လာေရာက္ၾကသူေတြေရာ မလာနိုင္သူေတြပါ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစ

Saturday, July 23, 2016

အာဇာနည္ဆိုတာ

Ashin Vayama
အာဇာနည္ဆိုတာ
------------------
ျဖစ္စဥ္ေလးကစၿပီး နိဒါန္းခ်ီပါရေစ..
"ဇူလိုင္(၁၉)အာဇာနည္ေန႔မွာေတာ့ ေရႊေတာင္ကုန္းဆရာေတာ္ႀကီးလဲ မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ ဆရာေတာ္...ၾကြၿပီး
သီလေပး,ေရစက္ခ်,ၾသဝါဒစကားျမြက္ၾကားေပးပါ"လို႔
ႀကိဳတင္ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတြက္ အေမရိကခရီးစဥ္ကို
ေနာက္ေရႊ႕ၿပီး ဒီတာဝန္ကို လက္ခံလိုက္ပါတယ္။

ဒီေန႔(၁၉.၇.၂၀၁၆)မွာေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့
(၉.၄၅)မတိုင္မီ (၁၅)မိနစ္ေလာက္ ေစာၿပီးေရာက္သြားပါတယ္၊
နာယကႀကီးဦးတင္ဦးနဲ႔ ဒကာမႀကီးတို႔က ေလွခါးတက္မွာ
အသင့္ႀကိဳေနၿပီး ဒကာမႀကီးကပဲ-
"ဒါက ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္ ေလ"လို႔ ေနာက္မွာရွိသူမ်ားနဲ႔မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။
ပထမဆံုးေတာ့-
ဓမၼဂဂၤါက လက္ေဆာင္ပါးလိုက္တဲ့..
"ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (သို႔မဟုတ္)
ဗုဒၶဘာသာသူရဲေကာင္း"ဆိုတဲ့စာအုပ္ကို
"စာေရးတဲ့ဆရာေတာ္က ဒကာမႀကီးလက္ထဲအေရာက္
ေပးလိုက္ပါဆိုလို႔"လိုေျပာၿပီး ေပးလိုက္ေတာ့..
"ေက်းဇူးတင္ ဝမ္းေျမာက္ပါတယ္ဘုရား.."ဆိုၿပီး
တကယ္ပဲ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ယူလိုက္ပါတယ္။
အစီအစဥ္စတဲ့အခါ-ဥကၠ႒ႀကီးဦးတင္ဦးက..
"ၾသဝါဒေလးလဲ လိုရင္းတိုရွင္းေလးေပါ့ဘုရား"လို႔
အနီးကပ္ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတြက္ ေျပာခဲ့ရပါတယ္။
ေရွ႕မွာ ဥကၠ႒ႀကီးရယ္,ဒကာမႀကီးရယ္,
ဒုသမၼတနွစ္ဦးရယ္,လႊတ္ေတာ္နွစ္ရပ္က ဥကၠ႒ႀကီးနွစ္ဦးနဲ႔ကာခ်ဳပ္ႀကီးတို႔ရယ္..
ဒကာမႀကီးေဒၚခင္လွတင္တို႔,ေဒၚသိန္းျမင့္ၾကည္(တုံတုံ)
တို႔ရယ္ ဧည့္ခန္းအျပည့္ပါပဲ။
🔆👑🔆
စေျပာခဲ့တာကေတာ့..
လြတ္လပ္ေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ တိုင္းျပည္အတြက္
အသက္စြန္႔သြားခဲ့ရတဲ့ေန႔ကို အထိမ္းအမွတ္ျပဳၿပီး
"အာဇာနည္ေန႔"လို႔ သတ္မွတ္ထားေတာ့-
လူငယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားက
"အာဇာနည္ဆိုတာ တိုင္းျပည္အက်ိဳးေဆာင္ရင္း
အသက္ေသသြားသူမ်ားသာ ျဖစ္နိဳင္တယ္"လို႔
ထင္မွတ္ေနၾကတယ္။
အသက္စြန္႔တာနဲ႔ အသက္ေသဆံုးတာကို အဓိပၸါယ္
တယ္မကြဲျပားခ်င္ဘူး၊
"အမ်ားအတြက္ သက္စြန္႕ႀကဳိးပန္းေဆာင္ရြက္တယ္"ဆိုတာ
ေသျခင္း,မေသျခင္းနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး၊ အသက္ကိုပဓာနမထားျခင္း(မငဲ့မကြက္ စြန္႔နိဳင္ျခင္း)နဲ႔သာ ဆိုင္ပါတယ္။
မုခ်အားျဖင့္ေတာ့"အာဇာေနယ်=အာဇာနည္"ဆိုတာ
ဘုရားအေလာင္းကိုၾကည့္ၿပီး အမ်ားကသတ္မွတ္ေျပာဆိုရာက
စခဲ့တဲ့စကားပါ။
ဒီပကၤရာဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္တုန္းက-
ရမၼဝတီၿမိ႕႔ေတာ္ကို ဘုရားရွင္နဲ႔ ေနာက္ပါသံဃာေတာ္ေလးသိန္းတို႔ ၾကြလာမည့္လမ္းႀကီးျပဳျပင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ..
ဈာန္ရျဖစ္တဲ့ သုေမဓာရေသ့က သူလဲကုသိုလ္ပါဝင္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔
ဘယ္သူမွ ျပင္ဖို႔မစြမ္းနိဳင္တဲ့ ဗြက္အထူဆံုးေနရာႀကီးကို
တာဝန္ေပးအပ္လိုက္တယ္။
တကယ္ေတာ့ ျပည္သူေတြက သုေမဓာရေသ့ကို
မုန္းလို႔ေဂ်ာက္(ေခ်ာက္)တြန္းလိုက္ထာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ဘယ္သူမွ မစြမ္းနိဳင္တဲ့ေနရာႀကီးကို-
"ဒီရေသ့ကေတာ့ အဘိဉာဥ္တန္ခိုးနဲ႔ စြမ္းနိုင္ေလာက္တယ္"ဆိုၿပီး အားကိုးစိတ္နဲ႔ ေပးၾကတာပါ။
သုေမဓာရွင္ရေသ့က ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဘုရားရွင္အတြက္ရည္မွန္းတာျဖစ္လို႔
တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ကိုမသံုးဘဲ ပကတိစြမ္းအားနဲ႔ပဲေဆာင္ရြက္ေတာ့ အခ်ိန္မီ မၿပီးဘူး၊ ခႏၶာကိုယ္ တစ္လွ်ားစာေလာက္ က်န္ေနတယ္။
ဘုရားရွင္နဲ႔ ေနာက္ပါသံဃာေလးသိန္းတို႔ ၾကြလာခ်ိန္မွာေတာ့
"ငါတာဝန္ယူထားတဲ့အပိုင္း မၿပီးစီးတဲ့အတြက္ေတာ့
ဘုရားရွင္ခရီးစဥ္ လစ္ဟင္းမွဳမရွိေစရဘူး"ဆိုၿပီး
က်န္ေနတဲ႔တစ္လွ်ားစာေပၚမွာ မိမိရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ကို
အလ်ားစဥ္းၿပီး တံတားခင္းေပးလိုက္ထာပါ။
ဒါကိုၾကည့္ၿပီး ေတြ႔ျမင္ရသူအေပါင္းက..
"အာဇာေနေယ်ာ=အံ့ေအာေလာက္ေအာင္
ေတြ႔ရျမင္ရခဲသူပါတကား.."ဆိုျပီး ဝိုင္းအသိအမွတ္ျပဳၾကတာ။
"အာဇာေနယ်"ဆိုတာ -
ေနရာတိုင္းမွာ ေတြ႔ရဖို႔ အလြန္ခဲရင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္-လို႔
အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
("ဒုလႅေဘာ ပုရိသာဇေညာ၊န ေသာ သဗၺတၳ ဇာယတိ=အာဇာနည္ဆိုတာ ေတြ႕ၾကံဳရခဲတယ္၊
ေနရာေဒသတိုင္းမွာ
ျဖစ္နိဳင္,ရွိနိဳင္,ေတြ႔ရနိဳင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးမဟုတ္"ဆိုတဲ့အတိုင္းေပါ့။)
အာဇာနည္လို႔ အမ်ားကသတ္မွတ္နိဳင္ဖို႔အတြက္
က်င့္သံုးမွဳသံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္၊"တိေႆာ စရိယာေယာ=စရိယသံုးပါး"လို႔ေခၚပါတယ္။
(၁)ေလာကတၳစရိယ=ေလာကအတြက္ ေနာင္လာေနာင္သား မ်ိဳးဆက္မ်ားအထိ ႀကီးပြားခ်မ္းသာဖို႔ရည္မွန္းတဲညအက်င့္။
ဒါကေတာ့-ေရရွည္စီမံကိန္းအက်င့္ေပါ့။
(၂)ဉာတတၳစရိယ=
'ဉာတိ'ဆိုတာ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းလို႔သာဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး၊"သိအပ္ျမင္အပ္သူမ်ား"ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ပါပါတယ္၊
လက္ရွေတြ႔ျမင္ေနရတဲ့ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္က ျပည္သူေတြ
ႀကီးပြားခ်မ္းသာေရးေပါ့။
ဒါကေတာ့ လတ္တေလာအေျခအေနအရ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ စီမံကိန္းမ်ိဳးေပါ့။
(၃)ဗုဒၶတၳစရိယ=
ဘုရားအေလာင္းတို႔ကေတာ့ သဗၺညဳတဉာဏ္အဆင့္အထိေရာက္ေရးေပါ့၊
အားလံုးအတြက္ကေတာ့ "အေတြ႔အႀကံဳမ်ားကို
စနစ္တက် သံုးသပ္ဆင္ျခင္ၿပီး ကိုယ့္အသ္ိဉာဏ္ကိုယ္
ျမွင့္တင္ေနေရးေပါ့။
ဒါကို ကိုယ္က်ိဳးအတြက္က်င့္ျခင္းလို႔ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။
(အာဇာနည္တို႔ရဲ႕ ကိုယ္က်ိဳးဆိုတာ အမ်ားအက်ိဳး
ပိုမိုေဆာင္ရြက္နိဳင္ဖို႔ အေတြ႔အႀကံဳနဲ႔ အသိဉာဏ္
ျမင့္မားလာေရးသာျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ)။
🌷🌹💐
အာဇာနည္(၅)မ်ိဳး
----------------------
အာဇာနည္လို႔သတ္မွတ္ရာမွာ သူရဲ႕ စြန္႔လႊတ္နိဳင္စြမ္းအရ
အဆင့္အတန္း(၅)မ်ိဳးေလာက္ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။
"ပဥၥမဟာ ပရိစၥာေဂ=စြန္႔ျခင္းႀကီးငါးပါး"ဆိုတာနဲ႔ေပါ့။
(၁)ဓနပရိစၥာဂ=
တို္ုင္းက်ိဳး,ျပည္က်ိဳး,အမ်ားအက်ိဳးအတြက္
စည္းစိမ္ဥစၥာ,ရာထူးအာဏာတို႔ကို မငဲ့မကြက္ စြန္႔လႊတ္နိဳင္သူ။
ဒါလဲ"စည္းစိမ္ဥစၥာစြန္႔ အာဇာနည္ေလးပါပဲ။
(၂)ပုတၱပရိစၥာဂ=
သားသမီးအတြယ္အတာတို႔ကို အလားတူစြန္႔လႊတ္နိဳင္တဲ့
အာဇာနည္ေပါ့။
(၃) ဘရိယပရိစၥာဂ= ဇနီး,ခင္ပြန္း အတြယ္အတာအထိ စြန္႔လႊတ္နိဳင္တဲ့ "ဘရိယပရိစၥာဂအာဇာနည္"ပဲေပါ့။
(ဒါက အျပင္က စြန္႔ျခင္းႀကီးသံုးပါးပါ၊
တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္ စြန္႔နိဳင္ခဲတဲ့အရာေတြကို
စြန္႔လႊတ္တာျဖစ္လို႔"မဟာပရိစၥာဂ"လို႔ေခၚတာပါ၊
အာဇာနည္စာရင္းဝင္နိဳင္ကါတယ္၊သူ႔အဆင့္နဲ႔သူေပါ့)
(၄)အဂၤပရိစၥာဂ=
မ်က္ေစ့,နား,ႏွာ,အဂၤါေျခ,လက္တို႔အထိ စြန္႔ႏိုင္ေတာ့
"အဂၤပရိစၥာဂအာဇာနည္"ေပါ့။
(၅)ဇီဝိတပရိစၥာဂ=
ကိုယ္နဲ႔အသက္ကိုပင္ မငဲ့မကြက္ ရက္ရင္စက္စက္
စြန္႔နိဳင္တဲ့အာဇာနည္ေပါ့။
ဒါကေတာ့ အဆင့္အျမင့္ဆံုး အာဇာနည္ပါပဲ။
ေသတာမေသတာနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး၊
ပဓာနမထားတာပါပဲ။
သုေမဓာရွင္ရေသ့ရဲ႕လုပ္ရပ္ကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္..
တကယ္လို႔သာ ဘုရားရွင္နဲ႔ ေနာက္ပါရဟန္းေလးသိန္း
နင္းၿပီး ႂကြမယ္ဆိုရင္..
ခႏၶာကိုယ္ဟာ စိစိညက္ညက္ကို ေက်သြားနိဳင္ေလာက္ပါတယ္။
ဒါကို ထည့္တြက္,ငဲ့ကြက္ျခင္းမျပဳဘဲ
ယူထားတဲ႔တာဝန္,ေပးထားတဲကတိ ေက်ပြန္ေရးကိုသာ
ပဓာနထားၿပီးေဆာင္ရြက္လို႔"အာဇာနည္"ေခၚရတာပါ။
အသက္ေတာ့ မေသခဲ့ပါဘူး။
ဒီအာဇာနည္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္ပံုကိုၾကည့္ၿပီး-
ဒီပကၤရာဘုရားရွင္က နင္းႂကြေတာ္မမူပါဘူး။
သူ႔အားအစြမ္းဟာ "ႀကိဳးစားရင္ ဘုရားျဖစ္နိဳင္သူ
စင္စစ္"လို႔ သူ႔အရည္အေသြးမွန္ကို သိျမင္ေတာ္မူပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္..
သင့္မွာ ေရြးခ်ယ္နိဳင္တဲ့ အခြင့္ထူးႏွစ္ခုရွိတယ္..
(၁)တစ္ကိုယ္ေတာ္ ဒုကၡလြတ္ေျမာက္မွဳကို လိုခ်င္သပဆိုရင္..
ဂါထာဝက္(အကၡရာ၁၆-လံုး)ေလာက္ ငါဘုရားေဟာၫႊန္ေပးရံုနဲ႔
သင္ဟာ အာသေဝါကုန္ခမ္းတဲ့ ရဟႏၲာအျဖစ္နဲ႔
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳနိဳင္မယ္။
(၂)ငါဘုရားတို႔ လာရာလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း
စြမ္းစြမ္းတမံအားထုတ္မယ္ဆိုရင္..
ငါဘုရားလိုပင္ သတၱဝါအမ်ားကို ဒုကၡနယ္မွ ကယ္တင္နိဳင္စြမ္းတဲ့"သဗၺညဳ"ဘုရားတစ္ဆူျဖစ္မယ္လို႔ မိန္႔ပါတယ္။
ဒီအခါမွာလဲ-
သုေမဓာရွင္ရေသ့က..
"သတၱဝါအမ်ားအက်ိဳးကို အျမင့္ဆုံးအထိ ကယ္တင္နိဳင္စြမ္းရွိတဲ့ ေယာက္်ားေကာင္းျဖစ္လ်က္ တစ္ကိုယ္တည္းနိဗၺာန္သြားလို႔ ဘာအက်ိဳးထူးမွာလဲ"ဆိုၿပီး ဒုတိယလမ္းကို ေရြးခဲ့ပါတယ္။
အသိဉာဏ္အႀကီးစားေတြကေတာင္ လိုလားေတာင့္တေနတဲ့ အတုမရွိခ်မ္းသာႀကီး(နွိဗၺာန္)ကိုေတာင္ ျငင္းပယ္ခဲ့တာလဲ
တကယ့္ကို"အာဇာနည္"ပါပဲ။
ဒါကေတာ့ တကယ္ရၿပီးမွ စြန္႔တာမဟုတ္ဘဲ
ရနိဳင္ခြင့္ကိုသာ ျငင္းပယ္ခဲ့တာျဖစ္လို႔
"စြန္႔ျခင္းႀကီး"စာရင္းေတာ့ အသြင္းမခံရဘူးေပါ့။
ဒီျဖစ္စဥ္အားလံုးကို ျခံဳၾကည့္လိုက္ရင္...
*အာဇာနည္"ဆိုတာ အသက္ေသျခင္း,မေသျခင္း၊
အရြယ္ႀကီးျခင္း,မႀကီးျခင္းနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။
အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ (ေလာကီ)ကိုယ္က်ိဳးမဘက္ဘဲ
စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္သူမွန္သမွ်
ဘယ္သူမဆို,ဘယ္အခ်ိန္,ဘယ္အရြယ္မဆို
အာဇာနည္ျဖစ္နိဳင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။း
(အာဇာနည္လို႔ သိသာေစတဲ့ အမွတ္သေကၤတကေတာ့-
"ယတၳ ေသာ ဇာယတီ ဓီေရာ,တံ ကုလံ သုခေမေဓတိ"
ဆိုတဲ႔အတိုင္း..
သူဖြားျမင္ရာ အမ်ိဳးအႏြယ္,သူနဲ႔ဆက္စပ္သမွ်တို႔ကို
ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာ,ႀကီးပြား,တိုးတက္ေစတယ္.."
ဆိုတဲ့အက်ိဳးတရားမ်ားပါပဲ။)
ဒါကို ဒီေန႔လူငယ္ေတြ အထူးသိေစခ်င္ပါတယ္။
အားလံုး အာဇာနည္ေတြ ျဖစ္နိဳင္ၾကပါေစ...လို႔
ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ..
(၁၉.၇.၁၆-နံက္ ၁၀-နာရီမွာေဟာေျပာခ်က္)

No comments:

Post a Comment