က်မ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၃၀ ထဲက (inferron shock) ရၿပီးေသေဘးကသီသီေလးလြတ္ခဲ့ကထဲက
၀ိပႆနာ တရားအားထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ သၾကၤန္ရံုးပိတ္ရက္ေတြမွာ ၁၀ ရက္စခမ္းေတြလည္း၀င္ခဲ့ဘူးပါတယ္။
က်မရဲ့ အလြန္ေသးငယ္တဲ့ ဥေဏွာက္ေလးနဲ႔ ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္နည္း (Theory) ေတြကိုေလ့လာရင္
တကယ္မျမင္ပဲ အထင္နဲ႔ (imaginatory) ျမင္တာေတြျဖစ္မယ္လို႔ထင္တာေၾကာင့္ စာေတြ႔ေတြသင္တဲ့
မိုးကုတ္တရားစခမ္းေတြ၊တရားေတာ္ေတြကိုေရွာင္ခဲ့သလို ၀ိပႆနာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စာေတြကို လည္း
မေလ့လာခဲ့ ပါဘူး။
ယခု ပင္စင္စားျဖစ္လို႔တရားေတာ္ေတြေလ့လာေတာ့မွ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ
ဆရာ၀န္သင္တန္း တက္သလို စာေတြ႔ေရာ၊လက္ေတြ႔ပါလိုအပ္တာကိုသိလာရပါတယ္။
၀ိပႆနာတရားအားထုတ္တာ ရုပ္တရား၊နာမ္တရားေတြရဲ့ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္ရမယ္ဆိုတာေတာ့
ၾကားဖူး နား၀ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမင္ရမဲ့ ၀ိပႆနာျဖစ္ပ်က္ဆိုတာကို က်မ ဘယ္လိုမွမျမင္ပါဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ပရမတ္ရုပ္နဲ႔ ပရမတ္ နာမ္တရား ေတြကသာ အဆက္မျပတ္ျဖစ္ေနပ်က္ေနၿပီး၊ပရမတ္ရုပ္ဆိုတာ
အေမေမြး တဲ့ မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ေနရတဲ့ ကိုင္လို႔လဲရတဲ့ ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ႀကီးမဟုတ္ဘူးဆိုတာက်မ
မသိခဲ့လို႔ပါပဲ။ ဥပမာေပးရရင္ ကိုယ္မျမင္ဘူးတဲ့သူရဲ့ အရိပ္ကိုက်မလိုက္ရွာေနခဲ့သလိုပါပဲ။
၀ိပႆနာျဖစ္ပ်က္ဆိုတာကိုျမင္ဖို႔ ပထမဦးဆံုး ပရမတ္ရုပ္၊ပရမတ္နာမ္ေတြကိုျမင္ရပါမယ္။
ပရမတ္ရုပ္၊ ပရမတ္နာမ္ေတြကိုျမင္ေအာင္ ပရမတ္ရုပ္၊ ပရမတ္နာမ္ေတြဆိုတာဘာလဲဆိုတာသိရပါမယ္။
ပရမတ္တရားေတြဆိုတာ ကိုင္ျပလို႔မရတဲ့ ဥပမာ ပူတာ၊ေအးတာ၊ နာတာ၊က်င္တာ၊ ေဒါသျဖစ္တာ၊ ၀မ္းသာတာ၊စိတ္ဆင္းရဲတာစတဲ့လို
သေဘာတရားေတြပါ။ ေဒါသျဖစ္တာ၊၀မ္းသာတာ၊စဥ္းစားတာ စတဲ့စိတ္ခံစားမႈေတြက ပရမတ္နာမ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
ပရမတ္ရုပ္ေတြကေတာ့ မာတာ၊ေပ်ာ့တာ၊ပူတာ ေအးတာစတဲ့ ခံစားလို႔ရတဲ့ သေဘာတရားေတြပါ။ အဲ့ဒီ ပရမတ္ရုပ္ နာမ္ေတြကို စူးစူးစိုက္စိုက္ၾကည့္ မယ္ဆိုရင္သူတို႔ရဲ့ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္ပါလိမ့္မယ္။
ပရမတ္နာမ္ေတြကတစ္စကၠန္႔မွာကုေဋတစ္သိန္းေလာက္ျဖစ္ပ်က္ ေနၾကၿပီး၊
ပရမတ္ရုပ္၊ေတြကေတာ့ ပရမတ္နာမ္ေတြထက္ ၁၇ဆ ပိုေႏွးပါတယ္။
ဒီေလာက္ျမန္ေနတာကိုက်မတို႔မ်က္စိက တစ္ခုဆီခြဲၿပီး မျမင္နိုင္ပါဘူး။ တစ္စကၠန္႔မွာရုပ္ပံု
၁၆ ပံုကိုျပရင္ေတာင္ အဲ့ဒီရုပ္ပံုေတြ ကိုတစ္ပံုခ်င္းမျမင္ပဲ တစ္ဆက္ ထဲဲျမင္ပါတယ္။
အဲ့ဒီအခ်က္ကိုအသံုးျပဳၿပီးအခုေခတ္မွာ ရုပ္ရွင္ဆိုၿပီးလႈပ္ရွားတဲ့ပံုေတြအျဖစ္ျပၾကတာပါ။
တကယ္က ရုပ္ေသဓါတ္ပံုေတြကိုဆက္တိုက္ျပေနတာပါ။ ေနာက္ ဥပမာအားျဖင့္ အျမန္လည္ေနတဲ့ ပန္ကာတစ္ခုကိုၾကည့္ရင္ အ၀ို္င္းႀကီးလိုျမင္ေပမဲ့ တကယ္က အရြက္ ေလးရြက္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ပန္ကာ အလည္ေႏွးသြားမွ ျမင္တာပါ။ အေ၀းက ရထားတစ္ဆင္း ကိုၾကည့္တဲ့အခါမွာလည္း ရထားတစ္တြဲ
ထဲျမင္ရ ေပမဲ့၊အနားကပ္ၾကည့္တဲ့အခါ တြဲေတြအမ်ားႀကီး ဆက္ေနတာ ကိုေတြ႔ရပါမယ္။
ထဲျမင္ရ ေပမဲ့၊အနားကပ္ၾကည့္တဲ့အခါ တြဲေတြအမ်ားႀကီး ဆက္ေနတာ ကိုေတြ႔ရပါမယ္။
အထက္ပါဥပမာေတြထက္ အဆမ်ားစြာလွ်င္ျမန္စြာျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ပရမတ္ရုပ္နာမ္ေတြကိုျမင္ဖ္ို႔နဲ႔အဲ့ဒီ ရုပ္နာမ္ေတြ
တစ္ခုခ်င္းျဖစ္ေနပ်က္ေနတာကိုတိတိက်က် ျပတ္ျပတ္သားသား ျမင္ဖို႔အတြက္ က်မတို႔ရဲ့ျမင္နိုင္စြမ္း
ကိုျမွင့္ ရပါမယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ သမာဓိဆိုတဲ့ မွန္ဘီးလူးတပ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ သမာဓိဆိုတာ
က်မတို႔ရဲ့ စိတ္ကို တစ္ေနရာထဲမွာပဲစူးစိုက္ထားတာပါ။ အဲ့ဒီလိုထားနိုင္ရင္
အျမင္အား သန္ လာပါတယ္။ ဥပမာ ပစၥည္း တစ္ခုကိုစိတ္၀င္စားစြာစူးစူးစိုက္စိုက္ၾကည့္တဲ့အခါ
ပစၥည္းရဲ့ ေသးငယ္တဲ့ အနာအဆာ ေတြ ကိုျမင္နိုင္ ပါတယ္။
၀ိပႆနာအားထုတ္တဲ့အခါ အလြယ္ဆံုးက ျဖစ္ပ်က္ေနွးတဲ့ ပရမတ္ရုပ္ေပၚအားရံုစူးစိုက္တဲ့ အာနာပါန ေခၚတဲ့
ထြက္ေလ ၀င္ေလမွာ စိတ္ စိုက္ၿပီးၾကည့္ တာပါ။ ၀င္ေလ၊ထြက္ေလ ေပၚမွာအားရံုစိုက္ရင္ သမာဓိရေပမဲ့
၀ိပႆနာ မျဖစ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္ လို႔လဲဆိုေတာ့ ၀င္ေလထြက္ေလဆိုတာ ပရမတ္ တရား မဟုတ္လို႔ပါ။
၀ိပႆနာျဖစ္ေအာင္ ေလ ႏွာေခါင္းက ၀င္ထြက္တဲ့ အခါ ခံစားရတဲ့
ပူတာ၊ေအးတာ၊ လႈပ္တာ၊ ထိတာကို အားရံုစိုက္မွ ပရမတ္ရုပ္တရားေပၚအားရံုစိုက္တာမို႔ ပထမ ပရမတ္ရုပ္ကိုေတြ႔ပါမယ္။
ေနာက္ သမာဒီအား ပိုမိုေကာင္းလာတဲ့အခါ ပရမတ္ရုပ္ရဲ့ျဖစ္ပ်က္ ကိုေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ျဖစ္ပ်က္ျမင္ရင္လူျဖစ္က်ိဳးနပ္ၿပီးလို႔
ေဟာေတာ္မူပါတယ္။
လူျဖစ္က်ိဳးနပ္ၾကပါေစ။
I also find this blog very helpful in my Dhamma learning's. I was wondering if you could write about how does Moe-kuot sayadawgyi's methods teach their meditators (yaw-gi) on 'way-da-nar' , how to deal with the pain during meditation sitting. I was just curious. many thanks.
ReplyDeleteThanks for your kind comment. 'way-da-nar' in meditation is very common and its interpretation is very important. The subject is a serious issue. I will try to write as much as I can with my limited knowledge. May be next article !
ReplyDeleteThanks again,