အျပစ္ႀကီး မႀကီးဆိုတာ ေစတနာေပၚမူတည္ပါတယ္။ ဆာေလာင္ေနတာသနားလို႔ ေကၽြးတာ၊ ေရာဂါေပ်ာက္ေစခ်င္ က်န္းမာေစခ်င္လို႔ ေကၽြးတာမ်ိဳးက ၀ိနည္းေးသနာဘက္ကႀကည့္ရင္ ဘုရားရွင္ရဲ့ အာဏာေဒသနာသိကၡပုဒ္ေတာ္ကို က်ဴးလြန္ေစရာ ေရာက္တဲ့ အတြက္ အျပစ္ရွိ တယ္လို႔ေျပာရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ သုတၱန္နည္းနဲ႔ၾကည့္ရင္ေတာ့ အရင္ခံေစတနာက ကုသိုလ္ ေစတနာေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အျပစ္ႀကီးႀကီးေတာ့ ျဖစ္စရာမရွိဘူးထင္ပါတယ္။
သူတစ္ပါးသီလကိုဖ်က္စီးလိုေသာ ေစတနာဆိုးမ်ိဳးနဲ႔ ေကၽြးတာမ်ိဳးကေတာ့ ယုတ္ညံ့တဲ့ ေစတနာနဲ႔ သာသနာေတာ္ကို ဖ်က္စီးရာေရာက္တဲ့အတြက္ အေတာ္အျပစ္ႀကီးတယ္လို႔ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စားတဲ့သူထက္ပင္အျပစ္ႀကီးတယ္လို႔ဆိုရပါမယ္။
စားသံုးသူဟာ ရွင္ျဖစ္လွ်င္ ဆရာကေပးတဲ့အျပစ္ဒါဏ္ (ေထြးခံေဆးျခင္း၊ တံျမက္ လွဲျခင္း၊စသည္) ကို ျပဳလုပ္လိုက္ရင္၊ ရဟန္းျဖစ္ပါက ေဒသနာၾကားလိုက္ရင္ အျပစ္မွ ကင္းလြတ္သြားပါတယ္။ ေကၽြးသူကေတာ့ ဒီမွ်နဲ႔ အျပစ္ကမလႊတ္နိုင္ပါဘူး။ သူ႔ေစတနာ အားေလ်ာ္စြာ ဒုဂၢတိဘံုဘ၀ သို႔ပင္ ေရာက္နိုင္ ပါတယ္။
က်မ္းကိုး။
ဗုဒၶဆိုင္ရာအေမးအေျဖမ်ား။ဒုတိယတြဲ။ဟံသာသီရိ။ ၂၀၀၃။
No comments:
Post a Comment