လာေရာက္ၾကသူေတြေရာ မလာနိုင္သူေတြပါ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစ

Saturday, April 22, 2017

အလပ္မ

က်မတို႕ေဆးေက်ာင္းေနာက္ဆံုးႏွစ္မွာ speciality ဌာနေတြ ဥပမာ eye, ENT, mental Hospital
စတာေတြကိုေလ့လာေရးသြားရပါတယ္။ ENT သြားစဥ္ ဌာနမွဴး ဦးသိန္းေမာင္ကပက်မရဲ့အက္ကြဲေနတဲ့အသံကိုသတိထားမိျပီး
အသံထြက္ရာအဂၤါျဖစ္တဲ့ larynx ကို indirect larynscopy နဲ႕ၾကည့္ပါတယ္။ က်မတို႕ရဲ့ larynx ဟာ
ပုေလြနဲ႕တူပါတယ္။ ပုေလြထဲမွာ အသံထြက္ဖို႕အဖတ္ကေလးရွိသလို က်မတို႕ရဲ့ larynx ထဲမွာလဲ အသား
ဖတ္ေလးႏွစ္ခုရွိပါတယ္။ vocal cord လို႕ေခၚပါတယ္။ က်မရဲ့ vocal cord ႏွစ္ခုလံုးက ထူျပီးတြန္႕လိမ္ေနတာမို႕ အေကာင္း vocal cord ေတြလို အသံျပဳရာမွာ တိတိက်က် မပိတ္နို္င္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္က်မအသံ
အက္ကြဲသံျဖစ္ေနတာပါ။ ဆရာက က်မကို CXR ရင္ပတ္ဓါတ္မွန္ခ်က္ခ်င္းရိုက္ခိုင္းျပီး ဓါတ္မွန္အေျဖမေစာင့္ပဲ ဓါတ္မွန္အဆို (wet film) အတိုင္းယူလာခိုင္းပါတယ္။ ဓါတ္မွန္ရတဲ့အခါ ဆရာက မင္းရဲ့ေရာဂါအေၾကာင္း မင္းသူငယ္ခ်င္းေတြေရွ႕မွာေျပာရမလားတဲ့။ က်မမွာလွိဳက္၀ွက္ထားတဲ့ အေၾကာင္းဘာမွမရွိလို႕ေျပာပါ ဆရာဆိုေတာ့ ဆရာက မင္းရဲ့ vocal cord က chronic inflammation (တာရွည္ေရာင္ရမ္းျခင္း)
 ေၾကာင့္ မံုပ်က္ ( deformed) ေနတယ္။ အဲ့ဒီ chronic inflammation ျဖစ္ေစတဲ့အေၾကာင္း (cause)က
ႏွစ္ခုပဲရွိတယ္။ တစ္ခုက TB infection မင္းရဲ့ CXR ကအေကာင္းပဲ ဘာ TB ေရာဂါမွမရွိဘူးဆိုေတာ့
 ေနာက္တစ္ေၾကာင္းပဲက်န္တယ္။ အဲ့ဒါက Hysteria (စိတ္ကစဥ္ကလ်ာျဖစ္ျခင္း) တဲ့။ စိတ္ေၾကာင့္ရုပ္ေရာဂါရျခင္းေပါ့။
ဆရာေျပာမွက်မရဲ့ငယ္စဥ္ဘ၀ကိုျပန္လဲေတြးေတာ္မိပါတယ္။
က်မသိတတ္တဲ့အရြယ္ ၄-၅ ႏွစ္ေလာက္က ေက်ာက္ေျမာင္းကအိမ္ေလးမွာ ေမေမနဲ႕အမၾကီးက အ္်ီးေတြကိုလက္ခယူျပီး စေမာကင္ထိုးပါတယ္။ အျမန္ျပီးေအာင္အပ္ခ်ီးကိုကပ္ေက်းနဲ႕မျဖတ္ပဲ ပါစပ္နဲ႕ကိုက္ျဖတ္ျပီး
ခ်ီစကိုေထြးထုပ္ပါတယ္။ အေဖမသိေအာင္၀င္ေငြတဘက္တလမ္းကရေအာင္လုပ္တာမို႕အေဖအလုပ္က
မျပန္ခင္ ပစၥည္းေတြသိမ္းရပါတယ္။ က်မက အိမ္ေအာက္ ၀င္ျပီးခ်ီစေတြေကာက္ေပးရပါတယ္။
ေနာက္ပိုုင္း အေဖရဲ့ရိုးသားၾကိဳးစားမ်ဳေၾကာင့္ ျမစ္၀က်ြန္းေပၚရွိ BOC and IVP ဓါတ္ဆီဆိုင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့ ကိုယ္စာလွယ္လွြဲျခင္းခံရတဲ့အတြက္ အေဖနဲ႕ေမေမရယ္၊ေမာင္ေလးရယ္၊ညီမငယ္ ႏွစ္ေယာက္ရယ္
ေဖေဖ့ကားေတြနဲ႕လဲနီး သေဘၤာဆိပ္ BOC ရံုးနဲ႕လဲနီးတဲ့ စဥ္အိိုးတန္းကတိုက္ကိုေျပာင္းေနၾကပါတယ္။
ေက်ာက္ေျမာင္းအိမ္မွာ က်မရယ္။ အမၾကီးရယ္ အဖြါးရယ္က်န္ခဲ့ပါတယ္။
စေနေန႕ဆိုက်မနဲ႕အမၾကီးက အေမတို႕တပတ္စာအ၀တ္ေတြကိုေလ်ာဖြတ္ မီးပူတိုက္ယူသြားေပးျပီး အ၀တ္ေဟာင္းေတြကိုျပန္သယ္လာပါတယ္။ အေဖအလုပ္မ်ားေနတာမို႕ အေဖနဲ႕မေတြ႔ပါဘူး။ ေမာင္ေလးကိုသာ အေဖအလုပ္ကအျပန္ေပးထားတဲ့ ပိုက္ဆံအေၾကြေတြရယ္။ သူကစားဖို႕၀ယ္ေပးထားတဲ့ electric car, motor boat ေတြကိုသာေငးေမာရင္ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။ ၾသေျပာဖို႕ေမ့ေနတယ္။ ေမာင္ေလး ငယ္ငယ္
က TYPHOID ျဖစ္လို႕ ယခင္ american hospital  မွာတင္ျပီးကုခဲ့ရတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကေဆးေကာင္းေတြမရွိေသးလို႕ လူနာကိုအရည္ပဲတိုက္ရတာေၾကာင့္ ေမာင္ေလးကို day and night nurse ထားျပီး ပုဂံလွလွေတြ အရုပ္ေတြနဲ႕မနဲကုယူရတယ္။ က်မကခေလးမို႕ေဆးရံုထဲမ၀င္ရဘူး။ ဘာရမလဲခိုး၀င္ၾကည့္ျပီး လူနာျဖစ္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြတားမရစီးမရျဖစ္ခဲ့တယ္။ ညတိုင္းလဲ ေဆးရံုတက္ရပါေစလို႕ဆုေတာင္းမိခဲ့တယ္။
 တစ္ေန႕ေတာ့ က်မ မိုးမိျပီးဖ်ားတယ္။ ၀မ္းသာလိုက္တာ ေဆးရံုတက္ရေတာ့မယ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အဖြါးက ဆရာေမာင္ေဆးနီမွုန္႕တိုက္တာတစ္ခြက္ထဲနဲ႕အဖ်ားကဘယ္ေပ်ာက္သြားမွန္းမသိဘူး။
က်မတို႕မွာတကယ္က ေမြးခ်င္း ၈ ေယာက္ရွိတယ္။ ေယာက်ား ၄ ေယာက္ မိန္းမ ၄ ေယာက္၊ဒါေပမဲ့ က်မမေမြးခင္ အကို ၃ ေယာက္က ေရွးဆင့္ေနာက္ဆင့္ဆိုသလိုဆံုးပါးသြားၾကတယ္။ က်မ ကိုယ္၀န္နဲ႕ေမေမ
လိမါက်ျပီးလက္ၾကိဳးတယ္။ က်မေမြးျပီးေမေမအိပ္ရာထဲလဲတာ က်မ ၈ လသမီးအထိ၊အိမ္နီးနားခ်င္းေတြက ေမေမေသျပိးလားလို႕ေန႕စဥ္လာၾကည့္ၾကတယ္တဲ့။ အဖြြးက က်မဂ်ီဳေကာင္မဆိုျ႔ပီးေပးျပစ္ဖို႕စီစဥ္တယ္ ေနာက္ အေဖအိမ္ေနာက္ေဖးမွာမ်က္ရည္က်ေနတာျမင္လို႔မေပးျဖစ္ဘူး၊ဒါေပမဲ့ အဖြြါးကသူနဲ႕တူတူမသိပ္ဖူး။ အသက္ ၁၁ ႏွစ္သာရွိေသးတဲ့ အမၾကီးကပဲက်မကိုတာ၀န္ယူရတယ္။ ေနာက္ပိုင္းစီးပြါးေရးေတြအစဥ္ေျပ
ေတာ့ အမၾကီးက က်မနဲ႕တူတူစာသင္ရမွာရွက္တယ္ဆိုျပီးေက်ာင္းမေနေတာ့ဘူး။ ညီမအငယ္ထဲက ညီမအၾကီးကလဲ သူ ၅တန္းေလာက္မွာဖ်ားရာကေန septicemia ရဲျပီး vegitative endocarditis နဲ႕ေဆးရံု
တက္ရတဲ့အျပင္ severe ventricular tachycardia ေၾကာင့္ေက်ာင္းခဏထြက္ရတယ္။
အဆိုးေလာကဓံေတြ ေအးသြားေပမဲ့ အိမ္မွာ က်မကလြဲရင္ အားလံုးက အခြင့္ထူးခံေတြ၊
အမၾကိးက အနစ္နာခံခဲ့ရတယ္ဆိုျပီး က်မနဲ႕သူနဲ႕ျဖစ္လို႕ကေတာ့ ေမေမတို႕က အမၾကိးဘက္ကပဲ။
ေမာင္ေလးက်ေတာ့ precious child ေမေမတို႕အျပင္ အမၾကိးကေရာညီမေတြကပါ တစ္ဦးတည္းေသာ
 ေမာင္၊အကို မို႕ခ်စ္ၾကတယ္။
ညီမအၾကီးက ႏွစ္လံုးေရာဂါသယ္။
ညီမအငယ္က အငယ္ဆံုးေလး။ ျပီးေတာ့ သူကခ်ြဲတတ္ ႏြဲ႕တတ္တယ္။
မိသားစုထဲကေမတၱာမရေတာ့ က်မ Hysteria ျဖစ္တာမဆန္းပါဘူး၊ mental ေဆးရံုမေရာက္တာပဲ
ကံေကာင္းတယ္လို႕ဆိုရမယ္။ က်မငယ္ငယ္ကေတာ့ အမၾကိးက ေမာင္ေလးမို႕ခ်စ္တာ၊ က်မမွာ အကိုရွိရင္လဲ က်မကိုခ်စ္မွာပဲလို႕ေမ်ာ္လင့္ျပိး အကိုရူး ရူးခဲတယ္။ က်မ ၄ တန္းတုန္းကစာသင္ေပးတဲ့ အကိုေသာင္းတင္ကိုလဲ အကိုတစ္ေယာက္လိုအရမ္းခ်စ္ခဲ့တယ္။ သူလက္ထပ္ျပီဆိုေတာ့ က်မကိုခ်စ္ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး
ဆိုျပိး လံုး၀အဆက္အသြယ္မလုပ္ေတာ့ဘူး။
ဒါေတြအားလံုးဟာ ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ေတြရဲ့အက်ိဳးေၾကာင့္ပဲလို အခုအခ်ိန္မ်ာ အသိတရားရေပမဲ့ကိုယ္မွာရခဲဲ့့တဲ့ ဒဏ္ရာကေတာ့ ျပန္မေကာင္းေတာ့ပါဘူး။ အသံက ကြဲရက္ပါပဲ။ တစ္ခါတစ္ေလ ငယ္စဥ္က ဘယ္သူမွမသိေအာင္ ေမေမတို႕ကုတင္ေနာက္က ဖ်ာလိပ္ေတြၾကား၀င္ပံုးျပီး တစ္ေယာက္ထဲ ၀မ္းနည္းပက္လက္ တိတ္တဆိတ္ ငိုခဲ့တာေတြကို စဥ္းစားမိရင္ေတာ့ မ်က္ရည္က၀ဲခ်င္ခ်င္။

No comments:

Post a Comment