ရိကၡာႏွင့္ သိကၡာ
▬▬▬▬▬▬▬
ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဆိုတာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးလက္ထက္မွာ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားပါ။ ေရႊက်င္ဂိုဏ္းကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေရႊဘိုၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ေရႊက်င္ရြာဇာတိျဖစ္လို႔ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္လို႔ ေခၚၾကတာပါ။ ပဲခူးတိုင္း ေရႊက်င္ၿမိဳ႕က ေရႊက်င္ မဟုတ္ပါဘူး။
▬▬▬▬▬▬▬
ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဆိုတာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးလက္ထက္မွာ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားပါ။ ေရႊက်င္ဂိုဏ္းကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေရႊဘိုၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ေရႊက်င္ရြာဇာတိျဖစ္လို႔ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္လို႔ ေခၚၾကတာပါ။ ပဲခူးတိုင္း ေရႊက်င္ၿမိဳ႕က ေရႊက်င္ မဟုတ္ပါဘူး။
ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ဘဝသမိုင္းကိုၾကည့္ရင္ အၾကည္ညိဳရဆံုးေတြ႕ရတာက ဝိနည္းကိုယ္က်င့္သိကၡာကို ေစာင့္ထိန္းပံုကေတာ့ သာသနာဝင္မွာ စာတင္ရတဲ့အထိပါပဲ။
ဒီေဆာင္းပါးမွာေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ဝိနည္း ကိုယ္က်င့္သိကၡာပိုင္းေလးေတြကိုပဲ အဓိကထား ေရးသြားခ်င္ပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ မိဘေဆြမ်ိဳးအရင္း မဟုတ္ရင္ဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဖိတ္မထားရင္ဘဲျဖစ္ျဖစ္ ဒကာ၊ ဒကာမေတြဆီမွာ အလွဴခံခြင့္၊ ေတာင္းခံခြင့္ မ႐ွိပါဘူး။ တကယ္လို႔ အလွဴခံျဖစ္မယ္၊ ေတာင္းခံျဖစ္မယ္ဆိုရင္ အညတကဝိညတၱိသိကၡာပုဒ္အရ နိႆဂၢိပါစိတ္ အာပတ္သင့္ပါတယ္။
ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရား ငယ္စဥ္က ဆရာေတာ္က ဒီသကၡာပုဒ္ကို အာ႐ုံျပဳၿပီး ပစၥည္းလိုအပ္ရင္ အေမဆီကိုပဲ ေတာင္းပါတယ္၊ အေဖဆီကို လံုးဝမေတာင္းပါဘူး။
အေမနဲ႔အေဖမွာ အေမကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ေမြးတာဆိုေတာ့ အေမစစ္တာ က်ိန္းေသပါတယ္။ အေဖစစ္ဖို႔က်ေတာ့ မက်ိန္းေသေတာ့ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တကယ္လို႔ အေမလုပ္တဲ့သူက ေလာ္မာခဲ့ရင္ အေဖလံုးဝမစစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အေဖမစစ္ရင္ ေဆြမ်ိဳးမေတာ္တဲ့အတြက္ မေတာင္းေကာင္းေတာ့ပါဘူး။ ေတာင္းရင္ အာပတ္သင့္ေတာ့မွာပါ။ ဟုတ္ေသာ္႐ွိ မဟုတ္ေသာ္႐ွိ ဆရာေတာ္ဘုရားက ေဆြမ်ိဳးက်ိန္းေသစစ္တဲ့ အေမဆီကိုပဲ ေတာင္းတာပါ။
အေဖစစ္ မစစ္ သံသယျဖစ္ၿပီး အေဖကို မေတာင္းေတာ့ အေဖလုပ္သူ ဒကာႀကီးက ရယ္ရအခက္၊ ငိုရအခက္ ျဖစ္ပံုရပါတယ္။ ဒီေတာ့ အေဖလုပ္သူဒကာႀကီးက ....
``ေမာင္ပၪၥင္းရယ္ ... အေဖစစ္ မစစ္ သံသယျဖစ္ေနရင္ ေမာင္ပၪၥင္း ဒကာမႀကီးကိုသာ ေမးၾကည့္ပါေတာ့။ ဒီလိုမ်ိဳး သံသယျဖစ္ရတယ္လို႔ တပည့္ေတာ္ေတာ့ တစ္သက္နဲ႔တစ္ကိုယ္ တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးဘူး´´ လို႔ ေလွ်ာက္ထားလိုက္ပါတယ္။
တစ္ခါမွာလည္း မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ အပါအဝင္ ဆရာေတာ္တခ်ိဳ႕ကို ေျမာက္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကို ပင့္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ေတြ ေျမာက္ဥယ်ာဥ္ကို ေရာက္လာေပမယ့္ မင္းတုန္းမင္းႀကီးကေတာ့ ေရာက္မလာေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ေတြ ဥယ်ာဥ္ေတာ္အတြင္း အေညာင္းေျပ လွည့္လည္ၾကည့္႐ႈ ေတာ္မူၾကပါတယ္။
ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားလည္း ေနရာကထၿပီး ေလွ်ာက္ရင္း သစ္ပင္တစ္ပင္ေအာက္အေရာက္မွာ သစ္ကိုင္းတစ္ကိုင္းကို လွမ္းကိုင္ၿပီး ရပ္ေနလိုက္ပါတယ္။
ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ သစ္ကိုင္းကို ကိုင္ထားဆဲမွာပဲ မင္းတုန္းမင္းႀကီးက ေရာက္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္က ကိုင္ထားတဲ့သစ္ကိုင္းကို လံုးဝမလႊတ္ပါဘူး။ ကိုင္ျမဲတိုင္းပဲ ကိုင္ထားပါတယ္။ လက္တစ္ဖက္က ေျမႇာက္ထားတာဆိုေတာ့ ခ်ိဳင္း (ဂ်ိဳင္း) ေမႊးေတြက အထင္းသား ေပၚေနပါတယ္။ ေပၚေနေပမယ့္ ဆရာေတာ္က လက္ကို လံုးဝ ျပန္မ႐ုပ္ပါဘူး။
ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက ဘယ္လိုေျပာသလဲဆိုေတာ့ ``ေရႊက်င္ဆရာေတာ္က မင္းတုန္းမင္းႀကီးကို ခ်ိဳင္း (ဂ်ိဳင္း) ေမႊးေတြ လွစ္ျပလိုက္တာလား´´ လို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္က မဟာနိေဒၵသပါဠိေတာ္လာ ၾကည္ညိဳမႈကို ေ႐ွး႐ႈၿပီး ဣရိယာပုထ္ကိုျပဳျပင္ျခင္း ကုဟနပုဂၢိဳလ္ မျဖစ္ေအာင္ ေနျမဲအတိုင္း ေနလိုက္တာပါ။ လာဘ္လာဘကို ေတာင့္တၿပီး သူတစ္ပါးၾကည္ညိဳေအာင္ ဣရိယာပုထ္ကို ျပဳျပင္ရင္ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲတဲ့ ကုဟနပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ပါတယ္။
ကုဟန ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲလို႔ရတဲ့ ပစၥည္းဟာလည္း သမၼာအာဇီဝနဲ႔ရတဲ့ပစၥည္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ရတဲ့ပစၥည္းကို သံုးခဲ့ရင္ အာဇီဝပါရိသုဒၶိသီလ ပ်က္ပါတယ္။ ဒါကိုေတြးၿပီး ဆရာေတာ္က ဣရိယာပုထ္ကို မျပင္ဘဲ ေနလိုက္တာပါ။
မင္းတုန္းမင္းႀကီးဟာ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကို အေတာ္ ၾကည္ညိဳတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္က ရာဇဝလႅဘအျဖစ္ကို အထူးပဲ ေ႐ွာင္႐ွားေစာင့္စည္းပါတယ္။ ရာဇဝလႅဘဆိုတာ မင္းႏွင့္ကြၽမ္းဝင္သူလို႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။ သီလ သမာဓိ ပညာနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေတြဟာ ရာဇဝလႅဘကို အျပစ္တစ္ခုလို သေဘာထားၿပီး ေဝးေဝးက ေ႐ွာင္႐ွားေလ့႐ွိၾကပါတယ္။
တစ္ခါမွာလည္း မင္းတုန္းမင္းႀကီးက အမတ္တစ္ေယာက္ကို လႊတ္ၿပီး ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားထံ ဆြမ္းစား ပင့္ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။
ဆြမ္းစားပင့္သူအမတ္ ဆရာေတာ္ဘုရားဆီ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္က သကၤန္း႐ုံေနပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ပင့္ဖိတ္သူအမတ္ကလည္း ``ဆရာေတာ္ဘုရား ေရေျမ႕႐ွင္ မင္းတရားႀကီးက နန္းေတာ္ကို ဆြမ္းစားႂကြဖို႔ ပင့္ခိုင္းလိုက္ပါတယ္ဘုရား´´ လို႔ ကဗ်ာကယာ ေလွ်ာက္လိုက္ရပါတယ္။ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားက ဘာမွျပန္မေျပာပါဘူး။ သကၤန္း႐ုံၿပီးေတာ့ သပိတ္လြယ္ၿပီး ေက်ာင္းေပၚက ဆင္းသြားပါတယ္။
လာပင့္သူအမတ္ကလည္း ေနာက္ကေန အသာလိုက္ၾကည့္ေတာ့ မႏၲေလးေတာင္ေျခက အဖိုးအို အဖြားအို ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕တဲထဲကို ႂကြသြားတာ ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။
အမတ္လုပ္သူလည္း ျပန္လာၿပီး မင္းတုန္းမင္းႀကီးကို အက်ိဳးအေၾကာင္း ျပန္ေျပာရပါေတာ့တယ္။
ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားဟာ ရာဇဝလႅဘအျဖစ္ကို အထူးေ႐ွာင္႐ွားတယ္ဆိုေပမယ့္ တကယ္လိုအပ္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာေတာ့ မင္းတုန္းမင္းႀကီးကို တကူးတက သြားေတြ႕ပါတယ္။
တစ္ခါမွာေတာ့ ထန္းပင္ရင္းတိုက္ေန ကသာစား မင္းသားေလးရဲ႕ အက်ႌကို တစ္ျခားတစ္ေယာက္က ဝတ္သြားတဲ့အတြက္ ဒါကိုအေျခခံၿပီး မလိုသူေတြက ပုန္ကန္ျခားနားလိမ့္မယ္ဆိုၿပီး ကုန္းတိုက္စကား ေျပာၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ ထန္းပင္ရင္းတိုက္သား ဦးဓမၼသာမိ အပါအဝင္ ဘုန္းႀကီးသံုးပါးကို ၾကံရာပါဆိုၿပီး ဖမ္းလိုက္ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ နံနက္ (၁၀) နာရီမွာ ကြက္မ်က္ဖို႔လည္း တစ္ခါတည္း အမိန္႔ခ်လိုက္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ မတၱရာဆရာေတာ္၊ မင္းတဲဆရာေတာ္၊ မႏၲလာဆရာေတာ္ တို႔က ``ေမာင္ေရႊက်င္ဆီသြားပါဟ´´ ဆိုၿပီး ဘုန္းႀကီးဦးမၪၨဴကို လႊတ္လိုက္ပါတယ္။
ဘုန္းႀကီးဦးမၪၨဴက ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ရဲ႕တူ ကိုရင္ရာဓကိုေခၚၿပီး ညတြင္းခ်င္းပဲ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဆီ သြားပါတယ္၊ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဆီ ေရာက္ခ်ိန္မွာ ည (၁၀) နာရီ ထိုးေနပါၿပီ။
ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ကို ျဖစ္စဥ္ေလွ်ာက္ျပေတာ့ ``အင္း ... အင္း ကိုယ္က်ိဳးနဲလို႔၊ ကိုယ္က်ိဳးနဲလို႔၊ ျဖစ္မွ ျဖစ္ရပေလ၊ ေျပာေတာ့ သာသနာ့ ဒါယာကာ၊ သာသနာ့ ဒါယာကာနဲ႔၊ သံဃာေတြသတ္ပစ္ရင္ ရာဇဝင္႐ုိင္းေတာ့မွာပဲ။ ကိုင္း ... ခုေတာ့ မိုးခ်ဳပ္ၿပီ၊ ျပန္ၾကဦး။ မနက္မွႂကြခဲ့မယ္´´ လို႔ မိန္႔လိုက္ပါတယ္။
မနက္ေစာေစာေရာက္ေတာ့ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားက နန္းေတာ္ကိုႂကြၿပီး ဘုန္းႀကီးသံုးပါးကို လႊတ္ေစပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မင္းတုန္းမင္းႀကီးကိုလည္း ျမည္တြန္ ဆံုးမၿပီး ၾသဝါဒေပးခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ရိကၡာထက္ ကိုယ္က်င့္တရားကိုပဲ တစ္သက္လံုး ငဲ့ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ပံုရိပ္ေတြကို ဖ်က္လို႔မရတဲ့ အကၡရာေတြနဲ႔ သမိုင္းမွာ ကမၸည္းထိုးထားၾကပါတယ္။ သာသနာတည္ေနသေရြ႕ ဒီကမၸည္းအကၡရာေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ပ်က္သြားမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
သီလ သမာဓိ ပညာနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြဟာ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာေတြကို လုပ္ၿပီး၊ ေ႐ွာင္သင့္ ေ႐ွာင္ထိုက္တာကို ေ႐ွာင္႐ွားေလ့ ႐ွိပါတယ္။
▬▬▬▬▬▬▬▬▬
စေဇ ဓနံ အဂၤဝရႆ ေဟတု၊
အဂႍ စေဇ ဇီဝိတံ ရကၡမာေနာ။
အဂႍ ဓနံ ဇီဝိတၪၥာပိ သဗၺံ၊
စေဇ နေရာ ဓမၼမႏုႆရေႏၲာ။
အဂႍ စေဇ ဇီဝိတံ ရကၡမာေနာ။
အဂႍ ဓနံ ဇီဝိတၪၥာပိ သဗၺံ၊
စေဇ နေရာ ဓမၼမႏုႆရေႏၲာ။
ဒီဂါထာေလးက ငါးရာ့ငါးဆယ္ မဟာသုတေသာမ ဇာတ္ကလာတဲ့ ဂါထာေလးပါ။ စြန္႔ရမယ့္အရာအဆင့္ဆင့္ကို ျပထားတာပါ။
ပထမအဆင့္က လက္ေျခစတဲ့ အဂၤါနဲ႔ ပစၥည္းဝတၱဳ ႏွစ္ခုထဲက တစ္ခုခုကို စြန္႔ဖို႔ုၾကံဳလာရင္ ပစၥည္းဝတၱဳကို စြန္႔လိုက္ပါတဲ့။
ဥပမာ -- လမ္းမွာ လူဆိုး ဓားျမေတြနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္ကို အနာမခံပါနဲ႔။ ပစၥည္းဝတၱဳကို စြန္႔လိုက္ဖို႔ပါ။ ပစၥည္းဝတၱဳဆိုတာ အခ်ိန္မေရြး ျပန္႐ွာလို႔ ရပါတယ္။
ဒုတိယအဆင့္က အသက္နဲ႔ လက္ေျခစတဲ့ အဂၤါ တစ္ခုခုစြန္႔ဖို႔ ၾကံဳလာရင္ လက္ေျခကို စြန္႔လိုက္ပါတဲ့။
ဥပမာ -- ေရာဂါတစ္ခုခုျဖစ္လို႔ ေဆး႐ုံတက္ရတဲ့အခါ ကိုယ့္ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုဟာ ပ်က္စီးေနတဲ့အတြက္ စြန္႔ဖို႔ၾကံဳလာရင္ အသက္ကိုငဲ့ၿပီး ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းကို စြန္႔ရပါမယ္။
တတိယအဆင့္က ကိုယ္က်င့္သိကၡာပ်က္စီးဖို႔ အခြင့္ၾကံဳလာရင္ ပစၥည္းဥစၥာ အဂၤါေျခလက္ အားလံုး စြန္႔လိုက္ပါ။ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကိုေတာ့ လံုးဝမစြန္႔ပါနဲ႔တဲ့။ လူေတြေျပာေျပာေနၾကတဲ့ သိကၡာကို ရိကၡာနဲ႔မလဲဘူးဆိုတာ ဒီကလာတာပါ။
ေလာကႀကီးမွာ မက္ေမာစရာအာ႐ုံေတြက အမ်ားႀကီးဆိုေတာ့ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကိုေမ့ၿပီး အာ႐ုံေနာက္ လိုက္သြားမိတတ္ၾကတာပါ။
ဆန္တစ္အိတ္ ဆီတစ္ပံုးနဲ႔လည္း ကိုယ့္ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကို လဲလိုက္ၾကတာပါပဲ။ ပုဆိုးတစ္ထည္ လံုခ်ည္တစ္ထည္နဲ႔လည္း ကိုယ့္ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကို လဲလိုက္ၾကတာပါပဲ။ နာမည္တစ္လံုးအတြက္နဲ႔လည္း ကိုယ့္ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကို လဲလိုက္ၾကတာပါပဲ။ ေငြတစ္ေထာင္ တစ္ေသာင္း တစ္သိန္းနဲ႔လည္း ကိုယ့္ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကို လဲလိုက္ၾကတာပါပဲ။
အဲဒီလိုလူမ်ိဳးဟာ လူကမေသေသးေပမယ့္ ကိုယ္က်င့္တရားကေတာ့ ေသသြားပါၿပီ။ ကိုယ္က်င့္တရားေသေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို သူ႔ရဲ႕ ဝတၱဳပစၥည္းအ႐ွိန္ေတြေၾကာင့္ အျပင္ပန္းက ျပံဳးျပဆက္ဆံေနရေပမယ့္ `ရိကၡာနဲ႔ သိကၡာလဲသူႀကီး၊ ကိုယ္က်င့္တရားေသေနသူႀကီး၊ ဘုရားအလိုတိုင္းမေနတဲ့သူႀကီးရယ္´ လို႔ ရင္ထဲကေတာ့ ေျပာေနၾကမွာပါ။
ကိုယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔လဲၿပီး ရတဲ့ပစၥည္းေတြဟာ အပူစာေတြပါ။ ကိုယ့္ကံ၊ ကိုယ့္ဉာဏ္၊ ကိုယ့္ေခြၽး၊ ကိုယ့္ေသြးနဲ႔ ရင္းၿပီးရတဲ့ပစၥည္း မဟုတ္တဲ့အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ဘဝကို ဘယ္ေတာ့မွ မရႏိုင္ပါဘူး။ တစ္မ်ိဳးမဟုတ္တစ္မ်ိဳး လိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပူေလာင္ေနရမွာပါ။
ျမတ္စြာဘုရားက ကိုယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔ အသက္ ယွဥ္လာရင္ေတာင္ အသက္ကိုစြန္႔ရမယ္။ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကို ဘယ္ေတာ့မွ မစြန္႔ရဘူးလို႔ ေဟာထားတာဆိုေတာ့ ပစၥည္းဝတၱဳဆိုရင္ ေျပာစရာေတာင္ မလိုေတာ့ပါဘူး။
ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ေပမယ့္ ဗုဒၶရဲ႕အဆံုးအမကို မခံယူဖူးေပမယ့္ ကမ႓ာ့ရာဇဝင္မွာ ကိုယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔ အသက္နဲ႔ယွဥ္လာရင္ အသက္ကိုပဲ စြန္႔သြားၾကတဲ့ သာဓကေတြ အမ်ားႀကီးပါ။
ကိုယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔ အသက္ကို လဲသြားတဲ့လူေတြကို ေနာင္က်န္ခဲ့တဲ့ မ်ိဳးဆက္ေတြက အဆင့္ဆင့္ေလးစားေနရဆဲပါ။ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာေတြမွာလည္း လက္ဆင့္ကမ္း ကမၸည္းထိုးလာခဲ့ၾကတာ ဒီေန႔အထိပါပဲ။
ဒီလိုပါပဲ။ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကိုစြန္႔ၿပီး ပစၥည္းဝတၱဳေတြေနာက္ လိုက္သြားတဲ့သူေတြကိုလည္း သမိုင္းစာမ်က္ႏွာမွာ ကမၸည္းတင္ထားၾကပါတယ္။
``ေသသြားေတာ့လည္း သိေတာ့တာမွ မဟုတ္တာ၊ သမိုင္းေတြ၊ ရာဇဝင္ေတြ၊ ကမၸည္းေတြ လာေျပာမေနစမ္းပါနဲ႔။ လက္႐ွိပစၥဳပၸန္မွာပဲ ေကာင္းေကာင္းခံစားဖို႔ပဲ အေရးႀကီးတယ္´´ လို႔ ေျပာလာမယ္ဆိုရင္လည္း ကိုယ့္လုပ္ပိုင္ခြင့္နဲ႔ ကိုယ္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရဲ႕ေနာက္မွာ ကိုယ္ဉာဏ္မမီတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲအရာေတြ အမ်ားႀကီး႐ွိတယ္ဆိုတာရယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားအလိုက် မဟုတ္ဘူးဆိုတာရယ္ေလးကိုေတာ့ သိထားသင့္ပါတယ္။
အျမင့္ဆံုးျဖစ္တဲ့အသက္အထိ တင္ေျပာေနရေပမယ့္ အသက္နဲ႔ ယွဥ္ၿပီးျဖစ္ရတဲ့ အဆင့္အထိေတာ့ ျဖစ္ခဲၾကပါတယ္။ အျဖစ္မ်ားေနၾကတာက ပစၥည္းဝတၱဳေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ ေနၾကရတာပါ။ ပစၥည္းဝတၱဳနဲ႔တင္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကို စြန္႔စြန္႔ေနၾကေတာ့ တကယ္တမ္း အသက္နဲ႔ယွဥ္လာရင္ေတာင္ ခ်စ္တဲ့အသက္ကေလးကို ေစာင့္ေ႐ွာက္လိုက္ေတာ့မွာေပါ့။
ရခဲလွတဲ့ လူ႔ဘဝရခိုက္ေလးမွာ ရပ္တည္ခ်က္ မွန္ကန္ဖို႔ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ ပစၥည္းဝတၱဳေၾကာင့္ ရပ္တည္ခ်က္ ယိမ္းယိုင္ၿပီး ေတာင္ေတာင္အီအီေတြေျပာ၊ ေတာင္ေတာင္အီအီေတြေရး၊ ေတာင္ေတာင္အီအီေတြလုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဘဝရဲ႕ ကာလတစ္ခုမွာ ဓမၼရဲ႕ဒဏ္ခတ္ျခင္းကို ခံရပါလိမ့္မယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ကိုယ့္ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ဟာ အမ်ားအက်ိဳး႐ွိမႈကိုေတာ့ ေ႐ွ႕႐ႈဦးတည္ေနရပါမယ္။
တကယ္ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ရင္ ရခဲလွတဲ့ လူ႔ဘဝကို ရထားတာပါ။ ရခဲတဲ့လူ႔ဘဝကို ရခိုက္ေလးမွာ တကယ္လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို လုပ္မိလိုက္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္မွာ အေရးႀကီးဆံုး တကယ္လုပ္ရမယ့္အလုပ္က ဝိပႆနာတရား အားထုတ္ျခင္းပါပဲ။
ဝိပႆနာတရားကို တကယ္အားထုတ္လိုက္ရင္ ကိုယ္တစ္ခ်ိန္က အထင္ႀကီးခဲ့တဲ့ ပစၥည္းဝတၱဳေတြဟာ အလကားျဖစ္သြားပါၿပီ။ ပုထုဇဥ္ပီပီ ေ႐ွ႕မွာ မသိလို႔ ေမ့လို႔ မွားခဲ့တာေတြေတာ့ ထားလိုက္ပါေတာ့။ တရားဆိုတာ ေနာက္က်တယ္ မ႐ွိပါဘူး။ သိလိုက္တဲ့အခ်ိန္ဟာ အဖိုးတန္ဆံုး အခ်ိန္ပါ။ သိတာနဲ႔ က်င့္ပစ္လိုက္ဖို႔ပါပဲ။
ဝိပႆနာတရားသာ အားထုတ္ပစ္လိုက္စမ္းပါ။ အားထုတ္ရင္းနဲ႔ပဲ ကိုယ္ဘာဆက္လုပ္ရမယ္ဆိုတာ အသိဉာဏ္ထဲမွာ အလိုလိုေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ေတာ့ သံသရာနဲ႔ခ်ီေျပာရင္ ကိုယ္မခံစားဖူးတဲ့ စည္းစိမ္ဆိုတာ မ႐ွိပါဘူး။ စၾကဝေတးမင္းစည္းစိမ္လည္း ခံစားဖူးတာပဲ။ ဘုရင့္စည္းစိမ္လည္း ခံစားဖူးတာပဲ။ မိဖုရားႀကီးစည္းစိမ္လည္း ခံစားဖူးတာပဲ။ သူေဌးႀကီးစည္းစိမ္လည္း ခံစားဖူးတာပဲ။ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ဘဝေတြကို မမွတ္မိေတာ့လို႔ သာပါ။
ဘာပဲေျပာေျပာ လူ႔ဘဝကို တကယ္ရထားတာပါ။ တကယ္ရထားခိုက္မွာ တကယ့္လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ကေလးကို လုပ္ျဖစ္လိုက္ဖို႔ပါပဲေလ။ ။
ဆရာေတာ္ အ႐ွင္ရာဇိႏၵ (ရေဝႏြယ္ - အင္းမ)
က်မ္းကိုး----
၁။ ေရႊက်င္နိကာယ သာသနာဝင္
ေရႊဟသၤာဆရာေတာ္ အ႐ွင္ပ႑ိတေထရ္။
၂။ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္
ဦးမာနီတသိရီဘိဝံသ။
ေရႊဟသၤာဆရာေတာ္ အ႐ွင္ပ႑ိတေထရ္။
၂။ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္
ဦးမာနီတသိရီဘိဝံသ။
အလင္းတန္းဂ်ာနယ္ (၁၅.၈.၂၀၀၅)
(အေတြးမ်ားႏွင့္ မိတ္ဖြဲ႔ျခင္း စာအုပ္မွ)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
ေမတၱာျဖင္႔ ဓမၼစကူးလ္ဆုံရာ
(အေတြးမ်ားႏွင့္ မိတ္ဖြဲ႔ျခင္း စာအုပ္မွ)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
ေမတၱာျဖင္႔ ဓမၼစကူးလ္ဆုံရာ
No comments:
Post a Comment