လာေရာက္ၾကသူေတြေရာ မလာနိုင္သူေတြပါ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစ

Tuesday, September 10, 2013

ေ၀ဒနာနဲ႔ က်မ ႏုပမ္းလံုးခဲ့သည္မ်ား။


 
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ့ ေ၀ဒနာႏုပႆနာရႈမွတ္နည္း။
ျမတ္စြာဘုရား ေရာဂါအသည္းအသန္ခံစားေနရေသာ ဖဂၢဳဏရဟန္းအား ေဟာေတာ္မူေသာတရားေတာ္ (အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ဖဂၢဳဏသုတၱန္) ကို မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးျပန္လည္ေဟာေတာ္မူသည့္ ေ၀ဒနာခြါ နည္း အလုပ္ေပးတရားေတာ္။

 

ေ၀ဒနာနဲ႔ ငါနဲ႔မေရာေစနဲ႔။
ေ၀ဒနာဆိုတာ ေ၀ဒနာကၡႏၶာ။ ေ၀ဒနာကၡႏၶာက သူ႔ဟာသူ ေ၀ဒနာကၡႏၶာ၊ ငါက သြားၿပီး မေရာပါနဲ႔၊ ေ၀ဒနာက သူ႔ဟာသူ ဟိုကနာလိုက္၊ ဟိုကက်င္လိုက္၊ ဒီက ကိုက္လိုက္၊ဟိုကထိုးလိုက္၊ဒီကထိုးလိုက္နဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ ရွိေနရင္ ေ၀ဒနာကၡႏၶာ ခ်ည္းဆိုေသာေၾကာင့္    ေ၀ဒနာ ကေတာ့ ရွိေနမွာပဲ။ ေ၀ဒနာကၡႏၶာကို ေ၀ဒနာကၡႏၶာ လို႔ပဲသိထားရမယ္။ ငါမွ ျဖစ္မွျဖစ္ရေလျခင္းလို႔ ေ၀ဒနာထဲမွာ ငါ ၀င္ မပါလိုက္နဲ႔။ ေ၀ဒနာက ေနရာတိုင္း ဟိုေနရာ ဒီေနရာမွာ နာမွာပဲ။ အဲ့ဒါကို ငါ့လက္ နာတယ္။ ငါ့လည္ေခ်ာင္းနာတယ္။ အစရွိသည္ျဖင့္    ေ၀ဒနာနဲ႔ ငါ နဲ႔ သြားသြားပူးတယ္။ ေ၀ဒနာကို ငါ ဆိုၿပီးသြားရႈ႕ေနတယ္။ ငါက တျခား၊        ေ၀ဒနာကလဲ တျခား။ ငါဆိုတာက ရွိတာ လဲမဟုတ္ဘူး။ ေ၀ဒနာဟာ ေ၀ဒနာကၡႏၶာေပါ့။    ေ၀ဒနာကၡႏၶာဆိုတာ ေ၀ဒနာ ေစတသိက္ပဲ။ နာမ္ဓမၼခႏၶာ တစ္မ်ိဳးပဲ။ ခႏၶာငါးပါး တစ္ပါး အပါအ၀င္မို႔ အနိစၥပဲ။ ဒီေနရာမွာ ေ၀ဒနာေပၚၿပီး ဒီေနရာမွာ ေ၀ဒနာ ပ်က္တယ္။ ဟိုေနရာမွာ ေ၀ဒနာေပၚၿပီး ဟိုေနရာမွာ ေ၀ဒနာပ်က္တယ္။ ဒီလိုသာ ဥာဏ္နဲ႔ လိုက္ေနပါ။ မမာတဲ့ သူကလည္း တရားထိုင္သူလိုပဲ ေ၀ဒနာကို ငါ နာတယ္လို႔ မမွတ္ပဲ ဥာဏ္ကေလးနဲ႔ အထက္ကအတိုင္း ဒီေနရာမွာ ေ၀ဒနာေပၚၿပီး ဒီေနရာမွာ ေ၀ဒနာ ပ်က္တယ္။ ဟိုေနရာမွာ ေ၀ဒနာေပၚၿပီး ဟိုေနရာမွာ ေ၀ဒနာပ်က္တယ္။ အဲ့ဒီလို မွတ္ ေနရမယ္။ ေ၀ဒနာကျဖင့္    အႏွံ႔အျပား ေပၚလိမ့္မယ္။ ဘယ္ကနာ သလဲ။ တစ္ကိုယ္လံုးက နာတယ္။ တစ္ကိုယ္လံုးက နာေပမဲ့ ျပင္းထန္တဲ့ ေနရာကိုျဖစ္ပ်က္ ရႈ႕ေပး။

ငါဆိုတာ ဒိ႒ိ္ဓမၼတစ္မ်ိဳး။ လူေတြက ဒိ႒ိ္နာမ္နဲ႔ ေ၀ဒနာနာမ္ကိုသြားၿပီး ေရာေထြးပစ္ ေနၾကတယ္။ ဒိ႒ိ္ဓမၼနဲ႔ ေ၀ဒနာနာမ္ေတြက ပရမတ္နာမ္ေတြျဖစ္ေပမဲ့ ပရမတ္သဘာ၀ ခ်င္းတျခားစီပဲ။ ပရမတ္သဘာ၀ခ်င္းက မေရာဘူး။ ဒါေပမဲ့ ခင္ဗ်ားတို႔က ေလာကြတ္ ေခ်ာ္ၿပီး သြားေရာၾကတယ္။ ေ၀ဒနာက ကာယဒြါရ ကိုယ္ေပၚမွာ ေပၚေနတာ။ ဒိ႒ိက မေနာဒြြါရမွာ။ ကိုယ္နဲ႔ မေနာ အေ၀းႀကီးကိုသြားေရာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ေသခါနီး            ေ၀ဒနာျဖစ္ေတာ့ ငါနာတယ္ဆိုၿပီး။ ေ၀ဒနာကို ငါလုပ္တဲ့အတြက္ ဒိ႒ိတန္းလန္းနဲ႔       ေသလို႔ အပါယ္လားရတယ္။ ကိုယ္က်ိဴးနဲ ရတယ္။ နာလိုက္တာ။

အဲ့ဒီလို မျဖစ္ေအာင္ မိစၦာဒိ႒ိအစား သမၼာဒိ႒ိနဲ႔ေျပာင္းရႈ႕ရမယ္။ ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့          ေ၀ဒနာဟာ ငါလည္းမဟုတ္ဘူး။ အနိစၥပါလို႔ သိလိုက္ရင္ သမၼာဒိ႒ိနဲ႔သိတာျဖစ္လို႔            ေ၀ဒနာေနာက္က သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္လိုက္တယ္။ တစ္နည္း မဂ္ျဖစ္သြားတယ္။ အဲ့ဒီလို  ရႈမွတ္ရင္ ေ၀ဒနာေပၚတိုင္း ေပၚတိုင္း ၀ိပႆနာမဂ္ဥာဏ္ ရေနတယ္။

လူမမာဟာ ေ၀ဒနာကို မရႈ႕တတ္ရင္၊ နာလိုက္တာ ဘယ္လိုေနရမွန္း မသိဘူး။ ဘယ္လိုထိုင္ရမွန္း မသိဘူး။ ေရွ႔သာတိုးေနတယ္။ ေနာက္မဆုတ္ဘူး။ မသက္သာဘူး။ ပိုဆိုးေနတယ္။ ဆိုၿပီး ေ၀ဒနာတစ္ခုတည္းကိုပဲ ေရွတိုးလိုက္ ေနာက္ဆုတ္လိုက္ ဆိုေတာ့   ေ၀ဒနာကို အတၱဒိ႒ိျဖစ္ေနတာ။

ေ၀ဒနာကို ျဖစ္ပ်က္လို႔ သိေနတာေၾကာင့္ (ေ၀ဒနာ ပစၥယာ တဏွာ) ေ၀ဒနာေၾကာင့္ တတ္မက္ျခင္း တဏွာဆိုတာမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ တဏွာမျဖစ္ေတာ့ တဏွာကေန ဆက္ျဖစ္မဲ့ တရားေတြဆက္မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ တနည္း စက္၀ိုင္းသ႑န္လည္ေနတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္ၿပီး  သံသရာ ဆက္မလည္ေတာ့ဘူး။

            အထက္ပါမိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ့ ေ၀ဒနာရႈနည္းကို ရႈ႕မွတ္ဖို႔
ခႏၶာ ငါးပါး၊သကၠာယဒိ႒ိ၊ပရမတ္၊ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ဆိုတာ ေတြကိုနားလည္ဖို႔ လိုပါ တယ္။   ခႏၶာ ငါးပါး၊သကၠာယဒိ႒ိ၊ကို ဒီBlog မွာ စိတ္ (mind) ဆိုၿပီးအက်ဥ္းေဖၚျပ ထားပါတယ္။

     နားလည္လြယ္ေအာင္ေရးရရင္ ပရမတ္တရားဆိုတာ တကယ္ရွိတဲ့ တရား ဒါေပမဲ့ ဆုပ္ကိုင္ျပလို႔မရဘူး။ ပရမတ္တရား ေလးပါးပဲ ရွိပါတယ္။ စိတ္၊ေစတသိတ္၊ရုပ္၊နိဗၺာန္ပါ။ ဒီေလး ပါးထဲ မပါတာမွန္သမွ် ပရမတ္တရားမဟုတ္ပါဘူး။ ပညတ္မ်ား (အမည္ေပး ထား ေသာအရာမ်ားလို႔အဓိပၸါယ္ရပါတယ္) သာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါ၊ သူ၊ ေယာက်ာ္း၊ မိန္းမ၊ ၀င္ေလ ထြက္ေလ၊ ေျခ၊လက္ စသည္ တို႔ဟာ ပညတ္ေတြပါ။

ပရမတ္တရားက ၀ိပႆနာ တရားလုပ္မဲ့ သူေတြအတြက္အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ၀ိပႆနာရႈတဲ့သူက ပရမတ္တရားကိုသာရႈ႕ရလို႔ပါ။ ရႈမွတ္ရမဲ့ ပရမတ္ တရား ေလးပါးထဲက စိတ္၊ေစတသိတ္၊ရုပ္၊ဆိုတဲ့ တရားသံုးပါးကို သာရႈ ရ  ပါတယ္။ စိတ္နဲ႔ေစတသိတ္ဆိုတာက်မတို႔လို လူၿပိန္းအတြက္ေတာ့ တစ္ခုထဲပါ။ စိတ္နဲ႔ ေစတသိတ္ကိုျမတ္စြာဘုရားခြဲေဟာလို႔သာသိရတာပါ။ က်မတို႔အေနနဲ႔ ခြဲ မသိပါဘူး။  စိတ္နဲ႔ေစတသိတ္အေပါင္းကိုနာမ္လို႔ေခၚပါတယ္။

ဒီေတာ့ က်မတို႔အတြက္ ၀ိပႆနာရႈ႕ရမွာ စိတ္(နာမ္)နဲ႔ရုပ္ ႏွစ္ခုပ ါပဲ။ ေ၀ဒနာဆိုတာ ခံစားခ်က္ေတြ (feeling) ျဖစ္တဲ့အတြက္ နာမ္တရားပါ။ အၾကမ္းအားျဖင့္ ရႈမွတ္ ရမဲ့         ေ၀ဒနာကို၊ ေကာင္းတဲ့ခံစားခ်က္ (သုခေ၀ဒနာ)၊ မေကာင္းတဲ့ ခံစားခ်က္ (ဒုကၡ ေ၀ဒနာ)၊ မသိမသာ ခံစားခ်က္ (ဥေပကၡာေ၀ဒနာ) လို႔ခြဲျခားနိုင္ပါတယ္။ နာတာ၊ က်င္တာ ကိုက္ခဲတာစတဲ့ မခံစားခ်င္တဲ့ေ၀ဒနာေတြက ဒုကၡေ၀ဒနာ ပါ။ စိတ္ခ်မ္း သာတာ၊ေပ်ာ္ရႊင္တာေတြက သုခေ၀ဒနာပါ။ ေလ တိုး၀င္တာ တိုးထြက္ သြားတာ ေတြက စိတ္ခ်မ္းသာတာလဲ မဟုတ္၊စိတ္ညစ္စရာလဲမဟုတ္တာမို႔ အဒုကၡမသုခ                  (ဥေပကၡာေ၀ဒနာ) လို႔ေခၚပါတယ္။

    တရားအားထုတ္စ သူေတြကို ဒုကၡေပးတာက မေကာင္းတဲ့ခံစားခ်က္ေတြျဖစ္တဲ့၊  နာတာ၊က်င္တာ၊ ကိုက္တာ၊ ယားတာစတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာ တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

က်မ တရားစ ထိုင္စဥ္က အဲ့ဒါေတြ ဘာမွ မသိပါဘူး။ သိေအာင္လည္းမက်ိဳးစားပဲ ကိုယ့္ဘာသာ ထင္ရာေလွ်ာက္ လုပ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ပထမ အႀကိမ္ သႀကၤန္တြင္း တရား   စခမ္း၀င္ေတာ့ တရားထိုင္တာ ၅မိနစ္ေတာင္မရွိေသးဘူး။ ေျခေထာက္က နာလာပါတယ္။ နာတာကို နာတယ္လို႔  မွတ္ေနရင္း ပိုပိုနာ လာတယ္။ ဒီေတာ့ ေျခေထာက္ကို နဲနဲ ေနရာေျပာင္းလိုက္တယ္။ နာတာသက္သာသြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ မၾကာပါဘူး။ ထပ္နာျပန္တယ္။ ထပ္နာ ထပ္ေရြ႔နဲ႔ တရားထိုင္ခ်ိန္ တစ္နာရီသာ ၾကာသြားတယ္။ ေျခနာတာက မေပ်ာက္ဘူး။ စိတ္ထဲမွာ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းကို အဂၤေတလိုမ်ိဴး၊သံေျခက်င္းလိုမ်ိဳးနဲ႔စြပ္ထားၿပီး တစ္ေျဖးေျဖးခ်င္း တင္းၾကပ္ေပးတာ လိုမ်ိဳးခံစားရတယ္။ တရားျဖဳတ္လိုက္ ေပမဲ့လည္းေျခေထာက္အနာက လံုး၀ ေပ်ာက္ မသြားဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်ိန္ျပန္ တရားထိုင္ရမွာေတာင္ေၾကာက္ေနတယ္။ တစ္နာရီ စၾကၤန္ ေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့ ျပန္ တရားထိုင္တယ္။ ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္ အေလးခ်ိန္ မပိေအာင္ တတ္နိုင္သမွ် အ၀တ္ေတြခုၿပီး ထိုင္္တယ္။ ဒါေပမဲ့မရဘူး။ နာတာပဲ။ နာတယ္မွတ္လည္း မရဘူး။ ပိုပို ေတာင္နာ လာတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ တရား အေပၚ သံသယ ၀င္လာတယ္။ တရားေတာ္က ဘယ္ အရာမွမျမဲဘူး။ အနိစၥတဲ့။ ငါ့ေျခေထာက္ အနာကေတာ့ ျမဲေနပါလား။ ျမတ္ဘုရားေဟာတဲ့ အနိစၥဆိုတာ ပရမတ္တရားေတြရဲ့ အနိစၥကိုေျပာတာကို က်မ တရားအသိ ၾကားဖူးနား၀ ပညာ (သုတမယဥာဏ္) မရွိပဲ တရားေတာ္ကို သံသယ ေတြျဖစ္ေနခဲ့တာပါ။ ငါဆိုတဲ့ သကၠယဒိ႒ိျဖစ္ေနတာ၊ မသိတဲ့အတြက္ တရားထိုင္ရင္း မတရားျဖစ္ေနခဲ့ တယ္။

   ကိုယ္သိတဲ့ ေဆးပညာနဲ႔စဥ္းစားလိုက္တယ္။ ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္ အေလးခ်ိန္ ဖိေနတဲ့အတြက္ ေသြးအသြားအလာ မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ ဆဲလ္ေတြက ထြက္တဲ့ အဆိပ္ ေတြေျခေထာက္မွာစုေနလို႔ နာတာ။ ဒီ့အျပင္ ၀င္ေလထြက္ေလကို သာမာန္ ထက္ ျမန္ျမန္ရႈသြင္းေန ရႈထုတ္ေနတာေၾကာင့္ ထုတ္ေလ မွာပါသြားတဲ့ ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ (CO2) နည္းသြားလို႔ ကိုယ္ထဲ့မွာ အက္စစ္ ဓါတ္ (acidic) မ်ားလာ တဲ့အတြက္ ၾကြက္သားေတြ လိုအပ္တဲ့ ကယ္စီရမ္ဓါတ္ (Calcium) ေတြ အလုပ္ မလုပ္နိုင္လို႔ၾကြက္သား ေတြနာ တာစသည္ျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ့ မတတ္တစ္ေခါက္ အသိ ဥာဏ္နဲ႔လိုက္စစ္ ေနတယ္။ မျပည့္တဲ့အိုးေဘာင္ဘင္ခတ္ (little knowledge is dangerous) ဆိုတဲ့အတိုင္း မတရားေတြး ေတြးေနခဲ့တယ္။

               တရားအားထုတ္ခါစမွာ အထူးသျဖင့္ အာနာပါန နည္းနဲ႔ရႈမွတ္တဲ့အခါ သာမာန္အသက္ရႈသလိုရႈ႕ရင္ သမာဓိ မရေသးတဲ့အတြက္ မွတ္လို႔ မရပါဘူး ဒီေတာ့ သာမာန္ထက္ပိုၿပီးျပင္းျပင္းရႈပါတယ္။ ျပင္းျပင္းရႈတဲ့အတြက္ အထက္မွာရွင္းျပသလို    acidic ျဖစ္လာၿပီး ပိုမိုနာက်င္ကိုက္ခဲတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာ ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို မျဖစ္ေအာင္  အသက္ျပင္းျပင္းရႈမဲ့အစား သတိကို ပိုထားၿပီး၊  အသက္ရႈမႈကိုေတာ့ တတ္နိုင္သမွ် သာမာန္အတိုင္းျဖစ္ေအာင္ရႈရင္ မခံနိုင္ ေလာက္ေအာင္ နာက်င္တဲ့       ဒုကၡေ၀ဒနာေတြ အျဖစ္နည္းပါတယ္။ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြ မျဖစ္လို႔ တရားရေနတယ္
လို႔လည္း အထင္မႀကီးလိုက္ပါနဲ႔။ ရႈမွတ္ရမဲ့အာရံုမွာ စိတ္မေရာက္ပဲ အေတြးထဲ ေမ်ာေနရင္လည္း ဒုကၡေ၀ဒနာေတြ မျဖစ္ပါဘူး။ အေတြးေတြထဲ ေရာက္ ေနမွန္း သိရင္      ၀င္ေလ၊ ထြက္ေလေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ေလထိတဲ့ ခံစားမႈအေပၚ စိတ္ကိုျပန္ ထားပါ။ ထိေနတဲ့ႏွေခါင္းဆိုတာကိုလည္းမမွတ္ပါနဲ႔၊ ထိတဲ့ခံစားမႈ ကိုသာ သိေနဖို႔ လိုပါတယ္။ သိတယ္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈကသာ ေ၀ဒနာ (ဥေပကၡာေ၀ဒနာ) လို႔ ေခၚတဲ့ ပရမတ္နာမ္ တရားျဖစ္ပါတယ္။ ႏွေခါင္းဆိုရင္ ပညတ္ရုပ္ေပၚ မွတ္စိတ္ ေရာက္ သြားပါၿပီး။ ၀င္ေလ ထြက္ေလ လို႔ သိျပန္ရင္လည္း ၀င္ေလ ထြက္ေလဆိုတဲ့ ပညတ္ရုပ္ ေပၚ ေရာက္
သြားၿပီး  သမထဘာ၀နာ ျဖစ္သြား ပါတယ္။

  ေ၀ဒနာႏုပႆနာျဖစ္ဖို႔ နာတာ က်ဥ္တာကိုအာရံုျပဳရင္  နာတာ က်ဥ္တာ သက္သက္ ကိုသာ သိေနရမွာပါ။ နာေနတဲ့ ေျခေထာက္၊ခါး စသည္ မပါဖို႔ လိုပါတယ္။ နာတာ ဘယ္လိုေလး လဲ ၊ဆူးစူးသလိုလား၊ တူနဲ႔ထုသလိုလား ပိုပိုဆိုးလာသလား၊ နဲနဲ ေလ်ာ့သြားသလား စသည္ျဖင့္ သူ႔ရဲ့ သေဘာ သဘာ၀ကို စိတ္၀င္စားစြာ ဂရုစိုက္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ပို မနာပါဘူး။ တစ္ခါတရံ အနာေလ်ာ့ သြားၿပီး ေပ်ာက္သြားတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ နာတာ ကိုေပ်ာက္ေစလိုတဲ့စိတ္နဲ႔ မၾကည့္ရပါဘူး။ ေပ်ာက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဆိုတာ ေလာဘကိေလသာ ပါ။ ကို္ယ္ မသိတဲ့ နာေနတဲ့ သူကို ေဘးကထိုင္ၾကည့္ရ သလိုမ်ိဳး ျဖစ္ရပါ မယ္။ ငါ့ေျခေထာက္နာတယ္လို႔သိေနရင္ ငါဆိုတဲ့ အတၱပါ လာလို႔ ပိုနာတာပါ။ ဥပမာ အားျဖင့္ ကိုယ္မသိတဲ့သူေသဆံုးျခင္း အတြက္ သိပ္မခံစားရပဲ၊ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့သူ ေသဆံုး တဲ့အခါ အလြန္အမင္း ခံစားရ သလို ပါပဲ။ ေသတာျခင္းတူေပမဲ့ ခ်စ္ခင္ျခင္း    ဆိုတဲ့ တဏွာကိေလသာေၾကာင့္ ပိုခံစားရတာပါ။

          သမာဓိအားေကာင္းတဲ့အခါ တခါတရံ ဒုကၡေ၀ဒနာ မျဖစ္ပဲ ခႏၶာကိုယ္ရဲ့ တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း (၀ါ) တစ္ကိုယ္လံုး မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ခံစားရပါတယ္။ က်မ စၿပီး ခံစားရစဥ္က ဗဟုသုတ မရွိတာေၾကာင့္ မ်က္စိဖြင့္ၾကည့္ခဲ့ မိပါတယ္။ မ်က္စိဖြင့္ လိုက္တဲ့ အတြက္ ရထားတဲ့ သမာဓိေလးေပ်ာက္သြားပါတယ္။

         တခါတေလ သမာဓိအားေကာင္းတဲ့အခါ မ်က္စိထဲမွာအလင္းေတြျမင္ ပါတယ္။  က်မ စျမင္စဥ္က ညဘက္ တရားစခမ္းမွာတရားထိုင္ေနစဥ္ တခန္းလံုး လင္းထိန္သြားတဲ့ ခံစားခ်က္ေၾကာင့္ ဘယ္သူမ်ား စလိုက္မီးထိုးသလဲဆိုၿပီး မ်က္စိဖြင့္ၾကည့္ခဲ့ဘူးပါ တယ္။ အခုမွ အဲ့ဒါေတြဟာ ၀ိပႆနာညစ္ညဴးေၾကာင္း တရား ၁၀ ပါးေတြျဖစ္တယ္ ဆိုတာ သိရပါတယ္။

      တခါကေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုးေပါ့ပါးၿပီး ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး။ အဲ့ဒီတံုးကလည္း              ရႈ႕မွတ္  စရာ ကိုယ္လည္းမရွိ၊ နာေခါင္းေတြလည္းမရွိနဲ႔ ဘာရႈ႕ရမွန္း မသိျဖစ္ခဲ့ ဘူး     ပါတယ္။ တကယ္က သမာဓိအားေကာင္းလာတဲ့အတြက္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ရုပ္တရားကို        ရႈ႕မွတ္လို႔ မရတာပါ။ သိမ္ေမြ႔တဲ့ နာမ္တရားျဖစ္တဲ့ သိ ေနတာေလးကို ရႈ႕မွတ္ရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ၀ိပႆနာတရား ဗဟုသုတမရွိတဲ့က်မ ကိုယ္ထင္ရာဆိုင္းခဲ့တဲ့အတြက္ အဖိုတန္းလွတဲ့ အခ်ိန္ေတြ၊ သမာဓိေတြဆံုးရႈံးခဲ့ပါတယ္။

တခါတေလေတာ့ ဒုကၡေ၀ဒနာမျဖစ္ပဲ စိတ္ထဲမွာေပ်ာ္ေနတယ္။ အဲ့ဒီလို ေနရ တာကိုႀကိဳက္ေနတယ္ ဆက္ၿပီးျဖစ္ေနခ်င္တယ္။ တကယ္က သုခေ၀ဒနာဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္ပါပဲ။ အဲ့ဒါကို ေပ်ာ္တယ္ (သုခေ၀ဒနာ) လိုမွတ္ေနရမွာ။ ႀကိဳက္တယ္။ ဆက္ၿပီးျဖစ္ခ်င္ ေနတယ္ဆိုရင္ တဏွာျဖစ္သြားၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာ ညစ္ညဴး ေၾကာင္းလို႔ေျပာတာ။

၀ိပႆနာ ဆိုတာကိုယ္မွာ ျဖစ္ေနသမွ်ကို သိရံုသိေနရမွာ။ ဥပမာအားျဖင့္ရုပ္ရွင္ကို ရုပ္ရွင္ပဲ၊ ဒါရိုက္တာခိုင္း သလို လုပ္ေနၾကတာလို႔ဥာဏ္ပါပါၾကည့္ေနရမွာ။ ရုပ္ရွင္ ထဲက ဇတ္ေကာင္ ေတြလို လိုက္ခံစားရမွာမဟုတ္ဘူး။ ေရႊဘ ဆိုတဲ့ဇတ္လိုက္ နံမည္ႀကီး စဥ္က သူ႔ကိုရုပ္ရွင္ထဲမွာလူဆိုးေတြကရိုက္ေနၾကရင္ပြဲၾကည့္ ပရိတ္ သတ္က ပိတ္ကားကိုခဲေတြနဲ႔ပစ္ၾကတယ္ဆိုတာၾကားတံုးက ဒီလူေတြေတာ္ေတာ္ ရူးတာပဲလို႔ ထင္ခဲ့ မိတယ္။ ကိုယ္တိုင္တရားထိုင္မွ ကိုယ္လည္းဘာထူးလဲ။ (ငါ) မဟုတ္တာကို ငါထင္ၿပီး ငါနာတယ္။  ငါ၀မ္းသာတယ္။ ျဖစ္ေနခဲ့တာ။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္ဘုရားက ပုထုဇဥ္ေတြဟာ အရူးေတြလို႔ ေဟာခဲ့တာကိုး။

၀ိပႆနာတရားလုပ္ရာမွာ ေသာတာပန္မရမခ်င္း တရားထိုင္စဥ္ရတဲ့ သမာဓိေတြ        ဟာ မတည္ျမဲပါဘူး။ အခုရထားေပမဲ့ေနာက္ရခ်င္မွ ရပါတယ္။ ဥပမာ ေျပာရရင္ ေသာတာပန္ဆိုတာ ၁၀ တန္းေအာင္လက္မွတ္နဲ႔တူပါတယ္။ ၁၀ တန္း တစ္ခါ ေအာင္ထားရင္ ဒီဘ၀အတြက္ေတာ့ ထပ္ေျဖစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။ ေသာတာပန္     ကေတာ့ တစ္ခါရထားရင္ တစ္သံသရာလံုး valid ျဖစ္ပါတယ္။ ထပ္ေျဖ စရာမလို       ပါဘူး။ အဲ့ဒါမရရင္ေတာ့ အစက အျမဲျပန္စရပါတယ္။ အခုဏက သမာဓိေကာင္း       ထားလို႔ အခုျပန္ထိုင္ရင္ ခုဏက သမာဓိရလိမ့္မယ္မထင္ပါနဲ႔။ တခါတရံ လံုး၀ သမာဓိမရတဲ့အျပင္ ခံရခက္တဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြေတာင္  အျပင္းအထန္ျပန္ ခံစားရ  ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ခုဏက ငါသမာဓိ ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး  ကိုယ္ သတိ မထားလိုက္မိတဲ့ ငါ ဆိုတဲ့ အတၱဒိ႒ိနဲ႔ မာနပါသြားလို႔ပါ။ တရားသေဘာဟာ အင္မတန္မွ သိမ္ေမ႔ြပါတယ္။

တခါက တရားစခမ္းတစ္ခုမွာ ၁၀ ရက္စခမ္း၀င္ပါတယ္။ တရားထိုင္ဖက္ေတြ တရားတက္တယ္ဆိုတာေတြၾကားေနရတယ္။ သူတို႔ရရင္ ငါလည္းရ ရမယ္ဆိုၿပီး အျပင္းအထန္ လုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၁၀ ရက္သာကုန္သြားတယ္။ ဒုကၡေ၀ဒနာကို လက္ေျမွာက္အရႈံးေပးၿပီးျပန္ခဲ့ရပါတယ္။ ဘာ သမာဓိမွမရပါဘူး။ အိမ္ေရာက္မွ စဥ္းစား မိတယ္။ ငါ ဆိုတဲ့ အတၱ (သကၠာယဒိ႒ိ) နဲ႔ မာန ျဖစ္ေနခဲ့တာ ဘယ္လိုလုပ္ တရား ရမွာလည္း။

 ဆက္လက္ေဖၚျပပါမယ္။

3 comments:

  1. Much appreciated for sharing your experiences. Your example of the matriculation exam(10 Standard) pass certificate and 'thaw-ta-pan' is an excellent one. In this sense I regard your post as my extra 'tuition' for my own 'sal-tan' exam that I have so far failed countless times. I look forward to the next lesson, the next part of your article.

    ReplyDelete
  2. Thank you very much for your kind and constant encouragement. I have learned that you are a senior bloger. I would like to visit and learn from your blog also but unfortunately, I cannot access to it.

    ReplyDelete
  3. Me, senior blogger? you must be joking.

    I do not have a blog. I have made this 'koyin' blog account about 2/3 years ago simply to read and write comments to other blogs 's posts. Thanks.

    ReplyDelete