ယခုေခတ္မွာ ေရာဂါေတြကိုေဆးနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္၊ခြဲစိပ္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပ်ာက္ေအာင္လုပ္နိုင္လာတယ္။ ဆံပင္ျဖဴတာေဆးဆိုးလို႔၊ က်ိဳးတဲ့သြားကို အသစ္ျပန္စိုက္လို႔၊ မႈန္တဲ့မ်က္စိကို မ်က္မွန္တပ္ၿပီး၊ မျမင္ေတာ့တဲ့ တိမ္မ်က္လံုးကိုလည္း ခြဲစိပ္ၿပီး ျမင္ေအာင္ လုပ္နိုင္တယ္။ တြန္႔ေနတဲ့ အေရေတြကိုလည္း ေဆးထိုးလို႔ျဖစ္ျဖစ္၊ခြဲစိပ္လို႔ျဖစ္ျဖစ္ ပ်ိဳရြယ္လာေအာင္ကုသနိုင္ရံုမက အသဲေတြ၊ႏွလံုးေတြပါ အစားထိုး ခြဲစိပ္ကုသ နိုင္လာတဲ့အတြက္ ျမတ္ဘုရားေဟာတဲ့ ကိုယ့္ကို္ယ္ကို မပိုင္ဘူး၊ အစိုးမရဘူး ဆိုတဲ့ အနတၱတရား ဆိုတာ ကိုေတာင္ မယံုသလိုျဖစ္ေနၾကပါတယ္။
တကယ္က ျမတ္ဘုရား ေဟာတဲ့ ဒုကၡဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ မသိၾကလို႔ပါ။ ဒုကၡ ၃မ်ိဳး ရွိပါတယ္-
၁။ ဒုကၡဒုကၡ။ ၾကာၾကာဖိထိုင္လို႔နာတာ၊ေရာဂါေၾကာင့္နာတာမ်ိဳးဟာ ခႏၶာဒုကၡ ေပၚထပ္ဆင့္ၿပီး ဒုကၡျဖစ္ တာမို႔ ဒုကၡဒုကၡ လို႔ေခၚပါတယ္။
၂။ ၀ိပရိဏာမဒုကၡ။ အသက္အရြယ္ရလာလို႔ ဆံျဖဴ၊သြားက်ိဳး စသည့္ငယ္ရုပ္အမူအရာမွ ႀကီးရုပ္အမူအရာ သို႔ေျပာင္းျခင္းကိုေခၚပါတယ္။
အထက္မွာေဖၚျပခဲ့တဲ့ ဒုကၡ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို ပညတ္ဒုကၡလို႔ေခၚပါတယ္။
၃။ သခၤါရဒုကၡ။ သခၤါရဒုကၡက ပရမတ္ဒုကၡျဖစ္ပါတယ္။ ပညတ္ဒုကၡကို ျပဳျပင္၊ေျပာင္းလဲ၊ရုပ္တန္႔္ေအာင္ လုပ္နိုင္ေပမဲ႔ သခၤါရဒုကၡ ကိုေတာ့ ျပဳျပင္လို႔လဲမရ၊ေျပာင္းလဲလို႔လဲမရ၊ရုပ္တန႔္ေအာင္လည္းလုပ္လို႔မရပါဘူး။ သခၤါရဒုကၡဆိုတာ ပရမတ္ တရားေတြျဖစ္တဲ့ စိတ္၊ေစတသိတ္၊ရုပ္၊နိဗၺာန္ေတြစကၠန္႔နဲ႔အမွ်ျဖစ္ေန၊ပ်က္ေန တာကိုေျပာတာပါ။
သခၤါရဒုကၡဆိုတာကို ဘုရားတည္းဟူေသာေနမင္းႀကီးေပၚထြန္းလာမွသိရတာပါ။ ပထမ ဒုကၡ ၂မ်ိဳးက သာမန္လူမ်ားသိနိုင္တာမို႔ ဘုရားမပြင့္ရာ ကာလမွာလည္းသိနိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒီဒုကၡေတြျမင္ျခင္းျဖင့္ သမထသာျဖစ္တဲ့အတြက္ သံေ၀ဂဥာဏ္ကိုသာရနိုင္ပါတယ္။ ၀ိပႆနာဥာဏ္ေတာင္မျဖစ္ပါဘူး။
သခၤါရဒုကၡ ကိုျမင္မွသာ ၀ိပႆနာဥာဏ္ျဖစ္ၿပီး မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အထိေပါက္ေရာက္နိုင္ပါတယ္။
အထက္ကကာတြန္းေလးမွာ ဆရာ၀န္က အနာေတြက်က္လို႔ ပတ္တီးေတြေျဖလိုက္ရင္ မင္း ေတာ္ေတာ္ၾကည့္ေကာင္းသြားမယ္။ ဒါေပမဲ့ မင္း ၀က္ကေတာ့ ၀က္ပဲတဲ့။
ေခတ္ေဆးပညာေတြနဲ႔ အေပၚရံပညတ္ရုပ္ ေတြကိုဘယ္လိုပဲ ေျပာင္းနိုင္ေပမဲ့ ခႏၶာကိုယ္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကတဲ့ ပရမတ္တရားေတြကေတာ့ မျမင္ရေပမဲ့ သူတို႔ရဲ့ သခၤါရသေဘာအတိုင္း ျဖစ္ ပ်က္ ေနၾကမွာပါ။ သခၤါရဒုကၡ ကိုဘယ္လိုမွေျပာင္းလဲ၊ျပဳျပင္လို႔မရတာေၾကာင့္တကယ့္ ဒုကၡအစစ္ပါ။
က်မ္းကိုး။
ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)၏ သညာသိႏွင့္ပညာသိ။
No comments:
Post a Comment