၁၉၇၉ ႏွစ္ေလာက္က စပ္စံထြန္းေဆးရံု အျပင္လူနာဌာနမွာတာ၀န္က်ေနစဥ္ ပုလိပ္အ၀တ္အစားနဲ႔ စံုေထာက္ဆိုသူေရာက္လာပါတယ္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕အ၀င္ ေတာလမ္းေဘးမွာ အေလာင္း တစ္ေလာင္းေတြ႔လို႔လိုက္ၾကည့္ေပးဖို႔ပါတဲ့။ စပ္စံထြန္းေဆးရံုမွာ လက္ေတာက္ဆရာ၀န္ေတြနည္းတာေၾကာင့္ အျပင္လူနာဌာနမွာ တာ၀န္က်တဲ့အခ်ိန္မွာ ျဖစ္ပ်က္တဲ့ အေရးေပၚလူနာေရာ၊ ရာဇ၀တ္မႈေရာ၊ ရင္ခြဲရံုေရာ၊ တရားရံုမွာ သက္ေသခံရတာေရာအကုန္လုပ္ရပါတယ္။
အျပင္လူနာေတြကုန္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး၊ထမင္းစားပိတ္တဲ့အခါ ထမင္းကမန္း ကတမ္း စားၿပီး၊ စံုေထာက္အဖြဲ႕နဲ႔ လိုက္ခဲ့ပါတယ္။
ကားလမ္းေပၚမွာကားရပ္ထားၿပီးအေလာင္းရွိရာကို ေတာလမ္း ကေလးကေန ေလွ်ာက္သြားၾကပါတယ္။ အေလာင္းကိုမျမင္ရခင္က ဆိုး၀ါးတဲ့အပုပ္နံ႔ကိုရလိုက္ပါတယ္။ အနားေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ အေလာင္းေပၚမွာအပ္ခ်ရာမရွိေအာင္အံုေနၾကတဲ့ ရင္ေကာင္
ႀကီးေတြအုပ္လိုက္ထပ်ံၾကတာလန္႔ဖို႔ေတာင္ေကာင္းပါတယ္။ အေလာင္းကေဖါင္းပြေနၿပီး အသားေရာင္ကလည္းမည္းတဲ့ေနရာမဲ၊ ညိဳတဲ့ေနရာညိဳ၊ အေရျပားေတြကြာက်ေနတဲ့ ေနရာက ကြာက် ေန ပါတယ္။ အေလာင္းမွာ ေခါင္းလည္းမရွိ၊ လိင္အဂၤါေတြ လည္း မရွိပါဘူး။ က်မတို႔နဲ႔အတူ မိသားစု ၅ စုလည္းပါလာပါတယ္။ သူတို႔မိသားစုထဲက တစ္ဦး ဆီ ေပ်ာက္ဆံုးေနလို႔ ၎တို႔လူလားဆိုတာ သိရေအာင္လိုက္လာတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အထက္ပါ အတိုင္း ေခါင္းမရွိ၊ ေယာက်ာ္းမွန္း မိန္းမမွန္းမသိ၊ အသား ဘာအေရာင္မွန္းမသိ၊ ပိန္လား၊ ၀လား မွန္းလည္းမသိနိုင္တာမို႔ မိသားစု ၅ စုလံုးလည္း သူတို႔မိသားစုလား ဆိုတာ မေျပာ နိုင္ၾကပါဘူး။
ေတာင္ႀကီးမွာ အဲ့ဒီအခ်ိန္က ေမွာင္ခိုအလြန္ေခတ္စားတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဘက္ကေန ကုန္လမ္းနဲ႔ ယိုးဒယားဘက္ကို ကုန္ကူးသြားၾကပါတယ္။ ဒီဘက္က ေက်ာက္ ေတြသြားေရာင္းၾကၿပီ၊ ယိုးဒယားက အ၀တ္အထည္၊ ေဆး၊ စသည္တို႔ျပန္သယ္လာၾက ပါ တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေက်ာက္ကုန္သည္ေတြက ေက်ာက္အတုေတြေရာင္းၿပီးျပန္လာၾကေၾကာင္း၊ ယိုးဒယားေတြက လူလယ္က် သြားတဲ့သူေတြကို လူသတ္သမားေတြလႊတ္ၿပီး အသတ္ခိုင္း တယ္လို႔ေျပာပါတယ္။ သတ္ၿပီးရင္ အခုလို ေခါင္းနဲ႔လိင္အဂၤါေတြကိုျဖတ္ၿပီး ေခ်ာက္ေတြ ထဲျပစ္ၿပီး ကိုယ္ထည္ႀကီးကိုသာ ခ်ံဳေတြ ထဲမွာ ထားခဲ့တာမို႔ ပုပ္ပြမွေတြ႔ၾကရၿပီး ဘယ္သူ႔အေလာင္းမွန္းလည္းမသိနိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ေျပာပါတယ္။ အခု DNA နည္းသစ္ေတြေပၚ လာ တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အရိုးႀကီးက်န္ရင္ေတာင္ ဘယ္သူ႔ အေလာင္း ဆိုတာသိနိုင္ပါၿပီ။
အသုဘဘာ၀နာဆိုတာျမတ္ဘုရားေဟာေတာ္မူတဲ့ သမထဘာ၀နာ ၄၀ ထဲမွာပါ ၀င္ၿပီး ရာဂစရိုက္(ေလာဘႀကီး)သူမ်ားအတြက္သင့္ေလ်ာ္ေသာ ဘာနာျဖစ္ ပါတယ္။
အသုဘ ကမၼ႒ာန္း ၁၀ ပါးကို http://www.dhammayaungchi.com/2011_11_01_archive.html ကကူးယူေဖၚျပထားပါတယ္။ အသုဘ ဆုိသည္မွာ “ မတင့္မတယ္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ လူေသေကာင္ ” ဟု ဆုိလို၏။
အသုဘ ကမၼ႒ာန္း ၁၀ ပါးကို http://www.dhammayaungchi.com/2011_11_01_archive.html ကကူးယူေဖၚျပထားပါတယ္။ အသုဘ ဆုိသည္မွာ “ မတင့္မတယ္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ လူေသေကာင္ ” ဟု ဆုိလို၏။
၁။ ဥဒၶဳမာတက အသုဘ = ေသၿပီး ၂ရက္ ၃ ရက္ၾကာသျဖင့္ ဖူးဖူးေရာင္ေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ လူေသ ေကာင္၊
၂။ ၀ိနီလက အသုဘ = အျဖဴေရာင္ အနီေရာင္ေရာလ်က္ ညိဳမဲေဟာင္ပုပ္ေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ လူေသ ေကာင္၊
၃။ ၀ိပုဗၺက အသုဘ = ေပါက္ၿပဲ ကြဲအက္ေန၍ ျပည္ပုပ္တို႔ ယိုထြက္ေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ လူေသေကာင္၊
၄။ ၀ိစၦိဒၵက အသုဘ = ခႏၶာကုိယ္ နွစ္ပိုင္း ျပတ္ေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ လူေသေကာင္၊
၅။ ၀ိကၡာယိတက အသုဘ = ေခြး က်ီး လင္းတ တို႔ ထုိးဆြ ကိုက္ဆြဲေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ လူေသေကာင္၊
၆။ ၀ိကၡိတၱက အသုဘ = ေျခ လက္၊ ေခါင္း ခႏၶာကိုယ္ ဖရုိဖရဲ ျပန္႔က်ဲ ေဟာင္ပုတ္ေနေသာ လူေသေကာင္၊
၇။ ဟတ ၀ိကၡိတၱက အသုဘ = ဓားျဖင့္ မႊန္းထားသျဖင့္ ေျခ လက္ ေခါင္း ကိုယ္ ဖရုိဖရဲျပန္႔က်ဲ ေဟာင္ပုပ္ေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ လူေသေကာင္၊
၈။ ေလာဟိတက အသုဘ = ခႏၶာကိုယ္အႏွံ႔အျပား ထုိထိုအရပ္မွ ေသြးခ်င္းခ်င္းနီ ယိုစီးေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ လူေသေကာင္၊
၉။ ပုဠ၀က အသုဘ = ပိုးေလာက္ တဖြားဖြား သြားလာ ၀င္ထြက္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေသာ လူေသေကာင္၊
၁၀ ။ အ႒ိက အသုဘ = တစ္ေခ်ာင္းစီကြဲထြက္ တြဲစပ္ရန္ ခက္ခဲေသာ ပုပ္ညွီန႔ံထြက္ေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အရိုးေကာင္အားျဖင့္ ဆယ္မ်ိဳးအျပားရွိေလ၏။
No comments:
Post a Comment