မိဘဂုဏ္ရည္ ဆရာေတာ္ added 3 new photos.
ေရနဲ႔ၾကာ
=========
မုဒုံဆရာေတာ္
--------------------------
သာသနာဆိုတာ ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆိုအမိန္႔ အဆုံးအမကို ေခၚတာပါ။ သာသနာဆိုတာ ေက်ာင္းကန္ ဘုရားေစတီ ဘုန္းေတ...ာ္ႀကီး သံဃာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းကန္ေတြက သာသနိကပစၥည္း၊ သာသနာ့ေတာ္အတြက္ အေထာက္အပံ႔တခုသာပါ။ ဘုရားေစတီ ဆင္းတုေတာ္ေတြက ၾကည္ညိဳ ပူေဇာ္ရာ တစ္ခုသာျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြက ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆုံးအမ ဓမၼတရားေတြ မေျပာက္ မကြယ္ရေလေအာင္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ေပးၾကရတဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုပဲ။ တစ္နည္းေျပာရရင္ေတာ့ သာသနာေတာ္ကို ယိမ္းမသြားရေအာင္ ယိုင္မသြားရေအာင္ ထိမ္းေၾကာင္း တည့္မတ္ ဦးေဆာင္ေပးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုပါပဲ။
=========
မုဒုံဆရာေတာ္
--------------------------
သာသနာဆိုတာ ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆိုအမိန္႔ အဆုံးအမကို ေခၚတာပါ။ သာသနာဆိုတာ ေက်ာင္းကန္ ဘုရားေစတီ ဘုန္းေတ...ာ္ႀကီး သံဃာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းကန္ေတြက သာသနိကပစၥည္း၊ သာသနာ့ေတာ္အတြက္ အေထာက္အပံ႔တခုသာပါ။ ဘုရားေစတီ ဆင္းတုေတာ္ေတြက ၾကည္ညိဳ ပူေဇာ္ရာ တစ္ခုသာျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြက ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆုံးအမ ဓမၼတရားေတြ မေျပာက္ မကြယ္ရေလေအာင္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ေပးၾကရတဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုပဲ။ တစ္နည္းေျပာရရင္ေတာ့ သာသနာေတာ္ကို ယိမ္းမသြားရေအာင္ ယိုင္မသြားရေအာင္ ထိမ္းေၾကာင္း တည့္မတ္ ဦးေဆာင္ေပးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုပါပဲ။
သာသနာဆိုတာ ၾကည္ညိဳသူရွိမွ တည္တန္႔တယ္၊ ျပန္႔ပြားတယ္၊ တိုးတက္တယ္၊ ၾကည္ညိဳသူကင္းတာနဲ႔ မရွိေတာ့တာနဲ႔ သာသနာ အလိုလို ဆုတ္ယုတ္သြားတာပဲ၊ သာသနာကြယ္ဘို႔ လမ္းစေရာက္ေတာ့တာပါပဲ၊ သာသနာ ၾကည္ညိဳသူ မ်ားမ်ားရွိဖို႔ရာမွာ သာသနာ ၾကည္ညိဳတတ္ေအာင္ ဆည္းကပ္တတ္ေအာင္ ကိုးကြယ္တတ္ေအာင္ ေဟာေျပာျပသ သြန္သင္ေပးႏိႈင္တဲ့ နည္းေကာင္း လမ္းမွန္ ညႊန္ၾကားေပးႏႈိင္တဲ့ စြမ္းရည္ရွိတဲ့ ရဟန္းသံဃာ မ်ားမ်ားရွိဖို႔ လိုအပ္တယ္၊ မ်ားမ်ားေမြးထုတ္ၾကဖို႔ လိုအပ္လွပါတယ္။
ဗုဒၶသာသနာဆိုတာ လူသားကမၻာ ဗုဒၶဘာသာ မ်က္ႏွာစာမွာ မရွိမျဖစ္ တကယ္လိုအပ္တဲ့ ႏွစ္လုံးသားရဲ႕ အဟာရတစ္ခုပါ။ ကမၻာေပၚမွာ စပါးစိုက္သူမရွိရင္ ဆံစပါးမရွိႏႈိင္ေတာ့ဘူး။ စပါးမရွိေတာ့တာနဲ႔ ထမင္းကိုသာ စားလိုသူေတြ ထမင္းစားရမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါဟာ သဘာ၀နိယာမတစ္ခုပါ။ သာသနာ အားေပးႏႈိင္သူ ေထာက္ပ႔ံမည့္သူ မရွိေတာ့ရင္ေကာ ဘယ္လိုေနမလဲ စဥ္းစားၾကည့္ပါ၊ ဘုရားသာသနာ တိုးတက္ဖို႔ရာကို မဆိုထားနဲ႔ တည္တန္႔ဖို႔ကိုပင္ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ သာသနာကို တကယ္ေလးစား ၾကည္ညိဳသူမွန္သမ်ွ သတိျပဳရမည့္ အေရးႀကီးတဲ႔ အခ်က္တစ္ခုပါပ။ဲ
ဗုဒၶသာသနာဆိုတာ လူသားေလာကႀကီး တစ္ခုလုံးကို ေကာင္းက်ိဳးေပးႏႈိင္တဲ့ တရားျဖစ္သလို ဆိုးက်ိဳးမ်ားစြာကို ဖယ္ရွားေပးႏႈိင္တဲ့ အစြမ္းထက္တဲ့ လက္ႏွက္တစ္ခုပါပဲ။ လုပ္ငန္းခြင္ တစ္ခုမွာ လက္တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ အလုပ္ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ႏွစ္ေခ်ာင္းေလာက္ မၿပီးေျမာက္ႏႈိင္ပါဘူး။ ထို႔အတူ သာသနာမွာ သံဃာရွိေနရုံနဲ႔ေတာ့ အရွည္မတည္ႏိႈင္ပါဘူး၊ ဒါယကာရွိမွ ျဖစ္မွာပါ။ က်ိဳးေနသူဟာ လမ္းမေလ်ွာက္ႏႈိင္သလို ကန္းေနသူဟာလဲ လိုရာခရီး မေပါက္ႏႈိင္ပါဘူး။ အကိ်ဳးနဲ႔ အကန္း ေပါင္းၾကမွ ခရီးေပါက္ လိုရာေရာက္သလို သံဃာနဲ႔ ဒါယကာ အတူလက္တြဲမွ သာသနာ ရွည္ၾကာ တိုးတက္ႏႈိုင္ပါတယ္။
ဗုဒၶသာသနာဆိုတာ ထီးကို ယူေဆာင္သြားသူနဲ႔ သိပ္ကိုတူပါတယ္၊ ထီးပါသြားသူဟာ ေနပူလဲေဆာင္းရတယ္ မိုးရြာလဲေဆာင္းရတာပဲ ေနပူပူ မိုးရြာရြာ အပူအေအး ကာကြယ္ေပးသလို ေလာကဓာန္ အပူအေအးမွန္သမွ် ကာေပးႏႈိင္ပါတယ္၊ သိပ္ကို အားရေက်နပ္စရာ ေကာင္းတဲ့ တရားတစ္ခုပါပဲ။
သာသနာေတာ္ စတင္ေပၚေပါက္ရာ မစၨ်ိမေဒသကို လွမ္းေမ်ွာ္ၾကည့္ပါ ယခင္နဲ႔ ယခု ဘယ္လိုေနသလဲဆိုတာ၊ စာဖတ္သူတို႔ နားလည္ေလာက္ပါတယ္။ သာသနာ အေနာက္ကေန အေရွ႕ကို ေျပာင္းလာခဲ့ၿပီ၊ ေရႊ႕လာခဲ့ၿပီ၊ ဒါဟာ ဓမၼနိယာမတစ္ခုပါပဲ။
အဆုံးအမ ဓမၼတရားဟာ ေဆာင္သူထံမွာပဲ ရွိတယ္. တည္တယ္၊ မေဆာင္သူထံ ဘယ္လိုမွ ရွိမေနပါဘူး။ ဒါယကာနဲ႔ သာသနာဟာ ေရနဲ႔ၾကာလိုပါပဲ၊ ၾကာပြင့္ေစျခင္ရင္ ေရရွိမွျဖစ္မွာပါ၊ ေရမရွိလ်ွင္ ၾကာမပြင့္ႏႈိင္ေတာ့ပါဘူး။ ၾကာမပြင့္ရင္ ၾကာဖူးၾကာပန္းေတြ ေ၀းၿပီေပါ့။ ကမၻာမွာ ၾကာပန္းမရွိႏႈိင္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းက ေရျဖစ္သလို၊ သာသနာေတာ္ ကြယ္ေျပာက္ရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းက ကိုးကြယ္ ၾကည္ညိဳတတ္သူ မရွိျခင္းသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္းကို တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
မုဒုံဆရာေတာ္
ဗုဒၶသာသနာဆိုတာ လူသားကမၻာ ဗုဒၶဘာသာ မ်က္ႏွာစာမွာ မရွိမျဖစ္ တကယ္လိုအပ္တဲ့ ႏွစ္လုံးသားရဲ႕ အဟာရတစ္ခုပါ။ ကမၻာေပၚမွာ စပါးစိုက္သူမရွိရင္ ဆံစပါးမရွိႏႈိင္ေတာ့ဘူး။ စပါးမရွိေတာ့တာနဲ႔ ထမင္းကိုသာ စားလိုသူေတြ ထမင္းစားရမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါဟာ သဘာ၀နိယာမတစ္ခုပါ။ သာသနာ အားေပးႏႈိင္သူ ေထာက္ပ႔ံမည့္သူ မရွိေတာ့ရင္ေကာ ဘယ္လိုေနမလဲ စဥ္းစားၾကည့္ပါ၊ ဘုရားသာသနာ တိုးတက္ဖို႔ရာကို မဆိုထားနဲ႔ တည္တန္႔ဖို႔ကိုပင္ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ သာသနာကို တကယ္ေလးစား ၾကည္ညိဳသူမွန္သမ်ွ သတိျပဳရမည့္ အေရးႀကီးတဲ႔ အခ်က္တစ္ခုပါပ။ဲ
ဗုဒၶသာသနာဆိုတာ လူသားေလာကႀကီး တစ္ခုလုံးကို ေကာင္းက်ိဳးေပးႏႈိင္တဲ့ တရားျဖစ္သလို ဆိုးက်ိဳးမ်ားစြာကို ဖယ္ရွားေပးႏႈိင္တဲ့ အစြမ္းထက္တဲ့ လက္ႏွက္တစ္ခုပါပဲ။ လုပ္ငန္းခြင္ တစ္ခုမွာ လက္တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ အလုပ္ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ႏွစ္ေခ်ာင္းေလာက္ မၿပီးေျမာက္ႏႈိင္ပါဘူး။ ထို႔အတူ သာသနာမွာ သံဃာရွိေနရုံနဲ႔ေတာ့ အရွည္မတည္ႏိႈင္ပါဘူး၊ ဒါယကာရွိမွ ျဖစ္မွာပါ။ က်ိဳးေနသူဟာ လမ္းမေလ်ွာက္ႏႈိင္သလို ကန္းေနသူဟာလဲ လိုရာခရီး မေပါက္ႏႈိင္ပါဘူး။ အကိ်ဳးနဲ႔ အကန္း ေပါင္းၾကမွ ခရီးေပါက္ လိုရာေရာက္သလို သံဃာနဲ႔ ဒါယကာ အတူလက္တြဲမွ သာသနာ ရွည္ၾကာ တိုးတက္ႏႈိုင္ပါတယ္။
ဗုဒၶသာသနာဆိုတာ ထီးကို ယူေဆာင္သြားသူနဲ႔ သိပ္ကိုတူပါတယ္၊ ထီးပါသြားသူဟာ ေနပူလဲေဆာင္းရတယ္ မိုးရြာလဲေဆာင္းရတာပဲ ေနပူပူ မိုးရြာရြာ အပူအေအး ကာကြယ္ေပးသလို ေလာကဓာန္ အပူအေအးမွန္သမွ် ကာေပးႏႈိင္ပါတယ္၊ သိပ္ကို အားရေက်နပ္စရာ ေကာင္းတဲ့ တရားတစ္ခုပါပဲ။
သာသနာေတာ္ စတင္ေပၚေပါက္ရာ မစၨ်ိမေဒသကို လွမ္းေမ်ွာ္ၾကည့္ပါ ယခင္နဲ႔ ယခု ဘယ္လိုေနသလဲဆိုတာ၊ စာဖတ္သူတို႔ နားလည္ေလာက္ပါတယ္။ သာသနာ အေနာက္ကေန အေရွ႕ကို ေျပာင္းလာခဲ့ၿပီ၊ ေရႊ႕လာခဲ့ၿပီ၊ ဒါဟာ ဓမၼနိယာမတစ္ခုပါပဲ။
အဆုံးအမ ဓမၼတရားဟာ ေဆာင္သူထံမွာပဲ ရွိတယ္. တည္တယ္၊ မေဆာင္သူထံ ဘယ္လိုမွ ရွိမေနပါဘူး။ ဒါယကာနဲ႔ သာသနာဟာ ေရနဲ႔ၾကာလိုပါပဲ၊ ၾကာပြင့္ေစျခင္ရင္ ေရရွိမွျဖစ္မွာပါ၊ ေရမရွိလ်ွင္ ၾကာမပြင့္ႏႈိင္ေတာ့ပါဘူး။ ၾကာမပြင့္ရင္ ၾကာဖူးၾကာပန္းေတြ ေ၀းၿပီေပါ့။ ကမၻာမွာ ၾကာပန္းမရွိႏႈိင္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းက ေရျဖစ္သလို၊ သာသနာေတာ္ ကြယ္ေျပာက္ရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းက ကိုးကြယ္ ၾကည္ညိဳတတ္သူ မရွိျခင္းသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္းကို တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
မုဒုံဆရာေတာ္
No comments:
Post a Comment