မ်က္စိသည္ ရုပ္တရား၊
ျမင္စရာ အာရုံသည္လည္း ရုပ္တရား၊
ဒီရုပ္နွစ္ခု ေပါင္းဆုံလုိက္ျခင္းက မ်ဳိးတူ ရုပ္တရားကုိ မျဖစ္လာေစပဲ မတူကြဲျပား ျခားနားေသာ ျမင္စိတ္နာမ္တရားကုိသာ ျဖစ္လာေစသည္။ ထုိအခ်က္ကုိ သဗၺညဳတဥာဏ္ျဖင့္သာ ျမင္နုိင္ေပသည္။ ေလာကသားတုိ႔ကား တစ္ခါတစ္ရံ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားစြာျဖင့္ ပရမတ္တရားတုိ႔ကုိ ဇေဝဇဝါျဖစ္ေအာင္လည္း ျပဳလုပ္နုိင္စြမ္းရွိၾကေပသည္။ ဥပမာ လူ နွင့္ လူ ေပါင္းပါက လူသာျဖစ္သကဲ့သုိ႔လည္းေကာင္း၊ တိရစၦာန္အခ်င္းခ်င္း ေပါင္းပါကလည္း တိရစၦာန္သာ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔လည္းေကာင္း ထုိနည္းတူစြာ ပရမတ္နယ္ပယ္၌လည္း မ်က္စိရုပ္ နွင့္ ျမင္စရာရူပါရုံရုပ္ ေပါင္းပါက ရုပ္သာ ျဖစ္သင့္ျပီး အဘယ့္ေၾကာင့္ နာမ္ဟုေခၚေသာ ျမင္စိတ္လာျဖစ္ရသနည္းဟု ေစာေၾကာဖြယ္ ရွိေပသည္။
ျမင္စရာ အာရုံသည္လည္း ရုပ္တရား၊
ဒီရုပ္နွစ္ခု ေပါင္းဆုံလုိက္ျခင္းက မ်ဳိးတူ ရုပ္တရားကုိ မျဖစ္လာေစပဲ မတူကြဲျပား ျခားနားေသာ ျမင္စိတ္နာမ္တရားကုိသာ ျဖစ္လာေစသည္။ ထုိအခ်က္ကုိ သဗၺညဳတဥာဏ္ျဖင့္သာ ျမင္နုိင္ေပသည္။ ေလာကသားတုိ႔ကား တစ္ခါတစ္ရံ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားစြာျဖင့္ ပရမတ္တရားတုိ႔ကုိ ဇေဝဇဝါျဖစ္ေအာင္လည္း ျပဳလုပ္နုိင္စြမ္းရွိၾကေပသည္။ ဥပမာ လူ နွင့္ လူ ေပါင္းပါက လူသာျဖစ္သကဲ့သုိ႔လည္းေကာင္း၊ တိရစၦာန္အခ်င္းခ်င္း ေပါင္းပါကလည္း တိရစၦာန္သာ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔လည္းေကာင္း ထုိနည္းတူစြာ ပရမတ္နယ္ပယ္၌လည္း မ်က္စိရုပ္ နွင့္ ျမင္စရာရူပါရုံရုပ္ ေပါင္းပါက ရုပ္သာ ျဖစ္သင့္ျပီး အဘယ့္ေၾကာင့္ နာမ္ဟုေခၚေသာ ျမင္စိတ္လာျဖစ္ရသနည္းဟု ေစာေၾကာဖြယ္ ရွိေပသည္။
သူ႔ဥပမာအတုိင္း ျပန္ေျပာရမည္ဆုိပါက ပညတ္နယ္ပယ္၌လည္း မတူသည္မ်ားကုိ ေတြ႔ရွိနုိင္ပါသည္။ ဆုိပါစုိ႔ မီးျခစ္ဆံနွင့္ သံဘီးပြတ္တုိက္မႈက မီးျခစ္ဆံလည္းျဖစ္မလာ ဘီးလည္းျဖစ္မလာပဲ ဘာမွမဆုိင္သည့္ မီးသာျဖစ္လာေပသည္။ လက္နွင့္ ဂစ္တာႀကဳိးတုိ႔ ထိေတြ႔မႈက အသံသာျဖစ္လာေပသည္။ ထုိနည္းတူစြာ ပရမတ္တရား၌လည္း ရုပ္နွစ္ခု ေပါင္းဆုံတုိင္း ရုပ္ျဖစ္သင့္သည္ဟု တရားေသ မမွတ္သင့္ေပ။ ရုပ္ျဖစ္ေၾကာင္းတရားေလးပါးဟူရာ၌ ရုပ္ ရုပ္ခ်င္းဟူေသာ ထုိအခ်က္တုိ႔ ေပါင္းဆုံျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ ဟုတ္ မဟုတ္ စဥ္းစားသင့္ေပသည္။
No comments:
Post a Comment