ဥပုုသ္သည္မ်ားကြမ္း၊ေဆးလိပ္ သုံးသင့္ မသုံးသင့္ ျပႆနာ
===========
ဥပုုသ္သည္မ်ားကြမ္း၊ေဆးလိပ္ သုံးသင့္ မသုံးသင့္ ျပႆနာ ဒီေမးခြန္းရဲ႕အေျဖ၏ ဇစ္ျမစ္ကားဝိကာလေဘာဇနာ သိ...ကၡာပုုဒ္ကုုိ အေျခခံျပီးေပၚထြက္လာျခင္းပါ။
===========
ဥပုုသ္သည္မ်ားကြမ္း၊ေဆးလိပ္ သုံးသင့္ မသုံးသင့္ ျပႆနာ ဒီေမးခြန္းရဲ႕အေျဖ၏ ဇစ္ျမစ္ကားဝိကာလေဘာဇနာ သိ...ကၡာပုုဒ္ကုုိ အေျခခံျပီးေပၚထြက္လာျခင္းပါ။
ဥပုုသ္သီလထဲမွာ ဝိကာလေဘာဇနာ ေဝရမဏိ သိကၡာပဒံသမာဒိယာမိဟုု ဆုုိ၍ ေဆာက္တည္ရ၏။ အဓိပၺါယ္မွာ ေန႔လြဲညစာ စားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ (ဝိကာလ- ေန႔လြဲမြန္းလြဲေသာအခါ၊ေဘာဇနာ-စားျခင္း) ရဟန္းသာမေဏတုုိ႔ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္တုုိ႔ကုုိ စားေသာက္ေကာင္းသည့္ အခ်ိန္အခါကုုိ ကာလ ဟုုေခၚသည္။
ထုုိကာလကား အရုုဏ္တက္ျပီး ခ်ိန္မွစ၍ မြန္းတည့္ ၁၂နာရီအထိ ျဖစ္သည္။ ဝိကာလဆုုိသည္မွာ ထုုိကာလမဟုုတ္ေသာ၊ ထုုိကာလမွကင္းေသာ အခ်ိန္ျဖစ္၏။ ထုုိအခ်ိန္ကုုိ ေနလြဲခ်ိန္၊ မြန္းလြဲခ်ိန္၊ဟုုေခၚသည္။ ထုုိအခ်ိန္အတြင္း၌ အေဖ်ာ္ရည္၊ေဆး၊ စတုုမဓုုစသည့္တုုိ႔မွတစ္ပါးထမင္း၊ ဟင္းလ်ာ၊ ကြမ္းေဆး၊ လက္ဖက္၊ သစ္သီးစေသာ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္တုု ိ႔ကုုိ မစားရပါ။ စားလ်ွင္ဝိကာလေဘာဇန သိကၡာပုုဒ္ပ်က္၏။ (ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ဆြမ္းပြဲ၌ပါေသာ စားဖြယ္မ်ားကုုိ ေဘာဇဥ္ဟုုေခၚ၍ အခ်ဳိပြဲ၌ ပါေသာ စားဖြယ္မ်ားကုုိ ခဲဖြယ္ ဟုုေခၚသည္။)
ဤသိကၡာပုုဒ္ႏွင့္ပတ္သတ္၍ ကာလိက(၄)မ်ဳိးကုုိလည္း သိထားသင့္၏။ ကာလိကဆုုိသည္မွာ မိမိတုုိ႔ကာလအပုုိင္းအျခားအလုုိက္ စားေသာက္ ရေသာ စားဖြယ္ခဲဖြယ္မ်ားျဖစ္သည္။
ထုုိကာလိကသည္ ၁။ ယာဝကာလိကမွာအရုုဏ္တက္ခ်ိန္မွစ၍ မြန္းတည့္ခ်ိန္အထိ ကာလ အတြင္း၌စားရသည့္စားဖြယ္၊ခဲဖြယ္မ်ားျဖစ္၏။ ဟင္းခ်က္၍ စားရေကာင္းေသာ မုုန္လာဥ၊ မ်ွစ္ စေသာအျမစ္ခဲဖြယ္၊ပိႏၷဲသီး၊ထန္းသီး အုုန္းသီး၊ သရက္သီး၊ စေသာ အသီးခဲဖြယ္၊ မုုန္႔ခဲဖြယ္မ်ားႏွင့္နုုိ႔ရည္ နုုိ႔ဓမ္းစေသာ အာဟာရမ်ား ျဖစ္သည္။ ဤသိကၡာပုုဒ္ေဆာက္တည္ ထားသူသည္ ေဖာ္ျပပါ ယာဝကာလိက စားဖြယ္မ်ားကုုိ မြန္းမတည့္မီအခ်ိန္အတြင္း၌သာ စားေကာင္း၏။ မြန္းလြဲခ်ိန္တြင္ စားလ်ွင္ဤသိကၡာပုုဒ္ပ်က္သည္။ မြန္းတည့္ခ်ိန္ရသည္။ တိတိအခ်ိန္ကား ကာလအတြင္းပါဝင္၏။
၂။ ေဖ်ာ္ရည္မ်ားကုုိ ယာမကာလိကဟုုေခၚ၏။ ည၏ ေနာက္ဆုုံးယံ(မုုိးေသာက္ယံ) အထိ ေသာက္ထုုိက္ေသာေၾကာင့္ေဖ်ာ္ရည္မ်ားကုုိ ယာမကာလိကဟုု ဆုုိျခင္းျဖစ္သည္။ နံနက္ပုုိင္းမွ(ဝါ)မြန္းတည့္ျပီးေနာက္ အရုုဏ္မတက္မီမုုိးေသာက္ယံ အတြင္း၌သာ ေသာက္ေကာင္းသည္ဟုုဆုုိလုုိ၏။ ေသာက္ေကာင္းသည့္ ေဖ်ာ္ရည္မ်ားမွာ ၁။ သေျပသီေဖ်ာ္ရည္။
၂။ သရက္သီးေဖ်ာ္ရည္၊
၃။ သပ်စ္သီးေဖ်ာ္ရည္၊
၄။ ဖက္သက္သီ ေဖ်ာ္ရည္၊၅။ သစ္မည္စည္သီးေဖ်ာ္ရည္၊
၆။ ေတာငွက္ေပ်ာသီးေဖ်ာ္ရည္၊
၇။ အိမ္ငွက္ေပ်ာသီးေဖ်ာ္ရည္၊
၈။ၾကာစြယ္ေဖ်ာ္ရည္ ဟူ၍ ရွစ္မ်ဳိးျပထား၏။ထုုိ႔ျပင္မန္က်ည္းေဖ်ာ္ရည္၊ ဆီးေဖ်ာ္ရည္၊ေရွာက္ေဖ်ာ္ရည္ စသည္တုုိ႔ကုုိလည္းအနုုေလာမ (အေဖ်ာ္ရွစ္မ်ုုိးအားေလ်ာ္ေသာအတူတူျဖစ္ေသာ)
ေဖ်ာ္ရည္အျဖစ္ေသာက္ေကာင္း သည္ဟုု မိန္႔ဆုုိထား၏။ ခုုဒၵသိကၡာ အ႒ကထာ၌ ထန္း၊ အုုန္း၊ပိႏၷဲစေသာ အသီးၾကီး ကုုိးလုုံး၊ စပါးမ်ဳိးတုုိ႔မွျဖစ္ေသာ အသီးရည္တုုိ႔မွတစ္ပါး က်န္အသီးတုုိ႔မွျဖစ္ေသာ အသီးရည္ဟူသမ်ွသစ္မည္စည္ပြင့္ရည္မွတစ္ပါး အပြင့္ရည္ဟူသမ်ွ ဟင္းခ်က္ စားနုုိင္ေသာယာဝကာလိကအရြက္ရည္ဟူသမ်ွ သည္ယာမကာလိကျဖစ္၏ဟုု ဖြင့္ဆုုိထား၏။ ယာမကာလိကျဖစ္သည့္အသီးအပြင့္၊ အရြတ္တုုိ႔ကုုိ ေဖ်ာ္ရည္လုုပ္သည့္အခါ ေရေအးေရစိမ္းျဖင့္နယ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေနပူလွန္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လုုပ္နုုိင္၏။ မီးျဖင့္ကားမခ်က္ေကာင္း၊လိေမၼာ္သီးစသည္တ ုုိ႔ကုုိ မီးျဖင့္ခ်က္၍ ေဖ်ာ္ရည္လုုပ္ထားလ်ွင္အမႈန္႔မပါေသာ္လည္း ယာမကာလိကမဟုုတ္၊ ယာဝကာလိကသာျဖစ္၏။သုုိ႔ျဖစ္၍ ယခုုအခါ နုုိင္ငံျခားမွ မီးျဖင့္ခ်က္၍ ၾကာရွည္ ခံေအာင္လုုပ္ထားသည့္ လိေမၼာ္ေဖ်ာ္ရည္ စသည္တုုိ႔ကုုိ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ယာမကာလိကအျဖစ္ျဖင့္ သုုံးေဆာင္ေတာ္မမူၾကပါ။ ဝိကာလေဘာဇနာသိကၡာ ပုုဒ္ကုုိ ေစာင့္ထိန္းထားေသာဥပုုသ္သည္မ်ားသည္ အေသအခ်ာစိစစ္၍ အဖတ္ အမႈန္႔ မပါသည့္ မန္က်ည္းေဖ်ာ္ရည္၊သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္တ ုုိ႔ကုုိ ညဥ့္၏ ေနာက္ဆုုံးယံ အရုုဏ္တက္ခ်ိန္အထိ ေသာက္ေကာင္း၏။ သုုိ႔ရာတြင္ မြန္းလြဲခ်ိန္၌မူအေၾကာင္းမဲ့ သက္သက္မေသာက္ေကာင္း၊ မြတ္သိပ္ဆာေလာင္ ေနမွသာ အဆာေျပ ေသာက္ေကာင္း၏။
၃။ သတၳာဟကာလိကဆုုိသည္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား အကပ္ခံျပီးခုုနစ္ရက္ထားျပီး ခုုနစ္ရက္အတြင္းအခ်ိန္မေရြးဘုုဥ္းေပးေကာင္းသ ည့္ ေထာပတ္၊ ဆီဦး၊ ႏွမ္းဆီစေသာဆီ၊ ပ်ားရည္၊ တင္လဲ(သၾကား၊သကာ၊ ထန္းလ်က္) တုုိ႔ျဖစ္သည္။ ထုုိအရာမ်ားကုုိ ေဆးဟုုလည္းေခၚသည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ ဥပုုသ္သည္မ်ားသည္ အားနည္းေသာေရာဂါ၊ အေသြးအသားနည္းသည ့္(ပိန္ေျခာက္)ေရာဂါႏွင့္ေလနာ ေရာဂါ စသည္တုုိ႔ရွိလ်ွင္ မြန္းလြဲခ်ိန္တြင္ ေဆးအျဖစ္စားေကာင္း၏။ မြတ္သိပ္ ဆာေလာင္ရုုံ၊သက္သက္မ်ွျဖင့္ မစားေကာင္းေခ်။ သုုိ႔ရာတြင္မဟာဝါပါဠိေတာ္၌ အနာေရာဂါရွိသူအတြက္ၾကံသကာ၊ ထန္းလ်က္အခဲကုုိ လည္းခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏ဟုု မိန္႔ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ၾကံရည္၊ ထန္းလ်က္ရည္တုုိ႔ကုုိ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္လ်ွင္ ေသာက္ေကာင္း၏။
၄။ ယာဝဇီဝကကားတစ္သက္ပတ္လုုံးအခ်ိန္မေရြး သုုံးစားေကာင္းေသာဆား၊ ခ်င္း၊(ဂ်င္း)၊ဆိတ္ဖူ၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ၊လင္းေလစေသာအျမစ္၊ အေခါက္အဥမ်ား ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ထမင္းဟင္းအစာအျဖစ္ျဖင သုုံးစြဲေလ့မရွိေသာ (ယာမ ကာလိကသတၳာဟကာလိကတုုိ႔တြင္လည္းမပါဝင္ ေသာ) မန္က်ည္းရြတ္အၾကမ္း၊ ကင္ပြန္းရြတ္အၾကမ္း၊စေသာ အရြတ္၊အျမစ္၊ အေခါက္၊ အဥတုုိ႔ျဖစ္သည္။ ဆား၊ ခ်င္းနႏြင္းစသည္တုုိ႔မွာ ဟင္းလ်ာမ်ားတြင္ ထည့္ခတ္ၾကေသာ္လည္းဟင္း၏ အဆာမ်ွသာျဖစ္၏။ အထည္ကုုိယ္ ပဓာနမဟုုတ္ၾက၊ ထုုိကဲ့သုုိ႔ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္ အရာဝယ္ပဓာန အျဖစ္ျဖင့္ မသုုံးစြဲရေသာ ဆား၊ ခ်င္း၊ ငရုုတ္၊ ၾကက္သြန္တုုိ႔မွာ ယာဝဇီဝကတုုိ႔သာ ျဖစ္ၾက၏။ ထုုိယာဝဇီဝကတုုိ႔ကုုိ အေၾကာင္းမဲ့သက္သက္လည္း မစားေကာင္း၊ ဆာေလာင္သျဖင့္ အဆာေျပရုုံလည္း မစားေကာင္း၊ တစ္စုုံတစ္ရာ ေရာဂါရွိပါမွေဆးအျဖစ္ျဖင့္သာ စကားေကာင္း၏။ ယခုုေခတ္ေပၚညခ်င္း(ဂ်င္း)သုုပ္မ်ားကားၾကက္သြ န္၊ဆီ၊ ဆား၊ခ်င္းမ်ားကုုိ တစ ခုုစီၾကည့္လ်ွင္ သတၱာဟာကာလိကႏွင့္ယာဝဇီဝကတုုိ႔ခ်ည ္းသာျဖစ္၍ မြန္းလြဲခ်ိန္တြင္ စားေကာင္း၏ဟုု ထင္ဖြယ္ရွိ၏။ သုုိ႔ေသာ္ခ်င္းကုုိ ပင္ကုုိယ္အၾကမ္းတုုိင္းမဟုုတ္ဘဲ စားေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ကာလက္သုုတ္တစ္မ်ဳိ းျဖစ္ေအာင္စီမံထားသျဖင့္ ယာဝကာလိကခဲဖြယ္တြင္ ပါဝင္ေနျပီျဖစ္၍ မစားေကာင္းဟုု ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက ယူဆၾက၏။ ယာဝကာလိက မဟုုတ္ဟုုျငင္းေစကာမူ ထုုိဂ်င္းသုုပ္ေၾကာင့္ကင္းေပ်ာက္ မည့္ေရာဂါရွိမွစားေကာင္း၏။
အေၾကာင္းမဲ့ျဖစ္ေစ၊ မြတ္သိပ္ဆာေလာင္၍ ျဖစ္ေစ၊ စားလ်ွင္ဝိကာလေဘာဇနာ သိကၡာပုုဒ္ခ်ဳိ႕၏။ ထုုိေၾကာင့္ ဥပုုသ္သည္မ်ားအေနျဖင့္ ဆာေလာင္ျခင္း၊ မက်န္းမာျခင္း၊အေၾကာင္ းမရွိဘဲေဖ်ာ္ရည္၊စတုုမဓုု၊ထန္းလ်က္၊သၾကား၊ ခ်င္းသုုပ္၊ ကြမ္း၊ေဆးစသည္ တုုိ႔ကုုိ စားေသာက္လ်ွင္ ဤသိကၡာပုုဒ္ညွိဳး၏၊ သစ္ပင္ညွိဳးလ်ွင္အသီးနည္းသ ကဲ့သုုိ႔ဥပုုသ္ညွဳိးလွ်င္အက်ဳိးရနည္းမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကြမ္းစား ျခင္းသည္အာပတ္မသင့္ဟု မွတ္ပါ၊ သို႔ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႔ေသာ ဆရာေတာ္ ၾကီးမ်ားသည္ကား၊ ေနလြဲေသာအခါ၌သုံးေဆာင္ေလ့မရွ ိသည္ကုိ မွတ္သားဖူး ပါသည္။ ထုိ႔သုိ႕မသုံးေဆာင္းျခင္းသည္လည္းဝိနည္းကို အလြန္ေလးစားေသာ ေၾကာင္ ့ျဖစ္ပါသည္၊ စားသုံးေနေသာ ဆရာေတာ္မ်ားကိုလ ည္းအာပတ္သင့္သည္ဟု မမွတ္ယူသင့္ေပ။ အႏုဇာနာမိ ဘိကၡေဝ ဓူမနတၱံ၊ဘိကၡေဝ-ရဟန္းတို႔၊ ဓူမနတၱံ- အခိုးလိပ္ကို-ဝါ- ေဆးလိပ္ကို၊ အႏုဇာနာမိ- ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏။ဟူ၍ ေနမေကာင္းေသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအားေဆးလိပ္ ေသာက္ခြင့္ ေပးသည္ကုိ မဟာဝါပါဠိေတာ္တြင္ မွတ္သားဖူးပါသည္။ ေနမေကာင္းေသာအခါေဆးလိပ္ေသာက္ခြင့္ရွိပါ သည္၊ က်န္းမာေနေသာအခါမ်ားတြင္ကား မေသာက္သင့္ဟုမွတ္ယူရပါမည္။ အာပတ္သင့္မည္ဆို ပါက ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္ပါသည္ ၊ဒုကၠဋ္အာပတ္သည္ အလြန္ေသးငယ္ေသာ အာပတ္ျဖစ္ပါသည္၊ ေဒသနာၾကားပါက ေပ်ာက္ေလသည္။ ထုုိအဆုုိမ်ားကား ဝိကာလေဘာဇနာသိကၡာပုုဒ္ေၾကာင့္ေပၚေပါက္လ ာျခင္း ျဖစ္၏။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ဥပုုသ္သည္မ်ားအေနျဖင့္ ထုုိသိကၡာပုုဒ္ကုုိအေျခခံ၍ မွတ္သားသင့္လွ၏။ က်န္းမာေရးေၾကာင့္ဟုုဆုုိပါလ်ွင္သုုံးစြဲေကာင္းပါ၏ ။ က်န္းမာေရးေၾကာင့္မဟုုတ္ပါလ်ွင္ မမွီဝဲ မသုုံးစြဲပါလ်ွင္ပုုိ၍ေကာင္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုုိထက္အရသာရွိလွေသာ ထမင္း ဟင္းလ်ာမ်ားကုုိပင္ မစားသုုံးဘဲေနရသည္ျဖစ္ေၾကာင့္ က်န္းမာေရးေၾကာင့္မဟုုတ္ပါလ်ွင္ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္းမ်ားကုုိ မသုုံးစြဲဘဲေနပါကပုုိ၍ေကာင္းမည္ျ ဖစ္ေၾကာင္းေျဖၾကားလုုိက္ ပါသည္။ ဝိနည္းဆုုိသည္မွာအလြန္က်ယ္ျပန္႔ အလြန္နူးညံ့လွေသာေၾကာင့္မိမိခံယူထားေသာ သိကၡာပုုဒ္ စင္ၾကယ္လုုိပါက သံသယျဖစ္ေစမည့္ မည္သည့္အရာကုုိမွမမီွဝဲေစလုုိပါ။ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုုံးသက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ် မ္းသာ၍ ေကာင္းက်ဳိးလုုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုုံးတစ္ဝတည္းျပ ည့္ ဝၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုုိလ္)
ထုုိကာလကား အရုုဏ္တက္ျပီး ခ်ိန္မွစ၍ မြန္းတည့္ ၁၂နာရီအထိ ျဖစ္သည္။ ဝိကာလဆုုိသည္မွာ ထုုိကာလမဟုုတ္ေသာ၊ ထုုိကာလမွကင္းေသာ အခ်ိန္ျဖစ္၏။ ထုုိအခ်ိန္ကုုိ ေနလြဲခ်ိန္၊ မြန္းလြဲခ်ိန္၊ဟုုေခၚသည္။ ထုုိအခ်ိန္အတြင္း၌ အေဖ်ာ္ရည္၊ေဆး၊ စတုုမဓုုစသည့္တုုိ႔မွတစ္ပါးထမင္း၊ ဟင္းလ်ာ၊ ကြမ္းေဆး၊ လက္ဖက္၊ သစ္သီးစေသာ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္တုု ိ႔ကုုိ မစားရပါ။ စားလ်ွင္ဝိကာလေဘာဇန သိကၡာပုုဒ္ပ်က္၏။ (ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ဆြမ္းပြဲ၌ပါေသာ စားဖြယ္မ်ားကုုိ ေဘာဇဥ္ဟုုေခၚ၍ အခ်ဳိပြဲ၌ ပါေသာ စားဖြယ္မ်ားကုုိ ခဲဖြယ္ ဟုုေခၚသည္။)
ဤသိကၡာပုုဒ္ႏွင့္ပတ္သတ္၍ ကာလိက(၄)မ်ဳိးကုုိလည္း သိထားသင့္၏။ ကာလိကဆုုိသည္မွာ မိမိတုုိ႔ကာလအပုုိင္းအျခားအလုုိက္ စားေသာက္ ရေသာ စားဖြယ္ခဲဖြယ္မ်ားျဖစ္သည္။
ထုုိကာလိကသည္ ၁။ ယာဝကာလိကမွာအရုုဏ္တက္ခ်ိန္မွစ၍ မြန္းတည့္ခ်ိန္အထိ ကာလ အတြင္း၌စားရသည့္စားဖြယ္၊ခဲဖြယ္မ်ားျဖစ္၏။ ဟင္းခ်က္၍ စားရေကာင္းေသာ မုုန္လာဥ၊ မ်ွစ္ စေသာအျမစ္ခဲဖြယ္၊ပိႏၷဲသီး၊ထန္းသီး အုုန္းသီး၊ သရက္သီး၊ စေသာ အသီးခဲဖြယ္၊ မုုန္႔ခဲဖြယ္မ်ားႏွင့္နုုိ႔ရည္ နုုိ႔ဓမ္းစေသာ အာဟာရမ်ား ျဖစ္သည္။ ဤသိကၡာပုုဒ္ေဆာက္တည္ ထားသူသည္ ေဖာ္ျပပါ ယာဝကာလိက စားဖြယ္မ်ားကုုိ မြန္းမတည့္မီအခ်ိန္အတြင္း၌သာ စားေကာင္း၏။ မြန္းလြဲခ်ိန္တြင္ စားလ်ွင္ဤသိကၡာပုုဒ္ပ်က္သည္။ မြန္းတည့္ခ်ိန္ရသည္။ တိတိအခ်ိန္ကား ကာလအတြင္းပါဝင္၏။
၂။ ေဖ်ာ္ရည္မ်ားကုုိ ယာမကာလိကဟုုေခၚ၏။ ည၏ ေနာက္ဆုုံးယံ(မုုိးေသာက္ယံ) အထိ ေသာက္ထုုိက္ေသာေၾကာင့္ေဖ်ာ္ရည္မ်ားကုုိ ယာမကာလိကဟုု ဆုုိျခင္းျဖစ္သည္။ နံနက္ပုုိင္းမွ(ဝါ)မြန္းတည့္ျပီးေနာက္ အရုုဏ္မတက္မီမုုိးေသာက္ယံ အတြင္း၌သာ ေသာက္ေကာင္းသည္ဟုုဆုုိလုုိ၏။ ေသာက္ေကာင္းသည့္ ေဖ်ာ္ရည္မ်ားမွာ ၁။ သေျပသီေဖ်ာ္ရည္။
၂။ သရက္သီးေဖ်ာ္ရည္၊
၃။ သပ်စ္သီးေဖ်ာ္ရည္၊
၄။ ဖက္သက္သီ ေဖ်ာ္ရည္၊၅။ သစ္မည္စည္သီးေဖ်ာ္ရည္၊
၆။ ေတာငွက္ေပ်ာသီးေဖ်ာ္ရည္၊
၇။ အိမ္ငွက္ေပ်ာသီးေဖ်ာ္ရည္၊
၈။ၾကာစြယ္ေဖ်ာ္ရည္ ဟူ၍ ရွစ္မ်ဳိးျပထား၏။ထုုိ႔ျပင္မန္က်ည္းေဖ်ာ္ရည္၊ ဆီးေဖ်ာ္ရည္၊ေရွာက္ေဖ်ာ္ရည္ စသည္တုုိ႔ကုုိလည္းအနုုေလာမ (အေဖ်ာ္ရွစ္မ်ုုိးအားေလ်ာ္ေသာအတူတူျဖစ္ေသာ)
ေဖ်ာ္ရည္အျဖစ္ေသာက္ေကာင္း သည္ဟုု မိန္႔ဆုုိထား၏။ ခုုဒၵသိကၡာ အ႒ကထာ၌ ထန္း၊ အုုန္း၊ပိႏၷဲစေသာ အသီးၾကီး ကုုိးလုုံး၊ စပါးမ်ဳိးတုုိ႔မွျဖစ္ေသာ အသီးရည္တုုိ႔မွတစ္ပါး က်န္အသီးတုုိ႔မွျဖစ္ေသာ အသီးရည္ဟူသမ်ွသစ္မည္စည္ပြင့္ရည္မွတစ္ပါး အပြင့္ရည္ဟူသမ်ွ ဟင္းခ်က္ စားနုုိင္ေသာယာဝကာလိကအရြက္ရည္ဟူသမ်ွ သည္ယာမကာလိကျဖစ္၏ဟုု ဖြင့္ဆုုိထား၏။ ယာမကာလိကျဖစ္သည့္အသီးအပြင့္၊ အရြတ္တုုိ႔ကုုိ ေဖ်ာ္ရည္လုုပ္သည့္အခါ ေရေအးေရစိမ္းျဖင့္နယ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေနပူလွန္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လုုပ္နုုိင္၏။ မီးျဖင့္ကားမခ်က္ေကာင္း၊လိေမၼာ္သီးစသည္တ ုုိ႔ကုုိ မီးျဖင့္ခ်က္၍ ေဖ်ာ္ရည္လုုပ္ထားလ်ွင္အမႈန္႔မပါေသာ္လည္း ယာမကာလိကမဟုုတ္၊ ယာဝကာလိကသာျဖစ္၏။သုုိ႔ျဖစ္၍ ယခုုအခါ နုုိင္ငံျခားမွ မီးျဖင့္ခ်က္၍ ၾကာရွည္ ခံေအာင္လုုပ္ထားသည့္ လိေမၼာ္ေဖ်ာ္ရည္ စသည္တုုိ႔ကုုိ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ယာမကာလိကအျဖစ္ျဖင့္ သုုံးေဆာင္ေတာ္မမူၾကပါ။ ဝိကာလေဘာဇနာသိကၡာ ပုုဒ္ကုုိ ေစာင့္ထိန္းထားေသာဥပုုသ္သည္မ်ားသည္ အေသအခ်ာစိစစ္၍ အဖတ္ အမႈန္႔ မပါသည့္ မန္က်ည္းေဖ်ာ္ရည္၊သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္တ ုုိ႔ကုုိ ညဥ့္၏ ေနာက္ဆုုံးယံ အရုုဏ္တက္ခ်ိန္အထိ ေသာက္ေကာင္း၏။ သုုိ႔ရာတြင္ မြန္းလြဲခ်ိန္၌မူအေၾကာင္းမဲ့ သက္သက္မေသာက္ေကာင္း၊ မြတ္သိပ္ဆာေလာင္ ေနမွသာ အဆာေျပ ေသာက္ေကာင္း၏။
၃။ သတၳာဟကာလိကဆုုိသည္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား အကပ္ခံျပီးခုုနစ္ရက္ထားျပီး ခုုနစ္ရက္အတြင္းအခ်ိန္မေရြးဘုုဥ္းေပးေကာင္းသ ည့္ ေထာပတ္၊ ဆီဦး၊ ႏွမ္းဆီစေသာဆီ၊ ပ်ားရည္၊ တင္လဲ(သၾကား၊သကာ၊ ထန္းလ်က္) တုုိ႔ျဖစ္သည္။ ထုုိအရာမ်ားကုုိ ေဆးဟုုလည္းေခၚသည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ ဥပုုသ္သည္မ်ားသည္ အားနည္းေသာေရာဂါ၊ အေသြးအသားနည္းသည ့္(ပိန္ေျခာက္)ေရာဂါႏွင့္ေလနာ ေရာဂါ စသည္တုုိ႔ရွိလ်ွင္ မြန္းလြဲခ်ိန္တြင္ ေဆးအျဖစ္စားေကာင္း၏။ မြတ္သိပ္ ဆာေလာင္ရုုံ၊သက္သက္မ်ွျဖင့္ မစားေကာင္းေခ်။ သုုိ႔ရာတြင္မဟာဝါပါဠိေတာ္၌ အနာေရာဂါရွိသူအတြက္ၾကံသကာ၊ ထန္းလ်က္အခဲကုုိ လည္းခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏ဟုု မိန္႔ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ၾကံရည္၊ ထန္းလ်က္ရည္တုုိ႔ကုုိ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္လ်ွင္ ေသာက္ေကာင္း၏။
၄။ ယာဝဇီဝကကားတစ္သက္ပတ္လုုံးအခ်ိန္မေရြး သုုံးစားေကာင္းေသာဆား၊ ခ်င္း၊(ဂ်င္း)၊ဆိတ္ဖူ၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ၊လင္းေလစေသာအျမစ္၊ အေခါက္အဥမ်ား ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ထမင္းဟင္းအစာအျဖစ္ျဖင သုုံးစြဲေလ့မရွိေသာ (ယာမ ကာလိကသတၳာဟကာလိကတုုိ႔တြင္လည္းမပါဝင္ ေသာ) မန္က်ည္းရြတ္အၾကမ္း၊ ကင္ပြန္းရြတ္အၾကမ္း၊စေသာ အရြတ္၊အျမစ္၊ အေခါက္၊ အဥတုုိ႔ျဖစ္သည္။ ဆား၊ ခ်င္းနႏြင္းစသည္တုုိ႔မွာ ဟင္းလ်ာမ်ားတြင္ ထည့္ခတ္ၾကေသာ္လည္းဟင္း၏ အဆာမ်ွသာျဖစ္၏။ အထည္ကုုိယ္ ပဓာနမဟုုတ္ၾက၊ ထုုိကဲ့သုုိ႔ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္ အရာဝယ္ပဓာန အျဖစ္ျဖင့္ မသုုံးစြဲရေသာ ဆား၊ ခ်င္း၊ ငရုုတ္၊ ၾကက္သြန္တုုိ႔မွာ ယာဝဇီဝကတုုိ႔သာ ျဖစ္ၾက၏။ ထုုိယာဝဇီဝကတုုိ႔ကုုိ အေၾကာင္းမဲ့သက္သက္လည္း မစားေကာင္း၊ ဆာေလာင္သျဖင့္ အဆာေျပရုုံလည္း မစားေကာင္း၊ တစ္စုုံတစ္ရာ ေရာဂါရွိပါမွေဆးအျဖစ္ျဖင့္သာ စကားေကာင္း၏။ ယခုုေခတ္ေပၚညခ်င္း(ဂ်င္း)သုုပ္မ်ားကားၾကက္သြ န္၊ဆီ၊ ဆား၊ခ်င္းမ်ားကုုိ တစ ခုုစီၾကည့္လ်ွင္ သတၱာဟာကာလိကႏွင့္ယာဝဇီဝကတုုိ႔ခ်ည ္းသာျဖစ္၍ မြန္းလြဲခ်ိန္တြင္ စားေကာင္း၏ဟုု ထင္ဖြယ္ရွိ၏။ သုုိ႔ေသာ္ခ်င္းကုုိ ပင္ကုုိယ္အၾကမ္းတုုိင္းမဟုုတ္ဘဲ စားေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ကာလက္သုုတ္တစ္မ်ဳိ းျဖစ္ေအာင္စီမံထားသျဖင့္ ယာဝကာလိကခဲဖြယ္တြင္ ပါဝင္ေနျပီျဖစ္၍ မစားေကာင္းဟုု ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက ယူဆၾက၏။ ယာဝကာလိက မဟုုတ္ဟုုျငင္းေစကာမူ ထုုိဂ်င္းသုုပ္ေၾကာင့္ကင္းေပ်ာက္ မည့္ေရာဂါရွိမွစားေကာင္း၏။
အေၾကာင္းမဲ့ျဖစ္ေစ၊ မြတ္သိပ္ဆာေလာင္၍ ျဖစ္ေစ၊ စားလ်ွင္ဝိကာလေဘာဇနာ သိကၡာပုုဒ္ခ်ဳိ႕၏။ ထုုိေၾကာင့္ ဥပုုသ္သည္မ်ားအေနျဖင့္ ဆာေလာင္ျခင္း၊ မက်န္းမာျခင္း၊အေၾကာင္ းမရွိဘဲေဖ်ာ္ရည္၊စတုုမဓုု၊ထန္းလ်က္၊သၾကား၊ ခ်င္းသုုပ္၊ ကြမ္း၊ေဆးစသည္ တုုိ႔ကုုိ စားေသာက္လ်ွင္ ဤသိကၡာပုုဒ္ညွိဳး၏၊ သစ္ပင္ညွိဳးလ်ွင္အသီးနည္းသ ကဲ့သုုိ႔ဥပုုသ္ညွဳိးလွ်င္အက်ဳိးရနည္းမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကြမ္းစား ျခင္းသည္အာပတ္မသင့္ဟု မွတ္ပါ၊ သို႔ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႔ေသာ ဆရာေတာ္ ၾကီးမ်ားသည္ကား၊ ေနလြဲေသာအခါ၌သုံးေဆာင္ေလ့မရွ ိသည္ကုိ မွတ္သားဖူး ပါသည္။ ထုိ႔သုိ႕မသုံးေဆာင္းျခင္းသည္လည္းဝိနည္းကို အလြန္ေလးစားေသာ ေၾကာင္ ့ျဖစ္ပါသည္၊ စားသုံးေနေသာ ဆရာေတာ္မ်ားကိုလ ည္းအာပတ္သင့္သည္ဟု မမွတ္ယူသင့္ေပ။ အႏုဇာနာမိ ဘိကၡေဝ ဓူမနတၱံ၊ဘိကၡေဝ-ရဟန္းတို႔၊ ဓူမနတၱံ- အခိုးလိပ္ကို-ဝါ- ေဆးလိပ္ကို၊ အႏုဇာနာမိ- ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏။ဟူ၍ ေနမေကာင္းေသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအားေဆးလိပ္ ေသာက္ခြင့္ ေပးသည္ကုိ မဟာဝါပါဠိေတာ္တြင္ မွတ္သားဖူးပါသည္။ ေနမေကာင္းေသာအခါေဆးလိပ္ေသာက္ခြင့္ရွိပါ သည္၊ က်န္းမာေနေသာအခါမ်ားတြင္ကား မေသာက္သင့္ဟုမွတ္ယူရပါမည္။ အာပတ္သင့္မည္ဆို ပါက ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္ပါသည္ ၊ဒုကၠဋ္အာပတ္သည္ အလြန္ေသးငယ္ေသာ အာပတ္ျဖစ္ပါသည္၊ ေဒသနာၾကားပါက ေပ်ာက္ေလသည္။ ထုုိအဆုုိမ်ားကား ဝိကာလေဘာဇနာသိကၡာပုုဒ္ေၾကာင့္ေပၚေပါက္လ ာျခင္း ျဖစ္၏။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ဥပုုသ္သည္မ်ားအေနျဖင့္ ထုုိသိကၡာပုုဒ္ကုုိအေျခခံ၍ မွတ္သားသင့္လွ၏။ က်န္းမာေရးေၾကာင့္ဟုုဆုုိပါလ်ွင္သုုံးစြဲေကာင္းပါ၏ ။ က်န္းမာေရးေၾကာင့္မဟုုတ္ပါလ်ွင္ မမွီဝဲ မသုုံးစြဲပါလ်ွင္ပုုိ၍ေကာင္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုုိထက္အရသာရွိလွေသာ ထမင္း ဟင္းလ်ာမ်ားကုုိပင္ မစားသုုံးဘဲေနရသည္ျဖစ္ေၾကာင့္ က်န္းမာေရးေၾကာင့္မဟုုတ္ပါလ်ွင္ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္းမ်ားကုုိ မသုုံးစြဲဘဲေနပါကပုုိ၍ေကာင္းမည္ျ ဖစ္ေၾကာင္းေျဖၾကားလုုိက္ ပါသည္။ ဝိနည္းဆုုိသည္မွာအလြန္က်ယ္ျပန္႔ အလြန္နူးညံ့လွေသာေၾကာင့္မိမိခံယူထားေသာ သိကၡာပုုဒ္ စင္ၾကယ္လုုိပါက သံသယျဖစ္ေစမည့္ မည္သည့္အရာကုုိမွမမီွဝဲေစလုုိပါ။ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုုံးသက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ် မ္းသာ၍ ေကာင္းက်ဳိးလုုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုုံးတစ္ဝတည္းျပ ည့္ ဝၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုုိလ္)
No comments:
Post a Comment