လာေရာက္ၾကသူေတြေရာ မလာနိုင္သူေတြပါ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစ

Saturday, May 26, 2018

ကာၾကာထုိင္​ႏုိင္​မွ တရားရမွာလား

ကာၾကာထုိင္​ႏုိင္​မွ တရားရမွာလား
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
{ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး}
ဘုန္​းႀကီးတုိ႔ ျမန္​မာႏုိင္​ငံကုိ ​ေထရဝါဒႏုိင္​ငံလုိ္​႔ ဂုဏ္​ယူ​ေနၾက
ပါတယ္​။ ​ေထရဝါဒဆုိတာ ဘုရား​ေဟာၾကား ျမတ္​တရား​ေတြကုိ
မျပဳမျပင္​ မျဖည္​့မစြက္​ မႏုတ္​မဖ်က္​ဘဲနဲ႔ ဘုရား႐ွင္​ ​ေဟာၾကား
​ေတာ္​မူခဲ့တဲ့အတုိင္​း လက္​ခံက်င္​့သုံးတဲ့ ႐ွင္​မဟာကႆပ အစ႐ွိတဲ့
မ​ေထရ္​မ်ားမွ ဆက္​စပ္​လာတဲ့ ဝါဒအတုိင္​း က်င္​့သုံးခဲ့တဲ့ ၀ါဒကုိ
​ေထရဝါဒလုိ႔ ​ေခၚပါတယ္​။ အ​ေျပာက ​ေထရဝါဒ ျဖစ္​​ေသာ္​လည္​း
အလုပ္​က ​ေထရဝါဒမဟုတ္​ဘဲ ထည္​့ခ်င္​တာ​ေတြ ထည္​့၊ ႏႈတ္​ခ်င္​
တာ​ေတြ ႏႈတ္​ ​ေနတာ​ေတြ အမ်ားႀကီးျမင္​​ေတြ႔​ေနရပါတယ္​။
အထူးသျဖင္​့ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္​တဲ့​ေနရာမွာ ​ေထရ၀ါဒ
မက်တာ​ေတြ အမ်ားႀကီး ​ေတြ႔ရပါတယ္​။
အားထုတ္​တဲ့အခါ ဣရိယာပုတ္​ ျပင္​ မျပင္​ႏွင္​့ ပတ္​သက္​ၿပီး
​ေထရဝါဒ မက်တာ​ေတြ အမ်ားႀကီး​ေတြ႔ရပါတယ္​။ ဣရိယာပုတ္​
မျပင္​ရ၊ ၾကာၾကာထုိင္​ရမယ္​ဆုိ၍ အ​ေတာ္​ဒုကၡ​ေရာက္​ၿပီး တရား
​ေၾကာက္​​ေနသူဦး​ေရ အ​ေတာ္​မ်ားပါတယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ ဒီ​ေန႔ ၾကာ
ၾကာထုိင္​အားထုတ္​ႏုိင္​မွ တရားရမွာလား။ အားထုတ္​ရင္​ ဣရိယာ
ပုတ္​ ျပင္​သင္​့ မျပင္​သင္​့၊ ဣရိယာပုတ္​ ျပင္​လွ်င္​ ဘယ္​အက်ဳိး
အျပစ္​ ျဖစ္​ပါသလဲ စတဲ့ အ​ေမး​ေတြကုိ ​ေျဖ​ေသာအားျဖင္​့ ​ေဟာ
ၾကားပါမယ္​။
မိမိတုိ႔ အလြတ္​​ေနတဲ့ အခ်ိန္​အခါမွာ ​ေလ်ာင္​း၊ ထုိင္​၊ ရပ္​၊ သြား
​ေလးပါးဣရိယာတစ္​ပါး​ ေညာင္​း တစ္​ပါး​ေျပာင္​းလဲ​ေနၾကသလုိ
အားထုတ္​တဲ့အခါမွာလည္​း ​ေလ်ာင္​း၊ ထုိင္​၊ ရပ္​၊ သြား ​ေလးပါး
ဣရိယာ တစ္​ပါး​ေညာင္​း တစ္​ပါး​ေျပာင္​းလဲၿပီး အားထုတ္​လုိ႔ရပါ
တယ္​။ အဲဒီအ​ေပၚမွာ ဘယ္​လုိ သ​ေဘာမ​ေပါက္​ ျဖစ္​​ေနၾကသလဲ
ဆုိ​ေတာ့ -
ဣရိယာပုတ္​ ဖုံးကြယ္​အုပ္​၊
ဒုကၡမထင္​ၿပီ။
တရားနယ္​ပယ္​မွာ နားမလည္​ဘဲ အ​ေတာ္​​ေခတ္​စား​ေနတာ ႐ွိပါ
တယ္​။ ` ဣရိယာပုတ္​ ဖုံးကြယ္​အုပ္​၊ ဒုကၡမထင္​ၿပီ ´ ဆုိတာပါပဲ။
ဒုကၡကုိ ဣရိယာပုတ္​ ဖုံးထားတဲ့အတြက္​ ဒုကၡမထင္​႐ွားပါ။ ဒုကၡ
ထင္​႐ွားလာ​ေအာင္​ ၾကာၾကာ​ေလး ထုိင္​​ေပးရမယ္​လုိ႔ အယူမွား
သြားၾကပါတယ္​။ ၾကာၾကာထုိင္​လုိ႔ နာလာတဲ့ ဒုကၡကုိ သိတာကုိ
ဒုကၡသစၥာသိၿပီလုိ႔ အမွန္​မ​ေျပာႏုိင္​​ေသးပါ။ ဟုတ္​ပါတယ္​။ အထုိင္​
ၾကာလုိ႔ နာတဲ့ဒုကၡကုိ တရားအားမထုတ္​တဲ့ ပုဂၢိဳလ္​​ေတြ၊ က​ေလး
​ေတြ၊ ဘာသာျခား​ေတြ​ေတာင္​ သိပါတယ္​။ အမွန္​တကယ္​ သိရမွာ
က ႐ုပ္​နာမ္​ႏွစ္​ပါးရဲ႕ ျဖစ္​ဒုကၡ၊ ပ်က္​ဒုကၡ​ေတြကုိ သိရမွာပါ။ ဒီကုိယ္​
ႀကီးက ၾကာၾကာထုိင္​ထုိင္​ မထုိင္​ထုိင္​၊ ဘယ္​လုိ​ေန​ေန ​ေနခ်င္​သလုိ
​ေန၊ ျဖစ္​ဒုကၡ၊ ပ်က္​ဒုကၡက အျမဲ႐ွိ​ေနပါတယ္​။ အမွတ္​သတိမ႐ွိဘဲ
​ေျပာင္​း​ေရႊ႔တဲ့ ဣရိယာပုတ္​က ဖု​ံးထားလုိ႔ ျဖစ္​ပ်က္​ဒုကၡ မထင္​တာ
ကုိ " ဣရိယာပုတ္​ဖုံးကြယ္​အုပ္​လုိ႔ ဒုကၡမထင္​တာ၊ ဒုကၡထင္​​ေအာင္​
ၾကာၾကာထုိင္​ခုိင္​းမယ္​" ဆုိရင္​ မွားပါတယ္​။
ဣရိယာပုတ္​ ဖြင္​့ကာထုတ္​၊
ဒုကၡ ထင္​လာမည္​။
ျဖစ္​ဒုကၡ ပ်က္​ဒုကၡ ထင္​လာ​ေအာင္​ ႐ႈပြားအားထုတ္​ရင္​ ​ေျပာင္​း
​ေရႊ႔​ေသာအားျဖင္​့ ဣရိယာပုတ္​ကုိ ဖြင္​့ထုတ္​​ေပးရပါမည္​။ ဣရိယာ
ပုတ္​ ဖြင္​့ထုတ္​​ေပးကမယ္​ဆုိတာ ႐ႈပြားရင္​းနဲ႔ ဣရိယာပုတ္​တစ္​ပါးမွ
တစ္​ပါးသုိ႔ ​ေျပာင္​းျပင္​​ေပးရမယ္​လုိ႔ ဆုိတာပါ။ မ​ေျပာင္​းမျပင္​ဘဲနဲ႔
အၾကာႀကီး ​ေပ ထုိင္​​ေနရမယ္​လုိ႔ မဆုိလုိပါ။ မိမိတုိ႔ တစ္​သက္​လုံး
​ေနလာခဲ့တာ အမွတ္​တမဲ့ ဣရိယာပုတ္​ ​ေျပာင္​းျပင္​ၿပီး​ ေနလာခဲ့ၾက
လုိ႔ ျဖစ္​ဒုကၡ ပ်က္​ဒုကၡ မျမင္​တဲ့အတြက္​ ဒုကၡကုိ ဣရိယာဖုံးတယ္​လုိ႔
​ေခၚတာပါ။ တရားအားထုတ္​စဥ္​ ဣရိယာပုတ္​​ေျပာင္​းခ်င္​ရင္​ သတိ
ပညာနဲ႔ ​ေျပာင္​းပါ။ " ​ေျသာ္​....ငါက ခ်မ္​းခ်မ္​းသာသာ ​ေအး​ေအး​
ေဆး​ေဆး တစ္​နာရီလုံး မလႈပ္​မယွက္​ၿငိမ္​ၿငိမ္​သက္​သက္​ ႐ႈပြားခ်င္​
တာ။ ဒီ ျဖစ္​ဒုကၡ ပ်က္​ဒုကၡ​ ေတြက မထုိင္​ႏုိင္​​ေအာင္​ ႏွိပ္​စက္​​ေနလုိ႔
ဒုကၡႀကီးပါလား" လုိ႔ ဒုကၡ​ေပၚလာမွာပါ။ ဒါ​ေၾကာင္​့ ​ေျပာင္​းခ်င္​ျပင္​
ခ်င္​တဲ့အခါ မ​ေနႏုိင္​လုိ႔ ႏွိပ္​စက္​လြန္​းလုိ႔ ​ေျပာင္​းရ ျပင္​ရပါလားလုိ႔
သိၿပီး သတိထား၊ အသိတရားနဲ႔ ႐ႈပြားရင္​းျပင္​ပါ။ ​ေျပာင္​းပါ။ ဒုကၡ
ထင္​လာပါလိမ္​့မယ္​။
​ေလ်ာင္​း၍ ခ်ည္​းသာ​ေနခဲ့ပါ၊
​ေလ်ာင္​းနာနဲ႔ ​ေသမည္​။
ဣရိယာပုတ္​​ေလးပါးထဲမွာ ​ေလ်ာင္​းတာ ​ေကာင္​းတာဆုိၿပီး
​ေလ်ာင္​းခ်ည္​းပဲ ​ေနၾကည္​့ပါ။ အ​ေလ်ာင္​းၾကာရင္​ အနာ​ေရာဂါ
​ေပၚလာမွာပါ။ အခ်ဳိ႕မထုိင္​ မရပ္​ႏုိင္​၍ အိပ္​ရာထဲမွာ ​ေလ်ာင္​း​ေန
ရပါတယ္​။ ဣရိယာပုတ္​ တစ္​ပါးပ်က္​သြားလွ်င္​ ၾကာၾကာမခံပါ။
မၾကာမီ​ ေသမ​ွာပါ။
ထုိင္​၍ခ်ည္​းသာ ​ေနခဲ့ပါ၊
ထုိင္​နာႏွင္​့ ​ေသမည္​။
အမ်ားအားျဖင္​့ တရားအားထုတ္​သြားတဲ့အခါ တရားထုိင္​သြား
မလုိ႔ လုိ႔​ေျပာ​ေလ့႐ွိၾကပါတယ္​။ ထုိင္​မွတရား၊ ထသြားရင္​ တရား
မပါတာ မ်ားပါတယ္​။ ဘုရား႐ွင္​လက္​ထက္​က သာဝတၳိျပည္​မွာ
လူခုႏွစ္​ကု​ေဋ႐ွိၿပီး ငါးကု​ေဋက အရိယာပါ။ ဘယ္​ရိပ္​သာ၊ ဘယ္​
ခုႏွစ္​ရက္​၊ ၁၀ရက္​စခန္​းမွ မ​ေရာက္​ဖူးပါ။ အိမ္​မွာ​ေလ်ာ္​သလုိ
အားထုတ္​ရင္​း အရိယာျဖစ္​ၾကတာပါ။
​ေယာဂီတစ္​​ေယာက္​ ` ၾကာၾကာထုိင္​မွ တရား´ ဆုိတဲ့ ႒ာနမွာ
တရားအားထုတ္​ရာ ဒူးနာသာ အဖက္​တင္​လာၿပီး ယခုဘယ္​လုိမွ
အားထုတ္​ခုိင္​းလုိ႔ မရ​ေတာ့ပါ။ တစ္​​ေယာက္​က​ေတာ့ ​ေလငန္​း
ျဖတ္​လာတာ ယခုတုိင္​ မ​ေပ်ာက္​​ေသးပါ။
တရားဂုဏ္​​ေတာ္​ကုိ သတိျပဳပါ။ " ၾကားနာ႐ုံတင္​ အပူစင္​
၍ က်င္​့လွ်င္​ ခ်မ္​းသာ " တဲ့။ က်င္​့လုိ ဒုကၡျဖစ္​လွ်င္​ ဘုရားတရား
​ေတာ္​ ​ေထရဝါဒနည္​း မဟုတ္​ပါ။ ပုဂၢိဳလ္​တစ္​ဦးတစ္​​ေယာက္​ရဲ႕
နည္​းသာျဖစ္​တယ္​လုိ႔ မွတ္​ပါ။ တရား​ေတာ္​က မခ်မ္​းသာ​ေစ​ေသး
​ေသာ္​လည္​း မဆင္​းရဲ​ေစရပါ။
ရပ္​၍ခ်ည္​းသာ ​ေနခဲ့ပါ၊
ရပ္​နာႏွင္​့​ေသမည္​။
မထုိင္​ မ​ေလ်ာင္​းဘဲ ရပ္​၍ခ်ည္​း​ေနျပန္​က အရပ္​ၾကာရင္​ အနာ
​ေရာဂါ ​ေပၚလာျပန္​ပါတယ္​။ အနာ​ေပၚရင္​ အနာကုိ ခံစားရတဲ့
​ေဝဒနာ ​ေပၚလာမွာပါ။ အနာ​ေရာဂါက အ​ေၾကာင္​း၊ ခံစားတဲ့​ေ၀ဒ
နာက အက်ဳိးပါ။ အ​ေၾကာင္​းအက်ဳိးအ​ေနနဲ႔ သိမွာပါ။
သြား၍ခ်ည္​းသာ ​ေနခဲ့ပါ၊
သြားနာႏွင္​့ ​ေသမည္​။
မ​ေလ်ာင္​း၊ မထုိင္​၊ မရပ္​ဘဲ သြာ၍ခ်ည္​းသာ ​ေနျပန္​ပါကလည္​း
အသြားၾကာရင္​ အနာ​ေရာဂါ ​ေပၚတာပါပဲ။ ဣရိယာပုတ္​​ ေလးပါး
မွာ ဘယ္​ဣရိယာပုတ္​နဲ႔ပဲျဖစ္​ျဖစ္​ တစ္​ပါးပါးနဲ႔ အ​ေနမ်ားရင္​ အနာ
​ေရာဂါေပၚတာပါပဲ။ အနာ​ေရာဂါ​ေပၚရင္​ေ၀ဒနာလည္​း​ေပၚပါတယ္​။
အနာ​ေရာဂါက နာက်င္​ကုိက္​ခဲတဲ့ သ​ေဘာပါ။ ​ေဝဒနာက ခံစားတဲ့
သ​ေဘာပါ။ သ​​ေဘာခ်င္​းမတူပါ။ ႏွစ္​ခုစလုံး အ႐ႈခံတရားခ်ည္​းပါ၊
႐ႈပါ။ ကုန္​​ေအာင္​ မလုပ္​ပါနဲ႔။
​ေကြး၍ခ်ည္​းသာ ​ေနခဲ့ပါ၊
​ေကြးနာႏွင္​့​ေသမည္​။
ဆန္​႔၍ခ်ည္​းသာ​ေနခဲ့ပါ၊
ဆန္​႔နာႏွင္​့​ေသမည္​။
​ေကြး၍ခ်ည္​းအ​ေနမ​်ားရင္​လည္​း အနာ​ေရာဂါ​ေပၚမွာပါ။ ဆန္​႔
၍ခ်ည္​း အ​ေနမ်ားရင္​လည္​း အနာ​ေရာဂါ​ေပၚမွာပါပဲ။ အဲဒီလုိ​ ေပၚ
လာတဲ့ အနာ​ေရာဂါဟာ လုပ္​ယူလုိ႔​ေပၚလာတဲ့ အနာ​ေရာဂါပါ။
အနာ​ေရာဂါလုပ္​ယူၿပီး ​ေပ်ာက္​​ေအာင္​ တစ္​ခါတည္​းမလုပ္​သင္​့ပါ။
ဘုရား႐ွင္​က ​ေတာသစ္​တစ္​ပင္​ရင္​း ၀ါးတစ္​ပင္​​ေအာက္​ ဆိတ္​
ၿငိမ္​ရာ အရပ္​တစ္​ခုခုမွာသြားၿပီး ​ေျဖာင္​့​ေျဖာင္​့​ေလး တင္​ပ်ဥ္​​ေခြ
ထုိင္​ခုိင္​းပါတယ္​။ ဘာျဖစ္​လုိ႔လဲ။ ​ေျဖာင္​့​ေျဖာင္​့ထုိင္​မွ ဒုကၡ​ေ၀ဒနာ
​ေတာ္​​ေတာ္​နဲ႔ မ​ေပၚ​ေအာင္​ပါ။ အဆက္​​ေတြ ​ေကြး​ေကာက္​​ေနရင္​
​ေသြးသား ​ေလသြား မမွန္​တဲ့အတြက္​ မၾကာမီ ဒုကၡ​ေပၚလာတတ္​ပါ
တယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ၾကာၾကာထုိင္​ၿပီး ဒုကၡမ႐ွာရပါ။ တရားအားထုတ္​တဲ့ အလုပ္​ဆုိတာ ကုိယ္​ကုိခ်မ္​းခ်မ္​းသာသာထားၿပီး စိတ္​ကုိအလုပ္​လုပ္​ခုိင္​း​ေနတယ္​လုိ႔
သ​ေဘာ​ေပါက္​ထားရပါမယ္​။
ဖြင္​့၍ခ်ည္​းသာ ​ေနခဲ့ပါ၊
ဖြင္​့နာႏွင္​့ ​ေသမည္​။
မွိတ္​၍ခ်ည္​းသာ ​ေနခဲ့ပါ၊
မွိတ္​နာႏွင္​့​ေသမည္​။
မ်က္​စိကုိ ဖြင္​့၍ခ်ည္​း ၾကာၾကာ​ေနျပန္​လည္​း ဒုကၡ​ေပၚပါတယ္​။
ဒါျဖင္​့ မွိတ္​​ေနတာ ​ေကာင္​းတယ္​ဆုိၿပီး မွိတ္​​ေနျပန္​ပါက မွိတ္​နာနဲ႔
​ေသပါလိမ္​့ဦးမည္​။ ဘုန္​းႀကီးတုိ႔ ဘုရား႐ွင္​ရဲ႕ တရား​ေတာ္​ကအစြန္​း
လြတ္​တရားပါ။ အစြန္​းႏွစ္​ပါးရဲ႕ အလယ္​ကသြားမွ ဘုရားတရားပါ။
​ေထရဝါဒပါ။ ဘုရား႐ွင္​ရဲ႕ အယူအဆအတုိင္​း အားထုတ္​ပါက
အားထုတ္​ရတာ မခဲယဥ္​းပါ။ စိတ္​ ၀ီရိယပဲ လုိပါတယ္​။
႐ွဴ၍ခ်ည္​းသာ ​ေနခဲ့ပါ၊
႐ွဴသြင္​းနာႏွင္​့ ​ေသမည္​။
မိမိတုိ႔ ​ေမြးလာကတည္​းက ႐ွဴထုတ္​ ႐ွဴသြင္​းၿပီး​ေနလာခဲ့လုိ႔
မ​ေသမ​ေၾက က်န္​းမာစြာနဲ႔ ​ေနထုိင္​ႏုိင္​ခဲ့တာပါ။ မိမိတုိ႔အသက္​ဆုိ
တာ သတိထားၾကည္​့ရင္​ အႏွစ္​သာရမ႐ွိလွပါ။ တစ္​႐ွဴတစ္​႐ွဳိက္​
က​ေလးနဲ႔ပဲ အသက္​႐ွင္​​ေနတာပါ။ အသက္​သမုတ္​ နာမ္​နဲ႔႐ုပ္​ပါ။
အမွန္​တကယ္​ အသက္​ဆုိတာ မ႐ွိပါ။ တစ္​႐ွဴကတစ္​႐ွဳိက္​မလာ
ရင္​၊ တစ္​႐ွဳိက္​က တစ္​႐ွဴမလာရင္​ ​ေသပါၿပီ။
ဘုရား႐ွင္​က " ရဟန္​း​ေတာ္​မ်ား အုိ ခ်စ္​သားတုိ႔ အနာ​ေရာဂါ
ဆုိတာ တျခားရဲ႕အမည္​မဟုတ္​ပါ၊ ခႏၶာကုိယ္​ႀကီးရဲ႕အမည္​ပါတဲ့
မိမိတုိ႔ခႏၶာႀကီးနဲ႔ အ​ေနၾကာလာခဲ့​ေပမဲ့လုိ႔ ကုိယ္​့ခႏၶာအ​ေၾကာင္​းကုိ
ကုိယ္​သိ​ေအာင္​ မၾကည္​့ဘဲ သူမ်ားအ​ေၾကာင္​း အျပင္​အ​ေၾကာင္​း
​ေတြသာ လုိက္​ၿပီးစပ္​စု​ေနတဲ့အတြက္​ ကုိယ့္​ခႏၶာအ​ေၾကာင္​း မသိ
တာပါ။
မ​ေသစိမ္​့ဌာ ဣရိယာ၊
​ေရႊ႕ကာကုရမည္​။
ယခု ဘုန္​းႀကီးတုိ႔​ေဟာလုိ႔ ​ေျပာလုိ႔ ၾကာၾကာထုိင္​မယ္​ သုိ႔မဟုတ္​
ၾကာၾကာရပ္​မယ္​၊ေလ်ာင္​းမယ္​၊ သြားမယ္​ဆုိရင္​ အနာ​ေရာဂါ​ေပၚမွာ
ပါ။ အနာ​ေပၚၿပီး မ​ေသ​ေအာင္​ ဣရိယာပုတ္​​ေျပာင္​းၿပီး ​ေဆးကု​ေန
ရပါတယ္​။ ​ေအး...မ​ေသခ်င္​ရင္​ ဣရိယာပုတ္​​ေျပာင္​းၿပီး​ေဆးကုပါ
တ​ဲ့။ တခ်ဳိ့က တရားမရရင္​ မထဘူးဆုိၿပီး ထုိင္​တတ္​ပါတယ္​။အား
ထုတ္​တတ္​ပါတယ္​။ တရားမရဘဲ႐ူးသြားတာ၊ ​ေရာဂါျဖစ္​သြားတာ
​ေတြ ​ေတြ႔ရပါတယ္​။ အားထုတ္​ခါစမွာ မသိတဲ့လူ​ေျမႇာက္​​ေပးတုိင္​း
အရမ္​းမလုပ္​ပါနဲ႔။ တရားမရဘဲ တရားလန္​႔သြားတတ္​ပါတယ္​။
` တရားမရရင္​ ဒီ​ေနရာက မထ​ေတာ့ဘူး ´လုိ႔ အားထုတ္​တာ
ဘုရားအ​ေလာင္​း၊ ပ​ေစၥကဗုဒၶအ​ေလာင္​း၊ အရိယာအ​ေလာင္​းမ်ား
ဘုရား၊ ပ​ေစၥကဗုဒၶ-အရိယာျဖစ္​ခါနီးဆဲဆဲမွာျဖစ္​တဲ့ ဝီရိယမ်ဳိးပါ။
အားထုတ္​ခါစ ​ေယာဂီ​ေတြအတြက္​မဟုတ္​ပါ။
" ​ေလ်ာင္​း၍ျဖစ္​လာအ​ေညာင္​းနာ ထုိင္​ကာကုရမည္​။ ​ေလ်ာင္​း
၍ျဖစ္​လာ အ​ေညာင္​းနာ ရပ္​ကာကုရမည္​။ ​ေလ်ာင္​း၍ျဖစ္​လာ
အ​ေညာင္​းနာ သြားကာကုရမည္​ "
တရားအားထုတ္​ရင္​း ဣရိယာပုတ္​​ေျပာင္​းရ၊ ျပင္​ရ၊ ​ေရႊ႔ရတာဟာ
အနာ​ေရာဂါ ​ေပၚလုိ႔ပါ။ ဒီခႏၶာကုိယ္​ႀကီးက ဆူးၾကားထဲမွာ သီးတဲ့
ဘူးသီးပမာပါ။ အနာလြတ္​တယ္​လုိ႔ မ႐ွိပါ။ ဣရိယာပုတ္​ တစ္​ခု
​ေၾကာင္​့ ျဖစ္​တဲ့ အ​ေညာင္​းနာကုိ က်န္​တဲ့ ဣရိယာပုတ္​သုံးပါးနဲ႔
​ေလ်ာ္​သလုိ ​ေျပာင္​းၿပီး ​ေဆးကု​ေနရပါလားလုိ႔ သ​ေဘာ​ေပါက္​ပါ။
အႏၶပုထုဇဥ္​​ေတြက အဖုအက်ိတ္​စသည္​​ေပၚလာမွ အ​နာ​ေရာဂါ
​ေပၚတယ္​ထင္​ၿပီး က်န္​တဲ့အခ်ိန္​ကုိ က်န္​းမာပါတယ္​လုိ႔ ​ေျပာ​ေနၾက
ပါတယ္​။ ခႏၶာႀကီးက ႏွိပ္​စက္​​ေနတာကုိ သိ​ေအာင္​သတိထားၿပီး
အသိတရားနဲ႔​ေျပာင္​းတာျပင္​တာကုိ ဣရိယာပုတ္​ ဖြင္​့တယ္​လုိ႔ ​ေခၚ
ပါတယ္​။
ကုိယ္​႐ွိရင္​ နာက်င္​ကုိက္​ခဲမႈ ​ေရာဂါ႐ွိပါတယ္​။ မကုန္​ႏုိင္​ပါ။ စိတ္​
႐ွိရင္​လည္​း ခံစားမႈ​ေဝဒနာ ႐ွိပါမယ္​။ မကုန္​ႏုိင္​ပါ။ အနာ​ေရာဂါ​ေပၚ
တာ ​​ေပ​​ၚမွန္​းသိ၊ အနာ​ေရာဂါ​ေပ်ာက္​တာ ​ေပ်ာက္​မွန္​းသိ​ေအာင္​ ႐ွဴ
ရမွာပါ။ ကုန္​​ေအာင္​႐ွဴရမွာ မဟုတ္​ပါ။ ကုန္​​ေအာင္​႐ွဴရင္​ လဲြမွားပါ
တယ္​။
ဣရိယာစု ​ေျပာင္​းလဲမႈ၊
​ေဆးကု​ေနရသည္​။
ဣရိယာ​ေျပာင္​းတုိင္​းအနာ​ေပၚလုိ႔၊ မ​ေနႏုိင္​လုိ႔ ​ေဆးကု​ေနရပါ
လားလုိ႔ ႏွလု​ံးသြင္​း႐ွဴရင္​း၊ ပြားရင္​း​ေျပာင္​းပါ။ ​ေရပြက္​ပမာ ျဖစ္
ပ်က္​​ေနတဲ့ ႐ုပ္​၊ နာမ္​၊ ခႏၶာ​ေတြကုိ ျမင္​ပါလိမ္​့မယ္​။ ႐ုပ္​၊ နာမ္​၊ ခႏၶာ
ကုိျမင္​မွ ႐ုပ္​နာမ္​ျဖစ္​ပ်က္​ ျမင္​မွာပါ။ ျဖစ္​တာပ်က္​တာျမင္​ရင္​ ျဖစ္​
​ေၾကာင္​း ပ်က္​​ေၾကာင္​းကုိ ျမင္​​ေအာင္​ ဆက္​႐ွဳရမွာပါ။ ျဖစ္​က်ဳိး
ကုိျမင္​ရင္​ ဒိ႒ိျပဳတ္​ပါတယ္​။ ျဖစ္​​ေၾကာင္​းျမင္​ရင္​ ဝီစိကိစၦာျပဳတ္​
ပါတယ္​။
ျဖစ္​ပ်က္​ျမင္​႐ုံ ဥာဏ္​မစုံ၊
နိဗၺာန္​ဘုံတုိင္​ မဆုိက္​ၿပီ။
ျဖစ္​ပ်က္​တုိင္​းတုံ ဥာဏ္​မစုံ၊
နိဗၺာန္​ဘုံတုိင္​ ဆုိက္​​ေလမည္​။
ဦးစြာပထမ နာမ္​႐ုပ္​ကုိ ျမင္​​ေအာင္​ ႐ွဳရမွာပါ။ ​ေနာက္​ နာမ္​႐ုပ္​
ျဖစ္​ပ်က္​ျမင္​​ေအာင္​ ဆက္​ၿပီး ႐ွဳရမွာပါ။ ​ေနာက္​ ျဖစ္​ပ်က္​ကုိ ပုိင္​း
ျခားသိ​ေအာင္​ ႐ွဴရမွာပါ။ ျဖစ္​ပ်က္​ကုိ ပုိင္​းျခားသိမွ နိဗၺာန္​​ေရာက္​
မွာပါ။
​ေ႐ွ႕​ေနာက္​ ဣရိယာ ​ေျပာင္​းၿပီးကာ၊
အနာသက္​သာသည္​။
ဣရိယာပုတ္​ တစ္​ပါးက​ေန တစ္​ပါးကုိ ​ေျပာင္​းလုိက္​တဲ့အခါ
အနာ​ေရာဂါ ႐ွင္​း႐ွင္​း​ေပ်ာက္​သြားတာမဟုတ္​​ေသးပါ။ အနာ​ေရာဂါ
သက္​သာသြားတာပါ။ ​ေတာ္​​ေတာ္​ၾကာ​ေန ျပန္​​ေပၚတာပါပဲ။ ​ေပၚျပန္​
ရင္​ ဣရိယာပုတ္​ ​ေျပာင္​း​ေသာအားျဖင္​့ ​ေဆးကုရျပန္​တယ္​။
​ေဆးကုလြတ္​ကင္​း ​ေနတုံလွ်င္​း၊
စင္​းစင္​း​ေသၾကမည္​။
ၾကာၾကာထုိင္​ႏုိင္​မွ တရားရမယ္​လုိ႔ယူဆၿပီး ဣရိယာပုတ္​​ေျပာင္​း
​ေသာအားျဖင္​့ ​ေဆးမကုပါက ႐ူးၾက ႏွမ္​းၾက ​ေသၾက ​ေက်ၾကပါ
တယ္​။ မ​ေသသင္​့ဘဲ ​ေသတာ ကံ​ေၾကာင္​့ မဟုတ္​ပါ။ မညီမၫြတ္​
လုံ႔လျပဳလုိ႔ပါ။ တရားအားထုတ္​တဲ့ အလုပ္​ဟာ ဥာဏ္​အလုပ္​ပါ။
စိတ္​အလုပ္​ပါ။ ၾကာၾကာထုိင္​ႏုိင္​​ေအာင္​ ​ေလ့က်င္​့တဲ့ ကုိယ္​အလုပ္​
မဟုတ္​ပါ။
​ေလးဣရိယာ ​ေဆးကုကာႏွင္​့
မကြာ​ေန႔ရက္​ အသက္​ဆက္​၍
ခုထက္​တုိင္​သာ ​ေနႏုိင္​ပါ ဥာဏ္​မွာ လင္​းရမည္​။
ဣရိယာပုတ္​ ​ေျပာင္​း​ေသာအားျဖင္​့ ​ေဆးအကု​ေကာင္​းလုိ႔ မိမိတုိ႔
ယ​ေနတုိင္​​ေအာင္​ အသက္​႐ွည္​စြာ ​ေနရတာကုိ ဥာဏ္​ႏွင္​့ျမင္​​ေအာင္​
ၾကည္​့ပါ။ ဒီကုိယ္​ႀကီးက အနာႀကီးပါ။ အနာ​ေပၚသမွ် ဥာဏ္​နဲ႔လုိက္​
႐ႈပါ။ အနာ​ေပၚတာလည္​းသိ၊ အနာ​ေပ်ာက္​တာလည္​းသိ၊ ပ်က္​တာ
လည္​း သိ​ေအာင္​ ႐ႈရမွာပါ။ အနာ​ေပ်ာက္​တာ၊ ျဖစ္​တာပ်က္​တာကုိ
သိ​ေအာင္​ ျမင္​​ေအာင္​႐ႈရမွာပါ။ ခႏၶာကုိယ္​ႀကီး သ​ေဘာကုိသိရင္​
မလုိခ်င္​​ေတာ့ပါ။
အနာ​ေပၚလ်က္​ ​ေဆးကုခ်က္​ကုိ၊
သက္​သက္​မထင္​ ဥာဏ္​မျမင္​၍၊
အစဥ္​ပကတိ က်န္​းမာ၏ဟု၊
မသိ၀ုိးဝါး လူမုိက္​မ်ား၊
ထင္​မွား​ေနၾကသည္​။
​ေအး...မိမိကုိယ္​မိမိ အနာ​ေပၚလုိ႔​ေပၚမွန္​းမသိ၊ ဣရိယာပုတ္​
​ေျပာင္​းျပင္​​ေသာအားျဖင္​့ ​ေဆးကု​ေနရတာကုိ ​ေဆးကု​ေနမွန္​းမသိ
ရင္​ အဝိဇၨာနဲ႔ ​ေနသူပါ။ တရားအားထုတ္​​ေနသူမဟုတ္​ပါ။ ၾကာၾကာ
ထုိင္​ႏုိင္​မွ ဒုကၡ​ေပၚလာမယ္​၊ ဒုကၡထင္​လာမယ္​လုိ႔ ယူဆၿပီး ၾကာၾကာ
ထုိင္​ရင္​လည္​း အဝိဇၨာပါ။ ဝိဇၨာဥာဏ္​မဟုတ္​ပါ။
အနာ​ေပၚလာလုိ႔ ႐ႈပြားတဲ့ခါမွ အနာရဲ႕ျဖစ္​မႈ၊ ပ်က္​မႈကုိ ျမင္​
​ေအာင္​ သိ​ေအာင္​ ႐ႈရမွာ။ မ႐ႈဘဲ အနာ​ေပ်ာက္​​ေအာင္​ ႐ႈရင္​လည္​း
မမွန္​ပါ။ အနာကုိ ျဖစ္​​ေအာင္​လုပ္​ၿပီး ​ေပ်ာက္​​ေအာင္​ ပ်က္​​ေအာင္​
လုပ္​တာ သဘာဝ မက်ပါ။ နည္​းမမွန္​ပါ။ အနာကုိ​ေဝဒနာလုပ္​ၿပီး
​ေတာ့လည္​း မ႐ႈပါနဲ႔။ အနာ သက္​သာသြားတာကုိလည္​း ​ေဝဒနာ
ကုန္​ၿပီလုိ႔ မယူဆပါနဲ႔။ အမွားအဆင္​့ဆင္​့ျဖစ္​ၿပီး အပါယ္​က်ႏုိင္​ပါ
တယ္​။
​ေအး....အမွားအဆုံးအမအတုိင္​း၊ အမွား႐ႈပြား​ေနတာထက္​
မ႐ႈပြားဘဲ အလကား​ေနတာက ​ေကာင္​းပါ​ေသးတယ္​။ အမွန္​အဆုံး
အမအတုိင္​း အမွန္​႐ႈပြားနည္​းအတုိင္​း မ႐ႈပြားကလည္​း ဆင္​းရဲပါ
တယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ အမွား​ေ႐ွာင္​႐ွား၊ အမွန္​တရား ႐ႈပြားႏုိင္​သျဖင္​့
နိဗၺာန္​မ်က္​​ေမွာက္​ ဆုိက္​​ေရာက္​ႏုိင္​ၾကပါ​ေစ ကုန္​သတည္​း။
` သာဓု - သာဓု - သာဓု ပါဘုရား ´
အားလုံးသႏၱာန္​၊ အျမင္​မွန္​၊ လ်င္​ျမန္​ရ​ေစ​ေသာ္​......
(ဓမၼဒူတဆရာ​ေတာ္​ အ႐ွင္​ပညာ​ေဇာတ)

No comments:

Post a Comment