မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။
မုသာ၀ါဒါ - မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ေၿပာဆိုၿခင္းမွ
ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ - ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းၿမတ္ေသာ
သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ - စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။
မုသာ၀ါဒ - မုသာ - မဟုတ္မမွန္ေသာ ၀တၳဳကို
၀ါဒ- ဟုတ္မွန္ေသာအားၿဖင့္သိေစၿခင္းကို မုသာ၀ါဒလို႔ေခၚပါတယ္။ မဟုတ္မမွန္ေသာ ၀တၳဳကို ဟုတ္မွန္ ေသာအားၿဖင့္ သူတပါးကို ကိုယ္အမူအရာ၊ ႏွဳတ္အမူအရာကို ၿဖစ္ေစ တတ္ေသာ ေစတနာကို ေကာက္ ယူရပါမယ္၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားလို႔ ဆိုေပမယ့္ ႏွဳတ္ၿဖင့္ ေၿပာမွသာ မဟုတ္ပါဘူး၊ စာၿဖင့္ေရးတာ၊ ကိုယ္ လက္ စသည္ လွဳပ္ၿပတာလဲပဲ မုသာ၀ါဒ ပါပဲ။ သူတစ္ပါး အကိ်ဳးပ်က္ေအာင္ လိမ္ညာတဲ့ မုသား မ်ိဳးဟာ အပါယ္ေရာက္ေစႏိုင္ပါတယ္။
လူသားတိုင္းေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်
မျဖစ္မေနစကားေျပာေနၾကရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စကား စကား ေျပာပါမ်ား စကားထဲကအမွားပါ ဆိုသလို
စကားမ်ားမ်ားေျပာျခင္းေၾကာင့္ အမွတ္မထင္ မုသာ၀ါဒ ေတြပါသြား တတ္ ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလမွာ ၾကြားခ်င္တာနဲ႔ မမွန္တာေတြ
ေျပာမိတတ္ပါတယ္။ တိုက္ရိုက္ မဟုတ္ေသာ္ လည္း သြယ္၀ိုက္ေသာ နည္းျဖင့္ ေျပာတာမိ်ဳး၊
အမူအရာနဲ႔ လုပ္မိတာမ်ိဳး လည္းရွိပါတယ္။ ဥပမာ တရား စခမ္းမွာ တရားအားထုတ္ေနေပမဲ့ တျခား
သူေတြအထင္ႀကီးေအာင္ ဟန္ေဆာင္တာမ်ိဳးေတြျပဳမိတတ္ ပါ တယ္။ တရားအားထုတ္သူေတြ ရွိရမဲ့ အရည္အခ်င္းက ေျဖာင့္မွန္ျခင္းပါ။
တရားရဖို႔အတြက္ အထူးကို ေျဖာင့္မွန္ရမွာပါ။
တစ္ခ်ိဳ႕ၾကေတာ့လည္း မိမိ
မေကာင္းမႈျပဳတာကို ဖံုးတဲ့အေနနဲ႔ ပုထုဇဥ္ပဲ ဘယ္ကင္းႏုိင္ပါ့ မလဲ လို႔ ဆင္ေျခေပး
အကာအကြယ္ ယူတတ္ၾကတယ္။ ႀကာလာေတာ့ အကုသုိလ္ကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳလုပ္ လာ တတ္ပါတယ္။
အကုသုိလ္ လုပ္ရမွာကိုရွက္ရမွန္း ေၾကာက္ရမွန္းမသိျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
”မုသားမပါ လကၤာမေခ်ာ“ ဆိုကာ မုသာ၀ါဒ ေျပာရာ၌လည္း
လကၤာရြတ္သလို ေခ်ာေနၾက တယ္။ White lie အျဖဴေရာင္မုသားဆိုၿပီး ေခတ္မွီတယ္ဆိုတဲ့သူေတြက တစ္မ်ိဳးထြင္ၾကျပန္ပါတယ္။ မုသား (လိမ္ညာ) တယ္ဆိုကတဲက ဘယ္လိုမွအျဖဴေရာင္မထြက္နိုင္ပါဘူး၊ မည္းဖို႔၊ အေပ်ာ့ဆံုး မီးခိုးေရာင္ ပဲ ထြက္ဖို႔ရွိပါတယ္။
သူမ်ားကို ”မင္းက ဘယ္ေလာက္
ေကာင္းလို႔လဲ၊ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးလား“ စသည္ျဖင့္ ေျပာ တတ္ပါ ေသးတယ္။
မိမိ နာရြက္ျပတ္တိုင္း သူတစ္ပါးကိုလည္း နားရြတ္ျပတ္ဟု ထင္ၾကတယ္။ နားရြက္ျပတ္ေစ ခ်င္ၾကတယ္။
”ပါပသိၼ ံ ရမတိ မေနာ- စိတ္ဆိုတာ
မေကာင္းမႈ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္တတ္တယ္“ လို႔ စာတတ္ ေပတတ္ပံု ဖမ္းကာ
မ်က္ႏွာေျပာင္ တိုက္ၾကေသးတယ္။ မွန္ပါတယ္။
စိတ္ဟာ မေကာင္းမႈမွာ ေမြ႔ေလ်ာ္ပါတယ္။ ဒီသေဘာကို သိရင္ မိမိစိတ္ကို ဆင္ျခင္ျပဳျပင္
ေနထိုင္ သြားရမွာပါ။ မိမိရဲ့ ေဟာ့ၾကမ္းေသာ စိတ္ကို အားေပးအားေျမႇာက္ ျပဳလုပ္ေနမည္
ဆိုရင္ မိုက္တြင္း နက္သည္ ထက္နက္သူျဖစ္ သြားေပလိမ့္မယ္။ ဘ၀တန္းဖုိး မဲ့သြားေပလိမ့္မယ္။
ပ႑ိတ သာမေဏေလးဟာ အသက္မရွိေသာေရ၊ အသက္မရွိေသာ
ျမားတို႔ကို မိမိ လိုရာ ဆဲြယူ ရႏိုင္ပုံ ကို ဥပမာယူ၍ တရားထူးရသြားခဲ့ပါတယ္။
မေကာင္းမႈ၌
ေမြ႕ေလ်ာ္တတ္ေသာစိတ္ကို အဲ့လို ေလ့က်င့္ေပးျခင္းျဖင့္ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈ၌
ေမြ႔ေလ်ာ္တတ္လာေအာင္ မိမိစိတ္ကို အႏုိင္ယူႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရ ပါမယ္။
”ပုထုဇဥ္မို႔
မေကာင္းမႈ ဒုစရုိက္အမႈတို႔ျပဳလုပ္ရမယ္“ လို႔
ဘုရား မေဟာခဲ့ပါ။ ”သဗၺပါပႆ အကရဏံ- အကုသိုလ္မွန္သမွ် မျပဳရ“ ဟုသာ
ေဟာခဲ့ပါတယ္။
”တစ္ခါတေလ ကိုယ့္စိတ္ကို
ဂြ(ခြ)တုိက္ ေပးရတယ္ကဲြ႔ ။ ဘယ္လုိလဲဆိုရင္ ဘုရား ရွိခိုးခ်ိန္မွာ အပ်င္း ထူၿပီး
ေတာင္ေတာင္အီအီ ဆင္ေျခေတြနဲ႔ ေပကတ္ကတ္
လုပ္ေနခ်င္တယ္။ ရွိမခိုး ခ်င္ဘူး၊ အဲဒီ ရွိမခိုး ခ်င္တဲ့စိတ္ကို အရြဲ႕တိုက္ၿပီးေတာ့
ရွိခိုးျဖစ္ေအာင္ရွိခိုးလိုက္ရတယ္။ သင္းကို အရႈံးမေပးလိုက္ရဘူး။ အလားတူ
ေကာင္းမႈကုသိုလ္ တစ္ခုခုမွာ သူကမလုပ္ ခ်င္ဘူး။ ဆင္ေျခ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြနဲ႔ ကန္႔ကြက္
ဖင့္ႏႊဲ ေနျပန္ေရာ။ အဲဒီအခါက်ေတာ့လဲ ”ကဲ နင္ မလုပ္ခ်င္ေပမဲ့ ငါ လုပ္တယ္ဟယ္“ လို႔
ကိုယ္က ဇြတ္လုပ္ ပစ္ ရတယ္ ” ဟု ၾသ၀ါဒ
ေပးခဲ့ ပါတယ္။
မုသာ၀ါဒကံေျမာက္ဖုိ႔
အဂၤါ ေလးပါးရွိပါတယ္။
၁။ မဟုတ္မမွန္တဲ့၀တၳဳျဖစ္ျခင္း၊
၂။ လွည့္စားလိုတဲ့စိတ္ရွိျခင္း၊
၃။ လွည့္စားလိုတဲ့စိတ္အားေလ်ာ္စြာလံု႔လျပဳျခင္း၊
၄။ ကိုယ္ေျပာသည့္အတိုင္း တစ္ပါးသူက နားလည္သြားျခင္း။
၁။ မဟုတ္မမွန္တဲ့၀တၳဳျဖစ္ျခင္း၊
၂။ လွည့္စားလိုတဲ့စိတ္ရွိျခင္း၊
၃။ လွည့္စားလိုတဲ့စိတ္အားေလ်ာ္စြာလံု႔လျပဳျခင္း၊
၄။ ကိုယ္ေျပာသည့္အတိုင္း တစ္ပါးသူက နားလည္သြားျခင္း။
ကိုယ္က လိမ္ညာခ်င္တဲ့စိတ္
အမွန္တကယ္မရွိပဲ သူအက်ိဳးရွိေအာင္ လ္ိမ္ညာေျပာဆို ရျခင္းမ်ိဳး။ ဥပမာ။
ဆရာ၀န္တစ္ဦးအေနနဲ႔ လူနာကို က်န္းမာလာဖို႔ လိမ္ညာေျပာဆို ရျခင္း၊ စိတ္ဓါတ္က်ၿပီး
ေရာဂါ ပိုဆိုးမွာစိုး၍ ကင္ဆာမဟုတ္ပါ၊ ေရာဂါေပ်ာက္သြားမွာပါလို႔ ေျပာရ တာမ်ိဳး။
တစ္ခါတစ္ရံ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္က အျခားသူ တစ္ဦးကို စိတ္ဆိုးမည့္ ကိစၥမ်ား ၾကံဳလာပါက
စိတ္မဆိုးဖို႔ ၾကား၀င္ လိမ္ညာ ေျပာ ေပးရျခင္းမ်ိဳး။ ကိုယ့္ဥစၥာမေပးလို လို႔ လိမ္
တာမ်ိဳး၊ အေပ်ာ္အပ်က္ေႏွာက္ ေျပာင္ေျပာ ဆို တာမ်ိဳး၊ သူတစ္ပါး အက်ိဳးစီးပြါးမပ်က္ေစပဲ
မိမိ အျပစ္မေပၚေအာင္လိမ္တာမ်ိဳး။ ဒါမ်ိဳးေတြက အျပစ္မႀကီးပါ သို႔ေသာ္ မုသာ၀ါဒသိကၡာပုဒ္ ေတာ့ပ်က္ သြားပါတယ္။
ကမၻာဦးအစက ေစတိယမင္း မုသားေျပာ၍ အ၀ီစိသို႔ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ မုသားေျပာရံုနဲ႔ အ၀ီစိ ေရာက္တာကို လြန္လြန္းတယ္လို႔ ထင္ၾကပါလိမ့္မည္။ မလြန္လြန္းပါ။ ေစတိယမင္း မုသားေျပာေသာ အခိ်န္က တစ္စံုတစ္ေယာက္မွ မုသားေျပာသူ မရွိေသးပါ။ အားလံုးသစၥာ တည္ေသာ အခါျဖစ္ပါတယ္။ ညစ္စုတ္ ေပေတ ေနတဲ့ လက္ႏွီး၌ အိုးမဲထိေသာ္လည္းမထူး။ ျဖဴစင္ေသာပု၀ါတြင္ကားျမဴမႈန္႔ေလာက္ အကြက္ ကေလးပင္ ထင္ရွား သကဲ့သို႔ အားလံုး သစၥာ တည္ၾကေသာကာလ၌ ပထမျဖစ္ေသာ ထိုမုသား သည္ အလြန္ထင္ရွား၍ အျပစ္လည္းႀကီးမား ေလသည္။ ယခုေခတ္က မုသားကို ေရလဲႏွင့္ သံုးဆြဲ ေနၾက ေသာ ေခတ္ျဖစ္သည္။ ဒါေလာက္ မုသားေပါေသာေခတ္၌ မုသားေျပာသူတိုင္း ေျမမ်ိဳရလွ်င္ေျမႀကီး ပင္ အားလပ္ခြင့္ရ ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ ထိုျပင္ကမၻာဦး၌ မုသားေလာက္ အျပစ္ႀကီး ေသာအျပစ္မ်ားလည္း မရွိ ေသးေပ။ ယခုေခတ္တြင္ကားမုသားေလာက္ အျပစ္မ်ိဳးကို အျပစ္ဟုပင္ မဆိုသာ။ ထိုထက္ဆိုးေသာ အျပစ္ႀကီးေတြက လႊမ္းမိုးေနသျဖင့္မုသားေလာက္ အျပစ္မွာ သာမန္ အျပစ္ေလာက္ျဖစ္ရသည္။ သို႔ရာ တြင္ ေခတ္အေလ်ာက္ မုသားအျပစ္က မ်က္ေမွာက္၌ အက်ိဳး မထင္ရွားေစကာမူ သံသရာ၌ ၀ဋ္လိုက္ ေသာအျပစ္မွာ ေစတီယမင္း အျဖစ္မ်ိဳးထက္ သက္သာလွမည္ မဟုတ္ သည့္အတြက္ မုသားမွန္သမွ်ကို အေသးအဖြဲ႔ကစ၍ ေရွာင္ၾကဥ္ကာ သစၥာပါရမီကို ႏွစ္သက္ စြာ တတ္နိုင္သမွ်ျဖည့္ က်င့္ၾကပါလွ်င္ မိမိ တြင္တည္ေသာ သစၥာေၾကာင့္
.....အခက္အခဲ၊ အၾကပ္အတည္းေတြနဲ႔ ေတြ႔ၾကံဳလာတဲ့ အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊
ေကာင္းျမတ္တဲ့ လုိအင္ဆႏၵေတြ ျပည့္၀ခ်င္တဲ့အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္ေစာင့္စည္းခဲ့တဲ့
သီလကို ျပန္ေျပာင္း ႏွလံုးသြင္းၿပီး သစၥာဆုိ ဆုေတာင္း မယ္ဆုိရင္ အခက္အခဲ အၾကပ္ အတည္း
ေတြလည္း လြတ္ေျမာက္နုိင္သလုိ ေကာင္းျမတ္တဲ့ လုိအင္ဆႏၵေတြလဲ ျပည့္၀လာနုိင္ပါတယ္။
မုသာ၀ါဒကံရဲ့အၿပစ္မ်ား။
၁။ ယခုဘ၀မွာ ပဲစကားပီပီသိသိ မေၿပာတတ္ၿခင္း။
၂။ သြားမညီၿခင္း။
၃။ ခံတြင္းပါးစပ္ ပုပ္ညႇီၿခင္း။
၄။ ကိုယ္အေရအသား ပူရွိန္ေၿခာက္ကပ္စိုစိုဖပ္ဖပ္ မရွိၿခင္း။
၅။ မ်က္စိ နားစေသာ ဣေၿႏၵမ်ား ေနာက္က်ဳက်ဳရွိၿခင္း။
၆။ ပံုဟန္မလာပဲ ဆိုး၀ါးခၽြတ္ယြင္း ေဖာက္ၿပန္ၿခင္း။
၇။ သူတစ္ပါးအေပၚ၌ ၾသဇာအာဏာ မတည္ၿခင္း။
၈။ အေၿပာအဆို ႏွဳတ္လွ်ာမ်ား ေထာ္ေလာ္ၾကမ္းတမ္းၿခင္း။
၉။ စိတ္မတည္ပဲ လွ်ပ္ေပၚေလာလီတတ္ၿခင္း စတဲ့အၿပစ္ေတြ အၿပင္ မုသာစကား ေၿပာၾကား သူမွာ ဘယ္ကိစၥမဆို မယံုၾကည္ ရေသာေၾကာင့္အႀကီးအကဲ မၿဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ မုသားစကား ေၿပာၾကားၿခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါက ဤ အၿပစ္ေတြက အၿပန္ၿဖစ္တဲ့စကားပီၿခင္း၊ သြားညီၿခင္း စတဲ့အက်ိဳးတရား ေတြကို ရႏိုင္ပါတယ္။ မ်က္ၿမင္ေလာကမွာစကားမပီသသူ၊ ပီသသူ၊ သြား မညီသူ၊ သြားညီညာ စီတန္းေနသူေတြ၊ ၾသဇာအာဏာ မရွိတဲ့သ၊ူ ၾသဇာအာဏာရွိသူ ေတြကို ၾကည့္ ၿပီး မုသာ၀ါဒကံရဲ႕ အက်ိဳးအၿပစ္ေတြကို သတိထားၿပီး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္ ပါ။
၁။ ယခုဘ၀မွာ ပဲစကားပီပီသိသိ မေၿပာတတ္ၿခင္း။
၂။ သြားမညီၿခင္း။
၃။ ခံတြင္းပါးစပ္ ပုပ္ညႇီၿခင္း။
၄။ ကိုယ္အေရအသား ပူရွိန္ေၿခာက္ကပ္စိုစိုဖပ္ဖပ္ မရွိၿခင္း။
၅။ မ်က္စိ နားစေသာ ဣေၿႏၵမ်ား ေနာက္က်ဳက်ဳရွိၿခင္း။
၆။ ပံုဟန္မလာပဲ ဆိုး၀ါးခၽြတ္ယြင္း ေဖာက္ၿပန္ၿခင္း။
၇။ သူတစ္ပါးအေပၚ၌ ၾသဇာအာဏာ မတည္ၿခင္း။
၈။ အေၿပာအဆို ႏွဳတ္လွ်ာမ်ား ေထာ္ေလာ္ၾကမ္းတမ္းၿခင္း။
၉။ စိတ္မတည္ပဲ လွ်ပ္ေပၚေလာလီတတ္ၿခင္း စတဲ့အၿပစ္ေတြ အၿပင္ မုသာစကား ေၿပာၾကား သူမွာ ဘယ္ကိစၥမဆို မယံုၾကည္ ရေသာေၾကာင့္အႀကီးအကဲ မၿဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ မုသားစကား ေၿပာၾကားၿခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါက ဤ အၿပစ္ေတြက အၿပန္ၿဖစ္တဲ့စကားပီၿခင္း၊ သြားညီၿခင္း စတဲ့အက်ိဳးတရား ေတြကို ရႏိုင္ပါတယ္။ မ်က္ၿမင္ေလာကမွာစကားမပီသသူ၊ ပီသသူ၊ သြား မညီသူ၊ သြားညီညာ စီတန္းေနသူေတြ၊ ၾသဇာအာဏာ မရွိတဲ့သ၊ူ ၾသဇာအာဏာရွိသူ ေတြကို ၾကည့္ ၿပီး မုသာ၀ါဒကံရဲ႕ အက်ိဳးအၿပစ္ေတြကို သတိထားၿပီး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္ ပါ။
ေဆာင္ပုဒ္(ေတာင္ၿမိဳ႕ဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ)
ပုပ္ညႇီပါးစပ္၊ေျခာက္ကပ္ကိုယ္ေရ၊ဣေၿႏၵိ ေနာက္၊ ပံုယြင္းေဖါက္၏။
မေရာက္ၾသဇာ၊ႏႈတ္လွ်ာႀကမ္းေထာ္၊လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီ၊
စိတ္မတည္သည္၊
ေရွာင္ၾကဥ္အျပန္အက်ိဳးတည္း။
“ေျဖာင့္- စားမကုန္၊ ေကာက္- စားမေလာက္”
အားလံုးျခံဳၾကည့္လိုက္ရင္
မုသာ၀ါဒကံက်ဴးလြန္မိတာ စကားေျပာတဲ့အခါ သတိမထားပဲ လက္လြတ္ စပယ္ေျပာျခင္း၊
မုသာ၀ါဒကံရဲ့ အျပစ္ေတြကို မသိပဲ ေပါ့ေပါ့ဆဆ ထင္ျမင္ ယူဆ ျခင္းတို႔ေၾကာင့္
အမ်ားဆံုး က်ဴးလြန္မိၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္ဘုရားက သားေတာ္
ရာဟုလာအား ဆိုဆံုးမသည့္ ၾသ၀ါ ဒ ေတာ္အတိုင္း -
မေျပာခင္စဥ္းစားပါ -မုသာ၀ါဒ ဆိုရင္ ေျပာဖို႔
အစီအစဥ္ကို ဖ်က္လိုက္ပါ။
ေျပာေနစဥ္ စဥ္းစားပါ- မုသာ၀ါဒ ဆိုရင္
ဆက္မေျပာပါနဲ႔။ေျပာၿပီးရင္လည္းျပန္စဥ္စားပါ- မုသာ၀ါဒ ဆိုရင္ ေနာက္ဒီလိုမ်ိဳးမေျပာမိေအာင္ႀကိဳးစားပါ။
က်မတို႔အားလံုး
မုသာ၀ါဒကံလံုျခံဳစြာထိန္းၾကပါဆို႔။
က်မ္းကိုး
၁။ ရတနာ့ဂုဏ္ရည္။ ဆရာေတာ္ဇနကာဘိ၀ံသ။၂။ မုသားမ်ားနဲ႔လူသားမ်ား http://anam308.blogspot.fr/
၃။ လိမ္ညာျခင္းသည္ လိမ္လည္ျခင္း
http://www.myatpanyagon.com/2011_04_01_archive.html
၄။ အရွင္ဆႏၵာဓိက ၏ ''ေလာက၌အေကာင္းဆံုးေသာအရာ'' http://www.mettashinfoundation.com/2009_08_01_archive.html
၅။ မုသာ၀ါဒ ။ အလင္းေရာင္စဥ္
http://zawhtetnain.multiply.com/journal/item/21
၆။ မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။
http://lovelove1349.multiply.com/journal/item/174
No comments:
Post a Comment