ငွက္ဖ်ားပိုးရွိတဲ့ျခင္ အကိုက္ခံရလို႔ ငွက္ဖ်ားပိုးေတြ ကိုယ္ခႏၶာထဲေရာက္ၿပီး၊ ေသြးဥနီ (Red Blood Cell) ထဲမွာ ပိုးေတြ ပြါးမ်ားလာၿပီး၊ ေသြးဥနီမ်ားစြာ ေပါက္ကြဲတဲ့ အခါ ေသြးဥနီ ထဲက အဆိပ္အေတာက္ေတြ ထြက္လာတာေၾကာင့္ လူနာဟာ ဖ်ားျခင္း၊ ခ်မ္းတုန္ျခင္း ဆိုတဲ့ ငွက္ဖ်ားေရာဂါ ျဖစ္ပါတယ္။
လူကိုငွက္ဖ်ားေရာဂါျဖစ္ေစတဲ့ငွက္ဖ်ားပိုးေလးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ အမ်ားဆံုးျဖစ္တဲ့ ငွက္ ဖ်ားပိုးကေတာ့ ႏွစ္မ်ိဳး ပါ။ ေဖါဆီပရမ္ (Falciparum) ႏွင့္ ဗိုက္ဗက္ (Vivax) လို႔ေခၚပါတယ္။ ဒီငွက္ဖ်ားပိုး ႏွစ္မ်ိဳးလံုး ရဲ့သက္တန္း က ၄၈ နာရီ ျဖစ္လို႔ တစ္ရက္ျခားတစ္ခါ အဖ်ားတက္ပါ တယ္။ (ရက္ခ်န္ဖ်ားလို႔ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္)။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခ်ိဳ႔လူေတြမွာ ရက္ျခားမဖ်ားပဲ ေန႔စဥ္ လဲဖ်ားနိုင္ပါတယ္။ ထူးျခားတဲ့ေရာဂါလကၡဏာကေတာ့ ခ်မ္းတုန္ဖ်ားျခင္း (ခ်မ္းတုန္ဖ်ားလို႔လဲ ေခၚပါတယ္)၊ ဖ်ားၿပီးေခၽြးေတြထြက္ၿပီးတာနဲ႔ လူေကာင္းလိုျဖစ္တာပါ။
ငွက္ဖ်ားေရာဂါေပၚမ်ားရာေဒသမ်ားသို႔ လယ္ပတ္ခဲ့တယ္ဆိုရင္၊ ငွက္ဖ်ားေရာဂါ၊ ျဖစ္နိုင္တာေၾကာင့္၊ ေသြးေဖါက္စစ္ေဆး ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ငွက္ဖ်ားပိုးက ဖ်ားေနခိုက္မွာသာ ေသြးထဲမွာ အမ်ားအျပားရွိတာမို႔၊ ငွက္ဖ်ားပိုးတစ္ခါစစ္ရံုနဲ႔မေတြ႔ရင္ ၃ ရက္ဆက္တိုက္ စစ္သင့္ ပါတယ္။ ငွက္ဖ်ားပိုးေတြ႔မွ ငွက္ဖ်ား ေရာဂါ ဆိုတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ငွက္ဖ်ားေပၚမ်ားရာ ေဒသမွာ၊ခ်မ္းတုန္ဖ်ားတိုင္း ငွက္ဖ်ားေရာဂါ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေသြးစစ္ဖို႔ အလြန္အႀကီး ပါတယ္။
အဲ့ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်မရဲ့ ကိုယ္ေတြ႔ေလးကို ေဖါက္သည္ခ်ပါရေစ။
ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႔ စပ္စံထြန္းေဆးရံုကို လက္ေထာက္ဆရာ၀န္ အျဖစ္နဲ႔ တာ၀န္ထမ္း ေဆာင္ဖို႔ ေရာက္ၿပီး တစ္လအၾကာမွာ ခ်မ္းတုန္ၿပီးဖ်ားပါတယ္။ ဖ်ားတာကလြဲရင္ ဘာေရာဂါ လကၡဏာမွ မရွိတာမို႔ ငွက္ဖ်ား ေရာဂါလို႔ ထင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ငွက္ဖ်ားပိုး စစ္ေဆးေပးဖို႔ ဓါတ္ခြဲခန္းကိုပို႔လိုက္ပါတယ္။ ၃ ရက္ဆက္တိုက္ စစ္ေပမဲ့လည္း ငွက္ဖ်ားပိုးမေတြ႔ပါဘူး။ ဖ်ားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာယူတဲ့ေသြးမွာလည္း မေတြ႔ပါဘူး။ ဓါတ္ခြဲခန္းက (medical technologist) ကလည္း (medical technician အဆင့္၄ဆင့္ရွိပါတယ္ medical technologist ကအဆင့္အျမင့္ဆံုးပါ) က်မကိုယ္တိုင္ေသခ်ာၾကည့္ပါတယ္၊ ပိုးမေတြ႔ပါဘူးတဲ့။ ဒါနဲ႔ ခ်မ္းတုန္ဖ်ား တတ္တဲ့ ဆီးပိုး၀င္တဲ့ ေရာဂါ (urinary tract infection) မ်ား ျဖစ္ေန မလားဆိုၿပီး၊ ဆီးကို ပိုးရွိမရွိ စစ္ဖို႔ ဓါတ္ခြဲခန္း ပို႔ရ ျပန္ပါတယ္။
ဆီးပိုး၀င္တဲ့ေရာဂါက မသန္႔တဲ့ေရကို သံုးမိရင္ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ အခ်ိန္က အျပင္ လူနာဌာန (ရံုးဖြင့္ခ်ိန္) အေနနဲ႔ေရာ အေရးေပၚဌာန(ရံုးပိတ္ခ်ိန္) အေနနဲ႔ပါ အသံုးျပဳတဲ့ ေနရာမွာ အိမ္သာတစ္လံုးပဲ ရွိပါတယ္။ ေဆး၀န္ထမ္းေတြေရာ၊ လူနာေတြပါ အတူတူ သံုးရပါတယ္။ ေရကလည္း အျမဲမလာလို႔ ပံုးတစ္ခု ထဲမွာထည့္ထားတဲ့ ေရကိုပဲ ခတ္သံုးရပါ တယ္။ ေရာဂါရွိတဲ့ သူခတ္သံုးထားလို႔ ေရထဲမွာပိုးေတြေရာက္ ေန ရင္ ေနာက္သံုးတဲ့သူကို ကူးနိုင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေတာင္ႀကီးလို ေအးတဲ့ေနရာမွာ ပိုးေတြေရထဲမွာ ၾကာၾကာ ရွင္ေနနိုင္ပါတယ္။ တစ္လလံုးလံုး အေရးေပၚ တာ၀န္ယူရတဲ့ညေတြမွာ အဲ့ဒီေရအိမ္က က်န္းမာ ေရးနဲ႔ မညီတဲ့ေရကို သံုးခဲ့ရတာမို႔ ဆီးပိုး၀င္တဲ့ေရာဂါလည္း ျဖစ္နိုင္တယ္လို႔ ထင္ခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ (၃)ရက္ ဆက္တိုက္ ပိုးေမြးခဲ့ေပမဲ့ ဘာပိုးမွမေပါက္ပါဘူး။ ဆိုလိုတာက ဆီးမွာ ဘာပိုးမွမရွိပါဘူး။
ဒါဆိုရင္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႔မွာ အျဖစ္မ်ားတဲ့ တိုက္ဖိုက္မ်ားျဖစ္မလားလို႔၊ (တိုက္ဖိုက္ဖ်ားကာစမွာ၊ အထူးသျဖင့္ က်န္းမာေရးေကာင္းတဲ့သူေတြမွာ ဖ်ားတာကလြဲရင္ ဘာေရာဂါ လကၡဏာမွမျပ တတ္ပါဘူး) ယူဆၿပီး တိုက္ဖိုက္ေဆးေတြ စေသာက္ရပါေတာ့တယ္။ တိုက္ဖိုက္ပိုးကို ကိုယ္ထဲမွာ ရွာလို႔မေတြ႔နိုင္ပါဘူး။ တိုက္ဖိုက္ပိုး ကိုယ္ထဲေရာက္ဖူးတယ္ ဆိုတာကို ေျပာနိုင္တဲ့ အင္မူနိုဂလိုဘင္ (immunoglobulins) ကို ေတာ့ ေသြးရည္ၾကည္ထဲမွာ စစ္လို႔ရပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့ ကိုယ္ထဲကို တိုက္ဖိုက္ပိုး တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္၀င္ခဲ့ တာ မို႔ (တိုက္ဖိုက္ပိုးကိုယ္ထဲ ေရာက္ေပမဲ့ ေရာဂါမျဖစ္ခဲ့သူမ်ား) တိုက္ဖိုက္ အင္မူနိုဂလိုဘင္ေတြ႔ရံုနဲ႔ တိုက္ဖိုက္ ေရာဂါလို႔မေျပာနိုင္ပါဘူး။ တိုက္ဖိုက္ေရာဂါလို႔ ေျပာနိုင္ေအာင္ တိုက္ဖိုက္အင္မူနိုဂလိုဘင္ေတြကို တစ္ ပတ္ျခားၿပီး စစ္ရပါတယ္၊ ဒုတိယ စစ္တဲ့ေသြးမွာရွိတဲ့ တိုက္ဖိုက္အင္မူနိုဂလိုဘင္ေတြက ပထမစစ္တဲ့ ေသြး ထက္အနည္းဆံုး ေလးဆ ပိုမ်ားလာမွတိုက္ဖိုက္ ေရာဂါလို႔ေျပာနိုင္ပါတယ္။
ဟိုဟာစစ္ ဒီဟာစစ္နဲ႔ဖ်ားတာလဲ၊ နည္းနည္းၾကာလာ၊ ဘာေရာဂါမွန္းလည္း မသိေသးတာနဲ႔ ဆိုး၀ါးတဲ့ ေရာဂါေတြ ဥပမာ ကင္ဆာမ်ား ျဖစ္ေနမလားလို႔ တစ္ကိုယ္လံုး က်န္းမာေရ စစ္ေဆးဖို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ရင္ပတ္ ဓါတ္မွန္ ရိုက္လိုက္ေတာ့။ လံုး၀မထင္ခဲ့တဲ့ အဆုတ္ထဲ မွာ ေရ၀င္ေနတာကိုေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ အဆုတ္ေရ၀င္ရင္ ေခ်ာင္းဆိုး တာတို႔၊ အသက္ရႈက်ပ္တာတို႔ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ က်မမွာ အဲ့ဒီ လကၡဏာေတြ လံုး၀မရွိပါဘူး။
အဆုတ္ေရ၀င္တယ္ ဆိုတာေတာ့ေတြ႔ပါၿပီး၊ ေနာက္သိဖို႔လိုတာက ဘာေၾကာင့္ေရ၀င္ ရတာလဲ။ အဲ့ဒါသိဖို႔ အဆုတ္ထဲကအရည္ကို စုပ္ထုတ္ၿပီးစစ္ေဆးရပါမယ္။ အဆုတ္က အရည္ေတြထုတ္လိုက္ေတာ့TB ေၾကာင့္ အဆုတ္ေရ၀င္တာျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။
ေတာ္ေသးတယ္ကင္ဆာမဟုတ္လို႔။ က်မရဲ့ေရာဂါသိဖို႔ စမ္းသပ္စစ္ေဆးရတာကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္၊ တကယ့္ေရာဂါသိဖို႔ဆိုတာ တခါတရံမွာ သိပ္မလြယ္ပါဘူး၊ အထူးသျဖင့္ ေရာဂါက ေဆးစာအုပ္အတိုင္း ေရာဂါလကၡဏာ မျပရင္၊(၀ါ) ေရာဂါျဖစ္တာ ၾကာေနတဲ့ လူနာေတြမွာ ဆရာ၀န္ကို ရြာလည္ေစပါတယ္။ အဲ့ဒါကို မသိပဲ လူနာတစ္ခ်ိဳ႔က ပိုက္ဆံ ပိုရေအာင္ ဆြဲကုတယ္လို႔ အထင္မွား တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ႕ေဆးခန္း ေတြမွာဘာ ေရာဂါလဲဆိုတာသိေအာင္မရွာေတာ့ပဲ၊ မွန္းၿပီး ကုတာ၊ ျဖစ္နိုင္သမွ် ေရာဂါ အားလံုး ေပ်ာက္ေစနိုင္တဲ့ (machine gun therapy)ဆိုတဲ့ ေဆးအားလံုး ေပါင္းေပးတာမ်ိဳးစတဲ့ မလုပ္သင့္ တာေတြ လုပ္ေနၾကတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ အဲ့ဒီလို ေဆးခန္းမ်ိဳးကလည္း၊ ေဆးစြမ္း တယ္ဆိုၿပီး နံမည္ႀကီး တာကို ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။
က်မကေတာ့ သံသရာအတြက္ အကုသိုလ္ေတြ မယူနိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပထမဦးဆံုး အႀကိမ္လာျပတဲ့ သူေတြကို က်မ ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာတာကေတာ့ က်မမိသားစုကို ကုသလို စနစ္တက် စစ္ေဆးကုသ မယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ အျမန္ဆံုး ေပ်ာက္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေဆးခန္းေျပာင္းျပပါလို႔။
ဆားေတာင္ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ ပညာဏိက။
အျမတ္ကမရူံးေစနဲ႔၊ အရူံးကသာျမတ္ပါေစ။
အကုသုိလ္က ကုသုိလ္ျဖစ္ပါေစ။
ကုသုိလ္က အကုသုိလ္မျဖစ္ေစနဲ႕။
ေလာကီခ်မ္းသာက တစ္ဘ၀တစ္နပ္စာ။
ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာမွ တစ္သံသရာလုံး ေအးတာ။
တစ္ဘ၀ တစ္နပ္စာ မလုပ္နဲ႔။
တစ္ သံသရာစာ လုပ္ၾက။
ငွက္ဖ်ားေရာဂါ ကေန အျပင္ ေရာက္သြားလို႔ ငွက္ဖ်ားေရာဂါ ဆီ ျပန္ၾကရေအာင္ပါ။
ေဖါဆီပရမ္ပိုးေတြ သိပ္မ်ားလာရင္ ေသြးထဲကေန ကိုယ္ခႏၶာရဲ့အဂၤါေတြဆီ ေရာက္သြားၿပီး အဲ့ဒီအဂၤါေတြ ကို ဖ်က္ဆီးပါတယ္။ ဥပမာ၊ ေက်ာက္ကပ္ထဲ ေရာက္သြားရင္ ေက်ာက္ကပ္ကို ဖ်က္ဆီးတာမို႔၊ ဆီးမွာ ေသြး ေတြပါလာၿပီး၊ ေက်ာက္ကပ္ပ်က္တဲ့ ေရာဂါႏွင့္ ေသေစနိုင္ပါတယ္။ ဥေဏွာက္ကို ေရာက္သြားရင္၊ အခ်ိန္မွီ ေဆးကုသခြင့္မရရင္ ေသဆံုးနိုင္ ပါတယ္။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ မိခင္ေတြမွာ ငွက္ဖ်ားပိုးကအခ်င္းကို သြား ေရာက္ ဖ်က္ဆီးတာမို႔ ခေလးပ်က္နိုင္ပါတယ္။
ဗိုက္ဗက္ငွက္ဖ်ားကေတာ့ ကိုယ္အဂၤါေတြမွာ ေရာဂါမျဖစ္ေစနိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ဗိုက္ဗက္ငွက္ဖ်ားေၾကာင့္ ေသဆံုးမႈမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီငွက္ဖ်ားပိုးဟာ အသဲထဲမွာ ပုန္းခိုေန တတ္ပါတယ္။ ရိုးရိုးငွက္ဖ်ားေဆးေတြက ေသြးထဲမွာရွိတဲ့ ငွက္ဖ်ားပိုးကိုသာ သတ္နိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူနာအေနနဲ႔ငွက္ဖ်ားပိုးထပ္ကူးစရာမရွိဘူး (ငွက္ဖ်ား ပိုးမရွိရာ အရပ္တြင္ေနထိုင္ သူမ်ား) ဆိုရင္ ဗိုက္ဗက္ငွက္ဖ်ားပိုးမွန္း ဓါတ္ခြဲခန္း စစ္ခ်က္အရ သိ ရင္ အသဲမွာရွိတဲ့ ဗိုက္ဗက္ ငွက္ဖ်ားပိုးကိုသတ္တဲ့ ေဆးကိုပါေသာက္ရပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ လူနာအားနည္း တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ အသဲထဲမွာ ပုန္းေနတဲ့ပိုးေတြ ေသြးထဲကိုထြက္လာၿပီး၊ ပြါးမ်ားလာ တာေၾကာင့္ ငွက္ဖ်ား ေရာဂါ မၾကာခဏ ျပန္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
ငွက္ဖ်ားပိုးေတြက ေသြးဥနီေတြထဲမွာ ေပါက္ဖြါးရွင္သန္ၾကၿပီး သူတို႔ေတြအရြယ္ေရာက္တဲ့အခါ ေသြးဥနီေတြကိုေဖါက္ၿပီး ထြက္လာတာေၾကာင့္ ငွက္ဖ်ားေရာဂါ တာရွည္ ျဖစ္တဲ့ သူေတြမွာ ေသြးဥနီ နည္းတဲ့ ေသြးအားနည္းေရာဂါ ျဖစ္ပါတယ္။
ေသဆံုးသြားတဲ့ ေသြးဥနီေတြကို သရက္ရြက္နဲ႔အသဲမွာ ရွင္းလင္းျပစ္တာမို႔အသဲနဲ႔ အထူးသျဖင့္ သရက္ရြက္ေတြ ႀကီးလာပါတယ္။ လူေကာင္းမွာ အသဲနဲ႔ သရက္ရြက္ ေတြက နံရိုးေတြ ေအာက္မွာရွိတာမို႔ စမ္းလို႔မမိပါဘူး။ သူတို႔ႀကီးလာရင္သာ နံရိုးေတြရဲ့ အျပင္ ကို ေရာက္လာလို႔ စမ္းမိတာပါ။ တကယ္ေတာ့ သရက္ရြက္ဆိုတာ ေသြးဥနီသခၤ်ဳိင္းလို႔ေျပာရပါမယ္၊ ေသတဲ့ေသြးဥနီေတြမ်ားလာလို႔ သရက္ရြက္လဲႀကီး လာရတာပါ၊ သရက္ရြက္နဲ႔တင္ မနိုင္တဲ့အခါ အသဲကပါ ၀ိုင္းကူရွင္းေပးရလို႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ အသဲပါ နဲနဲႀကီး လာရတတ္ပါတယ္။
သရက္ရြက္ သိပ္ႀကီးရင္ ဗိုလ္ေလးတာမ်ိဳး၊ ဗိုလ္ေအာင့္တာမ်ိဳး ခံစားရတတ္ပါတယ္၊ဒီထက္ပိုအေရးႀကီး တာက နံရိုးေတြရဲ့ ကာကြယ္မႈမရေတာ့လို႔ ဗိုလ္ကို ထိခိုက္မိတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ ႀကီးေနတဲ့ သရက္ရြက္ ေပါက္ၿပီး ေသနိုင္ပါတယ္။
ငွက္ဖ်ားပိုးကို သယ္ေဆာင္တဲ့ ျခင္ကို အေနာ္ဖလီ (Anophale) လို႔ ေခၚပါတယ္။ သူက ေရၾကည္ ဥပမာ၊ ေရစီးေႏွးတဲ့ စမ္းေခ်ာင္း ေတြနားမွာ ေပါက္ဖြါးပါတယ္။ ျခင္ေကာင္က ေသးၿပီး ကိုက္တာ ျငင္သာလို႔ အကိုက္ခံရသူက အကိုက္ခံရ မွန္းေတာင္ မသိလိုက္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငွက္ဖ်ားျဖစ္တဲ့ ရြာသူရြာသားေတြကို ငွက္ဖ်ားဘာေၾကာင့္ ျဖစ္တာလဲ လို႔ေမးရင္ ငွက္ေပ်ာ္သီး စားလို႔ျဖစ္တာ၊ စမ္းေရ ေသာက္လို႔ျဖစ္တာလို႔ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ တကယ္က စမ္းေရေသာက္ေနစဥ္ (၀ါ) စမ္းေခ်ာင္းနားမွာ ေပါက္ေလ့ရွိတဲ့ငွက္ေပ်ာ္သီး ခူးစားစဥ္ ျခင္ကိုက္ခံရၿပီး ငွက္ဖ်ားပိုး ကိုယ္ထဲကို ေရာက္သြားတာပါ။
အေနာ္ဖလီျခင္က ေန၀င္ရီတေရာ အခ်ိန္ကစၿပီး ညဦးပိုင္းေလာက္မွာ ကိုက္ပါတယ္။ ဒီျခင္က သိပ္ျမင့္ျမင့္ မပ်ံနိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေတာင္ႀကီးလို ျမင့္တဲ့ ေတာင္ေပၚ ေတြမွာ မရွိပါဘူး။ ေတာင္ေအာက္ရြာေတြမွာသာရွိပါတယ္။
ငွက္ဖ်ားလို ေရာဂါမ်ိဳးကို (Insect Borne Disease) ပိုးမႊားမ်ားမွတဆင့္ ကူးဆက္တဲ့ ေရာဂါလို႔ေခၚပါတယ္။ ဒီေရာဂါမ်ိဳးမွာ ၾကားခံပိုးမႊား (Insect) ရဲ့ တံေတြးအိပ္ထဲမွာ ငွက္ ဖ်ားပိုး ကဖြံ႔ၿဖိဳးရပါတယ္။ ဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီး ငွက္ဖ်ား ပိုးရွိတဲ့ျခင္ အကိုက္ခံရမွသာ လူ႔ကိုယ္ထဲ ငွက္ဖ်ားပိုး ေတြေရာက္ၿပီး ငွက္ဖ်ားေရာဂါကူးစက္ ျပန္႔ပြါးပါတယ္။
စိတ္၀င္စားစရာ အေၾကာင္းတစ္ခုက ကိုယ္၀န္ရွိတဲ့ျခင္မကသာ သူ႔ရင္ေသြးေတြအတြက္ လိုအပ္တဲ့ေသြးကို စုပ္ရတာပါ။ ျခင္အထီးေတြက ေသြးမစုပ္ပါဘူး။ ေသြးစုပ္ထားတဲ့ ျခင္မဟာသူ႔ကိုယ္ႀကီး ေလးေနလို႔လႈပ္ရွား မႈ မသြက္လက္တာေၾကာင့္ ရိုက္လို႔ လြယ္ၿပီး၊ ေသြးစုပ္ရင္းနဲ႔ ေသၾကရတာပါ။
ျခင္ဆိုတဲ့ (Insect) ေကာင္ေတြေတာင္မွ ရင္ေသြးေတြအတြက္ အသက္စြန္႔ၾကပါလားဆိုၿပီး မိဘေမတၱာကို ပိုၿပီး နားလည္မိပါေတာ့တယ္။
ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ျခင္ေသြးစုပ္တာ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားလို႔လဲ။ အစား အတြက္ အသက္စြန္႔ ရွာတဲ့ သူကို ေသြးလွဴတယ္လို႔ သေဘာထားလိုက္ပါ။ ရိုက္မသတ္ပါနဲ႔တဲ့။
ရင္ေသြးအတြက္ အသက္စြန္႔ၿပီး ေသြးစုပ္ေနၾကတဲ့ ျခင္မေတြပါလားလို႔သိရင္၊ ၾကင္နာ တတ္သူတိုင္း အလြယ္တကူ ရိုက္သတ္ဖို႔ ၀န္ေလးၾက မွာပါ။
က်မအသားကပဲ ခ်ိဳလို႔လား၊ေသြးကပဲ ခ်ိဳလို႔လား၊ဒါမွ မဟုတ္ က်မ ျခင္ေဆးျဖန္းတဲ့သူျဖစ္ခဲ့လို႔လား မသိပါ။ လူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေပမဲ့ ျခင္က က်မကိုပဲ ေရြးၿပီး ကိုက္ေလ့ ရွိပါတယ္။
တခါက ဓါတ္ခြဲခန္းမွာ ေမြးထားတဲ့အေနာ္ဖလီျခင္ ႏွစ္ေကာင္ေလွာင္အိမ္ထဲက လြတ္သြားပါတယ္။ အဲ့ဒီ ျခင္ေတြက က်မကိုဘယ္အခ်ိန္က ကိုက္လိုက္မွန္း မသိပါဘူး၊ ပါရီၿမိဳ႔ရဲ့ ေဆာင္းဥတုမွာ၊ ဂ်င္းေဘာင္ဘီနဲ႔ အေႏြးထည္ေတြ အထပ္ထပ္ ၀တ္ထားတဲ့ ၾကားက က်မအခန္း ျပန္ေရာက္ေတာ့ က်မကိုယ္မွာျခင္ကိုက္ ထားတဲ့ အဖုေတြ ၂၄ ဖုတိတိ ရွိေနပါတယ္။ ေဆးခန္း ေတာင္ျပယူရပါတယ္။ အဲ့ဒီတုန္းက ဓါတ္ခြဲခန္းထဲမွာ လူ ၁၀ေယာက္ ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ က်မမွတစ္ပါး ဘယ္သူမွအကိုက္ မခံရပါဘူး။ ေတာ္ေသးတယ္ ျခင္ေတြကို ငွက္ဖ်ားပိုးရွိတဲ့ ေသြးေတြ မေကၽြးရေသးလို႔။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၄ ႏွစ္က ရန္ကုန္ျပန္ေတာ့ ျခင္ဇကာတတ္ထားတဲ့ အိမ္ထဲမွာ ျခင္ေတြက ၁၀ေကာင္ ေလာက္ ရွိေနပါတယ္။ အိမ္အျပင္ကို ေမာင္းထုတ္လို႔လဲမရ။ သတ္လဲမသတ္ခ်င္။ ျခင္ေဆးရဲ့ ဆိုး၀ါးတဲ့ အနံ႔ကိုလည္းမခံနိုင္။ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိျဖစ္ေနတုန္း၊ ေတာင္တန္း ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ ေမတၱာေၾကာင့္ ေတာထဲ ေတာင္ထဲမွာ ေနေပမဲ့ ဘာ သားရဲတိရစာၦန္ကမွ အႏၲရယ္မျပဳၾကဘူးဆိုတာကို သတိရမိပါတယ္။ သားရဲ တိရစာၦန္ေတြကို ေမတၱာပို႔လို႔ရရင္၊ ျခင္ကိုလဲေမတၱာပို႔လို႔ရရမွာေပါ့၊ ပို႔ၾကည့္မယ္ဆိုၿပီး ျခင္ေတြကို ေမတၱာပို႔ပါတယ္။ ေမတၱာတရားဟာ အံ့ၾသေလာက္ေအာင္ကို ထိေရာက္ပါတယ္။ က်မကို ျခင္မကိုက္ ေတာ့ပါ ဘူး။ ရန္ကုန္မွာ တစ္လ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနခဲ့ရပါတယ္။ ျမတ္ဘုရားရဲ့ နည္းက ေကာင္းလိုက္တာ၊ ပိုက္ဆံလည္းမကုန္၊ ျခင္ေဆးနံလည္းခံစရာမလို၊ ပါဏာတိပါတကံလည္း က်ဴးလြန္စရာမလိုတဲ့အျပင္ ဘာ၀နာကုသိုလ္ေတာင္ ရလိုက္ပါေသးတယ္။
က်မ္းကိုး။
၁။ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏အတၳဳပၸတၳိ။
၂။ေတာင္းတန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏အတၳဳပၸတၱိ။
No comments:
Post a Comment