ကာၾကာထုိင္ႏုိင္မွ တရားရမွာလား
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
{ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး}
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
{ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး}
ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ေထရဝါဒႏုိင္ငံလုိ္႔ ဂုဏ္ယူေနၾက
ပါတယ္။ ေထရဝါဒဆုိတာ ဘုရားေဟာၾကား ျမတ္တရားေတြကုိ
မျပဳမျပင္ မျဖည့္မစြက္ မႏုတ္မဖ်က္ဘဲနဲ႔ ဘုရား႐ွင္ ေဟာၾကား
ေတာ္မူခဲ့တဲ့အတုိင္း လက္ခံက်င့္သုံးတဲ့ ႐ွင္မဟာကႆပ အစ႐ွိတဲ့
မေထရ္မ်ားမွ ဆက္စပ္လာတဲ့ ဝါဒအတုိင္း က်င့္သုံးခဲ့တဲ့ ၀ါဒကုိ
ေထရဝါဒလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အေျပာက ေထရဝါဒ ျဖစ္ေသာ္လည္း
အလုပ္က ေထရဝါဒမဟုတ္ဘဲ ထည့္ခ်င္တာေတြ ထည့္၊ ႏႈတ္ခ်င္
တာေတြ ႏႈတ္ ေနတာေတြ အမ်ားႀကီးျမင္ေတြ႔ေနရပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ ေထရ၀ါဒ
မက်တာေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ရပါတယ္။
အားထုတ္တဲ့အခါ ဣရိယာပုတ္ ျပင္ မျပင္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး
ေထရဝါဒ မက်တာေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ရပါတယ္။ ဣရိယာပုတ္
မျပင္ရ၊ ၾကာၾကာထုိင္ရမယ္ဆုိ၍ အေတာ္ဒုကၡေရာက္ၿပီး တရား
ေၾကာက္ေနသူဦးေရ အေတာ္မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ ၾကာ
ၾကာထုိင္အားထုတ္ႏုိင္မွ တရားရမွာလား။ အားထုတ္ရင္ ဣရိယာ
ပုတ္ ျပင္သင့္ မျပင္သင့္၊ ဣရိယာပုတ္ ျပင္လွ်င္ ဘယ္အက်ဳိး
အျပစ္ ျဖစ္ပါသလဲ စတဲ့ အေမးေတြကုိ ေျဖေသာအားျဖင့္ ေဟာ
ၾကားပါမယ္။
ပါတယ္။ ေထရဝါဒဆုိတာ ဘုရားေဟာၾကား ျမတ္တရားေတြကုိ
မျပဳမျပင္ မျဖည့္မစြက္ မႏုတ္မဖ်က္ဘဲနဲ႔ ဘုရား႐ွင္ ေဟာၾကား
ေတာ္မူခဲ့တဲ့အတုိင္း လက္ခံက်င့္သုံးတဲ့ ႐ွင္မဟာကႆပ အစ႐ွိတဲ့
မေထရ္မ်ားမွ ဆက္စပ္လာတဲ့ ဝါဒအတုိင္း က်င့္သုံးခဲ့တဲ့ ၀ါဒကုိ
ေထရဝါဒလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အေျပာက ေထရဝါဒ ျဖစ္ေသာ္လည္း
အလုပ္က ေထရဝါဒမဟုတ္ဘဲ ထည့္ခ်င္တာေတြ ထည့္၊ ႏႈတ္ခ်င္
တာေတြ ႏႈတ္ ေနတာေတြ အမ်ားႀကီးျမင္ေတြ႔ေနရပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ ေထရ၀ါဒ
မက်တာေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ရပါတယ္။
အားထုတ္တဲ့အခါ ဣရိယာပုတ္ ျပင္ မျပင္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး
ေထရဝါဒ မက်တာေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ရပါတယ္။ ဣရိယာပုတ္
မျပင္ရ၊ ၾကာၾကာထုိင္ရမယ္ဆုိ၍ အေတာ္ဒုကၡေရာက္ၿပီး တရား
ေၾကာက္ေနသူဦးေရ အေတာ္မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ ၾကာ
ၾကာထုိင္အားထုတ္ႏုိင္မွ တရားရမွာလား။ အားထုတ္ရင္ ဣရိယာ
ပုတ္ ျပင္သင့္ မျပင္သင့္၊ ဣရိယာပုတ္ ျပင္လွ်င္ ဘယ္အက်ဳိး
အျပစ္ ျဖစ္ပါသလဲ စတဲ့ အေမးေတြကုိ ေျဖေသာအားျဖင့္ ေဟာ
ၾကားပါမယ္။
မိမိတုိ႔ အလြတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ ေလ်ာင္း၊ ထုိင္၊ ရပ္၊ သြား
ေလးပါးဣရိယာတစ္ပါး ေညာင္း တစ္ပါးေျပာင္းလဲေနၾကသလုိ
အားထုတ္တဲ့အခါမွာလည္း ေလ်ာင္း၊ ထုိင္၊ ရပ္၊ သြား ေလးပါး
ဣရိယာ တစ္ပါးေညာင္း တစ္ပါးေျပာင္းလဲၿပီး အားထုတ္လုိ႔ရပါ
တယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္လုိ သေဘာမေပါက္ ျဖစ္ေနၾကသလဲ
ဆုိေတာ့ -
ေလးပါးဣရိယာတစ္ပါး ေညာင္း တစ္ပါးေျပာင္းလဲေနၾကသလုိ
အားထုတ္တဲ့အခါမွာလည္း ေလ်ာင္း၊ ထုိင္၊ ရပ္၊ သြား ေလးပါး
ဣရိယာ တစ္ပါးေညာင္း တစ္ပါးေျပာင္းလဲၿပီး အားထုတ္လုိ႔ရပါ
တယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္လုိ သေဘာမေပါက္ ျဖစ္ေနၾကသလဲ
ဆုိေတာ့ -
ဣရိယာပုတ္ ဖုံးကြယ္အုပ္၊
ဒုကၡမထင္ၿပီ။
တရားနယ္ပယ္မွာ နားမလည္ဘဲ အေတာ္ေခတ္စားေနတာ ႐ွိပါ
တယ္။ ` ဣရိယာပုတ္ ဖုံးကြယ္အုပ္၊ ဒုကၡမထင္ၿပီ ´ ဆုိတာပါပဲ။
ဒုကၡကုိ ဣရိယာပုတ္ ဖုံးထားတဲ့အတြက္ ဒုကၡမထင္႐ွားပါ။ ဒုကၡ
ထင္႐ွားလာေအာင္ ၾကာၾကာေလး ထုိင္ေပးရမယ္လုိ႔ အယူမွား
သြားၾကပါတယ္။ ၾကာၾကာထုိင္လုိ႔ နာလာတဲ့ ဒုကၡကုိ သိတာကုိ
ဒုကၡသစၥာသိၿပီလုိ႔ အမွန္မေျပာႏုိင္ေသးပါ။ ဟုတ္ပါတယ္။ အထုိင္
ၾကာလုိ႔ နာတဲ့ဒုကၡကုိ တရားအားမထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ကေလး
ေတြ၊ ဘာသာျခားေတြေတာင္ သိပါတယ္။ အမွန္တကယ္ သိရမွာ
က ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးရဲ႕ ျဖစ္ဒုကၡ၊ ပ်က္ဒုကၡေတြကုိ သိရမွာပါ။ ဒီကုိယ္
ႀကီးက ၾကာၾကာထုိင္ထုိင္ မထုိင္ထုိင္၊ ဘယ္လုိေနေန ေနခ်င္သလုိ
ေန၊ ျဖစ္ဒုကၡ၊ ပ်က္ဒုကၡက အျမဲ႐ွိေနပါတယ္။ အမွတ္သတိမ႐ွိဘဲ
ေျပာင္းေရႊ႔တဲ့ ဣရိယာပုတ္က ဖုံးထားလုိ႔ ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡ မထင္တာ
ကုိ " ဣရိယာပုတ္ဖုံးကြယ္အုပ္လုိ႔ ဒုကၡမထင္တာ၊ ဒုကၡထင္ေအာင္
ၾကာၾကာထုိင္ခုိင္းမယ္" ဆုိရင္ မွားပါတယ္။
ဒုကၡမထင္ၿပီ။
တရားနယ္ပယ္မွာ နားမလည္ဘဲ အေတာ္ေခတ္စားေနတာ ႐ွိပါ
တယ္။ ` ဣရိယာပုတ္ ဖုံးကြယ္အုပ္၊ ဒုကၡမထင္ၿပီ ´ ဆုိတာပါပဲ။
ဒုကၡကုိ ဣရိယာပုတ္ ဖုံးထားတဲ့အတြက္ ဒုကၡမထင္႐ွားပါ။ ဒုကၡ
ထင္႐ွားလာေအာင္ ၾကာၾကာေလး ထုိင္ေပးရမယ္လုိ႔ အယူမွား
သြားၾကပါတယ္။ ၾကာၾကာထုိင္လုိ႔ နာလာတဲ့ ဒုကၡကုိ သိတာကုိ
ဒုကၡသစၥာသိၿပီလုိ႔ အမွန္မေျပာႏုိင္ေသးပါ။ ဟုတ္ပါတယ္။ အထုိင္
ၾကာလုိ႔ နာတဲ့ဒုကၡကုိ တရားအားမထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ကေလး
ေတြ၊ ဘာသာျခားေတြေတာင္ သိပါတယ္။ အမွန္တကယ္ သိရမွာ
က ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးရဲ႕ ျဖစ္ဒုကၡ၊ ပ်က္ဒုကၡေတြကုိ သိရမွာပါ။ ဒီကုိယ္
ႀကီးက ၾကာၾကာထုိင္ထုိင္ မထုိင္ထုိင္၊ ဘယ္လုိေနေန ေနခ်င္သလုိ
ေန၊ ျဖစ္ဒုကၡ၊ ပ်က္ဒုကၡက အျမဲ႐ွိေနပါတယ္။ အမွတ္သတိမ႐ွိဘဲ
ေျပာင္းေရႊ႔တဲ့ ဣရိယာပုတ္က ဖုံးထားလုိ႔ ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡ မထင္တာ
ကုိ " ဣရိယာပုတ္ဖုံးကြယ္အုပ္လုိ႔ ဒုကၡမထင္တာ၊ ဒုကၡထင္ေအာင္
ၾကာၾကာထုိင္ခုိင္းမယ္" ဆုိရင္ မွားပါတယ္။
ဣရိယာပုတ္ ဖြင့္ကာထုတ္၊
ဒုကၡ ထင္လာမည္။
ျဖစ္ဒုကၡ ပ်က္ဒုကၡ ထင္လာေအာင္ ႐ႈပြားအားထုတ္ရင္ ေျပာင္း
ေရႊ႔ေသာအားျဖင့္ ဣရိယာပုတ္ကုိ ဖြင့္ထုတ္ေပးရပါမည္။ ဣရိယာ
ပုတ္ ဖြင့္ထုတ္ေပးကမယ္ဆုိတာ ႐ႈပြားရင္းနဲ႔ ဣရိယာပုတ္တစ္ပါးမွ
တစ္ပါးသုိ႔ ေျပာင္းျပင္ေပးရမယ္လုိ႔ ဆုိတာပါ။ မေျပာင္းမျပင္ဘဲနဲ႔
အၾကာႀကီး ေပ ထုိင္ေနရမယ္လုိ႔ မဆုိလုိပါ။ မိမိတုိ႔ တစ္သက္လုံး
ေနလာခဲ့တာ အမွတ္တမဲ့ ဣရိယာပုတ္ ေျပာင္းျပင္ၿပီး ေနလာခဲ့ၾက
လုိ႔ ျဖစ္ဒုကၡ ပ်က္ဒုကၡ မျမင္တဲ့အတြက္ ဒုကၡကုိ ဣရိယာဖုံးတယ္လုိ႔
ေခၚတာပါ။ တရားအားထုတ္စဥ္ ဣရိယာပုတ္ေျပာင္းခ်င္ရင္ သတိ
ပညာနဲ႔ ေျပာင္းပါ။ " ေျသာ္....ငါက ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေအးေအး
ေဆးေဆး တစ္နာရီလုံး မလႈပ္မယွက္ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ႐ႈပြားခ်င္
တာ။ ဒီ ျဖစ္ဒုကၡ ပ်က္ဒုကၡ ေတြက မထုိင္ႏုိင္ေအာင္ ႏွိပ္စက္ေနလုိ႔
ဒုကၡႀကီးပါလား" လုိ႔ ဒုကၡေပၚလာမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာင္းခ်င္ျပင္
ခ်င္တဲ့အခါ မေနႏုိင္လုိ႔ ႏွိပ္စက္လြန္းလုိ႔ ေျပာင္းရ ျပင္ရပါလားလုိ႔
သိၿပီး သတိထား၊ အသိတရားနဲ႔ ႐ႈပြားရင္းျပင္ပါ။ ေျပာင္းပါ။ ဒုကၡ
ထင္လာပါလိမ့္မယ္။
ဒုကၡ ထင္လာမည္။
ျဖစ္ဒုကၡ ပ်က္ဒုကၡ ထင္လာေအာင္ ႐ႈပြားအားထုတ္ရင္ ေျပာင္း
ေရႊ႔ေသာအားျဖင့္ ဣရိယာပုတ္ကုိ ဖြင့္ထုတ္ေပးရပါမည္။ ဣရိယာ
ပုတ္ ဖြင့္ထုတ္ေပးကမယ္ဆုိတာ ႐ႈပြားရင္းနဲ႔ ဣရိယာပုတ္တစ္ပါးမွ
တစ္ပါးသုိ႔ ေျပာင္းျပင္ေပးရမယ္လုိ႔ ဆုိတာပါ။ မေျပာင္းမျပင္ဘဲနဲ႔
အၾကာႀကီး ေပ ထုိင္ေနရမယ္လုိ႔ မဆုိလုိပါ။ မိမိတုိ႔ တစ္သက္လုံး
ေနလာခဲ့တာ အမွတ္တမဲ့ ဣရိယာပုတ္ ေျပာင္းျပင္ၿပီး ေနလာခဲ့ၾက
လုိ႔ ျဖစ္ဒုကၡ ပ်က္ဒုကၡ မျမင္တဲ့အတြက္ ဒုကၡကုိ ဣရိယာဖုံးတယ္လုိ႔
ေခၚတာပါ။ တရားအားထုတ္စဥ္ ဣရိယာပုတ္ေျပာင္းခ်င္ရင္ သတိ
ပညာနဲ႔ ေျပာင္းပါ။ " ေျသာ္....ငါက ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေအးေအး
ေဆးေဆး တစ္နာရီလုံး မလႈပ္မယွက္ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ႐ႈပြားခ်င္
တာ။ ဒီ ျဖစ္ဒုကၡ ပ်က္ဒုကၡ ေတြက မထုိင္ႏုိင္ေအာင္ ႏွိပ္စက္ေနလုိ႔
ဒုကၡႀကီးပါလား" လုိ႔ ဒုကၡေပၚလာမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာင္းခ်င္ျပင္
ခ်င္တဲ့အခါ မေနႏုိင္လုိ႔ ႏွိပ္စက္လြန္းလုိ႔ ေျပာင္းရ ျပင္ရပါလားလုိ႔
သိၿပီး သတိထား၊ အသိတရားနဲ႔ ႐ႈပြားရင္းျပင္ပါ။ ေျပာင္းပါ။ ဒုကၡ
ထင္လာပါလိမ့္မယ္။
ေလ်ာင္း၍ ခ်ည္းသာေနခဲ့ပါ၊
ေလ်ာင္းနာနဲ႔ ေသမည္။
ဣရိယာပုတ္ေလးပါးထဲမွာ ေလ်ာင္းတာ ေကာင္းတာဆုိၿပီး
ေလ်ာင္းခ်ည္းပဲ ေနၾကည့္ပါ။ အေလ်ာင္းၾကာရင္ အနာေရာဂါ
ေပၚလာမွာပါ။ အခ်ဳိ႕မထုိင္ မရပ္ႏုိင္၍ အိပ္ရာထဲမွာ ေလ်ာင္းေန
ရပါတယ္။ ဣရိယာပုတ္ တစ္ပါးပ်က္သြားလွ်င္ ၾကာၾကာမခံပါ။
မၾကာမီ ေသမွာပါ။
ေလ်ာင္းနာနဲ႔ ေသမည္။
ဣရိယာပုတ္ေလးပါးထဲမွာ ေလ်ာင္းတာ ေကာင္းတာဆုိၿပီး
ေလ်ာင္းခ်ည္းပဲ ေနၾကည့္ပါ။ အေလ်ာင္းၾကာရင္ အနာေရာဂါ
ေပၚလာမွာပါ။ အခ်ဳိ႕မထုိင္ မရပ္ႏုိင္၍ အိပ္ရာထဲမွာ ေလ်ာင္းေန
ရပါတယ္။ ဣရိယာပုတ္ တစ္ပါးပ်က္သြားလွ်င္ ၾကာၾကာမခံပါ။
မၾကာမီ ေသမွာပါ။
ထုိင္၍ခ်ည္းသာ ေနခဲ့ပါ၊
ထုိင္နာႏွင့္ ေသမည္။
အမ်ားအားျဖင့္ တရားအားထုတ္သြားတဲ့အခါ တရားထုိင္သြား
မလုိ႔ လုိ႔ေျပာေလ့႐ွိၾကပါတယ္။ ထုိင္မွတရား၊ ထသြားရင္ တရား
မပါတာ မ်ားပါတယ္။ ဘုရား႐ွင္လက္ထက္က သာဝတၳိျပည္မွာ
လူခုႏွစ္ကုေဋ႐ွိၿပီး ငါးကုေဋက အရိယာပါ။ ဘယ္ရိပ္သာ၊ ဘယ္
ခုႏွစ္ရက္၊ ၁၀ရက္စခန္းမွ မေရာက္ဖူးပါ။ အိမ္မွာေလ်ာ္သလုိ
အားထုတ္ရင္း အရိယာျဖစ္ၾကတာပါ။
ေယာဂီတစ္ေယာက္ ` ၾကာၾကာထုိင္မွ တရား´ ဆုိတဲ့ ႒ာနမွာ
တရားအားထုတ္ရာ ဒူးနာသာ အဖက္တင္လာၿပီး ယခုဘယ္လုိမွ
အားထုတ္ခုိင္းလုိ႔ မရေတာ့ပါ။ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေလငန္း
ျဖတ္လာတာ ယခုတုိင္ မေပ်ာက္ေသးပါ။
တရားဂုဏ္ေတာ္ကုိ သတိျပဳပါ။ " ၾကားနာ႐ုံတင္ အပူစင္
၍ က်င့္လွ်င္ ခ်မ္းသာ " တဲ့။ က်င့္လုိ ဒုကၡျဖစ္လွ်င္ ဘုရားတရား
ေတာ္ ေထရဝါဒနည္း မဟုတ္ပါ။ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕
နည္းသာျဖစ္တယ္လုိ႔ မွတ္ပါ။ တရားေတာ္က မခ်မ္းသာေစေသး
ေသာ္လည္း မဆင္းရဲေစရပါ။
ထုိင္နာႏွင့္ ေသမည္။
အမ်ားအားျဖင့္ တရားအားထုတ္သြားတဲ့အခါ တရားထုိင္သြား
မလုိ႔ လုိ႔ေျပာေလ့႐ွိၾကပါတယ္။ ထုိင္မွတရား၊ ထသြားရင္ တရား
မပါတာ မ်ားပါတယ္။ ဘုရား႐ွင္လက္ထက္က သာဝတၳိျပည္မွာ
လူခုႏွစ္ကုေဋ႐ွိၿပီး ငါးကုေဋက အရိယာပါ။ ဘယ္ရိပ္သာ၊ ဘယ္
ခုႏွစ္ရက္၊ ၁၀ရက္စခန္းမွ မေရာက္ဖူးပါ။ အိမ္မွာေလ်ာ္သလုိ
အားထုတ္ရင္း အရိယာျဖစ္ၾကတာပါ။
ေယာဂီတစ္ေယာက္ ` ၾကာၾကာထုိင္မွ တရား´ ဆုိတဲ့ ႒ာနမွာ
တရားအားထုတ္ရာ ဒူးနာသာ အဖက္တင္လာၿပီး ယခုဘယ္လုိမွ
အားထုတ္ခုိင္းလုိ႔ မရေတာ့ပါ။ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေလငန္း
ျဖတ္လာတာ ယခုတုိင္ မေပ်ာက္ေသးပါ။
တရားဂုဏ္ေတာ္ကုိ သတိျပဳပါ။ " ၾကားနာ႐ုံတင္ အပူစင္
၍ က်င့္လွ်င္ ခ်မ္းသာ " တဲ့။ က်င့္လုိ ဒုကၡျဖစ္လွ်င္ ဘုရားတရား
ေတာ္ ေထရဝါဒနည္း မဟုတ္ပါ။ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕
နည္းသာျဖစ္တယ္လုိ႔ မွတ္ပါ။ တရားေတာ္က မခ်မ္းသာေစေသး
ေသာ္လည္း မဆင္းရဲေစရပါ။
ရပ္၍ခ်ည္းသာ ေနခဲ့ပါ၊
ရပ္နာႏွင့္ေသမည္။
မထုိင္ မေလ်ာင္းဘဲ ရပ္၍ခ်ည္းေနျပန္က အရပ္ၾကာရင္ အနာ
ေရာဂါ ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ အနာေပၚရင္ အနာကုိ ခံစားရတဲ့
ေဝဒနာ ေပၚလာမွာပါ။ အနာေရာဂါက အေၾကာင္း၊ ခံစားတဲ့ေ၀ဒ
နာက အက်ဳိးပါ။ အေၾကာင္းအက်ဳိးအေနနဲ႔ သိမွာပါ။
ရပ္နာႏွင့္ေသမည္။
မထုိင္ မေလ်ာင္းဘဲ ရပ္၍ခ်ည္းေနျပန္က အရပ္ၾကာရင္ အနာ
ေရာဂါ ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ အနာေပၚရင္ အနာကုိ ခံစားရတဲ့
ေဝဒနာ ေပၚလာမွာပါ။ အနာေရာဂါက အေၾကာင္း၊ ခံစားတဲ့ေ၀ဒ
နာက အက်ဳိးပါ။ အေၾကာင္းအက်ဳိးအေနနဲ႔ သိမွာပါ။
သြား၍ခ်ည္းသာ ေနခဲ့ပါ၊
သြားနာႏွင့္ ေသမည္။
မေလ်ာင္း၊ မထုိင္၊ မရပ္ဘဲ သြာ၍ခ်ည္းသာ ေနျပန္ပါကလည္း
အသြားၾကာရင္ အနာေရာဂါ ေပၚတာပါပဲ။ ဣရိယာပုတ္ ေလးပါး
မွာ ဘယ္ဣရိယာပုတ္နဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ပါးပါးနဲ႔ အေနမ်ားရင္ အနာ
ေရာဂါေပၚတာပါပဲ။ အနာေရာဂါေပၚရင္ေ၀ဒနာလည္းေပၚပါတယ္။
အနာေရာဂါက နာက်င္ကုိက္ခဲတဲ့ သေဘာပါ။ ေဝဒနာက ခံစားတဲ့
သေဘာပါ။ သေဘာခ်င္းမတူပါ။ ႏွစ္ခုစလုံး အ႐ႈခံတရားခ်ည္းပါ၊
႐ႈပါ။ ကုန္ေအာင္ မလုပ္ပါနဲ႔။
သြားနာႏွင့္ ေသမည္။
မေလ်ာင္း၊ မထုိင္၊ မရပ္ဘဲ သြာ၍ခ်ည္းသာ ေနျပန္ပါကလည္း
အသြားၾကာရင္ အနာေရာဂါ ေပၚတာပါပဲ။ ဣရိယာပုတ္ ေလးပါး
မွာ ဘယ္ဣရိယာပုတ္နဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ပါးပါးနဲ႔ အေနမ်ားရင္ အနာ
ေရာဂါေပၚတာပါပဲ။ အနာေရာဂါေပၚရင္ေ၀ဒနာလည္းေပၚပါတယ္။
အနာေရာဂါက နာက်င္ကုိက္ခဲတဲ့ သေဘာပါ။ ေဝဒနာက ခံစားတဲ့
သေဘာပါ။ သေဘာခ်င္းမတူပါ။ ႏွစ္ခုစလုံး အ႐ႈခံတရားခ်ည္းပါ၊
႐ႈပါ။ ကုန္ေအာင္ မလုပ္ပါနဲ႔။
ေကြး၍ခ်ည္းသာ ေနခဲ့ပါ၊
ေကြးနာႏွင့္ေသမည္။
ဆန္႔၍ခ်ည္းသာေနခဲ့ပါ၊
ဆန္႔နာႏွင့္ေသမည္။
ေကြး၍ခ်ည္းအေနမ်ားရင္လည္း အနာေရာဂါေပၚမွာပါ။ ဆန္႔
၍ခ်ည္း အေနမ်ားရင္လည္း အနာေရာဂါေပၚမွာပါပဲ။ အဲဒီလုိ ေပၚ
လာတဲ့ အနာေရာဂါဟာ လုပ္ယူလုိ႔ေပၚလာတဲ့ အနာေရာဂါပါ။
အနာေရာဂါလုပ္ယူၿပီး ေပ်ာက္ေအာင္ တစ္ခါတည္းမလုပ္သင့္ပါ။
ဘုရား႐ွင္က ေတာသစ္တစ္ပင္ရင္း ၀ါးတစ္ပင္ေအာက္ ဆိတ္
ၿငိမ္ရာ အရပ္တစ္ခုခုမွာသြားၿပီး ေျဖာင့္ေျဖာင့္ေလး တင္ပ်ဥ္ေခြ
ထုိင္ခုိင္းပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ။ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ထုိင္မွ ဒုကၡေ၀ဒနာ
ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေပၚေအာင္ပါ။ အဆက္ေတြ ေကြးေကာက္ေနရင္
ေသြးသား ေလသြား မမွန္တဲ့အတြက္ မၾကာမီ ဒုကၡေပၚလာတတ္ပါ
တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၾကာၾကာထုိင္ၿပီး ဒုကၡမ႐ွာရပါ။ တရားအားထုတ္တဲ့ အလုပ္ဆုိတာ ကုိယ္ကုိခ်မ္းခ်မ္းသာသာထားၿပီး စိတ္ကုိအလုပ္လုပ္ခုိင္းေနတယ္လုိ႔
သေဘာေပါက္ထားရပါမယ္။
ေကြးနာႏွင့္ေသမည္။
ဆန္႔၍ခ်ည္းသာေနခဲ့ပါ၊
ဆန္႔နာႏွင့္ေသမည္။
ေကြး၍ခ်ည္းအေနမ်ားရင္လည္း အနာေရာဂါေပၚမွာပါ။ ဆန္႔
၍ခ်ည္း အေနမ်ားရင္လည္း အနာေရာဂါေပၚမွာပါပဲ။ အဲဒီလုိ ေပၚ
လာတဲ့ အနာေရာဂါဟာ လုပ္ယူလုိ႔ေပၚလာတဲ့ အနာေရာဂါပါ။
အနာေရာဂါလုပ္ယူၿပီး ေပ်ာက္ေအာင္ တစ္ခါတည္းမလုပ္သင့္ပါ။
ဘုရား႐ွင္က ေတာသစ္တစ္ပင္ရင္း ၀ါးတစ္ပင္ေအာက္ ဆိတ္
ၿငိမ္ရာ အရပ္တစ္ခုခုမွာသြားၿပီး ေျဖာင့္ေျဖာင့္ေလး တင္ပ်ဥ္ေခြ
ထုိင္ခုိင္းပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ။ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ထုိင္မွ ဒုကၡေ၀ဒနာ
ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေပၚေအာင္ပါ။ အဆက္ေတြ ေကြးေကာက္ေနရင္
ေသြးသား ေလသြား မမွန္တဲ့အတြက္ မၾကာမီ ဒုကၡေပၚလာတတ္ပါ
တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၾကာၾကာထုိင္ၿပီး ဒုကၡမ႐ွာရပါ။ တရားအားထုတ္တဲ့ အလုပ္ဆုိတာ ကုိယ္ကုိခ်မ္းခ်မ္းသာသာထားၿပီး စိတ္ကုိအလုပ္လုပ္ခုိင္းေနတယ္လုိ႔
သေဘာေပါက္ထားရပါမယ္။
ဖြင့္၍ခ်ည္းသာ ေနခဲ့ပါ၊
ဖြင့္နာႏွင့္ ေသမည္။
မွိတ္၍ခ်ည္းသာ ေနခဲ့ပါ၊
မွိတ္နာႏွင့္ေသမည္။
မ်က္စိကုိ ဖြင့္၍ခ်ည္း ၾကာၾကာေနျပန္လည္း ဒုကၡေပၚပါတယ္။
ဒါျဖင့္ မွိတ္ေနတာ ေကာင္းတယ္ဆုိၿပီး မွိတ္ေနျပန္ပါက မွိတ္နာနဲ႔
ေသပါလိမ့္ဦးမည္။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ကအစြန္း
လြတ္တရားပါ။ အစြန္းႏွစ္ပါးရဲ႕ အလယ္ကသြားမွ ဘုရားတရားပါ။
ေထရဝါဒပါ။ ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ အယူအဆအတုိင္း အားထုတ္ပါက
အားထုတ္ရတာ မခဲယဥ္းပါ။ စိတ္ ၀ီရိယပဲ လုိပါတယ္။
ဖြင့္နာႏွင့္ ေသမည္။
မွိတ္၍ခ်ည္းသာ ေနခဲ့ပါ၊
မွိတ္နာႏွင့္ေသမည္။
မ်က္စိကုိ ဖြင့္၍ခ်ည္း ၾကာၾကာေနျပန္လည္း ဒုကၡေပၚပါတယ္။
ဒါျဖင့္ မွိတ္ေနတာ ေကာင္းတယ္ဆုိၿပီး မွိတ္ေနျပန္ပါက မွိတ္နာနဲ႔
ေသပါလိမ့္ဦးမည္။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ကအစြန္း
လြတ္တရားပါ။ အစြန္းႏွစ္ပါးရဲ႕ အလယ္ကသြားမွ ဘုရားတရားပါ။
ေထရဝါဒပါ။ ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ အယူအဆအတုိင္း အားထုတ္ပါက
အားထုတ္ရတာ မခဲယဥ္းပါ။ စိတ္ ၀ီရိယပဲ လုိပါတယ္။
႐ွဴ၍ခ်ည္းသာ ေနခဲ့ပါ၊
႐ွဴသြင္းနာႏွင့္ ေသမည္။
႐ွဴသြင္းနာႏွင့္ ေသမည္။
မိမိတုိ႔ ေမြးလာကတည္းက ႐ွဴထုတ္ ႐ွဴသြင္းၿပီးေနလာခဲ့လုိ႔
မေသမေၾက က်န္းမာစြာနဲ႔ ေနထုိင္ႏုိင္ခဲ့တာပါ။ မိမိတုိ႔အသက္ဆုိ
တာ သတိထားၾကည့္ရင္ အႏွစ္သာရမ႐ွိလွပါ။ တစ္႐ွဴတစ္႐ွဳိက္
ကေလးနဲ႔ပဲ အသက္႐ွင္ေနတာပါ။ အသက္သမုတ္ နာမ္နဲ႔႐ုပ္ပါ။
အမွန္တကယ္ အသက္ဆုိတာ မ႐ွိပါ။ တစ္႐ွဴကတစ္႐ွဳိက္မလာ
ရင္၊ တစ္႐ွဳိက္က တစ္႐ွဴမလာရင္ ေသပါၿပီ။
ဘုရား႐ွင္က " ရဟန္းေတာ္မ်ား အုိ ခ်စ္သားတုိ႔ အနာေရာဂါ
ဆုိတာ တျခားရဲ႕အမည္မဟုတ္ပါ၊ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးရဲ႕အမည္ပါတဲ့
မိမိတုိ႔ခႏၶာႀကီးနဲ႔ အေနၾကာလာခဲ့ေပမဲ့လုိ႔ ကုိယ့္ခႏၶာအေၾကာင္းကုိ
ကုိယ္သိေအာင္ မၾကည့္ဘဲ သူမ်ားအေၾကာင္း အျပင္အေၾကာင္း
ေတြသာ လုိက္ၿပီးစပ္စုေနတဲ့အတြက္ ကုိယ့္ခႏၶာအေၾကာင္း မသိ
တာပါ။
မေသမေၾက က်န္းမာစြာနဲ႔ ေနထုိင္ႏုိင္ခဲ့တာပါ။ မိမိတုိ႔အသက္ဆုိ
တာ သတိထားၾကည့္ရင္ အႏွစ္သာရမ႐ွိလွပါ။ တစ္႐ွဴတစ္႐ွဳိက္
ကေလးနဲ႔ပဲ အသက္႐ွင္ေနတာပါ။ အသက္သမုတ္ နာမ္နဲ႔႐ုပ္ပါ။
အမွန္တကယ္ အသက္ဆုိတာ မ႐ွိပါ။ တစ္႐ွဴကတစ္႐ွဳိက္မလာ
ရင္၊ တစ္႐ွဳိက္က တစ္႐ွဴမလာရင္ ေသပါၿပီ။
ဘုရား႐ွင္က " ရဟန္းေတာ္မ်ား အုိ ခ်စ္သားတုိ႔ အနာေရာဂါ
ဆုိတာ တျခားရဲ႕အမည္မဟုတ္ပါ၊ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးရဲ႕အမည္ပါတဲ့
မိမိတုိ႔ခႏၶာႀကီးနဲ႔ အေနၾကာလာခဲ့ေပမဲ့လုိ႔ ကုိယ့္ခႏၶာအေၾကာင္းကုိ
ကုိယ္သိေအာင္ မၾကည့္ဘဲ သူမ်ားအေၾကာင္း အျပင္အေၾကာင္း
ေတြသာ လုိက္ၿပီးစပ္စုေနတဲ့အတြက္ ကုိယ့္ခႏၶာအေၾကာင္း မသိ
တာပါ။
မေသစိမ့္ဌာ ဣရိယာ၊
ေရႊ႕ကာကုရမည္။
ေရႊ႕ကာကုရမည္။
ယခု ဘုန္းႀကီးတုိ႔ေဟာလုိ႔ ေျပာလုိ႔ ၾကာၾကာထုိင္မယ္ သုိ႔မဟုတ္
ၾကာၾကာရပ္မယ္၊ေလ်ာင္းမယ္၊ သြားမယ္ဆုိရင္ အနာေရာဂါေပၚမွာ
ပါ။ အနာေပၚၿပီး မေသေအာင္ ဣရိယာပုတ္ေျပာင္းၿပီး ေဆးကုေန
ရပါတယ္။ ေအး...မေသခ်င္ရင္ ဣရိယာပုတ္ေျပာင္းၿပီးေဆးကုပါ
တဲ့။ တခ်ဳိ့က တရားမရရင္ မထဘူးဆုိၿပီး ထုိင္တတ္ပါတယ္။အား
ထုတ္တတ္ပါတယ္။ တရားမရဘဲ႐ူးသြားတာ၊ ေရာဂါျဖစ္သြားတာ
ေတြ ေတြ႔ရပါတယ္။ အားထုတ္ခါစမွာ မသိတဲ့လူေျမႇာက္ေပးတုိင္း
အရမ္းမလုပ္ပါနဲ႔။ တရားမရဘဲ တရားလန္႔သြားတတ္ပါတယ္။
` တရားမရရင္ ဒီေနရာက မထေတာ့ဘူး ´လုိ႔ အားထုတ္တာ
ဘုရားအေလာင္း၊ ပေစၥကဗုဒၶအေလာင္း၊ အရိယာအေလာင္းမ်ား
ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶ-အရိယာျဖစ္ခါနီးဆဲဆဲမွာျဖစ္တဲ့ ဝီရိယမ်ဳိးပါ။
အားထုတ္ခါစ ေယာဂီေတြအတြက္မဟုတ္ပါ။
" ေလ်ာင္း၍ျဖစ္လာအေညာင္းနာ ထုိင္ကာကုရမည္။ ေလ်ာင္း
၍ျဖစ္လာ အေညာင္းနာ ရပ္ကာကုရမည္။ ေလ်ာင္း၍ျဖစ္လာ
အေညာင္းနာ သြားကာကုရမည္ "
တရားအားထုတ္ရင္း ဣရိယာပုတ္ေျပာင္းရ၊ ျပင္ရ၊ ေရႊ႔ရတာဟာ
အနာေရာဂါ ေပၚလုိ႔ပါ။ ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီးက ဆူးၾကားထဲမွာ သီးတဲ့
ဘူးသီးပမာပါ။ အနာလြတ္တယ္လုိ႔ မ႐ွိပါ။ ဣရိယာပုတ္ တစ္ခု
ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ အေညာင္းနာကုိ က်န္တဲ့ ဣရိယာပုတ္သုံးပါးနဲ႔
ေလ်ာ္သလုိ ေျပာင္းၿပီး ေဆးကုေနရပါလားလုိ႔ သေဘာေပါက္ပါ။
အႏၶပုထုဇဥ္ေတြက အဖုအက်ိတ္စသည္ေပၚလာမွ အနာေရာဂါ
ေပၚတယ္ထင္ၿပီး က်န္တဲ့အခ်ိန္ကုိ က်န္းမာပါတယ္လုိ႔ ေျပာေနၾက
ပါတယ္။ ခႏၶာႀကီးက ႏွိပ္စက္ေနတာကုိ သိေအာင္သတိထားၿပီး
အသိတရားနဲ႔ေျပာင္းတာျပင္တာကုိ ဣရိယာပုတ္ ဖြင့္တယ္လုိ႔ ေခၚ
ပါတယ္။
ကုိယ္႐ွိရင္ နာက်င္ကုိက္ခဲမႈ ေရာဂါ႐ွိပါတယ္။ မကုန္ႏုိင္ပါ။ စိတ္
႐ွိရင္လည္း ခံစားမႈေဝဒနာ ႐ွိပါမယ္။ မကုန္ႏုိင္ပါ။ အနာေရာဂါေပၚ
တာ ေပၚမွန္းသိ၊ အနာေရာဂါေပ်ာက္တာ ေပ်ာက္မွန္းသိေအာင္ ႐ွဴ
ရမွာပါ။ ကုန္ေအာင္႐ွဴရမွာ မဟုတ္ပါ။ ကုန္ေအာင္႐ွဴရင္ လဲြမွားပါ
တယ္။
ၾကာၾကာရပ္မယ္၊ေလ်ာင္းမယ္၊ သြားမယ္ဆုိရင္ အနာေရာဂါေပၚမွာ
ပါ။ အနာေပၚၿပီး မေသေအာင္ ဣရိယာပုတ္ေျပာင္းၿပီး ေဆးကုေန
ရပါတယ္။ ေအး...မေသခ်င္ရင္ ဣရိယာပုတ္ေျပာင္းၿပီးေဆးကုပါ
တဲ့။ တခ်ဳိ့က တရားမရရင္ မထဘူးဆုိၿပီး ထုိင္တတ္ပါတယ္။အား
ထုတ္တတ္ပါတယ္။ တရားမရဘဲ႐ူးသြားတာ၊ ေရာဂါျဖစ္သြားတာ
ေတြ ေတြ႔ရပါတယ္။ အားထုတ္ခါစမွာ မသိတဲ့လူေျမႇာက္ေပးတုိင္း
အရမ္းမလုပ္ပါနဲ႔။ တရားမရဘဲ တရားလန္႔သြားတတ္ပါတယ္။
` တရားမရရင္ ဒီေနရာက မထေတာ့ဘူး ´လုိ႔ အားထုတ္တာ
ဘုရားအေလာင္း၊ ပေစၥကဗုဒၶအေလာင္း၊ အရိယာအေလာင္းမ်ား
ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶ-အရိယာျဖစ္ခါနီးဆဲဆဲမွာျဖစ္တဲ့ ဝီရိယမ်ဳိးပါ။
အားထုတ္ခါစ ေယာဂီေတြအတြက္မဟုတ္ပါ။
" ေလ်ာင္း၍ျဖစ္လာအေညာင္းနာ ထုိင္ကာကုရမည္။ ေလ်ာင္း
၍ျဖစ္လာ အေညာင္းနာ ရပ္ကာကုရမည္။ ေလ်ာင္း၍ျဖစ္လာ
အေညာင္းနာ သြားကာကုရမည္ "
တရားအားထုတ္ရင္း ဣရိယာပုတ္ေျပာင္းရ၊ ျပင္ရ၊ ေရႊ႔ရတာဟာ
အနာေရာဂါ ေပၚလုိ႔ပါ။ ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီးက ဆူးၾကားထဲမွာ သီးတဲ့
ဘူးသီးပမာပါ။ အနာလြတ္တယ္လုိ႔ မ႐ွိပါ။ ဣရိယာပုတ္ တစ္ခု
ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ အေညာင္းနာကုိ က်န္တဲ့ ဣရိယာပုတ္သုံးပါးနဲ႔
ေလ်ာ္သလုိ ေျပာင္းၿပီး ေဆးကုေနရပါလားလုိ႔ သေဘာေပါက္ပါ။
အႏၶပုထုဇဥ္ေတြက အဖုအက်ိတ္စသည္ေပၚလာမွ အနာေရာဂါ
ေပၚတယ္ထင္ၿပီး က်န္တဲ့အခ်ိန္ကုိ က်န္းမာပါတယ္လုိ႔ ေျပာေနၾက
ပါတယ္။ ခႏၶာႀကီးက ႏွိပ္စက္ေနတာကုိ သိေအာင္သတိထားၿပီး
အသိတရားနဲ႔ေျပာင္းတာျပင္တာကုိ ဣရိယာပုတ္ ဖြင့္တယ္လုိ႔ ေခၚ
ပါတယ္။
ကုိယ္႐ွိရင္ နာက်င္ကုိက္ခဲမႈ ေရာဂါ႐ွိပါတယ္။ မကုန္ႏုိင္ပါ။ စိတ္
႐ွိရင္လည္း ခံစားမႈေဝဒနာ ႐ွိပါမယ္။ မကုန္ႏုိင္ပါ။ အနာေရာဂါေပၚ
တာ ေပၚမွန္းသိ၊ အနာေရာဂါေပ်ာက္တာ ေပ်ာက္မွန္းသိေအာင္ ႐ွဴ
ရမွာပါ။ ကုန္ေအာင္႐ွဴရမွာ မဟုတ္ပါ။ ကုန္ေအာင္႐ွဴရင္ လဲြမွားပါ
တယ္။
ဣရိယာစု ေျပာင္းလဲမႈ၊
ေဆးကုေနရသည္။
ေဆးကုေနရသည္။
ဣရိယာေျပာင္းတုိင္းအနာေပၚလုိ႔၊ မေနႏုိင္လုိ႔ ေဆးကုေနရပါ
လားလုိ႔ ႏွလုံးသြင္း႐ွဴရင္း၊ ပြားရင္းေျပာင္းပါ။ ေရပြက္ပမာ ျဖစ္
ပ်က္ေနတဲ့ ႐ုပ္၊ နာမ္၊ ခႏၶာေတြကုိ ျမင္ပါလိမ့္မယ္။ ႐ုပ္၊ နာမ္၊ ခႏၶာ
ကုိျမင္မွ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ ျမင္မွာပါ။ ျဖစ္တာပ်က္တာျမင္ရင္ ျဖစ္
ေၾကာင္း ပ်က္ေၾကာင္းကုိ ျမင္ေအာင္ ဆက္႐ွဳရမွာပါ။ ျဖစ္က်ဳိး
ကုိျမင္ရင္ ဒိ႒ိျပဳတ္ပါတယ္။ ျဖစ္ေၾကာင္းျမင္ရင္ ဝီစိကိစၦာျပဳတ္
ပါတယ္။
လားလုိ႔ ႏွလုံးသြင္း႐ွဴရင္း၊ ပြားရင္းေျပာင္းပါ။ ေရပြက္ပမာ ျဖစ္
ပ်က္ေနတဲ့ ႐ုပ္၊ နာမ္၊ ခႏၶာေတြကုိ ျမင္ပါလိမ့္မယ္။ ႐ုပ္၊ နာမ္၊ ခႏၶာ
ကုိျမင္မွ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ ျမင္မွာပါ။ ျဖစ္တာပ်က္တာျမင္ရင္ ျဖစ္
ေၾကာင္း ပ်က္ေၾကာင္းကုိ ျမင္ေအာင္ ဆက္႐ွဳရမွာပါ။ ျဖစ္က်ဳိး
ကုိျမင္ရင္ ဒိ႒ိျပဳတ္ပါတယ္။ ျဖစ္ေၾကာင္းျမင္ရင္ ဝီစိကိစၦာျပဳတ္
ပါတယ္။
ျဖစ္ပ်က္ျမင္႐ုံ ဥာဏ္မစုံ၊
နိဗၺာန္ဘုံတုိင္ မဆုိက္ၿပီ။
ျဖစ္ပ်က္တုိင္းတုံ ဥာဏ္မစုံ၊
နိဗၺာန္ဘုံတုိင္ ဆုိက္ေလမည္။
နိဗၺာန္ဘုံတုိင္ မဆုိက္ၿပီ။
ျဖစ္ပ်က္တုိင္းတုံ ဥာဏ္မစုံ၊
နိဗၺာန္ဘုံတုိင္ ဆုိက္ေလမည္။
ဦးစြာပထမ နာမ္႐ုပ္ကုိ ျမင္ေအာင္ ႐ွဳရမွာပါ။ ေနာက္ နာမ္႐ုပ္
ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ ဆက္ၿပီး ႐ွဳရမွာပါ။ ေနာက္ ျဖစ္ပ်က္ကုိ ပုိင္း
ျခားသိေအာင္ ႐ွဴရမွာပါ။ ျဖစ္ပ်က္ကုိ ပုိင္းျခားသိမွ နိဗၺာန္ေရာက္
မွာပါ။
ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ ဆက္ၿပီး ႐ွဳရမွာပါ။ ေနာက္ ျဖစ္ပ်က္ကုိ ပုိင္း
ျခားသိေအာင္ ႐ွဴရမွာပါ။ ျဖစ္ပ်က္ကုိ ပုိင္းျခားသိမွ နိဗၺာန္ေရာက္
မွာပါ။
ေ႐ွ႕ေနာက္ ဣရိယာ ေျပာင္းၿပီးကာ၊
အနာသက္သာသည္။
အနာသက္သာသည္။
ဣရိယာပုတ္ တစ္ပါးကေန တစ္ပါးကုိ ေျပာင္းလုိက္တဲ့အခါ
အနာေရာဂါ ႐ွင္း႐ွင္းေပ်ာက္သြားတာမဟုတ္ေသးပါ။ အနာေရာဂါ
သက္သာသြားတာပါ။ ေတာ္ေတာ္ၾကာေန ျပန္ေပၚတာပါပဲ။ ေပၚျပန္
ရင္ ဣရိယာပုတ္ ေျပာင္းေသာအားျဖင့္ ေဆးကုရျပန္တယ္။
အနာေရာဂါ ႐ွင္း႐ွင္းေပ်ာက္သြားတာမဟုတ္ေသးပါ။ အနာေရာဂါ
သက္သာသြားတာပါ။ ေတာ္ေတာ္ၾကာေန ျပန္ေပၚတာပါပဲ။ ေပၚျပန္
ရင္ ဣရိယာပုတ္ ေျပာင္းေသာအားျဖင့္ ေဆးကုရျပန္တယ္။
ေဆးကုလြတ္ကင္း ေနတုံလွ်င္း၊
စင္းစင္းေသၾကမည္။
စင္းစင္းေသၾကမည္။
ၾကာၾကာထုိင္ႏုိင္မွ တရားရမယ္လုိ႔ယူဆၿပီး ဣရိယာပုတ္ေျပာင္း
ေသာအားျဖင့္ ေဆးမကုပါက ႐ူးၾက ႏွမ္းၾက ေသၾက ေက်ၾကပါ
တယ္။ မေသသင့္ဘဲ ေသတာ ကံေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ မညီမၫြတ္
လုံ႔လျပဳလုိ႔ပါ။ တရားအားထုတ္တဲ့ အလုပ္ဟာ ဥာဏ္အလုပ္ပါ။
စိတ္အလုပ္ပါ။ ၾကာၾကာထုိင္ႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္တဲ့ ကုိယ္အလုပ္
မဟုတ္ပါ။
ေသာအားျဖင့္ ေဆးမကုပါက ႐ူးၾက ႏွမ္းၾက ေသၾက ေက်ၾကပါ
တယ္။ မေသသင့္ဘဲ ေသတာ ကံေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ မညီမၫြတ္
လုံ႔လျပဳလုိ႔ပါ။ တရားအားထုတ္တဲ့ အလုပ္ဟာ ဥာဏ္အလုပ္ပါ။
စိတ္အလုပ္ပါ။ ၾကာၾကာထုိင္ႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္တဲ့ ကုိယ္အလုပ္
မဟုတ္ပါ။
ေလးဣရိယာ ေဆးကုကာႏွင့္
မကြာေန႔ရက္ အသက္ဆက္၍
ခုထက္တုိင္သာ ေနႏုိင္ပါ ဥာဏ္မွာ လင္းရမည္။
မကြာေန႔ရက္ အသက္ဆက္၍
ခုထက္တုိင္သာ ေနႏုိင္ပါ ဥာဏ္မွာ လင္းရမည္။
ဣရိယာပုတ္ ေျပာင္းေသာအားျဖင့္ ေဆးအကုေကာင္းလုိ႔ မိမိတုိ႔
ယေနတုိင္ေအာင္ အသက္႐ွည္စြာ ေနရတာကုိ ဥာဏ္ႏွင့္ျမင္ေအာင္
ၾကည့္ပါ။ ဒီကုိယ္ႀကီးက အနာႀကီးပါ။ အနာေပၚသမွ် ဥာဏ္နဲ႔လုိက္
႐ႈပါ။ အနာေပၚတာလည္းသိ၊ အနာေပ်ာက္တာလည္းသိ၊ ပ်က္တာ
လည္း သိေအာင္ ႐ႈရမွာပါ။ အနာေပ်ာက္တာ၊ ျဖစ္တာပ်က္တာကုိ
သိေအာင္ ျမင္ေအာင္႐ႈရမွာပါ။ ခႏၶာကုိယ္ႀကီး သေဘာကုိသိရင္
မလုိခ်င္ေတာ့ပါ။
ယေနတုိင္ေအာင္ အသက္႐ွည္စြာ ေနရတာကုိ ဥာဏ္ႏွင့္ျမင္ေအာင္
ၾကည့္ပါ။ ဒီကုိယ္ႀကီးက အနာႀကီးပါ။ အနာေပၚသမွ် ဥာဏ္နဲ႔လုိက္
႐ႈပါ။ အနာေပၚတာလည္းသိ၊ အနာေပ်ာက္တာလည္းသိ၊ ပ်က္တာ
လည္း သိေအာင္ ႐ႈရမွာပါ။ အနာေပ်ာက္တာ၊ ျဖစ္တာပ်က္တာကုိ
သိေအာင္ ျမင္ေအာင္႐ႈရမွာပါ။ ခႏၶာကုိယ္ႀကီး သေဘာကုိသိရင္
မလုိခ်င္ေတာ့ပါ။
အနာေပၚလ်က္ ေဆးကုခ်က္ကုိ၊
သက္သက္မထင္ ဥာဏ္မျမင္၍၊
အစဥ္ပကတိ က်န္းမာ၏ဟု၊
မသိ၀ုိးဝါး လူမုိက္မ်ား၊
ထင္မွားေနၾကသည္။
သက္သက္မထင္ ဥာဏ္မျမင္၍၊
အစဥ္ပကတိ က်န္းမာ၏ဟု၊
မသိ၀ုိးဝါး လူမုိက္မ်ား၊
ထင္မွားေနၾကသည္။
ေအး...မိမိကုိယ္မိမိ အနာေပၚလုိ႔ေပၚမွန္းမသိ၊ ဣရိယာပုတ္
ေျပာင္းျပင္ေသာအားျဖင့္ ေဆးကုေနရတာကုိ ေဆးကုေနမွန္းမသိ
ရင္ အဝိဇၨာနဲ႔ ေနသူပါ။ တရားအားထုတ္ေနသူမဟုတ္ပါ။ ၾကာၾကာ
ထုိင္ႏုိင္မွ ဒုကၡေပၚလာမယ္၊ ဒုကၡထင္လာမယ္လုိ႔ ယူဆၿပီး ၾကာၾကာ
ထုိင္ရင္လည္း အဝိဇၨာပါ။ ဝိဇၨာဥာဏ္မဟုတ္ပါ။
အနာေပၚလာလုိ႔ ႐ႈပြားတဲ့ခါမွ အနာရဲ႕ျဖစ္မႈ၊ ပ်က္မႈကုိ ျမင္
ေအာင္ သိေအာင္ ႐ႈရမွာ။ မ႐ႈဘဲ အနာေပ်ာက္ေအာင္ ႐ႈရင္လည္း
မမွန္ပါ။ အနာကုိ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီး ေပ်ာက္ေအာင္ ပ်က္ေအာင္
လုပ္တာ သဘာဝ မက်ပါ။ နည္းမမွန္ပါ။ အနာကုိေဝဒနာလုပ္ၿပီး
ေတာ့လည္း မ႐ႈပါနဲ႔။ အနာ သက္သာသြားတာကုိလည္း ေဝဒနာ
ကုန္ၿပီလုိ႔ မယူဆပါနဲ႔။ အမွားအဆင့္ဆင့္ျဖစ္ၿပီး အပါယ္က်ႏုိင္ပါ
တယ္။
ေျပာင္းျပင္ေသာအားျဖင့္ ေဆးကုေနရတာကုိ ေဆးကုေနမွန္းမသိ
ရင္ အဝိဇၨာနဲ႔ ေနသူပါ။ တရားအားထုတ္ေနသူမဟုတ္ပါ။ ၾကာၾကာ
ထုိင္ႏုိင္မွ ဒုကၡေပၚလာမယ္၊ ဒုကၡထင္လာမယ္လုိ႔ ယူဆၿပီး ၾကာၾကာ
ထုိင္ရင္လည္း အဝိဇၨာပါ။ ဝိဇၨာဥာဏ္မဟုတ္ပါ။
အနာေပၚလာလုိ႔ ႐ႈပြားတဲ့ခါမွ အနာရဲ႕ျဖစ္မႈ၊ ပ်က္မႈကုိ ျမင္
ေအာင္ သိေအာင္ ႐ႈရမွာ။ မ႐ႈဘဲ အနာေပ်ာက္ေအာင္ ႐ႈရင္လည္း
မမွန္ပါ။ အနာကုိ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီး ေပ်ာက္ေအာင္ ပ်က္ေအာင္
လုပ္တာ သဘာဝ မက်ပါ။ နည္းမမွန္ပါ။ အနာကုိေဝဒနာလုပ္ၿပီး
ေတာ့လည္း မ႐ႈပါနဲ႔။ အနာ သက္သာသြားတာကုိလည္း ေဝဒနာ
ကုန္ၿပီလုိ႔ မယူဆပါနဲ႔။ အမွားအဆင့္ဆင့္ျဖစ္ၿပီး အပါယ္က်ႏုိင္ပါ
တယ္။
ေအး....အမွားအဆုံးအမအတုိင္း၊ အမွား႐ႈပြားေနတာထက္
မ႐ႈပြားဘဲ အလကားေနတာက ေကာင္းပါေသးတယ္။ အမွန္အဆုံး
အမအတုိင္း အမွန္႐ႈပြားနည္းအတုိင္း မ႐ႈပြားကလည္း ဆင္းရဲပါ
တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမွားေ႐ွာင္႐ွား၊ အမွန္တရား ႐ႈပြားႏုိင္သျဖင့္
နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ ဆုိက္ေရာက္ႏုိင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။
မ႐ႈပြားဘဲ အလကားေနတာက ေကာင္းပါေသးတယ္။ အမွန္အဆုံး
အမအတုိင္း အမွန္႐ႈပြားနည္းအတုိင္း မ႐ႈပြားကလည္း ဆင္းရဲပါ
တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမွားေ႐ွာင္႐ွား၊ အမွန္တရား ႐ႈပြားႏုိင္သျဖင့္
နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ ဆုိက္ေရာက္ႏုိင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။
` သာဓု - သာဓု - သာဓု ပါဘုရား ´
အားလုံးသႏၱာန္၊ အျမင္မွန္၊ လ်င္ျမန္ရေစေသာ္......
(ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ အ႐ွင္ပညာေဇာတ)
No comments:
Post a Comment