လာေရာက္ၾကသူေတြေရာ မလာနိုင္သူေတြပါ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစ

Saturday, December 6, 2014

★ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေျဖၾကားေတာ္မူခဲ႔သည့္ “ေသာတာပန္ ရဟန္း လူထြက္/မထြက္”ဟူေသာ ျပႆနာ



 _______________________________________________________


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ေရာက္ရွိေနခိုက္ “အင္း၀ စာေပတိုက္” မွ “မဟာစည္ ၀ိပႆနာ စိန္ရတုအထိမ္းအမွတ္” စာအုပ္ထူႀကီး ကိုေတြ႕မိသျဖင့္ အားရ၀မ္းသာ ၀ယ္ယူ ပူေဇာ္ခြင့္ရရွိခဲ႔ပါသည္။ အေလးအနက္ထား ဖတ္ရႈမိေသာအခါ “ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး” ၏ နက္နဲစူးရွေသာ ဉာဏ္ေတာ္၊ ထက္ျမက္ေသာ စြမ္းရည္ သတိၱ ႏွင့္ ထူးျခားေသာ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားကို ေလ့လာ ေတြ႕ရွိရသျဖင့္ ၾကည္ညိဳျခင္းအသစ္ ျဖစ္မိပါ၏။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏ မ်ားစြာေသာ ဂုဏ္ပုဒ္ေတာ္မ်ားထဲမွ လူသိနည္းေသာ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခု ကို တင္ျပလိုပါသည္။
ထို ေခတ္ကာလ အခ်ိန္က “ေသာတာပန္ ရဟန္း လူထြက္/မထြက္”ဟူေသာ ျပႆနာ ႏွင့္ စပ္၍ အျခားေသာ ပညာရွင္မ်ား က “ေသာတာပန္မ်ား လူမထြက္ေတာ့” ဟု ယူဆ ေတာ္မူၾကသည္ဟု သိရွိရပါသည္။ ယူဆေတာ္မူသည့္ ပါဠိေတာ္ အခ်က္မ်ားမွာလည္း ဤသုိ႕စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ ေတြ႕ရပါ၏။
“မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆေထရ္” အေလာင္းအလ်ာ “သာမေဏ” သည္ “အရွင္ သိဂၢ၀ ေထရ္” ထံေတာ္ေမွာက္ တြင္ “ဒြတႎၱ သာကာရ”(၃၂-ေကာ႒ာသ) ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းရင္း “ေသာတာပန္” ျဖစ္ေတာ္မူပါ၏။ ထိုအခါ ဥပဇၥ်ယ္ မေထရ္ ျမတ္က-
“သာမေဏေရာ ေသာတာပတၱိဖေလ ပတိ႒ိေတာ၊အဘေဗၺာ ဒါနိ သာသနေတာ နိ၀တၱိတံု”
(သာမေဏ သည္ ေသာတာပတၱိဖိုလ္ ၌ တည္ၿပီ၊ ယခု သာသနာေတာ္မွ ျပန္နစ္ျခင္း(လူထြက္ျခင္း) ငွာ မထိုက္ေတာ့) ဟု စဥ္းစားေတာ္မူပါ၏။(၀ိ၊႒၊၁၊၃၁။)
ပုထုဇဥ္မ်ားထက္ “သဒၶါ ၊၀ီရိယ၊သတိ၊သမာဓိ၊ပညာ” [ဣေျႏၵ ငါးပါး] ထက္ျမတ္ အားေကာင္း ေသာ “ေသာတာပန္ အရိယာ” သည္ ရခဲလွစြာေသာ ရဟန္းဘ၀ ၌ “အဓိသီလသိကၡာ” [(၂၂၇)သြယ္(ကုေဋကိုးေထာင္ေက်ာ္)] ကို ျဖည့္က်င့္ေနရာမွ သာမန္ “ငါးပါးသီလ” မွ်ေလာက္သာ ေစာင့္ထိန္းရေသာ လူ႕ဘ၀ သို႔ မေျပာင္းႏိုင္ေတာ့ ဟု ဆိုလိုေတာ္မူပါသည္။
ထို အဆိုသည္လည္း ေအာက္ပါ ပါဠိေတာ္(သံ၊၃၊၄၉) ႏွင့္ ညီညႊတ္ေနသကဲ႔သို႔ရွိပါ၏။
ပါဠိေတာ္ ျမန္မာ ျပန္မွာ-
“ရဟန္း တို႔- အေနာက္ မွ အေရွ႕သို႔ စီးဆင္းေနေသာ ဂဂၤါျမစ္ေရ ကို မ်ားစြာေသာ လူအေပါင္းက ေနာက္ျပန္စီးဆင္းေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္သကဲ႔သို႔ အရိယာ မဂ္ ကိုပြားမ်ားထားေသာ အရိယာ ရဟန္း ကို မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ကမွ် လူထြက္ေအာင္ မတတ္ႏိုင္။ထို အရိယာ ရဟန္း မွလည္း လူထြက္ႏိုင္ေသာ အေၾကာင္း မရွိ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္-
ရဟန္း တို႔- ထို ရဟန္း ၏စိတ္ သည္ ရွည္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး “၀ိေ၀က ိေလသာ” တို႔မွ ကင္းဆိတ္ရာ နိဗၺာန္၌ ကိုင္းညြတ္ ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။” ဟူေသာ ပါဠိေတာ္ ကိုၾကည့္၍ အျခားေသာ ပညာရွင္ မ်ားက ဆိုၾကျခင္းျဖစ္ပါ၏။
မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး သည္ကား အျခားေသာ ပညာရွင္မ်ားကဲ႔သို႔ မယူေခ်ဘဲ ဤသို႔ ယူဆေတာ္မူပါ၏။
ေဖာ္ျပပါ သုတ္ေတာ္ ၌ အရိယာပုဂၢိဳလ္ လူမထြက္ျခင္း၏ အေၾကာင္းကိုျပရာ၀ယ္ “အရိယာမဂ္ ကိုပြားေစေသာေၾကာင့္(၀ါ) အရိယာျဖစ္ေသာေၾကာင့္”ဟု အေၾကာင္းျပေတာ္ မမူေပ။ “သူ၏ စိတ္က ရွည္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး နိဗၺာန္ ၌ ညြတ္ကိုင္းေနေသာေၾကာင့္(၀ါ) ရွည္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး နိဗၺာန္၌ ညြတ္ကိုင္းေသာ စိတ္ရွိေသာေၾကာင့္” ဟု ျပေတာ္မူပါ၏။
“ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္မ်ား” သည္ ခႏၶာငါးပါး ကို “အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱ၊အသုဘ” ဟု ေသခ်ာစြာ သိ၍ “ဒိ႒ိ”အားလံုးႏွင့္တကြ “သညာ၊စိတၱ၊၀ိပၸလႅာသ”အမ်ားစု ကို ပယ္ႏိုင္ေသာ္လည္း “ဒုကၡ” ၌ “ခ်မ္းသာသည္” ဟုထင္မႈ၊“အသုဘ”၌ “တင့္တယ္လွပ၏” ဟုထင္မႈ၊“၀ိပၸလႅာသ”ေလးပါး က်န္ေသး၏။ “ကာမဂုဏ္”၌ တပ္မက္ေသာ “ကာမရာဂ”ကိုလည္းမပယ္ ႏိုင္ေသး။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကီ ကာမ ခ်မ္းသာထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ သာလြန္ေသာ ေလာကုတၱရာ ဓမၼ ဖလသမာပတ္ ခ်မ္းသာ ကို၀င္စား၍ ေနႏိုင္ပါလ်က္ အၿမဲမ၀င္စားဘဲ ကာမဂုဏ္ ခ်မ္းသာ ကိုခံစားၾကေသး၏။
အခ်ိဳ႕ေသာ “ေသာတာပန္” မ်ားသည္ “၀ဋဘိရက” ၀ဋ္ဆင္းရဲ၌ ေပ်ာ္ေမြ႕ၾက၏။မိမိ ကိုယ္ခႏၶာ ႏွင့္တကြ
ဘ၀အားလံုး၌ ၿငီးေငြ႕ေသာ “နိဗၺိဒါဉာဏ္” အၿမဲတမ္း မျဖစ္။ ထိုသို႔ “နိဗၺိဒါဉာဏ္” မျဖစ္လွ်င္ “သခၤါရတရား”၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ “အသခၤတ ၀ိေ၀က နိဗၺာန္” ၌ အၿမဲတမ္းစိတ္ကိုင္းညြတ္မႈ မျဖစ္ႏိုင္။ ထို“ေသာတာပန္”ပုဂၢိဳလ္ မ်ိဳးသည္ “ရဟန္းဘ၀” မွ “လူ႕ဘ၀” ေျပာင္းႏိုင္ေသးသည္။
အကယ္၍ ခႏၶာငါးပါး၌ ၿငီးေငြ႕ေသာ “နိဗၺိဒါဉာဏ္” ျဖစ္၍ “နိဗၺာန္”၌ အၿမဲကိုင္းညြတ္ေသာ စိတ္ ရွိေနပါမူ လူ႔ဘ၀သို႔မေျပာင္းႏိုင္ေပ။“နိဗၺာန္”၌ အၿမဲကိုင္းညြတ္ေသာ စိတ္ ရွိေနပါက “အရိယာ” သာမဟုတ္ ပုထုဇဥ္ “အာရဒၶ ၀ိပႆက”ပုဂၢိဳလ္ သည္လည္း “ရဟန္းဘ၀” မွ “လူ႕ဘ၀” ေျပာင္းေတာ့မည္ မဟုတ္ ဟု မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး က မွတ္ခ်က္ျပဳေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။
ထိုအတူ “ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္”မ်ားသည္ “သီေလသု ပရိပူကာရီ-သီလ တို႔၌ ျပည့္စံုေအာင္ျဖည့္က်င့္ေလ့ရွိ၏”ဟု ေဟာေတာ္မူပါ၏။(အံ၊၁၊၂၃၃။)။
“(၂၂၇)သြယ္ေသာ “အဓိသီလသိကၡာ” ကိုစြန္႔၍“ငါးပါးသီလ”မွ် ကိုထိန္းေနပါလွ်င္ “သီလ”၌ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ျဖည့္က်င့္ရာ ေရာက္ႏိုင္ပါမည္လား” ဟု စဥ္းစားစရာရွိပါသည္။ဤသို႔လည္း စဥ္းစားစရာမလိုပါေခ်။
“သီလ” ဆိုသည္မွာ လူ႕ဘ၀ အလိုက္၊သာမေဏ ဘ၀ အလုိက္၊ရဟန္းဘ၀ အလိုက္၊ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာျဖည့္က်င့္ရ၏။ ရဟန္းဘ၀ ၌ မေနေသာ“ေသာတာပန္” သည္  “ရဟန္းသီလ” ကုိ ျဖည့္က်င့္ရန္ မလိုေပ။“ေသာတာပန္၊သကဒါဂါမ္ အရိယာ”ျဖစ္ေနေစကာမူ လူ႕ဘ၀၌ ေနလွ်င္ အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္ရွိပါ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ “ေသာတာပန္ဂုဏ္အဂၤါ” ကို ျပေတာ္မူရာ၌-
(၁) ဗုေဒၶ အေ၀စၥ ပသာေဒန သမႏၷာဂေတာ=ဘုရားရွင္၌ဉာဏ္ျဖင့္သက္၀င္၍ ၾကည္ညိဳျခင္း ႏွင့္ျပည့္စံု၏။
(၂) ဓေမၼ အေ၀စၥ ပသာေဒန သမႏၷာဂေတာ=တရားေတာ္ ၌ဉာဏ္ျဖင့္သက္၀င္၍ ၾကည္ညိဳျခင္း ႏွင့္ျပည့္စံု၏။
(၃) သံေဃ အေ၀စၥ ပသာေဒန သမႏၷာဂေတာ=အရိယာ သံဃာေတာ္ ၌ဉာဏ္ျဖင့္သက္၀င္၍ ၾကည္ညိဳျခင္း ႏွင့္ျပည့္စံု၏။
(၄) အရိယ ကေႏၱဟိ သီေလဟိ သမႏၷာဂေတာ=အရိယာ တို႔ႏွစ္သက္အပ္ေသာ ငါးပါးသီလ ႏွင့္ျပည့္စံု၏။ ဟု “ငါးပါးသီလ” ကိုသာ ျပထားပါေပ၏။(သံ၊၁၊၂၉၈။)(သံ၊႒၊၂၊၆၇။)
မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏ အယူ သည္ ေအာက္ပါ ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာ မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ပါေပ၏။
“အခါတစ္ပါး ၌ “ကဠာရခတၱိယ ရဟန္း” သည္ “အရွင္သာရိပုတၱရာ” ထံ လာ၍ “ေမာဠိယဖဂၢဳန ရဟန္း” လူထြက္သြားေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထား၏။
ထိုအခါ “အရွင္သာရိပုတၱရာ” က-
“န ဟိ ႏူန ေသာ အာယသၼာ ဣမသၼႎ ဓမၼ၀ိနေယ အႆာသမလတၳ= ထို အရွင္ ေမာဠိယ ဖဂၢဳန သည္ ဤ သာသနာေတာ္၌ သက္သာရာ(အားကိုးရာ) ကို ရဟန္မတူ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။(သံ၊၁၊၂၈၃။)။”
ဤ ပါဠိေတာ္ ၌ “အႆာသ”ဟူသည္ “သာသနာေတာ္၌ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနထိုင္ႏိုင္ေၾကာင္း မွီခို အားထား ရာျဖစ္ေသာ ေအာက္မဂ္ သံုးပါး၊ ေအာက္ဖိုလ္ သံုးပါး ” ဟု အ႒ကထာ ၌ ဖြင့္ျပထားပါ၏။(သံ၊႒၊၂၊၅၇။)။
“ထို ေအာက္မဂ္ သံုးပါး၊ေအာက္ ဖိုလ္ သံုးပါး ရရွိထားလွ်င္ သိကၡာခ်၍ လူထြက္ေတာ့မည္မဟုတ္” ဟု“အရွင္သာရိပုတၱရာ” ဆိုလိုသည္။
ထို “အ႒ကထာ” ၌ “ေသာတာပတၱိမဂ္ ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊သကဒါဂါမ္မဂ္ ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊အနာဂါမိမဂ္ ကိုေသာ္လည္းေကာင္း” စသည္ျဖင့္ ခြဲ၍ မဆိုပါေခ်။ “တေဟာ မေဂၢ တီဏိ စဖလာနိ”ဟု တစ္ေပါင္းတည္း ဆိုထားပါသည္။
သို႔ေသာ္ “ဋီကာ” ၌ ထပ္ဆင့္ရွင္းျပထားပံုမွာကား -
“လူထြက္ျခင္း မည္သည္ ကာမဂုဏ္ တို႔၌ ငဲ့ကြက္မႈ ရွိေနေသးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထို ကာမဂုဏ္ တို႔၌ ငဲ့ကြက္မႈ မရွိျခင္း မွာလည္း (တတိယမဂ္=အနာဂါမိမဂ္) ကို ရရွိမွ ျဖစ္ႏိုင္ေပမည္။”။(သံ၊ဋီ၊၂၊၇၃။)
ဤစကားအားလံုးကို ေကာက္ခ်က္ခ်လွ်င္“အနာဂါမ္ရဟန္း” ျဖစ္လွ်င္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် လူ မထြက္ေတာ့။
“ေသာတာပန္”ျဖစ္လွ်င္ကား လူထြက္ႏိုင္ေသးသည္။
ဤ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ၾကည့္လွ်င္ “မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး”၏ စူးရွ နက္နဲေသာ ဉာဏ္ပညာ ႀကီးက်ယ္ပံု ကို သိႏိုင္ေလာက္ပါေပၿပီ။
မွီခိုရာက်မ္းကိုး-
-၂၀၁၄-ခုႏွစ္၊ေဖေဖာ္၀ါရီလထုတ္၊ “မဟာစည္ ၀ိပႆနာ စိန္ရတု အထိမ္းအမွတ္၊”စာအုပ္ (စာ-၄၀၃/၄၁၁)
ေရးသားၿပီးစီး။ ။၁၃၇၆ခုႏွစ္၊၊တန္ေဆာင္မုန္းလဆုတ္၊ (၇)ရက္ေန႔၊(၁၃-၁၁-၂၀၁၄)ရက္ေန႔၊ၾကာသပေတးေန႔-(ည-၈း၃၄)
ခ်မ္းသာပါၾကေစ၊ေအးၿငိမ္းၾကပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ႏိုင္္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
(ကိုညီညီတင္)
nyinyitindrums@gmail.com
(09-445108754)
http://www.facebook.com/konyinyi.tin
http://www.thirdteachingdhammadanafoundation.tk

No comments:

Post a Comment