လာေရာက္ၾကသူေတြေရာ မလာနိုင္သူေတြပါ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစ

Thursday, June 7, 2018

လူမိုက္နဲ႕ျပိဳင္မိုက္ခဲ့တဲ့ က်မ ေဒါသအိုး။


က်မ ေဆးခန္းက သူငယ္ခ်င္းဓါတ္ခြဲခန္းမွဴးရဲ့ ဓါတ္ခြဲခန္းနဲ႔ တြဲဖြင့္ထားပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္က ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႔မွာ အျပင္ဓါတ္ခြဲခန္းေတြ မရွိေသးပါဘူး။ ေတာင္ႀကီးမွာအျဖစ္မ်ားၿပီး ေဆးခန္းကို ဖ်ားလို႔လာျပတဲ့ ေရာဂါအမ်ားစုက ငွက္ဖ်ားေရာဂါ၊ အူေရာင္ငန္ဖ်ားေခၚတဲ့ တိုက္ဖိုက္ (typhoid) ေရာဂါနဲ႔၊ ဆီးပိုး၀င္ေရာဂါ ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ငွက္ဖ်ားေရာဂါ၊ ဟုတ္ မဟုတ္ဆိုတာကို လူနာရဲ့ေသြးမွာ ငွက္ဖ်ားပိုးရွိမရွိစစ္ျခင္းျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းသိနို္င္သလို၊ ဆီးပိုး၀င္ေရာဂါကိုလည္း လူနာရဲ့ဆီးမွာ ပိုးေတြ၊ျပည္ေတြ ရွိမရွိစစ္ေဆးျခင္းျဖင့္ သိနိုင္ပါတယ္။ ေရာဂါသိေတာ့ ေရာဂါနဲ႔ သက္ဆို္င္တဲ့ေဆး ေပးလိုက္ရင္ ေရာဂါခ်က္ခ်င္းနီးပါး သက္သာ ပါတယ္။ အဲ့ဒီ ၂ မ်ိဳး မဟုတ္ရင္ တိုက္ဖိုက္ျဖစ္နိုင္တယ္။ သူ႔ ကိုေတာ့ ေသြးစစ္ရင္ ခ်က္ခ်င္း မသိနိုင္ေပမဲ့ လူနာကိုစမ္းသပ္ျခင္းျဖင့္ တစ္ခ်ိဳ႕ကိုခန္႔မွန္းနိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ၊ လူနာရဲ့ လွ်ာေတြထူေနျခင္း၊ အူေနရာ၊ အသဲေနရာေတြ ကိုင္ရင္ နာျခင္းစတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
၀မ္းကိုက္ေရာဂါတို႔ သံေကာင္ေရာဂါေတြကလည္း ၀မ္းစစ္ျခင္းျဖင့္ သိနိုင္တာမို႔ က်မ ေဆးခန္းက နံမယ္ရလာပါတယ္။ ဒီ့အျပင္ သမားေတာ္ႀကီးကလည္း သူ႔လူနာေတြ ဓါတ္ခြဲခန္း စစ္ေဆးမႈ ေတြျပဳလုပ္ဖို႔ နဲ႔ အားေဆးသြင္းဖို႔လူနာေတြကို က်မတို႔ေဆးခန္းကိုလႊတ္ပါတယ္။ ရလဒ္က က်မတို႔ေဆးခန္းေရွ႕မွာ အဲ့ဒီအခ်ိန္က popular ျဖစ္တဲ့ corolla ကားသစ္ေတြ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ အဲ့ဒါကို မနာလိုတဲ့ သူ ရွိေန တယ္ဆိုတာ က်မလံုး၀ မသိခဲ့ပါဘူး။
ေဆးခန္းကသူငယ္ခ်င္းရဲ့ ႏွစ္ထပ္တိုက္ေအာက္ခန္းမွာအခန္းဖြဲ႕ျပီးဖြင့္တားတာပါ။တိုက္က လမ္းေဒါင့္မွာရွိပါတယ္။ တိုက္မႀကီးက လမ္းသြယ္ကိုမ ်က္ႏွာျပဳၿပီး၊ တိုက္မႀကီးရဲ့ေဘးက တစ္ျခား လမ္းဘက္ကိုမ်က္ႏွာျပဳတဲ့ ဘက္မွာ အေဆာင္ငယ္ေလးရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီအေဆာင္မွာ စာအုပ္ အငွါးဆိုင္ ဖြင့္ထားပါတယ္။ စာအုပ္အငွါးဆိုင္ ေရွ႔တည့္တည့္မွာ စပ္စံထြန္းေဆးရံုက ဆရာ၀န္မေဒၚရွမ္းမ မိသားစုရဲ့ ေဆးခန္းရွိပါတယ္။ သူမက အပ်ိဳႀကီးပါ၊ ဒါေပမဲ့ အေမရယ္၊ နံပါတ္ဖိုဆြဲလို႔ ေဆးျဖတ္ေပးၿပီး၊ မိန္းမ ေပးစား ကာ၊ လိုင္ကားေထာင္ ေပး ထားတဲ့ ေမာင္ လင္မယားရယ္ရွိပါတယ္။ သူတို႔ မိသားစုက ေဆးရံု၀င္းထဲက က်မ အခန္းအေပၚမွာေနပါတယ္။ စပ္စံထြန္းေဆးရံု ဆရာ၀န္quarter မွာ ႏွစ္ထပ္တိုက္ ၃ လံုးရွိပါတယ္။ တစ္တိုက္မွာ အေပၚေအာက္ ၄ ဦးေနရပါတယ္။ က်မတို႔ တိုက္က အလယ္တိုက္ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႔ေပၚဆြဲတဲ့လိုင္းကားေတြက ေျမာက္ဘက္မွာရွိတဲ့ စပ္စံထြန္းေဆးရံုနဲ႔ ေတာင္ဘက္မွာရွိ တဲ့ေစ်းၾကား ေျပးဆြဲ ပါတယ္။ အေပၚထပ္က ကားက ဂ်ပန္က လာတဲ့ ၅ ခ်ိတ္ေခၚတဲ့ pick-up ကားအနီပါ။ လိုင္းဆြဲၿပီးရင္ ကားကို ဆရာ၀န္ quarter ကကား ဂိုေဒါင္ မွာသိမ္းပါတယ္။ က်မကားနဲ႔ သူတို႔ ရဲ့လိုင္းကား ဂိုေဒါင္တစ္ခု ထဲမွာ အတူတူထားရပါတယ္။ ေဒါက္တာေဒၚရွမ္းမကေဆးခန္းမွာအပ်င္းေျပဖတ္ဖို႔ စာအုပ္ေန႔တိုင္း လိုလို လာငွါးပါတယ္။ စာအုပ္ဆိုင္ကေန က်မေဆးခန္းကိုလွမ္းျမင္ရပါတယ္။
        တစ္ေန႔ က်မ ေစ်း၀ယ္အထြက္မွာ လိုင္းကားအနီတစ္စီးနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္ဆိုင္ေတြ႔ပါတယ္။ တိုက္ မလိုလို ျဖစ္လို႔ က်မ ကားကိုေရွာင္လိုက္ရပါတယ္။ က်မ က ကိုယ့္ကား နံပါတ္ ေတာင္ မမွတ္မိတဲ့ သူ ဆိုေတာ့ တိုက္မလိုလို ျဖစ္တဲ့ ကားနံပါတ္ကို မမွတ္မိပါဘူး။ မေတာ္တဆျဖစ္တယ္လို႔ပဲ ထင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၂ -၃ ခါေလာက္ ဒီလိုင္းကားအနီနဲ႔ခ်ည္း တိုက္မလိုလိုျဖစ္ေနေတာ့ က်မ မသကၤာေတာ့တာနဲ႔ ကားနံပါတ္ကို သူငယ္ခ်င္းကိုမွတ္ခိုင္းေတာ့ အေပၚထပ္က ကားျဖစ္ေနပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ တိုက္မလိုလိုျဖစ္ေတာ့ က်မ စဥ္းစား မိတာက က်မ morris minor ကားက အလြန္ဆံုးတန္ ၅ ေသာင္း၊ သူတို႔ကားက ၁ သိန္းေလာက္တန္မယ္။ ဘာ မတိုက္ရဲစရာရွိမလဲဆိုၿပီး၊ က်မ ကားကိုတိုက္ မလိုလို လုပ္တဲ့ အခ်ိန္ ခါတိုင္းလို မေရွာင္ေတာ့ပဲ ကားေခါင္းကိုတဲ့ ေပးလိုက္ပါတယ္။ မထင္မွတ္ပဲ သူတို႔ကားက ေရွာင္ထြက္သြားတဲ့ အတြက္ ကားတိုက္မႈ မျဖစ္တဲ့အျပင္၊ ေနာက္ထပ္ ကားခ်င္းတိုက္ဖို႔လဲ မႀကိဳး စား ေတာ့ပါဘူး။
ကားခ်င္းတိုက္တဲ့ ရန္ေအးသြားလို႔ စိတ္ေအးမယ္ၾကံကာရွိေသးတယ္။ က်မ ေဆးရံုက အိမ္၀င္း ထဲကို လမ္းေလ်ာက္ျပန္လာတာနဲ႔ သူတို႔ကား ျပန္လာတာနဲ႔ ေတြ႔ ခ်ိန္မွာ ကားနဲ႔လူကို တိုက္ဖို႔ လုပ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ လမ္းဥပေဒ အသစ္တစ္ခု ထြက္ၿပီးတာ မၾကာေသးပါဘူး။ ကားတိုက္လို႔ ေသဆံုးရင္ ေလ်ာ္ေၾကး တစ္ေသာင္း သတ္မွတ္တာပါ။ (ေရႊေစ်း ၁၆၀၀ က်ပ္)။ က်မလည္း ငါေသရင္ ငါ့အေမ တစ္ေသာင္းရမွာပဲ။ မေသရဲစရာမရွိဘူးဆိုၿပီး ေရွာင္မေျပးပဲ။ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ဆက္ေလ်ာက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါက်ေတာ့လည္း။ မတိုက္ပဲ ထြက္သြားျပန္ပါတယ္။
     တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ေနာက္တစ္နည္းသံုးျပန္ပါတယ္။ က်မတို႔ အိပ္ခန္းနားမွာ လာၿပီး ဆဲေရး တာပါပဲ။ က်မတို႔ ငယ္ငယ္ထဲက အေဖ အေမက လံုး၀ မဆဲရဘူးလို႔ သင္ ထားတာမို႔ ျပန္ မဆဲ တတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အေျခာက္တိုက္ အဆဲခံေနရတာကိုလည္း သေဘာမက်ဘူး။ ဘယ္လိုလုပ္ရမွန္း မသိျဖစ္ေနတံုး အၾကံရတာနဲ႔ သူလာဆဲေလ့ရွိတဲ့ ေနရာမွာ Casette recorderကိုအရံသင့္ထားၿပီး ဆဲ တာနဲ႔ recorder လုပ္ၿပီး ရံုးတင္ တရားဆြဲမယ္လို႔ စိတ္ကူးထားပါတယ္။ က်မ အၾကံ မေအာင္ပါဘူး။ လာမဆဲေတာ့ပါဘူး။ က်မ Casette recorder ထားတာ မွန္ျပဴတင္ကျမင္ၿပီး မဆဲေတာ့တာထင္တယ္။ ဆဲတဲ့ ကိစၥၿပီးလို႔ ေအးၿပီထင္တာ မၾကာပါဘူး။ က်မ ေဆးရံုက အျပန္မွာ သူတို႔အေပၚထပ္ ၀ရံတာကေန ရို္င္ဖယ္ ေသနတ္ႀကီးတကားကားနဲ႔ ပစ္မယ္ဆိုၿပီးခ်ိန္ထားပါတယ္။ က်မလည္း သည္းမခံနိုင္ေတာ့ဘူး။ မိုက္မိုက္ကန္းကန္း ေအာက္ကေန လွမ္းေအာ္ေျပာလိုက္တယ္။ ေသနတ္နဲ႔ ခ်ိန္မေနနဲ႔ သတၱိရွိရင္ ေအာက္ဆင္းခဲ့ ေသနတ္ခ်င္းပစ္မလား၊ ဓါးခ်င္းထိုးမလား၊ ႀကိဳက္ရာေရြး။
     မိန္းခေလး တစ္ေယာက္က စိန္ေခၚတယ္ဆိုေတာ့ သူလည္းရွက္ရွက္နဲ႔ဆင္းမယ္လုပ္တာ၊ သူ႔မိန္းမ၊အမနဲ႔ အေမေတြ ၀ိုင္းဆြဲၾကလို႔ ဆင္းမလာပါဘူး။ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္း က်မကို ရန္မစေတာ့ပါဘူး။ အခုမွေတြးမိတယ္။ သူသာဆင္းခဲ့ရင္ က်မ ေသခ်င္ေသ၊ မေသရင္္ ဒါဏ္ရာအနာတရေၾကာင့္ ဒုကၡိတျဖစ္နိုင္တယ္။ သူ႔ကိုေတာင္ေက်းဇူးတင္ရမလိုျဖစ္ေနတယ္။

    အဲ့ဒီ ရန္ပြဲေၾကာင့္ ေမေမက က်မကို နယ္ေဆးရံုေတြမွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔ စိတ္မခ်ေတာ့ဘူး။ ဆရာ၀န္လိုင္း မွာေနတာေတာင္ အႏၱရာယ္မ်ားတယ္တဲ့။ ရန္ကုန္မွာေနရတဲ့ အလုပ္ဆိုရင္ လုပ္၊ မဟုတ္လို႔ကေတာ့ အလုပ္ထြက္လို႔ ရာဇသံ အေပးခံရပါေတာ့တယ္။ ကံေကာင္းစြာက်မ ေျဖထားတဲ့ ေရာဂါေဗဒဘြဲ႕လြန္ဒီပလိုမာေအာင္လို႕ ရန္ကုန္ကိုျပန္ေျပာင္းလာခဲ့ပါတယ္။

ဗုဒၶက မနာလိုျခင္း၊ ဣႆာႏွင့္ ၀န္တိုျခင္း၊ မစၧရိယ ရွိေသာေၾကာင့္ လူနတ္သတၱ၀ါအမ်ားတို႔ သည္ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းျဖစ္ရသည္ဟု သိၾကားမင္းအေမးကို အေျဖေပးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
(သုတ္မဟာ၀ါ ပါဠိေတာ္၊ သကၠပဥွာသုတ္)


No comments:

Post a Comment