ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ပညတ္ေတာ္မူခဲ့ေသာ သံဃာေတာ္တို႔ေစာင့္ထိန္းရသည့္
၀ိနည္း ေတာ္အက်ဥ္း (၂၂၇) ပါး၊ အက်ယ္ ကုေဋကိုးေထာင္ေက်ာ္ကို သိရွိျခင္းျဖင့္သံဃာ့ဂုဏ္ကို
ၾကည္ညိဳသဒၶါပြါးမ်ားၿပီး သံဃာႏုႆတိဘာ၀နာ ပြါးမ်ား နိုင္ရန္ႏွင့္ ရခဲလွေသာ လူေယာက္်ားဘ၀တြင္
ဗိုလ္ေကအဆံုးခံ၍ ေခတၱခဏရဟန္း၀တ္ၾကေသာ ဒုလႅဘရဟန္းမ်ား အေကာင္းဆံုး ကုသိုလ္တရားမ်ားရရွိနိုင္ေစရန္
(ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ မျဖစ္ေစရန္)၊ ဒယကာ၊ဒယကာမမ်ား လည္း မိမိေၾကာင့္ ရဟန္းအာပတ္မသင့္ေစရန္
ရည္ရြယ္ေဖၚျပပါသည္။
က်မတို႔ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းႀကီးပိတ္ခ်ိန္တြင္ရပ္ကြက္တြင္းမဲေဖါက္၍စုေပါင္း
ဒုလႅဘရဟန္းခံပြဲျပဳလုပ္ၾကရာ ရပ္ကြက္တြင္းရွိေယာက္်ားမ်ား တစ္ပတ္စသည္ ေခတၱရဟန္းခံၾကသျဖင့္
ဒုလႅဘ ဆိုတာေခတၱရဟန္းျပဳျခင္းလို႔ အသိမွား ခဲ့ပါတယ္။ ယခုမွ ဒုလႅဘ ဆိုတာ ပါဠိေတာ္ျဖစ္ၿပီး ဒုလႅဘ = ဒု = ရနိုင္ခဲသည္ကို + လဘ=ရျခင္း၊ ရေအာင္ယူျခင္း။
ရနိုင္ခဲေသာရဟန္းအျဖစ္ကိုရေအာင္ယူထားျခင္းလို႔ အဓိပၸါယ္ရေၾကာင္းသိရပါတယ္။ ဤသို႔ေခတၱရဟန္း
၀တ္ရာတြင္ ရဟန္းမ်ားေစာင့္ထိန္းရမည့္က်င့္၀တ ္၀ိနည္းမ်ား မသိ၍ျဖစ္ေစ၊ မေစာင့္ထိန္းနိုင္၍
ျဖစ္ေစက်ဴးလြန္ပါက အက်ိဳးမဲ့နိုင္ ေၾကာင္းကို မန္လည္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေတာင္ၿမိဳ႔ဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိဝံသတို႔က
ေအာက္ပါအတိုင္း စာစပ္ခဲ့ၾက ပါတယ္။
မာဃေဒဝ။
ရဟန္း၊
ရဟန္း၊ မည္ျပဌာန္းလ်က္၊ ရဟန္းဟူလစ္ ၊ေခၚရာျဖစ္႐ံု၊ စနစ္ေခါက္ခ်ိဳး၊ ခ်ဳပ္႐ိုးဆန္းဆန္း၊ဖန္ရည္စြန္းသား
သကၤန္းဝါဝါ၊ ဦးျပည္းကာျဖင့္၊ပညာကင္းပ၊ သီလမဲ့မ်ိဳး၊ အတြင္းဆိုးကား၊အက်ိဳးတစ္စိ၊ ဘယ္မွာရွိလိမ့္။
ေတာင္ၿမိဳ႔ဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိဝံသ။
နိဗၺာန္လိုလို႔ရဟန္းခံ၊ရင္းစားျပန္လွ်င္အာဂေယာက်ာ္း။
ေတာင္ၿမိဳ႔ဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိဝံသ။
ရဟန္းရွင္မွန္ကိုးကြယ္ခံဘို႔၊က်င့္ရန္ပံုေသ၊ညြန္ျပေပေသာ၊
ဉာဏ္ေတာ္ျမတ္ျဖင့္၊ပိုင္းျဖတ္ခ်င့္သံုး၊က်င့္ထံုးဥပေဒေတာ္ႀကီးပါေပတည္း။သဒၶါအေလ်ာက္၊ ဥပေဒေအာက္၌ကပ္ေရာက္ဝင္ေန တို႔တေတြသည္၊
ကိုယ္ေနဧဧ၊ႏႈတ္ခ်ိဳေမႊး၍၊ယဥ္ေက်း၊ေမြ႔သိမ္၊တည္ၿငိမ္သူ႔အျဖစ္သို႔၊
လူသာမန္ထက္ဆင့္ဆင့္တက္၍၊မပ်က္ပံုေသေရာက္ၾကရေပ၏။
ဘုရားသခင္၊တရားရင္ဝယ္ဖြါးျမင္ရျငား၊အို..သားေတာ္အမ်ားတို႔၊
ယခုလည္းေကာင္း၊ေနာင္လည္းေကာင္းဘို႔၊ငဲ့ေစာင္းထုတ္ေဖၚ၊
ထိုဥပေဒေတာ္ႀကီးကို၊ဘခင့္စကား၊လြန္ေလးစား၍၊တရားကိန္းေအာင္၊
အဘယ္ရဟန္းေကာင္းသည္၊မလိုက္နာပဲ၊ေသြဖီလႊဲ၍၊တနဲထူးခြ်န္၊
အဘယ္မွာက်ဴးလြန္ထိုက္ပါေတာ့အံ့နည္း။
(၁) သံဃာေတာ္၏ ေကာင္းပါၿပီဟု ဝန္ခံက်င္သံုးရန္။
(၂) သံဃာေတာ္မ်ား ခ်မ္းသာေစရန္။
(၃) အက်င္သီလ ေဖာက္ဖ်က္သူတို႔ ကို ႏွမ္နင္းရန္။
(၄) အက်င္သီလကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေသာ ရဟန္းတို႔ ခ်မ္းသာစြာ ေနႏိုင္ရန္။
(၅) မ်က္ေမွာက္၌ ျဖစ္ကုန္ေသာ ဆင္းရဲအထူးတို႔ ကုိေစာင့္စည္းရန္။
(၆) ေနာင္ျဖစ္လတၲံ႕ကုန္ေသာ ဆင္းရဲအထူးတို႔ ကို ပယ္ရွားရန္။
(၇) မၾကည္ညိဳေသးေသာ သူတို႔ကို ၾကည္ညိဳ ေစရန္။
(၈) ၾကည္ညိဳ ၿပီးေသာ သူတို႔ကို တိုး၍ ၾကည္ညိဳ ေစရန္။
(၉) သူေတာ္ေကာင္းတရား (သာသနာသံုးရပ္) တည္တံရန္။
(၁၀) ဝိနည္း (စည္းမ်ဥ္းဥပေဒ) ကို ခ်ီးေျမႇာက္ရန္ဟူေသာ အက်ိဳးထူးဆယ္ပါးတို႔ကို အစြျဲပဳ၍ ရဟန္းတို႔အား သိကၡာပုဒ္ ကို ပညတ္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ျပႆနာေပၚေသာအခါမွသာ သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ ေတာ္မူခဲ့ ပါသည္။ ရွင္အာနႏၵာမွ အဘယ္ေၾကာင့္ ႀကိဳတင္၍ မ ပညတ္ပါသနည္းဟု ေလ်ာက္ေတာ္မူေသာအခါ။ ႀကိဳတင္ ပညတ္ပါက ရဟန္းတို႔အားခ်ဳပ္ခ်ယ္သည္ဟုထင္ျမင္ၿပီး ဘုရားေပၚတြင္ ျပစ္မွားၾက၊ အကုသိုလ္ပြါးၾကမည္ကို ကာကြယ္ရန္ျဖစ္ပါသည္။
၁။ ပါရာဇိက သိကၡာပုဒ္ ………………….. ၄ ပါး။
၂။ သံဃာဒိသိသ္ သိကၡာပုဒ္…………….. ၁၃ ပါး။
၃။ အနိယတ သိကၡာပုဒ္……………………. ၂ ပါး။
၄။ နိႆဂၢိပါစိတ္ သိကၡာပုဒ္……………… ၃၀ ပါး။
၅။ သုဒၶပါစိတ္ သိကၡာပုဒ္…………………..၉၂ ပါး။
၆။ ပါဋိေဒသနီ သိကၡာပုဒ္…………………… ၄ ပါး။
၇။ ေသခိယ သိကၡာပုဒ္…………………….. ၇၅ ပါး။
၈။ အဓိကရဏ သမထ………………………. ၇ ပါး။
သိကၡာပုဒ္ေပါင္း ……………….. ၂၂၇ ပါး။
သိကၡာပုဒ္ အက်ယ္အားျဖင့္ ၉၁,၈၀၅,၀၃၆,၀၀၀ ပါး။
ဝိနည္းတဲ့သိကၡာ၊ႏွစ္ရာႏွစ္ဆယ့္ခြန္မွ၊ခ်ဲ့ျပေသာခါ၊ကုေဋလာ၊ကိုးေထာင္ေက်ာ္သာ၍၊ဘယ္သိကၡာ
ဘယ္မွပြါးသည္ ဟု အက်ဥ္းသာ သြင္းကာၾကားလို႔ရယ္ပြါးျပေစေၾကာင္း။
ကိုးေထာင့္တစ္ရာရွစ္ဆယ္သာ၊သခ်ၤာကုေဋထုတ္၊ငါးသန္းသံုးေသာင္း၊ေျခာက္ေထာင္
ေပါင္း၊ မ်ားေတာင္းသိကၡာပုဒ္။ ပါတိေမါက္သာမဆိုရာ၊ေလးျဖာသီလခ်ဳပ္။ ေပလာယ်လွ်င္၊ အျမြတ္တင္၊ခ်ံဳးလွ်င္ျပေဆာင္လုပ္။
မည္သည့္သိကၡာပုဒ္မွလာ၊ေျပာသာမည္မဟုတ္။အပရိယႏၱ၊ျမတ္သီလ၊ေဟာ္ျပ သိကၡာပုဒ္။
၁။ ဂရုကအာပတ္ ၂မ်ဴိး (ႀကီးေလးေသာအာပတ္)
၂။ လဟုကအာပတ္ ၅မ်ဴိး
ဂရုကအာပတ္ ၂မ်ဴိး။
၁။ ပါရာဇိက အာပတ္(ရဟန္းဘ၀မွ ဆံုးရွဴံးရေသာ အျပစ္)
၂။ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္(ရဟန္း သံဃာမွ ၀ိုင္း၀န္းကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ေပးမွ ကုစားလို႔ရေသာ အျပစ္)
၁။ ပါရာဇိက အာပတ္(ရဟန္းဘ၀မွ ဆံုးရွဴံးရေသာ အျပစ္)
၂။ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္(ရဟန္း သံဃာမွ ၀ိုင္း၀န္းကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ေပးမွ ကုစားလို႔ရေသာ အျပစ္)
လဟုကအာပတ္ ၅မ်ဴိး။
၃။ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္(ႀကီးေလးေသာအျပစ္ သံဃာဒိသိသ္ေအာက္ ႀကီးေလးေသာ အျပစ္)
၄။ ပါစိတ္အာပတ္(ကုသုိလ္စိတ္မွ ေလ်ာက်ေစေသာ အျပစ္)
၅။ ပါဋိေဒသနီအာပတ္(သီးျခားထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားရေသာအျပစ္)
၆။ ဒုကၠဋ္အာပတ္ (မေကာင္းေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အျဖစ္ လူအမ်ား ကဲ့ရဲ့ဖြယ္ အျပစ္)
၇။ ဒုဗၻာသီအာပတ္ (မေကာင္းေသာ ေျပာဆိုမႈအျဖစ္ လူအမ်ား ကဲ့ရဲ့ဖြယ္ အျပစ္)
၃။ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္(ႀကီးေလးေသာအျပစ္ သံဃာဒိသိသ္ေအာက္ ႀကီးေလးေသာ အျပစ္)
၄။ ပါစိတ္အာပတ္(ကုသုိလ္စိတ္မွ ေလ်ာက်ေစေသာ အျပစ္)
၅။ ပါဋိေဒသနီအာပတ္(သီးျခားထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားရေသာအျပစ္)
၆။ ဒုကၠဋ္အာပတ္ (မေကာင္းေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အျဖစ္ လူအမ်ား ကဲ့ရဲ့ဖြယ္ အျပစ္)
၇။ ဒုဗၻာသီအာပတ္ (မေကာင္းေသာ ေျပာဆိုမႈအျဖစ္ လူအမ်ား ကဲ့ရဲ့ဖြယ္ အျပစ္)
သာပတၲိကႆ
ဘိကၡေဝ နိယရံ ဝါ ဝဒါမိ တိရစၦာ နေယာနိ ံဝါ = အာပတ္ႏွင့္တကြစုေတရင္ ငရဲေသာ္လည္းက်၊
တိရစၦာန္ေသာ္လည္းျဖစ္၊ ေအာက္ထစ္ဆံုးၿပိတၲာေတာ့ႀကိမ္းေသတယ္။
ဘုန္းႀကီးလူထြက္ေပါ့ပ်က္ပ်က္၊
ဟင္းခ်ိဳေရသြက္အေသာက္ခက္။
ေတာင္ၿမိဳ႔ဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိဝံသ။
အာပတ္ဆိုတာဂ်ိဳနဲ႔လားလို႔ထင္တဲ့သူေတြဝိနည္းမေလးစားသူေတြ၊
ေနာက္ဘဝဂ်ိဳေပါက္လိမ့္မယ္။ ဘုန္းႀကီးဘဝမေနရရင္လဲရွင္းရွင္း၊ေနရရင္လဲသူေတာ္ေကာင္းဘဲလုပ္မယ္။
သာသနာမွာေနၿပီးသာသနာလဲမျပဳ၊ဘာဝနာလဲမရႈၾကရင္၊အေသမလွပါ။
ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ။
သီလသိကၡာမပါပဲက်န္ေသာသိကၡာမ်ားမပြါးနိုင္ပါဘူး။သီလဆိုတာကုသိုလ္အားလံုးရဲ့
အစျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္လံုးဝ မလုပ္ ေတာ့ပါဘူးလို႔ယတိျပတ္ဆံုးျဖတ္မႈ(အာယတိ ံသံ ဝရေစတနာ) မပါပဲပါးစပ္က ဝန္ခံရံုနဲ႔
ေတာ့သီလမစင္ၾကယ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက သံဝရအာယတိ ံမပါလွ်င္ ခါအႀကိမ္တရာ
ၾကားေသာ္လည္းလားလား မွအာပတ္မေျပ ဟုမိန္႔ေတာ္မူတာပါ။
ပါရာဇိက ၄ပါး (ရဟန္းဘ၀မွ
ဆံုးရွဴံးရေသာ အျပစ္)။ ထိုပါရာဇိကက်ၿပီးေသာရဟန္းကိုသိမ္အတြင္း၌အရာအေထာင္မကေသာ ရဟႏၱာတို႔က ဉတ္ကမၼဝါစာကို
အႀကိမ္ အရာအေထာင္မက ဖတ္၍ရဟန္းခံေပးေသာ္လည္း ရဟန္းမျဖစ္။ ရွင္သာမေဏဘဝကိုမူရနိုင္ပါသည္။
သို႔မဟုတ္ လူဝတ္လဲရသည္။ ပါရာ ဇိကက်ၿပီးေသာရဟန္းသည္မိမိအျပစ္ကိုဝန္မခံရဲဘဲ ရဟန္းေယာင္ေဆာင္ၿပီးအျခား
ရဟန္း စစ္မ်ားႏွင့္ေရာေႏွာေနပါက အျပစ္မ်ားထပ္ကာထပ္ကာျဖစ္ကာပိုမိုနစ္မြန္းမည္ ျဖစ္သည္။
သံဃာ့ကိစၥအားလံုးတြင္လည္းပါရာဇိကက်ၿပီးေသာရဟန္းကိုသံဃာအရည္
အတြက္အျဖစ္ ထည့္သြင္းေရတြက္ မိပါကသိ၍ျဖစ္ေစမသိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ သံဃာ့ အမႈကိစၥမ်ားအထမေျမာက္၊မေအာင္ျမင္ပါ။
ဥပမာ - သာသနာေတာ္ တြင္အလြန္အေရးႀကီးသည့္သိမ္သမုတ္ရာ၌ရဟန္းေကာင္းအနည္းဆံုး ေလးပါး ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မွသိမ္
ေအာင္မည္ဟု သတ္မွတ္ခ်က္ရွိရာယင္းေလးပါး၌ပါရာဇိကက်ၿပီးသူပါဝင္ေနၿပီး ရဟန္းေကာင္းလည္း
အပိုမပါဘဲ သိမ္ႏုတ္လွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊သိမ္သမုတ္လွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုသိမ္မေအာင္ျမင္နိုင္ေပ၊
ရဟန္းခံျခင္း၊ ဥပုသ္ျပဳျခင္း၊ ပဝါရဏာျပဳျခင္း၊ကထိန္ခင္းျခင္းအစရွိေသာသံဃာ့ကိစၥတို႔၌လည္းထိုနည္းတူျဖစ္သည္။
ထိုျပင္ပါရာဇိကက်ေသာရဟန္းေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္ေသာသိမ္တြင္ျပဳလုပ္သည့္
သံဃာ့ကိစၥအားလံုးတို႔သည္ လည္း အစဥ္အဆက္ အထမေျမာက္ မေအာင္ျမင္ေတာ့ေပ။ သိမ္အတြင္းတြင္
သံဃာႏွင့္ဆိုင္ရာအမႈကိစၥမ်ားျပဳလုပ္ရာ၌ ပါရဇိကက်ၿပီးေသာရဟန္းတု ရဟန္းေယာင္ ပါဝင္ေနပါက
အျခားရဟန္းေကာင္းမ်ားမွာ သိ၍ျဖစ္ေစ မသိေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္သည္။ ထိုေၾကာင့္
သာသနာေတာ္အတြက္ အလြန္အႏၱရာယ္ႀကီးမားလွေသာ ရဟန္းတု ရဟန္းေယာင္မ်ားကို ဤသာသနာေတာ္မွႏွင္ထုတ္ရန္
ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္ ေတာ္တိုင္ေဟာ ၾကားေတာ္မူခဲ့ သည္။
ပါရာဇိကက်ေသာရဟန္းမ်ားပါဝင္လာပါကလည္း ကံေျမာက္ေစရန္
လိုအပ္ေသာရဟန္းထက္ပိုၿပီး ရဟန္းမ်ား ထည့္ျခင္း တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါးလည္း နီးကပ္စြာထိုင္ၾကသည္။
ကံေျမာက္ေအာင္ရဟန္းစစ္မ်ား တစ္ပါးႏွင့္ တစ္ပါး ႏွစ္ေထာင့္ထြာ ထက္မကြာရပါ။ (တဘက္ရဟန္း၏အျပင္ဘက္ဆံုးကိုယ္အဂၤါ
ႏွင့္မိမိ၏အနီးဆံုးအဂၤါႏွင့္တိုင္းရသည္။)
က်မ္းကိုး။
၁။မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္၏ ဘုရားဥပေဒ ေတာ္ႀကီး။
၂။ ၂၂၇ သြယ္ေသာ၀ိနည္း။ http://buddhismworld.ning.com/profiles/blogs/6371237:BlogPost:167790
၃။
သိထားမွေကာင္း ၀ိနည္းအေၾကာင္း http://www.lapyae000.com/2011/09/blog-post_25.html#more
ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္
No comments:
Post a Comment