လာေရာက္ၾကသူေတြေရာ မလာနိုင္သူေတြပါ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစ

Tuesday, June 16, 2015

ပညတ္ ပရမတ္

ဝိႆနာသမား အတြက္ ရုပ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္မႈဟာ တစ္ျခမ္းပဲ့ ျဖစ္ေနၾကတယ္လို႔ ေဆြးေႏြးမိသမ်ွကို အေျခခံၿပီး ေကာက္ခ်က္ဆြဲမိပါတယ္။
အားလံုးဟာ သိေနၾကၿပီလို႔လဲ ယူဆေနၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ အေျပာရခက္ပါတယ္။
ရုပ္ဆိုတာ ပူမႈ ၊ ေအးမႈ ၊ တြန္းမႈ ၊ တင္းမႈ ၊ မာမႈ ၊ ေပ်ာ့မႈ ၊ မဟုတ္ဘူးလား ။
ဒါေတြကို စိုက္ၾကည့္ရင္ သိတယ္ေလ လို႔ ေျပာပါတယ္။
မွန္ပါတယ္။
ဒီသေေလးေတြဟာ ရုပ္ရဲ႕ သဘာဝလကၡဏာ ေလးေတြပါ။ သိတာမမွားပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ ျပည့္စံုတဲ့ အသိဟာ ပရမတ္ တစ္ဘက္ထဲကို သိသြားတာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီရုပ္ေတြရဲ႕ အဖြဲ႕အစည္း ပညတ္သဘာဝကိုလည္း တြဲသိရပါတယ္။
ရုပ္မွာ အဆင္း ဆိုရုပ္ ပါပါတယ္။ သူ႔ကို ပကတိမ်က္စိနဲ႔ ျမင္နိ္င္ပါတယ္။
ပထဝီ ဆိုတဲ့ အမာခံ သေဘာရုပ္ လည္း ပါပါတယ္။ သူတို႔ေတြကို အေျခတည္ၿပီး ရုပ္ေတြစု ေပါင္းလာတဲ့အခါ လူ ၊ ေခြး ၊ အိမ္ စသည္ ပညတ္ျခင္းကို ျဖစ္ရပါတယ္
ရုပ္ကို သူ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္အရ တစ္ခုခ်င္းစီ လကၡဏာနဲ႔ ခြဲေျပာရေပမဲ့ သီးျခား တစ္ခုခ်င္းဆီ ခြဲထုတ္ျပ လို႔ေတာ့မရပါဘူး။
ခြဲလိုက္ရင္ ရုပ္ဆိုတာကို ျဖစ္မလာေတာ့ပါဘူး။
မိမိအေနနဲ႔ အပင္နဲ႔ အရိပ္ဥပမာ ကို ခဏ ခဏသံုးၿပီးေျပာပါတယ္။
အပင္ဟာ အစစ္ပါ။ အရိပ္ဟာ အတုပါ။
အသီးလိုခ်င္ရင္ အပင္မွာရွာရသလို ၊ နားနားေနေန ေနခ်င္ရင္ေတာ့ အရိပ္မွာ ခိုလႈံရပါတယ္။
အပင္နဲ႔အရိပ္ ဟာ အတူတူမဟုတ္ပါဘူး။ မတူလို႔ တျခားစီလားေမးရင္လည္း တျခားစီမဟုတ္ပါဘူး။ အပင္ကို မွီၿပီး အရိပ္ျဖစ္လာရတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႔နွစ္ခုဟာ သဘာဝမတူေပမဲ့ တြဲစပ္ၿပီးေတာ့လည္း ေနၾကပါတယ္။
ဒီသေဘာပါပဲ။
ပရမတ္ဆိုတဲ့ အပင္ေပါက္ၿပီဆိုရင္ ပညတ္ဆို လူ ေခြး အရိပ္ဟာ တြဲပါလာပါၿပီ။
အပင္မွာ အရိပ္ျဖစ္ေပၚမႈကို အလင္းေရာင္က ဖန္တီးပါတယ္။အပင္ေပၚ အလင္းက်ေရာက္မႈမေပၚမူတည္ၿပီး အရိပ္က တိုလိုက္၊ရွည္လိုက္ ၊ ပုလိုက္ ၊ဝိုင္းလိုက္ စသည္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး ထြက္လာပါတယ္။
အရိပ္ဟာ ပံုအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းေနေပမဲ့ အပင္ကေတာ့မေျပာင္းပါဘူး။
ပရမတ္ ဆိုတဲ့ အပင္ကို မွီၿပီးျဖစ္တဲ့ အရိပ္ သ႑ာန္ စသည္ဟာလည္း ကံ ဆိုတဲ့ အလင္းေရာင္ေပၚမူတည္ၿပီး လူ နတ္ ေခြး ေၾကာင္ စသည္ ေပၚလာရပါတယ္။
လူ နတ္ ေခြး ေၾကာင္ ပံုစံ ဘယ္လို ေျပာင္းေနေန ပရမတ္ ကေတာ့ မေျပာင္းလဲပါဘူး။
ပရမတ္ ဟာ အစစ္ရွိ ၊ ပညတ္ဟာ အတုရွိ ျဖစ္ပါတယ္။
နွစ္ခုစလံုးဟာ သူ႔ရႈေထာင့္နဲ႔သူ ရွိပါတယ္။
ဒီလို နွစ္ဘက္ ပိုင္းျခားသိမွ ဉာဏ္လို႔ ေခၚတာပါ။
သမာဓိအားနဲ႔ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို စိုက္ၾကည္႕တဲ့အခါ ပူသေဘာ ၊ ေအးသေဘာ ၊ ႐ြ႐ြမြမြ သေဘာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
ဒီေတာ့ ေယာဂီက လူ နတ္ မွ မရွိတာ ၊ လက္ ေျခ မွမရွိတာ။ ရွိတာက သေဘာေလးေတြပဲ ဆိုၿပီး အျမင္ျဖစ္လာပါတယ္။
တစ္ျခမ္းေတာ့ မွန္ေနပါၿပီ။
ေယာဂီက ဒီအဆင္႔နဲ႔ တင္မေနပါဘူး။ လူ နတ္ ရွိတယ္ လို႔ သိေနတာဟာ ဒိ႒ိ ပဲ ဆိုၿပီး ေကာက္ခ်က္ဆြဲလာပါတယ္။
ဒါဟာ မွားပါတယ္။
လူ နတ္ အရွိလို႔ ယူတာဟာ ဒိ႒ိ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ပညတ္ အရွိအေနနဲ႔ ယူထားတာသာျဖစ္လို႔ မွန္ပါေသးတယ္။
အဲဒီ လူနတ္ ဟာ ခိုင္ၿမဲေနတဲ့ နိစၥ ၊ အတၲ အျဖစ္ယူမွ ဒိ႒ိျဖစ္တာပါ။
စာသင္သားမ်ား ၊ အဘိဓမၼာ စိတ္ပိုင္းသင္ဖူး တဲ့ ေယာဂီမ်ား သတိထားမိၾကပါလိမ္႔မယ္။ ဒိ႒ိျဖစ္တဲ့ စိတ္ဟာ အကုသိုလ္စိတ္မွာပဲ ျဖစ္တာပါ။
လူ နတ္ အရွိ လို႔ယူလို႔ ဒိ႒ိ ျဖစ္ရမယ္ ဆိုရင္ ဘုရား ရွိတယ္လို႔ ယူရင္ေကာ ဒိ႒ိ ျဖစ္တယ္လို႔႔ေျပာရမယ္။
အဲလို ေကာေျပာဝ့ံၾကပါသလား။
တကယ္ေတာ့ သူ႔အပို္င္းနဲ႔ သူ ခြဲျခားနားလည္ ထားရင္ ပညတ္ကို အရွိယူယံုနဲ႔ ဒိဌိမျဖစ္ဘူးဆိုတာ ဉာဏ္ထဲမွာ ရွင္းကနဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ..လက္ကို ေလတိုးလို႔ တရိပ္ရိပ္နဲ႔ တိုးမႈသေဘာေလးကို ခံစားသိရွိပါၿပီ။
ဒါဝါေယာသေဘာပါ။ လက္မွာရွိတဲ့ ပထဝီဓာတ္ နဲ႔ ထိခတ္မိၿပီးမွ အၾကည္ဓာတ္ ရွိေနလို႔ ေလတိုးမွန္း သိရပါတယ္။
ဒီဝါေယာတိုးမႈေလးဟာ ပထဝီဓာတ္ကို တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ရိုက္ခတ္ၿပီး ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ကုန္ဆံုးသြားပါတယ္။ဒါအနိစၥပဲ။
ဝါေယာ အနိစၥေတြ႕ရင္ အထိခိုက္ခံ ပထဝီဓာတ္ ၊ အၾကည္ဓာတ္ ေတြကို အၿမဲေနပါ့မလား။ မေနပါဘူး ။ သူလည္း ဝါေယာထိခတ္မႈနဲ႔အတူ ကုန္ေပ်ာက္သြားပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ မိမိတို႔က လက္ဆိုတာႀကီးကုိ အၿမဲတမ္းေတြ႕ ေနရေတာ့ မပ်က္ဘူး ၊ နိစၥျဖစ္ေနတယ္လို႔ ထင္တတ္ပါတယ္။
ဉာဏ္ဆို အလႊာလိုက္ ပိုင္းျခားသိတာပါ။
လက္မွာရွိတဲ့ ပထဝီဓာတ္ ၊ အၾကည္ဓာတ္ ဟာ ကံ ၊ စိတ္ ၊ဥတု ၊ အဟာရ အေၾကာင္းအေထာက္ပ့ံေၾကာင္႔ ကုန္ဆံုးသြားတဲ့ ေနရာေတြမွာ အသစ္အသစ္က အဆက္မျပတ္ အစားထိုးေနပါတယ္။
ပရမတ္ ေတြမစားထိုးေတာ့ ပညတ္ ဆိုတဲ့လက္ကလည္း ပရမတ္အစားထိုးမႈလ်င္ျမန္မႈေၾကာင့္ လက္အသစ္အသစ္ ၊ အရိပ္ အဆက္မျပတ္ ထြက္လာရပါတယ္။
ဒီေတာ့ လက္ဟာ အရိပ္သာပညတ္သာျဖစ္တယ္။ တရိပ္ရိပ္ကုန္ဆံုးသြားတဲ့ သေဘာေလးေတြက ပရမတ္ အစစ္ျဖစ္တယ္။
ဒီလိုနွစ္ဘက္ မ်ွနားလည္ရင္ လက္ကို ဒိ႒ိ နဲ႔ မသိမ္း ပိုက္ မယူဆ ေတာ့ပါဘူး။
ဉာဏ္က တခါတည္းခြဲထားလိုက္ပါၿပီ။
ဒီသေဘာေလးကို ေနာေက်ေအာင္ နားလည္ရင္ ဝိပႆနာရႈရတာ အေတာ္ေပါ့ပါးပါၿပီ။
ဘယ္အခ်ိန္မဆို သတိသာရွိလိုက္ ၊ ပရမတ္ကို ေဖာက္ျမင္ရၿပီး ပညတ္ကိုလည္း တြဲနားလည္ သြားပါတယ္ ။
ဒါဆို ဘာကို မွ စြဲလမ္းစရာ မရွိေတာပါဘူးေလ။
အရွင္ပညာသီရိ (ရမၼာက်ြန္း)
ၾကားဖူးတာေတြနဲ႔ လြဲေနနိုင္ပါတယ္။အားမနာပဲ ေဆြးေႏြးနိုင္ပါတယ္။ေနာက္ေန႔ အခ်ိန္ရရင္ ဆက္ေရးပါ့မယ္။

No comments:

Post a Comment