ပါဠိေတာ္။ ။တသၼာတိဟာနႏၵ ဓမၼာဒါသံနာမ ဓမၼပရိယာယံ ေဒေသႆာမိ၊ ေယန သမႏၷာဂေတာ အရိယ သာ၀ေကာ အာကခၤမာေနာ အတၱနာ၀ အတၱာနံ ဗ်ာကေရယ်၊ ခီဏနိရေယာမွိ ခီဏ တိရစၧနေယာနိ ခီဏေပတၱိ ၀ိသေယာ ခီဏာပါယဒုဂၢတိ ၀ိနိပါေတာ၊ ေသာတာပေႏၷာ ဟမ သၼိ အ၀ိနိပါတ ဓေမၼာ နိယေတာ သေမၼာဓိပရာယေဏာတိ။
ေသာတာပန္ျဖစ္ဖုိ႕အေၾကာင္းမွာ
၁။ ရတနာသံုးပါး၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို ေလးေလးနက္နက္ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္
၂။ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ား၌ ငါးပါးသီလ စင္ၾကယ္ဖုိ႕သာ ျဖစ္၏။ ထို႕ ေၾကာင့္ လည္း ၀ိသာခါေက်ာင္းအမသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာကို ပထမဖူးရစဥ္ ၇-ႏွစ္အရြယ္ကပင္ ေသာတာပန္တည္ခဲ့၏။ ဓမၼာေသာကမင္း၏ အသႏၶိမိတၱာေဒ၀ီသည္ ဘုရားရွင္၏ အသံေတာ္ႏွင့္ အထုိက္အေလ်ာက္တူေသာ ကရ၀ိက္ငွက္၏ အသံကို ၾကားရ၍ ဘုရားကို မဖူးလုိက္ရဘဲ ၾကည္ညိဳေသာ အေ၀စၥပသာဒ (သဒၶါ) ေၾကာင့္ ေမာင္းမ ၇-ရာႏွင့္အတူ ေသာတာပန္ျဖစ္ၾက၏။ ပင္ကို ငါးပါးသီလ စင္ၾကယ္သူမ်ားအတြက္ ယခုလုိ သာသနာတြင္း၌က ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႕မခဲယဥ္းဟု မွတ္သင့္ပါသည္။
ေဆာင္။ ။ေထာက္မွန္ေပၚတြင္၊ ကိုယ့္အသြင္ကို၊ ဆင္ျပင္လုိဘိ၊ ေန႕စဥ္ၾကည့္သုိ႕၊ မိမိသီလ၊ ဆုိင္သမွ်ကို၊ ေ
န႕ညခပင္း၊ လြန္သန္႕ရွင္း၍၊ ျပန္႕သင္းေမႊးမူ၊ အေလးျပဳလ်က္၊ သံုးလူထြတ္ထား၊ ျမတ္ဘုရားႏွင့္၊ တရား၊ သံဃာ၊ အရိယာ၏။ ဆုိင္ရာ ဂုဏ္ေတာ္၊ ဉာဏ္၌ေပၚေအာင္၊ ရႊင္ေပ်ာ္ရူစား၊ သဒၶါပြားမူ၊ မလားအပါယ္၊ တရားကယ္မည္၊ ရူဖြယ္ေထာက္မွန္ အစစ္တည္း။
ကမၼ႒ာန္းမွန္သမွ် အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာကုန္ဖုိ႕သာ
ျမန္မာျပန္။ ။ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ၉-ပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ ၆-ပါး၊ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ ၉-ပါး၊ ဤဂုဏ္ေတာ္မ်ား၌ အေ၀စၥပသာဒ (ဉာဏ္ျဖင့္ သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္း) ၃-မ်ိဳး၊ ငါးပါးသီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း ဤဂုဏ္အဂၤါ ၄-ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုသူသည္ မိမိ ကိုယ္ကို ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီဟု ဆံုးျဖတ္ႏုိင္သည္။
ေသာတာပန္ျဖစ္ဖုိ႕အေၾကာင္းမွာ
၁။ ရတနာသံုးပါး၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို ေလးေလးနက္နက္ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္
၂။ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ား၌ ငါးပါးသီလ စင္ၾကယ္ဖုိ႕သာ ျဖစ္၏။ ထို႕ ေၾကာင့္ လည္း ၀ိသာခါေက်ာင္းအမသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာကို ပထမဖူးရစဥ္ ၇-ႏွစ္အရြယ္ကပင္ ေသာတာပန္တည္ခဲ့၏။ ဓမၼာေသာကမင္း၏ အသႏၶိမိတၱာေဒ၀ီသည္ ဘုရားရွင္၏ အသံေတာ္ႏွင့္ အထုိက္အေလ်ာက္တူေသာ ကရ၀ိက္ငွက္၏ အသံကို ၾကားရ၍ ဘုရားကို မဖူးလုိက္ရဘဲ ၾကည္ညိဳေသာ အေ၀စၥပသာဒ (သဒၶါ) ေၾကာင့္ ေမာင္းမ ၇-ရာႏွင့္အတူ ေသာတာပန္ျဖစ္ၾက၏။ ပင္ကို ငါးပါးသီလ စင္ၾကယ္သူမ်ားအတြက္ ယခုလုိ သာသနာတြင္း၌က ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႕မခဲယဥ္းဟု မွတ္သင့္ပါသည္။
ေဆာင္။ ။ေထာက္မွန္ေပၚတြင္၊ ကိုယ့္အသြင္ကို၊ ဆင္ျပင္လုိဘိ၊ ေန႕စဥ္ၾကည့္သုိ႕၊ မိမိသီလ၊ ဆုိင္သမွ်ကို၊ ေ
န႕ညခပင္း၊ လြန္သန္႕ရွင္း၍၊ ျပန္႕သင္းေမႊးမူ၊ အေလးျပဳလ်က္၊ သံုးလူထြတ္ထား၊ ျမတ္ဘုရားႏွင့္၊ တရား၊ သံဃာ၊ အရိယာ၏။ ဆုိင္ရာ ဂုဏ္ေတာ္၊ ဉာဏ္၌ေပၚေအာင္၊ ရႊင္ေပ်ာ္ရူစား၊ သဒၶါပြားမူ၊ မလားအပါယ္၊ တရားကယ္မည္၊ ရူဖြယ္ေထာက္မွန္ အစစ္တည္း။
ကမၼ႒ာန္းမွန္သမွ် အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာကုန္ဖုိ႕သာ
အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာေၾကာင့္ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ က်င္လည္ေနရပံုကို သိေသာအခါ ထိုအ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာ ကုန္ေအာင္ ႀကိဳးစားေသာနည္းကို ရွာၾကရ၏။ ထုိနည္းကို ဘုရားတစ္ဆူ ပြင့္ေတာ္မူမွသာ ဘုရား ေဟာေတာ္မူ၍ သိၾကရ၏။ သမုဒၵရာသို႕၀င္ဖုိ႕ရန္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားစြာ ရွိသကဲ့သို႕သံသရာ၏ တစ္ဖက္ကမ္း ျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကို ၀င္ဖုိ႕ရန္လည္း ကမၼ႒ာန္းတည္းဟူေသာ ဆိပ္ကမ္းေတြ အမ်ားအျပားပင္ရွိ၏။
ထုိကမၼ႒ာန္းကို အားထုတ္ရင္းပင္ အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာတုိ႕နည္း၍ နည္း၍လာမွသာ ထုိကမၼ႒ာန္း လမ္းစဥ္ သည္ မွန္ေသာလမ္းစဥ္ျဖစ္၏။ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ေသာ္လည္း အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာမနည္းလွ်င္ ကမၼ႒ာန္း ေသာ္လည္း မွားေနေပလိမ့္မည္။ သို႕မဟုတ္ မိမိကေသာ္လည္း အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာ နည္းလုိေသာ ဆႏၵ
မရိွေသာေၾကာင့္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ကမၼ႒ာန္းနည္းမွန္၍ မိမိဆႏၵက အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာ ကုန္ေစလုိလွ်င္ကား ကမၼ႒ာန္းဟူသမွ်သည္ အ၀ိဇၨာ တဏွာနည္းပါးရာမွ တစ္စတစ္စ ကုန္ဖုိ႕သာျဖစ္သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ဤအခ်က္လည္း ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ရင္း တဏွာနည္း မနည္းၾကည့္ရူရန္ တရားေၾကးမံု ေထာက္မွန္ႀကီး ျဖစ္သည္ဟုမွတ္ပါ။
က်မ္းကိုး
မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္၏ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ၊ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႕ခက္သလား၊၊ရနံ႕စံအိမ္မွကူး ယူ ပါသည္။
မရိွေသာေၾကာင့္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ကမၼ႒ာန္းနည္းမွန္၍ မိမိဆႏၵက အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာ ကုန္ေစလုိလွ်င္ကား ကမၼ႒ာန္းဟူသမွ်သည္ အ၀ိဇၨာ တဏွာနည္းပါးရာမွ တစ္စတစ္စ ကုန္ဖုိ႕သာျဖစ္သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ဤအခ်က္လည္း ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ရင္း တဏွာနည္း မနည္းၾကည့္ရူရန္ တရားေၾကးမံု ေထာက္မွန္ႀကီး ျဖစ္သည္ဟုမွတ္ပါ။
က်မ္းကိုး
မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္၏ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ၊ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႕ခက္သလား၊၊ရနံ႕စံအိမ္မွကူး ယူ ပါသည္။
No comments:
Post a Comment