူရဲ မျဖစ္ဖူးေသာ နိဗၺာန္။ (အဗၻဳတံ)
၁၈။ ေဘးမရွိေသာ ေႏွာက္ယွက္ပုပန္ျခင္းကင္းရာ နိဗၺာန္။ (အနီတိကံ)
၁၉။ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ ေစာင့္ေရွာက္ရာ နိဗၺာန္။ (တာဏံ)
၂၀။ ေဘးရန္လြတ္ေရွာင္း ပုန္းေအာင္းရာ နိဗၺာန္။ (ေလဏံ)
၂၁။ ၾသဂမလႊမ္းေသာ ကြၽန္းတည္းဟူေသာ နိဗၺာန္။ (ဒီပံ)
၂၂။ ကိေလသာမွ စင္စစ္ စင္ၾကယ္ေသာ နိဗၺာန္။ (၀ိသုဒၶိ)
၂၃။ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ေတာင့္တအပ္ေသာ နိဗၺာန္။ (၀ရံ)
၂၄။ သိမ္ေမြ႔ႏူးညံ့ေသာ နိဗၺာန္။ (နိပုဏံ)
၂၅။ အေၾကာင္းတရား မျပဳျပင္အပ္ေသာ နိဗၺာန္။ (အသခၤတ)
၂၆။ ကိေလသာမွ လြတ္ေသာ နိဗၺာန္။ (ေမာေကၡာ)
၂၇။ အထူးသျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ နိဗၺာန္။ (ေသေ႒ာ)
၂၈။ အတုမရွိ အလြန္ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္။ (အႏုတၱေရာ)
၂၉။ ေလာကသံုးပါး၏ ဆံုးရာ နိဗၺာန္။ (ေလာကႆေႏၲာ)
နိဗၺာန္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ကို သိေအာင္ျပဳ၍ အဖန္ဖန္ ႏွလံုးသြင္းရာ၏၊ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ရာ၏၊
ဤသို႔ နိဗၺာန္၏ဂုဏ္တို႔ကို အသီးသီး ဆင္ျခင္ ေအာက္ေမ့သည္ရွိေသာ္ အလြန္ စိတ္ၾကည္လင္၏၊
ဉာဏ္ႀကီးထြား၏၊ စိတ္ေအးခ်မ္းတည္ၾကည္၏၊ ဥပစာရ စ်ာန္ကိုရ၏။
လယ္တီဆရာေတာ္ ကမၼ႒ာန္းက်မ္း။ စာ-၁၉၃။

No comments:

Post a Comment