တရားအားထုတ္စ သူေတြကို ဒုကၡေပးတာက မေကာင္းတဲ့ခံစားခ်က္ေတြျဖစ္တဲ့၊ နာတာ၊က်င္တာ၊ ကိုက္တာ၊ ယားတာစတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာ တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
က်မ တရားစခန္းစ၀င္မယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္တရားစခန္း၀င္ရင္ေကာင္းမလဲလို႕ စံုစမ္းတဲ့အခါ မဟာစည္က ဘာလုပ္လုပ္မွတ္ေနရတယ္။ မိုးကုတ္ကေတာ့့စာေတြသင္ရတယ္တဲ့။ က်မရဲ့ ပုေရာဆိတ္ဥေဏွာက္နဲ႕စဥ္းစားလိုက္တာက စာေတြသင္ေနရင္ တရားတကယ္မသိပဲ imagination စာေတြ႕ကိုကိုယ္ေတြ႕လို႕ အထင္မွားနိုင္တယ္လို႕ယူဆတာေၾကာင့္ မဟာစည္တိုက္ခြဲမွာ ၁၀ ရက္တရားစခန္း၀င္ပါတယ္။ တရားထိုင္တာနဲ႕ပတ္သက္ျပီး စာလဲမဖတ္၊ေလ့လဲမေလ့လာခဲ့ပါဘူး။ တကယ္က ၀ိပႆနာအလုပ္အတြက္ Theory လိုအပ္ပါတယ္။ အနည္းဆံုး ပညတ္၊ပရမတ္သိသင့္ပါတယ္။
ပထမအၾကိမ္ တရားထိုင္တာ ၁၅မိနစ္ေတာင္မရွိေသးဘူး။ ေျခေထာက္က နာလာပါတယ္။ နာတာကို နာတယ္လို႔ မွတ္ေနရင္း ပိုပိုနာ လာတယ္။ ဒီေတာ့ ေျခေထာက္ကို နဲနဲ ေနရာေျပာင္းလိုက္တယ္။ နာတာသက္သာသြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ မၾကာပါဘူး။ ထပ္နာျပန္တယ္။ ထပ္နာ ထပ္ေရြ႔နဲ႔ တရားထိုင္ခ်ိန္ တစ္နာရီသာ ၾကာသြားတယ္။ ေျခနာတာက မေပ်ာက္ဘူး။ စိတ္ထဲမွာ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းကို အဂၤေတလိုမ်ိဴး၊သံေျခက်င္းလိုမ်ိဳးနဲ႔စြပ္ထားၿပီး တစ္ေျဖးေျဖးခ်င္း တင္းၾကပ္ေပးတာ လိုမ်ိဳးခံစားရတယ္။ တရားျဖဳတ္လိုက္ ေပမဲ့လည္းေျခေထာက္အနာက လံုး၀ ေပ်ာက္ မသြားဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်ိန္ျပန္ တရားထိုင္ရမွာေတာင္ေၾကာက္ေနတယ္။ တစ္နာရီ စၾကၤန္ ေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့ ျပန္ တရားထိုင္တယ္။ ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္ အေလးခ်ိန္ မပိေအာင္ တတ္နိုင္သမွ် အ၀တ္ေတြခုၿပီး ထိုင္္တယ္။ ဒါေပမဲ့မရဘူး။ နာတာပဲ။ နာတယ္မွတ္လည္း မရဘူး။ ပိုပို ေတာင္နာ လာတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ တရား အေပၚ သံသယ ၀င္လာတယ္။ တရားေတာ္က ဘယ္ အရာမွမျမဲဘူး။ အနိစၥတဲ့။ ငါ့ေျခေထာက္ အနာကေတာ့ ျမဲေနပါလား။ ျမတ္ဘုရားေဟာတဲ့ အနိစၥဆိုတာ ပရမတ္တရားေတြရဲ့ အနိစၥကိုေျပာတာကို က်မ တရားအသိ ၾကားဖူးနား၀ ပညာ (သုတမယဥာဏ္) မရွိပဲ တရားေတာ္ကို သံသယ ေတြျဖစ္ေနခဲ့တာပါ။ ငါဆိုတဲ့ သကၠယဒိ႒ိျဖစ္ေနတာ၊ မသိတဲ့အတြက္ တရားထိုင္ရင္း မတရားျဖစ္ေနခဲ့ တယ္။
ပထမအၾကိမ္ တရားထိုင္တာ ၁၅မိနစ္ေတာင္မရွိေသးဘူး။ ေျခေထာက္က နာလာပါတယ္။ နာတာကို နာတယ္လို႔ မွတ္ေနရင္း ပိုပိုနာ လာတယ္။ ဒီေတာ့ ေျခေထာက္ကို နဲနဲ ေနရာေျပာင္းလိုက္တယ္။ နာတာသက္သာသြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ မၾကာပါဘူး။ ထပ္နာျပန္တယ္။ ထပ္နာ ထပ္ေရြ႔နဲ႔ တရားထိုင္ခ်ိန္ တစ္နာရီသာ ၾကာသြားတယ္။ ေျခနာတာက မေပ်ာက္ဘူး။ စိတ္ထဲမွာ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းကို အဂၤေတလိုမ်ိဴး၊သံေျခက်င္းလိုမ်ိဳးနဲ႔စြပ္ထားၿပီး တစ္ေျဖးေျဖးခ်င္း တင္းၾကပ္ေပးတာ လိုမ်ိဳးခံစားရတယ္။ တရားျဖဳတ္လိုက္ ေပမဲ့လည္းေျခေထာက္အနာက လံုး၀ ေပ်ာက္ မသြားဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်ိန္ျပန္ တရားထိုင္ရမွာေတာင္ေၾကာက္ေနတယ္။ တစ္နာရီ စၾကၤန္ ေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့ ျပန္ တရားထိုင္တယ္။ ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္ အေလးခ်ိန္ မပိေအာင္ တတ္နိုင္သမွ် အ၀တ္ေတြခုၿပီး ထိုင္္တယ္။ ဒါေပမဲ့မရဘူး။ နာတာပဲ။ နာတယ္မွတ္လည္း မရဘူး။ ပိုပို ေတာင္နာ လာတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ တရား အေပၚ သံသယ ၀င္လာတယ္။ တရားေတာ္က ဘယ္ အရာမွမျမဲဘူး။ အနိစၥတဲ့။ ငါ့ေျခေထာက္ အနာကေတာ့ ျမဲေနပါလား။ ျမတ္ဘုရားေဟာတဲ့ အနိစၥဆိုတာ ပရမတ္တရားေတြရဲ့ အနိစၥကိုေျပာတာကို က်မ တရားအသိ ၾကားဖူးနား၀ ပညာ (သုတမယဥာဏ္) မရွိပဲ တရားေတာ္ကို သံသယ ေတြျဖစ္ေနခဲ့တာပါ။ ငါဆိုတဲ့ သကၠယဒိ႒ိျဖစ္ေနတာ၊ မသိတဲ့အတြက္ တရားထိုင္ရင္း မတရားျဖစ္ေနခဲ့ တယ္။
ကိုယ္သိတဲ့ ေဆးပညာနဲ႔စဥ္းစားလိုက္တယ္။ ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္ အေလးခ်ိန္ ဖိေနတဲ့အတြက္ ေသြးအသြားအလာ မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ ဆဲလ္ေတြက ထြက္တဲ့ အဆိပ္ ေတြေျခေထာက္မွာစုေနလို႔ နာတာ။ ဒီ့အျပင္ ၀င္ေလထြက္ေလကို သာမာန္ ထက္ ျမန္ျမန္ရႈသြင္းေန ရႈထုတ္ေနတာေၾကာင့္ ထုတ္ေလ မွာပါသြားတဲ့ ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ (CO2) နည္းသြားလို႔ ကိုယ္ထဲ့မွာ အယ္ကာလိုင္း ဓါတ္ (alkaline) မ်ားလာ တဲ့အတြက္ ၾကြက္သားေတြ လိုအပ္တဲ့ ကယ္စီရမ္ဓါတ္ (Calcium) ေတြ အလုပ္ မလုပ္နိုင္လို႔ၾကြက္သား ေတြနာ တာစသည္ျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ့ မတတ္တစ္ေခါက္ အသိ ဥာဏ္နဲ႔လိုက္စစ္ ေနတယ္။ မျပည့္တဲ့အိုးေဘာင္ဘင္ခတ္ (little knowledge is dangerous) ဆိုတဲ့အတိုင္း မတရားေတြး ေတြးေနခဲ့တယ္။
တရားအားထုတ္ခါစမွာ အထူးသျဖင့္ အာနာပါန နည္းနဲ႔ရႈမွတ္တဲ့အခါ သာမာန္အသက္ရႈသလိုရႈ႕ရင္ သမာဓိ မရေသးတဲ့အတြက္ မွတ္လို႔ မရပါဘူး ဒီေတာ့ သာမာန္ထက္ပိုၿပီးျပင္းျပင္းရႈပါတယ္။ ျပင္းျပင္းရႈတဲ့အတြက္ အထက္မွာရွင္းျပသလို alkaline ျဖစ္လာၿပီး ပိုမိုနာက်င္ကိုက္ခဲတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာ ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို မျဖစ္ေအာင္ အသက္ျပင္းျပင္းရႈမဲ့အစား သတိကို ပိုထားၿပီး၊ အသက္ရႈမႈကိုေတာ့ တတ္နိုင္သမွ် သာမာန္အတိုင္းျဖစ္ေအာင္ရႈရင္ မခံနိုင္ ေလာက္ေအာင္ နာက်င္တဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြ အျဖစ္နည္းပါတယ္။ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြ မျဖစ္လို႔ တရားရေနတယ္လို႔လည္း အထင္မႀကီးလိုက္ပါနဲ႔။ ရႈမွတ္ရမဲ့အာရံုမွာ စိတ္မေရာက္ပဲ အေတြးထဲ ေမ်ာေနရင္လည္း ဒုကၡေ၀ဒနာေတြ မျဖစ္ပါဘူး။ အေတြးေတြထဲ ေရာက္ ေနမွန္း သိရင္၀င္ေလ၊ ထြက္ေလေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ေလထိတဲ့ ခံစားမႈအေပၚ စိတ္ကိုျပန္ ထားပါ။ ထိေနတဲ့ႏွေခါင္းဆိုတာကိုလည္းမမွတ္ပါနဲ႔၊ ထိတဲ့ခံစားမႈ ကိုသာ သိေနဖို႔ လိုပါတယ္။ သိတယ္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈကသာ ေ၀ဒနာ (ဥေပကၡာေ၀ဒနာ) လို႔ ေခၚတဲ့ ပရမတ္နာမ္ တရားျဖစ္ပါတယ္။ ႏွေခါင္းဆိုရင္ ပညတ္ရုပ္ေပၚ မွတ္စိတ္ ေရာက္ သြားပါၿပီး။ ၀င္ေလ ထြက္ေလ လို႔ သိျပန္ရင္လည္း ၀င္ေလ ထြက္ေလဆိုတဲ့ ပညတ္ရုပ္ ေပၚ ေရာက္သြားၿပီး သမထဘာ၀နာ ျဖစ္သြား ပါတယ္။
ေ၀ဒနာႏုပႆနာအေနနဲ႕ နာတာ က်ဥ္တာကိုအာရံုျပဳရင္ နာတာ က်ဥ္တာ သက္သက္ ကိုသာ သိေနရမွာပါ။ နာေနတဲ့ ေျခေထာက္၊ခါး စသည္ မပါဖို႔ လိုပါတယ္။ နာတာ ဘယ္လိုေလး လဲ ၊ဆူးစူးသလိုလား၊ တူနဲ႔ထုသလိုလား ပိုပိုဆိုးလာသလား၊ နဲနဲ ေလ်ာ့သြားသလား စသည္ျဖင့္ သူ႔ရဲ့ သေဘာ သဘာ၀ကို စိတ္၀င္စားစြာ ဂရုစိုက္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ပို မနာပါဘူး။ တစ္ခါတရံ အနာေလ်ာ့ သြားၿပီး ေပ်ာက္သြားတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ နာတာ ကိုေပ်ာက္ေစလိုတဲ့စိတ္နဲ႔ မၾကည့္ရပါဘူး။ ေပ်ာက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဆိုတာ ေလာဘကိေလသာ ပါ။ ကိုယ္ မသိတဲ့ နာေနတဲ့ သူကို ေဘးကထိုင္ၾကည့္ရ သလိုမ်ိဳး ျဖစ္ရပါ မယ္။ ငါ့ေျခေထာက္နာတယ္လို႔သိေနရင္ ငါဆိုတဲ့ အတၱပါ လာလို႔ ပိုနာတာပါ။ ဥပမာ အားျဖင့္ ကိုယ္မသိတဲ့သူေသဆံုးျခင္း အတြက္ သိပ္မခံစားရပဲ၊ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့သူ ေသဆံုး တဲ့အခါ အလြန္အမင္း ခံစားရ သလို ပါပဲ။ ေသတာျခင္းတူေပမဲ့ ခ်စ္ခင္ျခင္း ဆိုတဲ့ တဏွာကိေလသာေၾကာင့္ ပိုခံစားရတာပါ။
သမာဓိအားေကာင္းတဲ့အခါ တခါတရံ ဒုကၡေ၀ဒနာ မျဖစ္ပဲ ခႏၶာကိုယ္ရဲ့ တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း (၀ါ) တစ္ကိုယ္လံုး မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ခံစားရပါတယ္။ က်မ စၿပီး ခံစားရစဥ္က ဗဟုသုတ မရွိတာေၾကာင့္ မ်က္စိဖြင့္ၾကည့္ခဲ့ မိပါတယ္။ မ်က္စိဖြင့္ လိုက္တဲ့ အတြက္ ရထားတဲ့ သမာဓိေလးေပ်ာက္သြားပါတယ္။
တခါတေလ သမာဓိအားေကာင္းတဲ့အခါ မ်က္စိထဲမွာအလင္းေတြျမင္ ပါတယ္။ က်မ စျမင္စဥ္က ညဘက္ တရားစခန္းမွာတရားထိုင္ေနစဥ္ တခန္းလံုး လင္းထိန္သြားတဲ့ ခံစားခ်က္ေၾကာင့္ ဘယ္သူမ်ား စလိုက္မီးထိုးသလဲဆိုၿပီး မ်က္စိဖြင့္ၾကည့္ခဲ့ဘူးပါ တယ္။ အခုမွ အဲ့ဒါေတြဟာ ၀ိပႆနာညစ္ညဴးေၾကာင္း တရား ၁၀ ပါးေတြျဖစ္တယ္ ဆိုတာ သိရပါတယ္။
တခါကေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုးေပါ့ပါးၿပီး ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး။ အဲ့ဒီတံုးကလည္း ရႈ႕မွတ္ စရာ ကိုယ္လည္းမရွိ၊ နာေခါင္းေတြလည္းမရွိနဲ႔ ဘာရႈ႕ရမွန္း မသိျဖစ္ခဲ့ ဘူး ပါတယ္။ တကယ္က သမာဓိအားေကာင္းလာတဲ့အတြက္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ရုပ္တရားကို ရႈ႕မွတ္လို႔ မရတာပါ။ သိမ္ေမြ႔တဲ့ နာမ္တရားျဖစ္တဲ့ သိ ေနတာေလးကို ရႈ႕မွတ္ရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ၀ိပႆနာတရား ဗဟုသုတမရွိတဲ့က်မ ကိုယ္ထင္ရာဆိုင္းခဲ့တဲ့အတြက္ အဖိုတန္းလွတဲ့ အခ်ိန္ေတြ၊ သမာဓိေတြဆံုးရႈံးခဲ့ပါတယ္။
တခါတေလေတာ့ ဒုကၡေ၀ဒနာမျဖစ္ပဲ စိတ္ထဲမွာေပ်ာ္ေနတယ္။ အဲ့ဒီလို ေနရ တာကိုႀကိဳက္ေနတယ္ ဆက္ၿပီးျဖစ္ေနခ်င္တယ္။ တကယ္က သုခေ၀ဒနာဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္ပါပဲ။ အဲ့ဒါကို ေပ်ာ္တယ္ (သုခေ၀ဒနာ) လိုမွတ္ေနရမွာ။ ႀကိဳက္တယ္။ ဆက္ၿပီးျဖစ္ခ်င္ ေနတယ္ဆိုရင္ တဏွာျဖစ္သြားၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာ ညစ္ညဴး ေၾကာင္းလို႔ေျပာတာ။
၀ိပႆနာ ဆိုတာကိုယ္မွာ ျဖစ္ေနသမွ်ကို သိရံုသိေနရမွာ။ ဥပမာအားျဖင့္ရုပ္ရွင္ကို ရုပ္ရွင္ပဲ၊ ဒါရိုက္တာခိုင္း သလို လုပ္ေနၾကတာလို႔ဥာဏ္ပါပါၾကည့္ေနရမွာ။ ရုပ္ရွင္ ထဲက ဇတ္ေကာင္ ေတြလို လိုက္ခံစားရမွာမဟုတ္ဘူး။ ေရႊဘ ဆိုတဲ့ဇတ္လိုက္ နံမည္ႀကီး စဥ္က သူ႔ကိုရုပ္ရွင္ထဲမွာလူဆိုးေတြကရိုက္ေနၾကရင္ပြဲၾကည့္ ပရိတ္ သတ္က ပိတ္ကားကိုခဲေတြနဲ႔ပစ္ၾကတယ္ဆိုတာၾကားတံုးက ဒီလူေတြေတာ္ေတာ္ ရူးတာပဲလို႔ ထင္ခဲ့ မိတယ္။ ကိုယ္တိုင္တရားထိုင္မွ ကိုယ္လည္းဘာထူးလဲ။ (ငါ) မဟုတ္တာကို ငါထင္ၿပီး ငါနာတယ္။ ငါ၀မ္းသာတယ္။ ျဖစ္ေနခဲ့တာ။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္ဘုရားက ပုထုဇဥ္ေတြဟာ အရူးေတြလို႔ ေဟာခဲ့တာကိုး။
၀ိပႆနာတရားလုပ္ရာမွာ ေသာတာပန္မရမခ်င္း တရားထိုင္စဥ္ရတဲ့ သမာဓိေတြ ဟာ မတည္ျမဲပါဘူး။ အခုရထားေပမဲ့ေနာက္ရခ်င္မွ ရပါတယ္။ နားလည္လြယ္ေအာင္ ဥပမာ ေျပာရရင္ ေသာတာပန္ဆိုတာ ၁၀ တန္းေအာင္လက္မွတ္နဲ႔တူပါတယ္။ ၁၀ တန္း တစ္ခါ ေအာင္ထားရင္ ဒီဘ၀အတြက္ေတာ့ ထပ္ေျဖစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။ ေသာတာပန္ကေတာ့ တစ္ခါရထားရင္ တစ္သံသရာလံုး valid ျဖစ္ပါတယ္။ ထပ္ေျဖ စရာမလိုပါဘူး။ အဲ့ဒါမရရင္ေတာ့ အစက အျမဲျပန္စရပါတယ္။ အခုဏက သမာဓိေကာင္း ထားလို႔ အခုျပန္ထိုင္ရင္ ခုဏက သမာဓိရလိမ့္မယ္မထင္ပါနဲ႔။ တခါတရံ လံုး၀ သမာဓိမရတဲ့အျပင္ ခံရခက္တဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြေတာင္ အျပင္းအထန္ျပန္ ခံစားရ ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ခုဏက ငါသမာဓိ ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး ကိုယ္ သတိ မထားလိုက္မိတဲ့ ငါ ဆိုတဲ့ အတၱဒိ႒ိနဲ႔ မာနပါသြားလို႔ပါ။ တရားသေဘာဟာ အင္မတန္မွ သိမ္ေမ႔ြပါတယ္။
ျမတ္ဘုရား နိဒါန၀ဂ္ဂ သံယုတ္ မွာေဟာေတာ္မူတဲ့ ေသာတာပန္ျဖစ္ေၾကာင္း အဂၤါေလးပါး။
၁။ မဂ္ဖိုလ္လမ္းျပ နိုင္သူ သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ေပါင္းသင္းျခင္း။
၂။ရုပ္နာမ္ႏွင့္စပ္ေသာဓမၼတရားၾကားနာျခင္း။
၃။မဂ္ဖိုလ္ရေၾကာင္းအက်င့္ က်င့္ျခင္း။
၄။ ႏွလံုးသြင္းမွန္ကန္ျခင္း။
မိတ္ေဆြအေပါင္းတရားရၾကပါေစ။
ျမတ္ဘုရား နိဒါန၀ဂ္ဂ သံယုတ္ မွာေဟာေတာ္မူတဲ့ ေသာတာပန္ျဖစ္ေၾကာင္း အဂၤါေလးပါး။
၁။ မဂ္ဖိုလ္လမ္းျပ နိုင္သူ သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ေပါင္းသင္းျခင္း။
၂။ရုပ္နာမ္ႏွင့္စပ္ေသာဓမၼတရားၾကားနာျခင္း။
၃။မဂ္ဖိုလ္ရေၾကာင္းအက်င့္ က်င့္ျခင္း။
၄။ ႏွလံုးသြင္းမွန္ကန္ျခင္း။
မိတ္ေဆြအေပါင္းတရားရၾကပါေစ။
No comments:
Post a Comment