လာေရာက္ၾကသူေတြေရာ မလာနိုင္သူေတြပါ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစ

Friday, July 21, 2017

နိဗၺာန္ နဲ႔ ေရာက္ၿပီး အသြား အျပန္ဆိုတာ

နိဗၺာန္ နဲ႔ ေရာက္ၿပီး အသြား အျပန္ဆိုတာ
☸️☀️💟☀️☸️☀️💟☀️☸️☀️💟☀️
ဒီေန႔(၂၁.၇.၁၇)မနက္ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္(၇.၁၀)မွာ
ဒိန္းမတ္ႏိုင္ငံ ကိုပင္ေဟဂင္ေလဆိပ္ကိုဆိုက္ေရာက္ၿပီး
(၉.၄၅)ေလာက္ "ျမန္မာ ဗုဒၶဓမၼစင္တာ"ကို ေရာက္မဆိုက္မွာပဲ
ခရီးသြားေဖၚသီလရွင္ဆရာေလး ေကတုမာလာက-
ဆရာေတာ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္လိုေျဖမလဲမသိဘူူး၊
ခုတေလာ လူငယ္တစ္ဦးေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခု
လူေတြအေတာ္စိတ္ဝင္းေနလို႔ဘုရား..
လူငယ္ေမးတာက-
"နိဗၺာန္ဆိုတာက ဘာမွမရွိဘူးလို႔ေျပာၾကလို႔..
တကယ္လို႔ မေတာ္တဆ နိဗၺာန္ကိုမ်ားေရာက္သြားခဲ့ရင္
နိဗၺာန္က ျပန္လာလို႔ရတဲ့နည္း ရွိ,မရွိ သိလိုပါတယ္.."တဲ့၊
အဲဒါ ဆရာေတာ့္အေျဖေလးကိုနဲနဲသိပါရေစ..တဲ့။
ဒီးေမးခြန္းကို ဒကာမႀကီးေဒၚခင္လွတင္ကလဲ
ေမးထားတယ္၊လာခါနီးအလုပ္မ်ားေနလို႔မေျဖခဲ့ရဘူး၊
ခုမွ ေပါင္းေျဖလိုက္ပါမယ္၊
ကိုယ္သေဘာေပါက္သေလာက္ေပါ့..
ပထမဆံုးက-
"နိဗၺာန္ဆိုတာ ဘာမွမရွိဘူး"ဆိုတဲ့မွတ္ခ်က္အမွားပါပဲ၊
လူတစ္ေယာက္ ေနပူတဲ့ခရီးရွည္ထဲသြားေနရာက
အရိပ္ေကာင္းတဲ့ သစ္ပင္ႀကီးေအာက္ နားေနခြင့္ရလိုက္တဲ့အခါ..အပူေတြကင္းသြားသလိုမ်ိဳးေပါ့၊
စိတ္ထဲမွာ အပူေတြကင္းသြားတယ္၊အဲဒါကို ဘာမွမရွိေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာမရပါဘူး၊အပူရဲ႕ေနရာမွာ ေအးၿငိမ္းမႈေလး
ရွိေနပါတယ္၊ ဒါကို ဘာသာဋီကာဆရာေတာ္လဲ ရွင္းျပဖူးပါတယ္။
သၿဂႋဳဟ္က်မ္းမွာ-
"သုညတ=ဘာမွမရွိဘူး"ဆိုတာ အဲဒီေအးၿငိမ္းမႈကို
ေျပာျပစရာ စကားလံုးအားျဖင့္လဲမရွိဘူး၊
(ေလာကထက္ လြန္သြားၿပီျဖစ္လို႔ ေဖၚေျပာျပစရာ
ေလာကစကားလံုးမရွိတာေျပာတာပါ၊)
ေအးၿငိမ္းမႈေလးကေတာ့-
"ပစၥတၱံ ေဝဒိတေဗၺာ ဝိညဴဟိ"ဆိုတဲ့ တရားဂုဏ္အတိုင္း
ျမင္ႏိုင္တဲ့ဉာဏ္ရသူတိုင္း ကိုယ္တိုင္ခံစားသိႏိုင္ပါတယ္၊
*သိႏိုင္တယ္ဆိုကတည္းက ရွိလို႔ေပါ့။
သၿဂႋဳဟ္မွာဆိုတဲ့-
"အနိမိတၱ"ဆိုတာ ခိုင္းႏႈိင္းျပစရာ႐ုပ္ဝတၳဳသ႑ာန္လဲမရွိဘူး၊
"အပဏိဟိတ"ဆိုတာက နိဗၺာန္ဆိုတဲ့အာရံုက
တြယ္တာတပ္မက္စရာ အာရံုမ်ိဳးလဲ မဟုတ္ဘူး၊
နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳေနတဲ့ မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ကလဲ
တြယ္တာတပ္မက္တတ္တဲ့ တဏွာေလာဘနဲ႔မယွဥ္ဘူး၊
ဒါေတာင့္ ေတာင့္တတ္တတ္,ေတာင့္တအပ္တဲ့သေဘာလဲကင္းတယ္လို႔ဆိုတာပါ၊
ေအးၿငိမ္းတဲ့သေဘာက ထင္ရွားရွိတယ္၊
ေျပာျပစရာ,ႏႈိင္းယွဥ္စရာ စကားလံုးေရာ,ပံုသ႑ာန္ေရာ,
ဒြါရငါးခုနဲ႔တပ္မက္စရာေရာသာမရွိတာပါ။
ေမးခြန္းက တိုေပမယ့္ ေရမွာေတာ့ နဲနဲရွည္တယ္ဗ်.!
ေနာက္တစ္ခ်က္-"မေတာ္တဆ နိဗၺာန္ကိုေရာက္သြားရင္..
ဆိုတာကေတာ့ စကားလံုးမွားပါတယ္၊
နိဗၺာန္ဆိုတာ မေတာ္တဆေရာက္ႏိုင္တဲ့သေဘာမ်ိဳး
မဟုတ္ပါဘူး၊
"တကယ္လို႔ နိဗၺာန္ေရာက္သြားခဲ့ရင္..လို႔ ဆိုလိုတာျဖစ္မွာပါ။
ေနာက္တစ္ခ်က္က-
"နိဗၺာက ျပန္လာႏိုင္တဲ့နည္း ရွိ,မရွိ"ဆိုတဲ့အခ်က္၊
ၾကားဖူးနားဝစကားအရ နိဗၺာန္ဆိုတာ ဌာနဘံုလို
အရပ္ေဒသႀကီးတစ္ခုလို ထင္ေနၾကလို႔ ခုလိုေမးတာပါ၊
နိဗၺာန္ဆိုတာ တရားရဲ႕အခိုက္အတန္႔တစ္ခုျဖစ္လို႔
အဝ႒ာဘံုလို႔ေခၚတာ၊
ခႏၶာကိုယ္အျပင္က သီးျခားေနရာေဒသတစ္ခုမဟုတ္ပါဘူး၊
ဒါေၾကာင့္ "သီးျခားေရာက္သြားတယ္"လို႔မဆိုႏိုင္ပါဘူး။
အမွန္ကေတာ့"ေရာက္သြားတယ္ဆိုတာထက္..
ေရာက္လာတယ္..!လို႔ဆိုသင့္ပါတယ္၊
အပူၿငိမ္းသြားတဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္မွာ အေအးဓာတ္ကေလး
ေရာက္လာသလို..
ေလာဘပူမရွိတဲ့ေနရာမွာ ေလာဘၿငိမ္းရာေလး..
ေဒါသပူမရွိတဲ့ေနရာမွာ ေဒါသၿငိမ္းရာေလး..စသည္..
ကိေလသာပူတို႔ရဲ႕ေနရာမွာ ၿငိမ္းရာအေအးဓာတ္..
(တကယ္က အပူ,အေအး-လို႔ေျပာရတာကိုက
ေဝါဟာရ ေရာေနႏိုင္တယ္၊ မၿငိမ္းဓာတ္နဲ႔ အၿငိမ္းဓာတ္လို႔ေျပာရင္ လ်ဥ္းပါးယံုမွားစရာ ပိုကင္းမယ္)။
ဒါေပမယ့္
အဲဒီ အၿငိမ္းဓာတ္ေလးေပၚလာတဲ့အခါ စိတ္ကလဲ
"မဂၢဖလ'မာရမၼဏဘူတံ"ဆိုတဲ့အတိုင္း-
မဂ္ဉာဏ္,ဖိုလ္ဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္ၿပီး အဲဒီအာရံုေပၚမွာပဲ
က်ေရာက္ေနလို႔-"နိဗၺာန္ေရာက္တယ္"လို႔ ေျပာၾကတာပါ။
🔱ျပန္လာလို႔ ရႏိုင္တဲ့နည္း-ဆိုတာကေတာ့..
နိဗၺာန္မွာ အေျခခ်ေနထိုင္သူဆိုတာ ရွိမွမရွိဘဲ၊
ဘုရား,ပေစၥကဗုဒၶါ,ရဟႏၲာတို႔အထိ အရိယာမွန္သမွ်က
ေလာကထဲမွာပဲ ေနေနၾကတာပဲ။
ေလာကအပူေတြကေန အနားယူလိုတဲ့အခါမွ
🔅ဖလသမာပတ္ဝင္စားတယ္ဆိုတာ
လူေတြ အလုပ္ပင္ပန္းေတာ့ အပန္းေျဖသလို
ေလာကကလြတ္ရာ နိဗၺာကို ဖိုလ္စိတ္နဲ႔ အာရံုျပဳ
အနားယူတာပါပဲ။
ေလာကမွာ ရာထူးအေသး,အႀကီးအလိုက္ ခြင့္ရက္ကြာသလို
အရိယာတို႔ရဲ႕သမာပတ္ရက္ခ်င္းလဲ မတူပါဘူး၊
ေအာက္အရိယာတို႔က အခ်ိန္ပိုင္းေလာက္ပဲ ရပါတယ္၊
အနာဂါမ္နဲ႔ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တို႔က်ေတာ့-
"နိေရာဓသမာပတ္"အျဖစ္နဲ႔-(၇)ရက္ထိ ဝင္စားခြင့္ရပါတယ္၊
ဒါေၾကာင့္" ျပန္လာတယ္"ဆိုစရာမလိုပါဘူး၊
မဝင္စားတဲ့အခါ မူလအတိုး လုပ္စရာရွိတာ လုပ္ၾကတာပါပဲ။
ပုဂၢိဳလ္အရကေတာ့ ဘုရားဆိုတာလဲ ေလာကထဲမွာပဲဆိုေတာ့ "နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ေလာကုတၱရာအာရံုဆီ အခ်ိန္ပိုင္း,
ရက္ပိုင္းေလာက္ ဖိုလ္စိတ္နဲ႔သာ အရံုျပဳအနားယူတာ၊
အာရံုမျပဳေတာ့ရင္..
"သမာပတ္က ထတယ္"လို႔သံုးပါတယ္၊ နိဗၺာကိုအာရံုမျပဳေတာ့တာ ပါပဲ။
အဲလိုထလိုက္တာနဲ႔..နဂိုအတိုင္း ေလာကထဲ ေရာက္ၿမဲေရာက္၊
လုပ္စရာရွိတာ လုပ္ၿမဲ လုပ္ေတာ့တာပါပဲ။
(ဖလသမာပတ္မွ ထျခင္းသည္ပင္ နိဗၺာန္ကျပန္လာတဲ့နည္း-လို႔ ဆိုလိုက ဆိုႏိုင္တာေပါ့။)
အဲလိုဆို "အႏုပါဒိေသသ နိဗၺာန္"က်ေတာ့ေရာဘုရား..။
အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္ဆိုတာ-
"နိဗၺႏၲိ ဓီရာ ယထာယံ ပဒီေပါ"ဆိုတဲ့အတိုင္း
ေလာင္စာေရာ,ေလာင္ဆီေရာ,ေလာင္မီးေရာ..
သံုးခုလံုးၿငိမ္းသြားတာပဲ၊
ဘယ္ကိုမွ ေရာက္သြားတာမဟုတ္လို႔ ျပန္လာစရာလဲ
မရွိပါဘူး။
ဒီအေျခအေနကေတာ့-
"ပစၥတၱံ ေဝဒိတေဗၺာ ဝိညဴဟိ"သက္သက္ပါ.!
ေမးစရာ,ေျဖစရာလဲ မဟုတ္ပါဘူူး။
ခုန ေမးတဲ့ကေလးကို တခ်ိဳ႕ကလဲ" မေမးသင့္တာ
ေမးလို႔ မိစၧာဒိ႒ိ"လို႔ စြပ္စြဲၾကပါတယ္၊
အဲဒါလဲ နဲနဲရွင္းျပပါဦးဘုရား..
ဆရာေလးရ.!ဒါ နဲနဲေတြမဟုတ္ဘူးဗ်.!
တကယ့္အမ်ားႀကီးေတြ.!
မိစၧာဒိ႒ိဆိုတာက ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ဘာသာေရးဆဲလံုး
တစ္ခုဆိုတာထက္ မပိုေတာ့ပါဘူး၊
ကိုယ္နားမလည္ရာကိုေျပာလာ,ေမးလာသူတိုင္းကို
ဒီစကားလံုးနဲ႔ ဟန္႔လိုက္ထာပါပဲ၊
ဘာသာေရးနယ္က ခ်ိန္းေခ်ာက္ဟန္႔တားလံုး,ဆဲလံုးလို
ျဖစ္ေနပါပီ။
အမွန္က မိစၧာဒိ႒ိဆိုတာ အမွန္ကိုလက္မခံသူ၊
အမွားကို အမွန္လို႔ လက္ခံစြဲယူထားသူကိုသာ
ဆိုရတာပါ၊
မသိတာကို သိလိုလို႔ေမးသူမွန္သမွ်က
မေသရာ(နိဗၺာန္)ရဖို႔ အနီးစပ္ဆံုး မဟာလူသားမ်ိဳးႏြယ္ပါ။
ဒီေန႔ဗုဒၶဘာသာေလာကမွာ သံသယစကားေျပာသူကို
မိစၧာဒိ႒ိလို႔ သမုတ္ေနၾကတယ္၊
အမွန္က အဆင့္ျမင့္သမၼာဒိ႒ိပါ.!
အဘိဓမၼာ"ယမိုက္က်မ္း"မွာ-
သိတာကို
သိတဲ့အတိုင္းေျပာျပတာက္ို"သႏၵိ႒ာန္ ၊
မသိေသးတာကို
သိခ်င္လို႔ဆက္ေမးတာကို "သံသယ"လို႔ ဘုရားရွင္က
သတ္မွတ္ပါတယ္။
အဲဒါ သမၼာဒိ႒ိအစစ္ပါ၊
သံသယဆိုတာ သိလိုစိတ္ရွိေနလို႔ ႐ိုး႐ိုးေမးတာပါ။
ဘယ္ဘာသာတရားမဆို ႐ိုးသားရင္ စစ္ေဆးခံႏိုင္တယ္.!
မွန္ကန္ရင္ စမ္းသတ္ခံႏိုင္တယ္.!
သံသယကိုဖိတ္ေခၚရဲရတယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။
တရားဂုဏ္မွာပါတဲ့-
"ဧဟိ ပႆိေကာ=လာၾက ေမးျမန္း,စမ္းသတ္လွည့္ၾက"
ဆိုတာ သံသယသမားမ်ားကို ဖိတ္ေခၚတဲ့ ႐ိုးသားမွန္ကန္မႈ
ဂုဏ္ပါ။
ဘာသာတရားနဲ႔ပတ္သက္ရင္..
သဒၶါကို ေရွ႕တန္းတင္သူက အလြန္ဆံုး ကုသိုလ္ပဲရမယ္.!
သံသယကို ေရွတန္းတင္ရဲမွ အမွန္တရားကိုရမွာ.!
ဘုရားအေလာင္းေတာ္လဲ ဥ႐ုေဝလေတာမွာ
သံသယကိုေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ဟုတ္,မဟုတ္စူးစမ္းတဲ့
သံသယေၾကာင့္ သူမ်ားတပည့္အျဖစ္နဲ႔ လမ္းမဆံုးရဘဲ
သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားရွင္ျဖစ္သြားတာပဲ။
လက္ဝဲရံ,လက္်ာရံအေလာင္းတို႔လဲ
သံသယေၾကာင့္ မိစၧာဒိ႒ိရဲ႕ေနာက္လိုက္မ်ားအျဖစ္နဲ႔
လမ္းမဆံုးရပဲ ပါရမီနဲ႔တန္ရာအဆင့္ ေရာက္ၾကရတာမို႔လား။
မသိတာကို မသိဘူးေျပာရတာက ကိုယ္လဲ ႐ိုးဂုဏ္ရွိတယ္၊
သံသယနဲ႔ သိလိုသူကိုလဲ ဆက္လက္ေမးျမန္းေလ့လာဖို႔
အားေပးရာက်လို႔ ပညာပါရမီသေဘာ သက္ဝင္ပါတယ္။
သိလိုလို႔ေမးတာကို..
"မိစၧာဒိ႒ိ"ဆိုတဲ့ အမည္ဆိုးနဲ႔ဆဲေရးေလာက္ေအာင္
ကိုယ္က ပဋိေဝဓပညာ ဘာမွမွမရွိဘဲ၊
က်ဳပ္ေတာ့ မလုပ္ရဲဘူးဗ်ာ..
ခုလဲ
က်ဳပ္သေဘာေပါက္သေလာက္ေျပာတာေနာ္..
ငါသိတာအမွန္ပဲလို႔ သႏၵိ႒ံာန္က်မဟုတ္ေသးဘူး၊
ကိုယ္တိုင္ထိုးထြင္းၿပီး မသ္ိေသးသမွ်
က်ဳပ္ကေတာ့ သံသယအၿမဲထားတာပဲ။
(ဒီအက်င့္က ဆရာပါရဂူဘာသာျပန္တဲ့"သိဒၶတၳ"ကို
ဖတ္ၿပီးကတည္းကပဲ)။
ဆ႒သဂၤါယနာပြဲမွာ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂု႐ု မစိုးရိမ္
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကို..မလိုတဲ့ဆရာေတာ္မ်ားက-
"ဒီေန႔တစ္မ်ိဳးေျပာၿပီး ေနာက္ေန႔တစ္မ်ိဳးေျပာင္းတတ္တယ္၊
နာယကဂုဏ္နဲ႔မတန္ဘူး"လို႔ေထာက္ျပၿပီး
ဥကၠ႒ေနရာနဲ႔မတန္ေၾကာင္းကန္႔ကြက္ေတာ့-
ဆရာေတာ္ႀကီးက-
"ဥကၠ႒အျဖစ္ ေရြးလိုေရြး၊မေရြးလိုေန.!
ဒီေန႔အျဖဴထင္လို႔ အျဖဴလို႔ေျပာတာကို
မနက္ျဖန္မွာ အမည္းလို႔ ေရေရရာရာသိလာရင္
ျပင္ကိုျပင္ရမွာပဲ"လို႔မိန္႔ဖူးတယ္။
"ပုထုဇဥ္ဉာဏ္နဲ႔ သိတယ္ဆိုတာ
ထိုးထြင္းသိမဟုတ္ေသးတဲ့အတြက္
သႏၵိ႒ာန္လို႔ တစ္ယူသန္မမွတ္ထိုက္ဘူး"လို႔
သတိေပးတဲ့သေဘာနဲ႔ ႐ိုးသားမႈဂုဏ္ပါပဲ.!
ကဲ-
က်ဳပ္လက္သံုးစကားအတိုင္းပဲ-
"ႀကိဳက္ေသာ္ယူေလ..
မႀကိဳက္ေပမူ, ရွာေဖြပါဦး..ဤေခတ္ထူး၌
ဆည္းပူူႏိုင္မွ တန္ကာက်လိမ့္.."လို႔သာ..
(က်န္တာ ေနာက္မွေမးေတာ့ဗ်ာ တစ္လမ္းလံုး
အိပ္ခဲ့ရတာမဟုတ္ဘူး၊ခုလဲ ဆြမ္းစားေတာ့မယ္)
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ...!!!

No comments:

Post a Comment