လာေရာက္ၾကသူေတြေရာ မလာနိုင္သူေတြပါ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစ
Wednesday, October 23, 2013
ကံ(ကမၼ) နိယာမ။
ကိုယ္ႏွတ္စိတ္ျဖင့္ျပဳလုပ္ေသာ္လည္းျပဳလုပ္တိုင္းကံမျဖစ္ေပ။ ကံအရာမေရာက္ေပ။ ထိုင္တာ ထတာ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။
အေကာင္း(ဝါ)အဆိုး ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုခုျဖင့္တက္ၾကြထက္သန္ေသာ စိတ္ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္ မွသာကံအရာေျမာက္၍ကံဟုေခၚသည္။ တနည္း ကမၼပထ ေျမာက္သည္ ဆိုတာ ထူးျခားထင္ရွားတဲ့ အက်ိဳးကိုျဖစ္ေစနိုင္ေလာက္ေအာင္ အင္အားျပည့္ဝတဲ့အေၾကာင္းတရားအလုပ္ကိုဆိုလိုတယ္။ ယင္းတက္ၾကြထက္သန္ ေသာစိတ္ကို ေစတနာ ဟုေခၚသည္။
ဥပမာ။ အိုက္တဲ့အခါယပ္ခတ္သည္။ တရားနာရင္းနဲ႔လက္ကသူ႔အလိုလိုသေဘာမ်ိဳးယပ္ခတ္ေနသည္။တက္ၾကြထက္သံေသာစိတ္မပါ။ အက်ိဳးအေနနဲ႔ ေအးျခင္းသာျဖစ္သည္။ ထူးျခားေသာ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးမရွိ။ အျပစ္မကင္း မေကာင္းေသာရည္ရြယ္ခ်က္(ဝါ) အျပစ္မရွိေသာ ေကာင္းေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ လဲမပါ။
သို႔ရာတြင္ ကမၼပထ ေျမာက္ေသာ အကုသိုလ္စိတ္မ်ား သည္အကုသိုလ္ကံမ်ား ကိုျဖစ္ေပၚေစၿပီး ကုသိုလ္စိတ္မ်ား သည္ ကုသိုလ္ကံ မ်ားကိုျဖစ္ ေပၚေစသည္။ မိမိ၏အက်ိဳးရွိမႈကိုေရွ့ရႈ၍သူတစ္ပါးတို႔ အားထိခိုက္နစ္နာေစလိုေသာ ေစတနာ ျဖင့္ျပဳ လုပ္လွ်င္ျဖစ္ေစ၊ေျပာလွ်င္ျဖစ္ ေစ၊ ၾကံေတြးလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ေမာဟနွင့္ေလာဘ (ဝါ) ေမာဟနွင့္ေဒါသတို႔အရင္းခံသည့္ အကုသိုလ္စိတ္မ်ားကုေဋသိန္း ေပါင္းမ်ား စြာျဖစ္ပြားၾကသည္။ စိတၲနိယာမ အရစိတ္သည္ လက္တစ္ဖ်စ္၊မ်က္စိတစ္ မွိတ္၊လွ်ပ္တစ္ျပက္၊ကာလအတြင္း၌ ကုေဋတစ္သိန္း ေက်ာ္ျဖစ္ပ်က္သြား နိုင္ သည္။ ဤစိတ္တို႔ျဖစ္ေပၚၿပီးခ်ဳပ္သြား ေသာ္လည္းကံေပါင္းကုေဋသိန္း ေပါင္းမ်ားစြာတို႔ သည္မိမိ၏ စိတ္အစဥ္၌ က်န္ရစ္သြား ၿပီျဖစ္သည္။ ဤကံတို႔သည္ ဤမ်က္ေမွာက္ဘဝတြင္သာမက ေနာင္ဘဝ ကုေဋကုဋာ တြင္မေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစနိုင္သည္။ အပါယ္ ဘဝ ေပါင္း မ်ားစြာကိုလည္း ျဖစ္ေပၚ ေစတတ္သည္။ ထိုေၾကာင့္လိုခ်င္တပ္မက္ မႈေလာဘနွင့္ယွဥ္ေသာ အကုသိုလ္စိတ္ျဖင့္ တစ္ခုခုျပဳလုပ္ ေျပာဆိုလိုက္သည့္အတြက္လတ္တေလာအက်ိဳးေက်းဇူးရွိသည္ထင္ရေသာ္လည္းေရရွည္တြင္အက်ိဳးမရွိပါ၊အနာခံရေသာသူသည္မိမိနွင့္ေနာက္ထပ္ဆက္ဆံ လိုေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ လတ္တေလာ္ရ ရွိလိုက္ေသာ အက်ိဳးအျမတ္မွာ လည္း သံသရာအျပစ္နွင့္ နွိုင္း စာလွ်င္လားလားမွ်မကာမိပါ။
ဥပမာ၊ပိုက္ဆံတစ္ ေထာင္ ခါ ပိုက္ နွိုက္လွ်င္၊ လူမိကဤဘဝတြင္ပင္ေထာင္က်မည္၊နံမည္ပ်က္မည္၊အကုသိုလ္ကံ ကုေဋသိန္း ေပါင္းမ်ားစြာတို႔ကအပါယ္ေလးဘံုသို႔အ ႀကိမ္ႀကိမ္ပစ္ခ်ၾကမည္ျဖစ္သ ျဖင့္မိမိ မေကာင္းမႈေၾကာင့္သူတစ္ပါးနစ္နာဆံုးရွံုး၍စိတ္ဆင္းရဲရသည္ထက္အဆအျပန္ေပါင္းကုေဋသိန္းခ်ီ၍မိမိ
အဆင္းရဲခံရလိမ့္မည္။ ဒါန၊သီလ၊ဘာဝနာ၊ ေကာင္းမႈ မ်ားကိုမည္မွ် ေသး ငယ္သည္ ပင္ျဖစ္ပါေစ နည္းသည္ဟူ၍ မေအာက္ေမ့နွင့္။ ျခင္ကိုက္သည္ ကိုရိုက္မသတ္ဘဲ အသာတ ၾကည္ ဖယ္ရွားလိုက္ သည့္ အခိုက္၌ ၎၊ျမတ္စြာဘုရားအားရည္မွန္း၍ေသာက္ေတာ္ေရတစ္ခြက္ကပ္လွဴေနသည့္ အ ခိုက္၌၎၊အရဟံဟူေသာဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကို တစ္ႀကိမ္မွ် နွလံုးသြင္းသည့္ အ ခ်ိန္၌၎၊ကုသိုလ္စိတ္မ်ား ကုေဋသိန္း ေက်ာ္ျဖစ္ပြားသြားသည္။ထိုကုသိုလ္ စိတ္ မ်ားခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားေသာအခါ ကုသိုလ္ကံမ်ား ကုေဋသိန္းေက်ာ္ မိမိစိတ္ အစဥ္၌ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ဤကုသိုလ္ကံကုေဋတစ္သိန္းသည္ ေငြကုေဋတစ္သိန္း ထက္ပို၍ တန္းဘိုးႀကီးသည္မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌လည္း ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ မ်ားကိုေပး နိုင္သည့္အျပင္ တမလြန္ ဘဝမ်ား၌သုဂတိဘဝအႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္ေစနိုင္သည္။
ကုသိုလ္ကံတစ္ခုသည္ဘဝတစ္ခုကိုျဖစ္ေစသည္။ေသးငယ္ေသာေညာင္ေစ့တစ္ေစ့မွေညာင္ပင္တစ္ပင္ေပါက္လာသကဲ့သိုပင္။
သိပံပၸညာမွာစြမ္းအင္တည္ျမဲမႈ နိယမအရစြမ္းအင္ကိုေဖ်ာက္ဖ်က္၍မရအသစ္ဖန္တီးယူ၍လည္းမရေခ်။ စြမ္းအင္ကိုသံုးၿပီး အလုပ္ လုပ္နိုင္သည္ ဒါေပမဲ့ စြမ္းအင္သည္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားျခင္းမရွိ အျခား အသြင္ တစ္မ်ိဳးနွင့္ တည္ရွိေနသည္။ ထို႔အတူျခင္ရိုက္တဲ့အခါ ရိုက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ရဲ့စြမ္းအင္ ကိုသံုးၿပီး ျခင္သတ္တဲ့ အလုပ္ကိုလုပ္တယ္၊ ဒီစြမ္းအင္တို႔ကေပ်ာက္မသြားဘဲ စိတ္အစဥ္မွာ ကံသတၲိအေနျဖင့္ က်န္ခဲ့ၿပီး အကုသိုလ္အက်ိဳးမ်ားေပးမွာ ျဖစ္ပါသည္။
က်မ္းကိုး။
၁။ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္၏တရားေတာ္မ်ား။
၂။ ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္၏အဘိဓမၼာအႏွစ္ခ်ဳပ္။
Labels:
ကံ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment